Totul despre tipurile de punti si suspensii pe care le au masinile noastre Ghidul soferului 17 Ianuarie Totul despre tipurile de punti si suspensii pe care le au masinile noastre
Toate comentariile (31):
liviuv
181 comentarii 396 puncte
"Putem incadra puntile masinilor in doua categorii mari si late: vii (cele care asigura si tractiunea) sau moarte (cele care nu au tractiune)" Nu stiu de unde luati categoriile astea de masini, dar nu sunt universal acceptate. Nu consider ca principal atribut al unei punti suspensia si tractiunea. Directia este cel putin la fel de importanta ca tractiunea. Vad de ce un Renaul Megane ar fi categorisit cu avand punte spate "moarta" dar nu vad de ce o masina cu tractiune fata si directive active sau pasiva pe spate ar fi in aceeasi categorie. Ca sa nu mai vorbim de situatia unei masini cu tractiune spate. Nu imi spuneti ca are puntea fata "moarta" o Toyota Supra...!!!
17 ian 2014, 16:32
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
sergini0
90 comentarii 164 puncte
Sugerează o altă sursă sau dacă deţii cunoştinţele necesare corectează-l şi poate autorul va modifica porţiunile eronate. A nu se interpreta greşit, chiar vreau să ştiu despre ce este vorba (pentru că nu am cunoştinţele necesare să le identific eu).
17 ian 2014, 19:08
+4
4 comentarii -3 puncte
Informatii detaliate se gasesc in cursuri universitare, carti de specialitate si nu sunt la indemana oricui. Ar fi multe aspecte de analizat si comentat, dar nu asta este obiectivul meu. Dau doar doua exemple: "Majoritatea masinilor moderne au renuntat la cele rigide in favoarea celor pe bascule, pentru a putea monta sisteme mult mai performante si mai sigure de suspensie." Lasand la o partea exprimarea, ar trebui precizat in ce conditii afirmatia este corecta. Mult mai performante din ce punct de vedere? Sigure? S-ar putea ca puntile rigide sa fie mai sigure si mai fiabile, datorita numarului mic de articulatii. "Ideal ar fi ca toate masinile sa aiba cel putin suspensii de tip Double Wishbone...". Ideal, de ce? Exista punti fractionate tip MacPherson care sunt mai performante din punct de vedere al variatiei unghiului de cadere, de exemplu. Sau punti rigide care ofera o capacitate de trece mai mare. Nu exista ceva "ideal" pentru toate automobilele.
17 ian 2014, 20:17
+2
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Complet adevarat! Nu multi sunt interesati cu adevarat de subiect, astfel incat sa fie determinati sa caute informatii adevarate si de folos. Pentru multi, inclusiv autorul textului, aceste informatii sunt deja prea mult pentru cultura generala. Articolul a pornit cu o intentie foarte buna si un start promitator. Pe parcurs, insa, "redactorul" a ramas in urma cu noutatile si cu informatiile. Pentru unii, tot ce este pentru "street racing" este ideal. Daca nu e asa, nu are valoare, nu se pune. Restul sunt doar tehnologii "invechite". Ei, uite ca nu e chiar asa! Ma bucur ca mai descopera si altii treaba asta!
22 ian 2014, 10:40
+1
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Si cea mai mare problema a sitului sunt cei ca tine care in loc sa adauge o informatie constructiva pentru completarea subiectului sar cu "greseli gramaticale si formulari atehnice"
17 ian 2014, 20:03
0
4 comentarii -3 puncte
Ar trebui un articol cel putin la fel de lung pentru a completa si corecta formularile de genul: "punte vie" - serios? "punte pe bascule" - poate asta este termenul folosit in service, dar corect este punte fractionata. "...planetarele nu se mai invart in interiorul axului..." - cum poate sa se roteasca o planetara (mai corect arbore planetar) in interiorul unui ax? Pe langa faptul ca nu se precizeaza "in interiorul" carui ax. Un arbore se roteste in jurul axei sale.
17 ian 2014, 20:34
+2
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Probabil a vrut sa spuna astfel: - o punte dotata cu capacitatea de a propulsa: PUNTE ACTIVA - o punte fara aceasta capacitate mecanica: PUNTE PASIVA Treaba cu axele e complicata ca nu se stie daca pe x, y sau z precum si care axa in interiorul carei axe. Asta nu poate sa denote decat vocabular sarac in cuvinte si o exprimare de elev la gimnaziu. Nu intentionez sa jignesc pe nimeni, dar asta este ceea ce reflecta acest text, pe langa adevarurile enumerate (unele incomplete, altele fictiune). In fine, in domeniul "automotive" se poate si asa pentru unii...
22 ian 2014, 10:35
+1
10 comentarii 30 puncte
Mie aceasta declaratie imi pare foarte hilara "cazul masinilor modificate de tip Low Rider, care au un compresor mare in portbagaj, capabil sa faca o presiune mare de aer instant, motiv pentru care masina sare de la sol."
17 ian 2014, 19:38
+4
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Nu doar se pare, ci este! Probabil ca pe langa un compresor (cel mai bun cu debit mare si presiune constanta ar fi unul pe "surub"), in acel portbagaj se mai ascundea si un generator de 380V ca sa poata alimenta un asemenea compresor de inalta "fidelitate"! Cum ti se pare exprimarea asta?! E hilara sau e chiar aberant de amuzanta?! Mie mi se pare a-tehnica si nedocumentata, la fel ca si varianta cu un simplu compresor ce face "o presiune mare de aer instant"!
22 ian 2014, 10:30
+1
21 comentarii 55 puncte
dupa parerea mea, exprimarea e foarte ok. nu cred ca e indicat sa folosesti termeni de specialitate cand scrii un articol destinat cititorilor obisnuiti.
28 ian 2014, 17:45
+1
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Si atunci cum poti avansa in cunostinte daca nu citesti ceva nou?! Folosind explicatii "babesti" ramai la acelasi nivel intelectual sau chiar mai rau... mergi spre regres. Se poate face un glosar de termeni si se pot explica undeva la finalul articolului. Astfel, nu doar citesti ceva informativ, dar si ramai cu ceva nou, patrunzi in domeniul respectiv. Dar daca scriem ceva chipurile "tehnic" cu un limbaj low-level, atunci doar ne aflam in treaba si de fapt nici nu stim ce povestim. Unii temeni sunt special conceputi pentru a desemna unele caracteristici si, de regula, sunt destul de intuitivi. Nu consider deloc greoaie folosirea unui limbaj adecvat domeniului despre care se discuta/scrie. Pentru cei care sunt certati cu scoala, oricum ai scrie, tot o varza iese si n-au nici un interes sa invete ceva nou si "tehnic" intr-adevar. Cum spuneam, un glosar de termeni atasat la finalul unui articol tehnic ar putea explica aproape toti termenii considerati necunoscuti sau partial intelesi din text/context. Insa, cum vad cata cultura au dragii nostri redactori de la 4T, ma apuca groaza la ce explicatii puerile sau imposibile ar putea da unor termeni simpli, pe care ii gasesti si in DEX. Dar e greu sa afisezi informatii reale, e mai simplu pentru ei sa presupuna si sa inventeze. Pacat ca nu se poate breveta chestia asta... nasol!
30 ian 2014, 05:19
+1
21 comentarii 55 puncte
da, aici trebuie sa iti dau dreptate, chiar daca punctul tau de vedere pare putin radical (repet, pare), un glosar ar fi fost ideal pentru necunoscatori...
31 ian 2014, 13:49
+1
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Ca idee, ca sa ma intelegi de unde am plecat cu exprimarea cu pricina: nu exista pe lumea asta compresor de aer care sa faca presiune INSTANT!!! Da, exista butelii gata umplute cu aer/azot, la o presiune data, din care poate fi eliberata o anumita cantitate de incarcatura per unitate de timp (vorbim aici de ms), dar un compresor care sa furnizeze ceea ce autorul prezinta in material inca nu s-a inventat. In caz ca eu nu sunt la curent cu noile tehnologii, rog pe cei documentati si in masura... sa ma corecteze/informeze corect. De-asta spuneam ca autorii de aici (nu e singurul vinovat cel al articolului de fata) NU SE DOCUMENTEAZA adecvat. NU cunosc jurnalistica, nici macar o gramatica elementara, in multe cazuri folosind cuvinte carora le-au atribuit sensuri pe care acele cuvinte nu le-au avut niciodata. In fine, asta e o alta "mancare de peste". Ma bucur ca ai inteles ce am vrut sa spun si DE CE am zic ce am zis...
01 feb 2014, 01:08
+2
gamercosti
1383 comentarii 1746 puncte
Pe scurt simplificat: -punte rigida/foi = scos din uz, neinteresant -punte semi-rigida spate = masini tractiune fata ieftine care fac o treaba foarte buna -independenta spate = masini scumpe, tractiune si confort optim -mc-pherson pe fata = ieftin si bun si foarte mult loc pt motor (oalele departate) -double wishbone = scump si foarte bun dar mai putin loc pt motor (oale apropiate) *daca am gresit undeva puteti sa completati fara sa fiti puerili
17 ian 2014, 20:17
+19
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
citind si acest articol, in care autorul are mari probleme cu mecanica primara, asa cum au mai spus mai sus... pe langa asta, sincer fratee, da-o in pullla mea de treaba, chiar nu exista un articol pe site-ul asta care sa nu contina cuvantul bmw, sau abrevierile astea trei... sunteti atat de inapoiati incat sa nu puteti pronunta altceava?! serios, dak urmatorul articol este sau contine "bmw" eu ma retrag, spre bucuria multora... dar este o chestie sa fii atacat de prosti si total alta sa fii obligat sa citesti, sau sa ti se dea referinte si puncte de reper... bmw, evident, tot din prostie si din incultura care zace in multi de aici... pacat, mare pacat sa indoctrinati direct si indirect o audienta care deja este total paralella cu ce inseamna industria auto, o audienta pt care exista doar anumite marci de masini... pacat si rusine 4tuning, ar trebui sa educati publicul, nu sa-l prostiti!
17 ian 2014, 22:44
-1
ratcatalin16
152 comentarii 21 puncte
"da-o in pullla mea de treaba, chiar nu exista un articol pe site-ul asta care sa nu contina cuvantul bmw, sau abrevierile astea trei..." ...sau o postare in care sa nu scoti carne pe gura?presupun ca ai cunostinte avansate de mecanica,de ce nu demonstrezi asta in loc sa bati campii cu frustrarile tale!
19 ian 2014, 13:37
+1
36 comentarii -6 puncte
De fapt exista un singur tip de suspensie ce ar trebui montat pe toate masinile la toate cele patru roti: double wishbone. De ce sa compromiti tinuta de drum cu ieftineli
17 ian 2014, 23:57
-2
ratcatalin16
152 comentarii 21 puncte
sau multilink,si mai putin ieftin!
19 ian 2014, 13:25
-3
Ripper
50 comentarii 292 puncte
Va agatati de niste rahaturi. Mie mi-a placut articolul, am putut face abstractie de eventuale greseli de exprimare/gramaticale. Din cunostintele mele, nu am observat informatii tehnice care sa te dezinformeze. Era interesant daca descriati si suspensia de tip "Pushrod" care e o derivatie a puntii Double Wishbone (suspensie folosita deobicei de supercaruri sau pe la F1)
18 ian 2014, 10:58
+4
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Dupa cum spuneai... din cunostintele dumitale! Nu si ale altora care sunt mai vaste... chestie de experienta. Si da, se mai gaseau si alte tipuri de suspensii sau derivate despre care era bine sa se fi amintit, ca sa fie un articol complet si informativ. Dar nici informatia prezentata nu e 100% reala, deci ma asteptam la lacune. Se poate si mai bine, asa este!
22 ian 2014, 10:24
+1
61 comentarii 102 puncte
"Primele automobile erau exact ca locomotivele: singura metoda de ameliorare a terenului accidentat pentru sofer era scaunul sau grosimea anvelopei" - la primele automobile rotile erau rigide :D ca la carute ... de unde anvelope? Anvelopele au aparut mai tarziu oleaca. Articolul are ceva ceva informatie... dar si loc pentru imbunatatire ...
21 ian 2014, 10:29
+1
69 comentarii 64 puncte
Cel care a scris articolul este praf la mecanica si habar nu are de istorie auto (cine a construit, cand a construit si ce a construit). Pana si Dacia 1300 avea pe fata suspensie cu dubla bascula si nu era o masina moderna...
21 ian 2014, 21:32
+1
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Ca sa vin cu o corectura tehnica... citez: "[...] lichidul hidraulic impreuna cu hidrogenul in stare gazoasa este introdus intr-un sistem complex de rezervoare si conducte [...]". Prieteni dragi si scriitori de articole agramaticale, un sistem hidro nu are nimic, dar NIMIC!, in comun cu hidrogenul. In plus, am avut fericirea sa conduc un Citroen si sa fac "refill" la amortizoarele sale uzate. Perna de gaz nu este umpluta nicidecum cu hidrogen (un gaz foarte inflamabil, indicativ chimic H2), ci cu AZOT / NATRIUM (indicativ chimic N2). Se stie din chimia de clasa a VIII-a ca azotul este un gaz inert, care nu isi schimba volumul odata cu diferentele de temperatura, adica nu se dilata (creand presiune mai mare la cresterea temperaturii) si nu se contracta (micsorand presiunea la scaderea temperaturii), asa cum se intampla in cazul altor gaze, inclusiv in cazul H2. Pe scurt, era vorba despre azot, nu despre hidrogen. Si da, stiu despre ce vorbesc. Se cheama experienta! Alte detalii tehnice: in cazul suspensiilor complet pneumatice de la masinile "low-ride", gazul folosit este TOT azotul (N2) si NU exista nici un compresor pus in portbagaj sau ascuns in alte locuri (ce bogata imaginatie au unii si ce creduli sunt altii). Hahaha... Exista un fel de butelie cu azot (pentru fiecare punte sau chiar pentru fiecare roata in parte, depinde de configuratie) incarcata la o anumita presiune (nu retin exact in bari). Prin intermediul unui sistem de supape electromagnetice uni-directionale si cu circuit tur-retur, se elibereaza presiunea de gaz in amortizorul pneumatic facandu-l sa se expandeze. E o chestiune complet controlabila (viteza de umplere si cantitatea de gaz livrata amortizorului). Astfel, masina isi ridica garda la sol. In mod invers, presiunea creata acum in amortizor este eliberata prin circuitul de retur inapoi in rezervor prin intermediunl unui set cu aceleasi componente (poate reglaje diferite sau nu) si astfel masina coboara la sol.
22 ian 2014, 10:10
+3
andreirosca
6 comentarii 13 puncte
bai desteptule de cind azotul se mai numeste natrium ? din cite stiu ii mai zice si nitrogen. Cine tia spus ca nu exista compresor in portbagaj ? bou neinformat
24 aug 2014, 11:57
0
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Combinand aceste doua miscari cu un controller care stie sa citeasca un semnal audio aplicat pe o intrare analogica cu filtrare pentru sunete joase, se obtine o masina "negricioasa" care topie dupa cum canta muzica (asta depinde de gusturi). Asadar, prieteni anagramati, credeti ca e mai "cool" si mai "trendy" sa fabulati si sa speculati in loc sa faceti o simpla cautare cu "Gogu" (alias Google)? Informatia exista, asteapta doar sa o descoperiti voi! Dar e mai simplu sa presupui, sa iti imaginezi o noua tehnologie sau sa dezvolti cu presupuneri pe baza unor foarte sumare informatii de tipul "asa am auzit" sau "eu asa stiam". Spor la informare si la lectiile de gramatica limbii romane! Sau se merge pe varianta ca "Fraierii si-asa nu stiu si oricum pun botu'!" ?!
22 ian 2014, 10:20
0
248 comentarii 132 puncte
Macar am wishbone pe autovehiculul meu de 22 de ani :)
23 ian 2014, 17:31
+2
Siconi
128 comentarii 151 puncte
Vreau sa fac o erata la un text mai sus-postat de catre mine: - in loc de NATRIUM (care chimic se scrie Na), rog a se citi NITROGEN (N2). Imi cer scuzele de rigoare cu mentiunea ca eram ca adormit la ora postarii, la mine fiind o diferenta de fus orar de -8h. P.S.: Ma mir ca nimeni n-a sesizat! Asta spune ceva... nu conteaza!
01 feb 2014, 01:27
0
andreirosca
6 comentarii 13 puncte
asta spune ca esti prost
24 aug 2014, 11:58
0
40 comentarii -10 puncte
"Ultimul tip de suspensie neconventionala este cea pneumatica. Adica pe aer..................................Tot aceasta tehnologie este dusa la extrem si in cazul masinilor modificate de tip Low Rider, care au un compresor mare in portbagaj, capabil sa faca o presiune mare de aer instant, motiv pentru care masina sare de la sol." CE MA??? =))))))))))) ahahahahah, nu am citit prostie mai mare ca asta niciodata. aia e suspensie hidraulica baaa prostilor ! scrieti articole dar habar n-aveti ce scrieti !
11 feb 2015, 15:52
+1
1 comentarii 0 puncte
"Ce inseamna punte rigida, pe bascule sau semi-rigida" am tacut cat am putut, dar trebuie sa va intreb: de punte articulata ati auzit? Nu stiu cum va tine Siminel sa faceti presa auto cu limbaj de service auto din Cochirleanca... Mai puneti si mana pe carte... ca automobilele (nu masini ba baieti ca masina e aia de spalat) sunt putin mai complexe decat ce ati invatat voi facand tunning in spatele blocului
11 feb 2015, 20:21
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »