Prima Masina 2014: ce autoturisme trebuie sa ocolesti? Vanzari / Economie 22 Octombrie Prima Masina 2014: ce autoturisme trebuie sa ocolesti?
Toate comentariile (39):
AnthriX
137 comentarii 429 puncte
Daca ai bani toyota rav 4 sh coupe din 2003. Fiabila, sigura si nu ramai nicaieru cu ea. ~ 4000 euro Daca nu ai bani, dacia logan din 2004. Relativ fiabila, relativ sigura, usor de intretinut si de gasit piese. ~ 1300 euro Terminati cu glumele, oamenii au nevoie si de o casa (cu probabil o rata la ea), mancare, intretinere, medicamente. O rata la masina + rca este ultimul lucru pe care ar vrea o persoana de 25-35 ani sa mai plateasca din salariile si asa exagerat de mici, din Romania. Si 7 ani sunt o perioada mult prea mare.
22 oct 2014, 15:21
+8
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
recomand si eu rav 4 desi cred ca e mai utila in 4 usi
22 oct 2014, 21:14
+3
AnthriX
137 comentarii 429 puncte
In 2 usi sunt practice cu parcarea si traficul, iar in 4 sunt foarte elegante si considerabil mai incapatoare. Oricum, masini frumoase ambele modele.
23 oct 2014, 10:28
+2
VwV~GLF~
260 comentarii 337 puncte
Eu zic sa va feriti de programul ''prima masina'' nu de masinile alea de carton pe care le ofera programul !!!
22 oct 2014, 15:57
+7
AnthriX
137 comentarii 429 puncte
Chiar ca "de carton". Nu as fi putut sa o spun mai bine. Chiar si noua, un low end este tot low end... si la ce bani ?
23 oct 2014, 10:29
+3
19 comentarii 3 puncte
Scuze de off topic, dar nu pot sa nu ma intreb cand si cum se vor aplica taxele de aglomeratie in orasele din Ro? Ca din cate stiu nici macar la un amarat de pod (Fetesti, cred) nu au putut sa puna un sistem de taxare automat? Da, ideea in sine e in pas cu vremea: se vor cat mai putine masini in centrele oraselor, pt a reduce aglomeratia si poluarea. In acelasi timp, se vor masini cu cat mai putine emisii. Si aici mai am o nedumerire: Vorbeam zilele trecute de faptul ca exista firme ce ofera kituri GPL pt motoare diesel, dar inca nu sunt omologate. Nu vad de ce RAR-ul si inst. abilitate nu fac demersurile necesare in acest sens. Ca tot se vor ecologici. Eu unul nu doresc sa fiu presat sa imi cumpar un anumit tip de masina si prefer sa am optiunea de a circula ecologic cu ce doresc eu. Or sistemele acestea ar permite multora dintre soferii care conduc acum masini nu chiar la zi dpdv al poluarii sa si le aduca la zi. In fond, poate nu toti vor sa renunte la o masina care poate le-a fost fiabila si i-a servit si inca ii serveste bine sau pe care poate au investit timp si bani in reparatii, pentru ca cei pe care i-au ales sa ii reprezinte (pe ei, nu pe producatorii auto sau pe dealershipurile detinute de ei) decid asta! Exemple? RMB - Ioan Rus, dealershipul Citroen a fost al lui Tariceanu - parca ATS se numea, in perioada cand acesta din urma a introdus taxa auto
22 oct 2014, 16:24
+2
464 comentarii -309 puncte
Mai inainte puneti articol cum ca motoarele mici turbo, nu au consum redus de combustibil. Plasati chiar si testul facut de Emission Analytics si dupa asta incurajati sa se cumpere motoare mici turbo. Sunt pro motoare aspirate, pe benzina.
22 oct 2014, 21:02
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Toata lumea este pro motorare aspirate pe benzina cu o singura conditie sa fie de generatie noua si mari :) (sau si cu o generatie in urma trecem cu vederea) :)
23 oct 2014, 01:04
+1
121 comentarii 127 puncte
cum ma sa recomanzi 1.2 tsi cand toata lumea se plange ca e cel mai problematic motor scos ...toti posesorii au avut probleme cu el si 4tunning il recomanda ..bravo ma
23 oct 2014, 07:38
-3
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
expertule, ai avut tu 1.2 tsi? oricine poate sa spuna orice... cel mai in masura sa vb e unu care a avut.Si cum nu exista motor perfect, sunt convins ca 1.2 tsi ca si alte motoare, mai au si probleme.Dar nu cred ca trebuie sa stigmatizam acest motor ca nu e cazul.Sa nu uitam ca e unul dintre cele mai vandute motoare...deci mai usor
23 oct 2014, 10:15
-3
42 comentarii 62 puncte
Prietene, lasa forumurile, ca te prostesti de tot. Eu am 1.2 TSI. Am avut probleme, insa cu totul diferite decat cele intalnite. Nu mai generaliza, ca nu se aud decat problemele. Cei care nu au probleme nu or sa intre ei pe forumuri sa se laude ca le merge bine. !.2 TSI EA111 din anii 2013 si 2014 nu mai au probleme. 1.2 TSI 16v EA211 pe curea nu are probleme. E faza ca aici pe 4tuning sunt cam multi copii ce-si dau cu parerea despre lucruri pe care nu le cunosc. Cei care au si astazi probleme sunt cei cu motoarele din 2009-2011, la care VW nu le-ar instala utlimul kit, ca i-ar costa prea mult. Zice o vorba: "nu avea grija la ce spune, ci la CINE spune" ;)
24 oct 2014, 00:33
0
Zig-Zag
504 comentarii 206 puncte
stupidule, am acasa A3 1.2 TFSI care are 83.000 km si nicio problema pana acum.De unde extrag concluzia ca astia care au si se plang, nu stiu sa mearga cu el.Daca ii rupi dintii ca stii tu ca are turbo, e normal sa-ti sara si distributia de la punct, e normal sa iti consume ulei...cretinule
14 ian 2015, 08:45
-1
42 comentarii 62 puncte
Daca tu mi-ai scris mie, ai probleme la mansarda... Afla ca pana la urma mie mi s-a facut schimbare de motor pe kulanza. Piston spart. Era vina mea daca faceam un piston la strung si-l montam eu, dar acela spart a fost unul original. Si nu a fost nevoie sa "rup" masina, ci la mers normal. Asta a ajuns VAG astazi. Iar faptul ca au scos pe piata un 1.2 TSI refacut, pe curea, demonstreaza esecul primei generatii. Si nu-ti da cu parerea despre lanturi si alte belele ale lui 1.2 TSI EA111, ca nu ai experimentat asa ceva ca sa si dai un sfat. Vrei parere oficiala? Mergi la serviceuri de reprezentante si vorbeste cu mecanicii si, neoficial, or sa-ti zica multe. Am mai avut si alte masini cu motoare aspirate, pe diesel cu/fara turbina, dar belele ale tineretii atat de prostesti cum a avut 1.2 TSI... Cu noul motor lucrurile merg bine acuma, chiar mai bine ca primul. Ceva au facut motorului 1.2 TSI EA111 de 2014...
14 ian 2015, 14:10
0
4 comentarii 5 puncte
WOW, 83.000 km si inca nu a crapat? E clar, e cel mai bun motor in istorie. Distributia nu sare de la punct din cauza 'datului in gura'.. sare din cauza ca aliajul din care e facut lantul original este de slaba calitate si se intinde la pornire. Exista posesori de 1.2 TSI care au ajuns la al 3-lea lant schimbat si inca nu s-au rezolvat problemele. Exista si posesori care, ca si tine, n-au avut probleme. Problema cu lantul este prezenta si la 1.4 TSI, dar au fost mai putine cazuri pe aceste motoare.
14 ian 2015, 14:41
0
10 comentarii 29 puncte
Economia Romaniei nu mai exista aproape deloc. In curand va afla toata populatia. In acest context, cautati masini fabricate pana in anul 2000 diesel si benzina pot fi si mai noi, in Austria si Germania, adunati bani 1000 ; 2000; 3000 Euro si le inmatriculati pe Bulgaria. Este un sfat sincer . Nu mai dati bani aiurea la regimul legionaro-fanariot care in amestec formeaza neocomunismul si care ne conduce spre disperare si depresie generala; ca va pierdeti sporul si speranta!!!. Aceasta va dauna grav sanatatii. In Germania poti gasi Mercedes Cobra 3000D /1985 nou fiindca nu s-a vandut. Il inmatriculezi pe Bulgaria sau ca masina de epoca. Este o masina foarte fiabila, spatioasa etc. Exemplele pot continua. "Alege sa nu te pierzi si priveste lumea detasandu-te de ea!"
23 oct 2014, 09:57
+5
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Parerea mea este ca si asta este tot o campanie ascunsa, fie ea in ultima zi inainte de voturi... Exact cum au spus si cei de la 4tuning.ro sunt multe chestii in neregula cu programul. Daca nu ati fi fost voi, multi tineri si-ar fi luat teapa si recunosc m-as fi numarat si eu printre ei. Unde naiba ajungem, frate? Sa fim din 17 milioane de persoane, 13 milioane saraci, 2 milioane pensionari sau chiar 3.... si restu muncitori din care 1/2 la negru? Hmmm.... La saraci ma refer regulati de banci... ca sa nu zic altfel
23 oct 2014, 10:46
-2
94 comentarii 104 puncte
Problemele sunt multe si complexe cu programul insa daca trecem cu vederea peste ele si ajungem in momentul in care sa ne alegem masina, sunt multe variante ok. Personal, fiind tanar si avand acea dorinta de "fun factor" cred ca as merge pe varianta Renault Twingo. Mi-au captat atentia din start cand am vazut prezentarea masinii avand tractiunea spate si motorul in spate. E un lucru curajos avand in vedere ca in ultma perioada de timp multi producatori se feresc sa mai faca modele cu tractiunea spate. Cu siguranta sunt si dezavantaje insa iese in fata dintre toate celelalte modele din clasa ei. Masina e mica, arata destul de bine, cu siguranta manevrabila (avantaj peste celelalte din clasa sa pentru ca are motorul in spate), 4 usi (deci destul de incapatoare), destul de accesibila ca pret, iar cu acelasi motor de 0.9 turbo de 90 cai putere e cu siguranta mai sprintena decat orice masina mai mare si cu acelasi motor.
23 oct 2014, 12:47
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu pricep de ce se aduc in discutie,rable SH in programul prima masina.Oricat de porasta este masina noua,este noua si am spus tot !Sunt curios rablele alea ,de care vorbesc multi,cum stau cu siguranta la impactul cu un tir ! Siguranta la volan tine de educatia fiecarui conducator auto.Daca esti inteligent printr-o maniera defensiva,nu te implici intr-un accident rutier toata viata de sofer. Azi multi infatuati au uitat de unde au plecat:Pe timpul lui Ceausescu ,daca aveai o dacie 1100 sau 1300,dar mai ales o lada sau skoda,erai in elita nomeclanturista.Iar acele masini (dacia 1100-1300,lada,moskvich)erau adevarate epave tehnologice ,fata de un logan nou 2014). "Logan(am dat exemplu-sau poate fi masina X) domne'?,o rabla,un deseu".Nu au avut un logan nou cumparat de ei,si-au transpirat fundurile in deseurile sh pline de duhoarea europenilor,dar au auzit de pe la vecini ca loganul sau mai stiu eu ce masina nu sunt bune.De o masina noua,tragi de ii ies bosogii,150-200.000 km fara sa ai batai de cap cu piese majore defecte. Categoria celor ce se adreseaza programul prima masina este una anume:Sa nu fi avut masina pe numele sau,sa aibe pana in 35 ani si sa aiba un salariu decent din care sa se poata indatora 40% pentru rata la masina.
23 oct 2014, 19:56
-2
3 comentarii 4 puncte
Prostii de masini. Oricand as lua o masina premium si de 15 ani decat o rabla de-asta noua facuta pe graba.
23 oct 2014, 19:58
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Nu te retine nimeni.Fiind oameni diferiti,avem gusturi diferite.Unii prefera chilotii chinezesti noi,ii poarta o data de doua ori si ii arunca,altii isi ia chiloti sh,dar de firma si ii poarta pana se rup in dos !
23 oct 2014, 20:22
0
3 comentarii 4 puncte
Zici tu ceva insa analogia cu obiecte intime nu e buna deloc :) Eu am trait si cu masini mai noi si cu d-astea mai vechi, si acum raman cu un 320diesel din 2001 care pot sa spun ca e peste un logan din 2013, si am curajul sa compar masinile si peste inca 10 ani sau sa pornesc de-acasa la un drum de minim 2000km cu logan vs masina asta si nu mi-e teama ca m-ar lasa. In fine, am vrut sa ajung la ideea ca platim tot mai mult pentru masini de duzina fara durabilitate.
23 oct 2014, 21:05
+2
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Ideea pana la urma tine de preferinte si de ce astepti de la o masina, cred ca toti am vrea masini noi dc banii nu ar fi o problema, dar cum de cele mai multe ori acest lucru nu se intampla se apeleaza la piata SH, in care eu personal apreciez oamenii care stiu sa aleaga o masina SH si aici ma refer in primul rand la o masina pe care pot sa o intretina corect indiferent de marca sau suma care a fost platita pe ea. Toata lumea este satula de baietei cu septare pe la gratare inscrise pe bulgarica si volan pe dreapta la 400000 de km (asta intr-un caz fericit), ca oricum taranu nostru daca il intrebi ce optiuni are pe ea habar are sa iti zica pentru ca nu foloseste nici un sfert din ele si de obicei iti arunca pastila cu full option si ca sa parafrazez "trapa, pele si clima bizonica". Iar despre ce spune Marius.negrean comparatie 320 din 2001 vs Logan 2013 vorbim pana maine cu plusuri si minusuri in ambele cazuri in functie de ce prioritati are fiecare, iar faza cu "nu mi-e teama ca m-ar lasa" este prea relativa pentru a putea fi luata in discutie, nici bicicleta lu bunicu Dunarea nu mi-e teama ca m-ar lasa, dar poate ma lasa.
24 oct 2014, 01:05
0
60 comentarii 61 puncte
in mod logic ar trebui toate ocolite, dar ...
23 oct 2014, 21:09
0
7 comentarii -1 puncte
Daca tre sa-ti iei din programul asta blestemat atunci singurul motor serios cred ca-i dieselul de 1.6 de pe Citroen, restul sunt jucarii. Daca vrei sa ai o sansa in viata e bine sa nu te indatorezi pe jumate sau aproape un deceniu. Pe salariu de roman as lua, cum a zis deja cineva mai sus, un mercedes diesel vechi, cu AC. Motivele sunt simple: fiabilitate, piese noi si SH chiar si pt modele ce nu se mai fabrica de mult, imaginea nu poate avea de suferit - conduci un clasic, ce mama dracului?!?. Pentru mine vreau un VW Sharan VR6 2.8 pentru ca orice probleme ar avea VW acum... o masina cu motor mare n-are moarte. In plus, peste toate astea, o masina mare (Sharan de ex.) sau o amsina clasica fara moarte (Mercedes-urile vechi de ex.) parca nu te imbie sa le dai talpa... (desi VR6-le ala are un sunet minunat peste 2500 de ture).
23 oct 2014, 21:36
-1
3 comentarii 4 puncte
Perfect, ma bucur ca cineva ma aproba:)
23 oct 2014, 21:53
-1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Ca si pasionat auto sunt perfect de acord cu tine, dar sa ai 20 de ani si motor 2.8 din pacate e sinucidere curata, pornind de la RCA care nici nu vreau sa ma gandesc cat este pana la impozit de aproape 2000 de ron anual.
24 oct 2014, 01:09
0
7 comentarii -1 puncte
Eu am 32 de ani si nu-mi mai pasa de mult ce cred altii deci pot merge cu numere de Texas linistit (cazul Sharan-ului) sau pot sa-mi permit cei 200 de euro sau cat vrea ACR/retromobil sau cum se cheama ca sa aiba placerea sa vada un Mercedes vechi in stare perfecta, sa ma felicite si sa mi-l aprobe ca masina clasica scutita de impozite. Asta daca nu gasesc prin Germania vreo Volga sau Borgward Isabella si-mi pierd mintile si chiar imi cumpar si atunci chiar ca devin best friends cu Retromobil :)
24 oct 2014, 19:31
-1
58 comentarii 60 puncte
RATE ASTRONOMICE la masina de la 20 ani ??? de la 20 de aaani ?? bani aruncati pe CASCO ? pe RCA-ul ala aberant ?? pai si de distractie ? doar ai 20 de aaaaaaaaani !! stai acasa si te uiti la Suleyman ca sa platesti rate la masina ? LA MASINAAA ??? sau iti iei haine, iesi in oras, ajungi si pe la ski sau la mare si de restul mergi cu transp in comun sau taxi la nevoie ?? ai timp TOATA viata sa-ti faci rate la masina, casa, mobila... eu zic ca se poate incepe cu ratele de pe la 30 ani, dar NU mai devreme ! YOLO !!
23 oct 2014, 22:52
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Sunt oameni cu varste de 20-25 ani ce s-au realizat.Au muncit,au invatat,presteaza intr-o firma mare,au salariu de cca 1000-2000 euro.Din acesti bani isi pot lua o masina,isi pot lua haine,pot face concedii.Evident capitalismul inseamna o scara sociala si nu toata lumea va putea sa participe la program.Ratele astronomice inseamna 100 euro /lunar.Casco inseamna 25 euro lunar.Deci 125 euro(teoretic). CASCO inseamna asa: Am avut o masina mica pentru sotie,ce in mers a fost lovita din spate de un TIR.Masina dauna totala.Soferul TIR-ului cu asigurare la o firma ce nu plateste daune .Mi-au oferit cu chiu cu vai,cu interventii, 5800 ron pe reparatia masinii.Evient nu am fost de acord.CASCO mi-a oferit 19.600 ron pe epava si se va judeca cu firma de asigurare a soferului ce a cauzat accidentul.Am scapat,banii in cont dupa 20 zile fara instante,fara bani cheltuiti.Asta inseamna CASCO.Reparatii sau plati fara batai de cap La finalul lui 2013 am luat o masina noua.Benzina +GPL.Desi am in curte o masina "de fite" cu 362 cp luata noua in 2007,pentru deplasarile urbane si nu numai prefer pe cea "noua".In aproape un an masina are 70.000 km rulati.Am fost cu ea la mare,la munte,in Norvegia,in Spania.Am schimbat un set de anvelope noi,un set de placute noi si 3 schimburi de ulei ce au costat toate sub 1500 ron.Masina consuma carburant in valoare de 28 ron/100 km rulati !Motorul nu ma voi atinge de el pana la 500.000 km(mai am o motorizare din gama,ce a trecut cu succes de 350.000. Pentru mine primeaza masina noua in fata oricarei rable aduse din UE.
24 oct 2014, 07:40
+1
46 comentarii 16 puncte
Ati putea sa ne spuneti modelul masinii achizitionate in 2013? Multumesc
13 ian 2015, 15:40
+1
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Dacia Dokker 1,6 benzina+gpl,laureate,+navi+senzori parcare+scaune incalzite=11.400,am beneficiat de 1000 euro reducere ,intrucat am achizitionat doua masinii
13 ian 2015, 16:52
+2
94 comentarii 104 puncte
Mi se pare foarte bine cum ai ales. Sa te tina. Acum sunt curios: ce model e cea de 362? :D Lancer Evo cumva?
13 ian 2015, 19:35
0
1 comentarii 3 puncte
Tinerii din ziua de azi nu gasesc locuri de munca .Intreb pe "marele" Ponta :cu ce sa plateasca acesti tineri creditul mai prostovane ?
24 oct 2014, 08:45
+3
1014 comentarii 1115 puncte
Ca sa vedeti si voi de unde vine ideea asta cu prima masina ... poza din capatul topicului arata o masina cu volan pe dreapta. Si noi suntem in Romania...
24 oct 2014, 10:02
0
On_Off
227 comentarii -36 puncte
MULTI DE AICI AU IMPRESIA CA DACA PROGRAMULUI II SPUNE CUMVA PRIMA MASINA SI E ADRESAT TINERILOR,TOTI TINERII TREBUIE SA BENEFICIEZE. MASINILE NU SUNT PENTRU ORICINE,CEI CE NU SI LE PERMIT AU SI ALTE OBTIUNI DE DEPLASARE. ASA-I LA ROMANI,N-AU O CHIFLA-N BURTA DAR VOR MASINI,SMARTPHONURI,PLASME SI ALTE CACATURI.
24 oct 2014, 21:50
+3
2 comentarii 1 puncte
Intr-un tutorial mai vechi desfiintati 1,2 TSI si acum il recomandati....
26 oct 2014, 13:59
0
6 comentarii -4 puncte
Eram sigur ca o sa critiati masinile vw si o sa ridicati in slavi masinile low cost mai ales Renault (adica masini scoase din pufuleti cu surprize) si in acest topic (incepe sa imi fie scarba de moderatorii siteului), infine sa trecem peste asta, parerea mea este ca pt un tanar pana in 35 de ani este foarte buna o masina second pana prin anul 2004 de ex: golf 3, golf4, passat, bmw, mercedes, etc. Adica masini facute in perioada cand inca se mai construiau masini fiabile facute sa parcurga milionu de km (nu va speriati de varsta masinilor, daca aveti putin ochi pt masini o sa vedeti diferenta dintre o masina ingrijita si una hoherita, pot sa fac orice pariu ca un golf3 1.9 diesel sau 1.4,1.6,1.8 benzina o sa inghita mult mai multi km decat orice logan sau renault nou nout, cand o sa vad logan in varsta de 20 de ani care sa functioneze la fel de bine ca un golf3 o sa imi schimb parerea, si sa nu mentionez si de tablaria extrem de proasta de pe logan care dupa 3,4 ani incepe sa rugineasca in draci)
26 oct 2014, 23:20
0
161 comentarii -175 puncte
cine e bou sa dea 14000 pe o masina noua cand gasesti aceeasi masina sh cu 1 an vechime, garantie inca 3 ani si maxim 20.000 km cu 9500?
29 oct 2014, 15:55
+1
1 comentarii 0 puncte
nu e o idee buna sa iti cumperi o masina prea usoara , sub 1350 de kilograme, asta o spun si specialistii din strainatate, nu prea ai sanse sa mai iesi viu dintr un accident mediu daca nu ai o masina cat de cat grea si airbaguri cortina, asadar sfatul de a achizitiona vw up sau alte prastii minuscule nu este un sfat bun ci unul f prost.
12 feb 2015, 21:09
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »