Anvelope de iarna: ghidul soferilor pe intelesul tuturor Ghidul soferului 27 Octombrie Anvelope de iarna: ghidul soferilor pe intelesul tuturor
Toate comentariile (49):
281 comentarii 304 puncte
FWD cu anvelope bune de iarna VS 4WD anvelope de vara ? de la multi aud " am 4X4 , la ce sa mai pun cauciucuri de iarna ? "
27 oct 2014, 15:46
0
Gabrielgt86
15 comentarii 17 puncte
4x4 nu inseamna nimic daca ai un sitem gen Duster,doar diferential central blocabil.In caz contrar,o masina inteligenta 4WD de ultima generatie poate sa nu ramana intepenita in comparatie cu una cu FWD care e incaltata M&S,dar in caz de franare sau in general stabilitate este ca orice masina cu anvelope de vara. p.s La masinile 4x4(suv-uri,offroad-ere)in general nu prea se gasesc anvelope de vara.
27 oct 2014, 18:05
0
1014 comentarii 1115 puncte
Nu ai avut ocazia sa vezi vreun X5 sau ML blocat intr-o dunga de zapada ramasa de la plug pe marginea strazii? Iti vine sa razi cand vezi asa ceva ... eu cu Octavia trec fara probeme si un 4x4 se straduieste sa treaca .
27 oct 2014, 19:10
0
Gabrielgt86
15 comentarii 17 puncte
Orice masina indiferent de tipul de tractiune trebuie sa inainteze in plan orizontal atat timp cat nu este suspendat,iar un avantaj al masinilor 4WD este garda mai mare la sol,dar tot soferul face diferenta.Deci in primul rand soferul este mai important decat masina(cu toate sistemele ei).Eu cand spuneam o masina inteligenta ma refeream la cele care au sistem 4x4 ca Audi care intervine inainte ca o roata sa piarda aderenta,nu cum se intampla la(BMW,Mercedes....).Mai sus sustineam doar ca in linie dreapta o masina cu 4x4 are avantajul ca rotile din spate calca pe urmele facute de cele din fata(un + de tractiune si aderenta in comparatie cu FWD),iar in curbe FWD pierde aderenta din cauza faptului ca este si punte directoare.
27 oct 2014, 20:28
-1
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Total gresit. Orice masina are nevoie de gume de sezon. Si daca ai 4x4 cu care te dai pe drumuri nasoale chiar si vara (gen noroaie si drumuri forestiere) poti sa ai si mama lu' 4x4 daca n-ai o guma dedicata - o cramponata gen BF Goodrich sau Pirelli Scorpion Mud Terrain. Pune tu gume de vara pe cel mai tare si mai inteligent 4x4 si da-te pe zapada, gheata sau noroi. Sa vedem daca poti sa tii masina pe drum.
27 oct 2014, 21:28
+1
1298 comentarii 3108 puncte
Chestii de genul ar cam trebuii sa le cunoasca orice sofer ....
27 oct 2014, 16:04
+7
7 comentarii 36 puncte
Inceteaza cu instigarea la educatie auto. Sunt soferi care habar n-au sa citeasca, si tu vrei sa stie complicăciuneli din astea?
27 oct 2014, 16:53
+24
lanciabella
136 comentarii 269 puncte
Eu merg pe Debica Frigo 2 cumparate noi anul acesta, am mai avut- multumit si merita fiecare banut :) La vara imi voi cumpara patru de vara noi, tot Debica!
27 oct 2014, 17:48
+3
1014 comentarii 1115 puncte
Evitati sa cumparati anvelope din ofertele supermarket-lor (cora, carefour, metro, etc). Sunt ieftine si proaste, indiferent de producator. Procentajul de cauciuc folosit este mai mic decat normal si este completat cu mase plastice care se contrasta la frig si devin adevarate schiuri pe asfalt.
27 oct 2014, 19:14
+6
lanciabella
136 comentarii 269 puncte
Din cate stiu, tu vorbesti de cele resapate.. ca majoritatea celor din oferta sunt resapate am observat!
27 oct 2014, 19:23
0
1014 comentarii 1115 puncte
Nu as putea spune exact ce fel de gume sunt, vorbesc la modul general. Oricum, decat resapate mai bine SH producatori buni. Am alergat 3 ani cu un MB echipat cu gume Michelin SH.
27 oct 2014, 20:13
+2
On_Off
227 comentarii -36 puncte
un saraccu benz sh si cauciucuri de la gunoi,asta esti
31 oct 2014, 01:26
+2
10 comentarii 17 puncte
ce parere aveti de Nokian WR D3 sunt tentat sa cumpar un set nou, vad multe parerei pozitive despre ele
27 oct 2014, 19:34
0
1014 comentarii 1115 puncte
Din cate cunosc eu concureaza cu Yokohama la raport pret/calitate. Recent am luat Yokohama premium si aveam de ales intre acesti doi producatori la acelasi pret. Am ales Yokohama deoarece pe suprafata care ruleaza are si santuri circulare pentru apa. Nokian nu are.
27 oct 2014, 20:09
-1
10 comentarii 17 puncte
pe site scrie ca are "The Slush Blower prevents aquaplaning and slushplaning, ensuring that secure road contact is maintained even under difficult conditions." Caut de cateva zile un set de anvelope foarte bune pt iarna daca nu chiar cele mai bune si sunt foarte multe teste cu raspunsuri diferite. unele zic ca sunt foarte bune nokian altele nici macar nu le au la comparatie
27 oct 2014, 20:22
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
10 comentarii 17 puncte
multam de informatie :D bugetu nu prea conteaza ma intereseaza sa fie foarte bune
27 oct 2014, 20:52
-1
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Michelin Maxi-ICE e o alta guma JMEKERA. Pacat ca nu se mai fabrica. E un model de guma pentru gheatza si conditii extreme lansat prin 2002 - 2003 daca nu ma insel. Arata SINISTRU - in sensul bun. Si se comporta pe gheata de nu-ti poti imagina ca poti frana asa de bine pe polei.
27 oct 2014, 21:00
-3
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Daca n-ai limita la buget ia-ti Nokian Hakkappelliita 7, 8 sau R2 sau Vredestein Wintrac Xtrem S. Sunt gume serioase facute cu simt de raspundere la mama lor. Stima!
27 oct 2014, 21:04
-4
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Nokian face cele mai tari gume de iarna. In fond ei le-au inventat. In 1936. Si primii care le-au folosit la scara larga au fost rusii in al doilea razboi mondial cand le-au descoperit dupa invadarea Finlandei. Modelul WR D3 e dedicat pentru zapada afanata, gheata sau asfalt uscat cel mult umed. Daca la toate astea mai ai si apa, zloata, noroi...le ai pe Hakka... 7, 8 sau R2.
27 oct 2014, 21:18
-2
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Nu te sfatuiesc. Mai bine Nokian Hakkappelliitta. WR D3 e un fel de struto-camila. Stima!
27 oct 2014, 20:54
-3
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Mai ma leshi !? Iar o baga astia cu anvelopele SH care nu mai sunt bune dupa 3 ani.... Pai daca merg doar vreo cateva mii de km in astia 3 ani, ce fac? Le arunc ca ziceti voi ca nu mai sunt bune...? Iar v-ati luat o spaguta de la producatorii care n-au ei loc de SH-uri. Am anvelope de iarna Nokian Hakkappelliitta din...atentie! 2001! SI SE COMPORTA EXEMPLAR! Este adevarat ca nu mai au chiar aceleasi proprietati ca unele noi, dar la vitezele cu care se circula prin tara noastra, sunt PERFECTE. O anvelopa de firma tine FARA PROBLEME vreo 7 - 8 ani chiar si mai mult, fara sa-si modifice proprietatile indiferent ca e de vara sau de iarna. Ideea e sa le tii pe umflate pe janta sau daca nu-ti permiti roti complete, sa nu le lasi in soare mai ales p-alea de iarna care au cauciucul mai moale. Ca o masura de intretinere daca le dai cu un pic de silicon inainte de depozitare, chiar si cu d-ala de bord, e parfum. Ceea ce afirm aici e testat pe 4 marci: Nokian, Michelin, Vredestein si Yokohama. Toate de iarna. Asta e ca gluma aia ca trebuie sa schimbi uleiul la motor dupa maxim un an ca nu mai e bun dom'le... MAI MA LESHI !? Daca pui Untdelemn de la Bunica....tot ce e posibil. Dar daca pui un ulei bun (nu mizeriile alea vrac de la service-urile de reprezentanta vandute la super ultra mega para pret) te tine fara probleme 2-3 ani la limita de km dedicata prin intervalul de service. Maisna mea are 200.000 km la bord (am luat-o SH in 2008 la 130.000 km) si papa ulei in limitele normale pentru un Diesel: cam 1 litru la 15.000. Dar de cand o am i-am pus numai ulei la bidon si schimb uleiul cam la 2 ani jumate maxim 3 cand fac limita de 15.000 conform interval service.
27 oct 2014, 20:20
-2
4 comentarii 14 puncte
Ne lasi? Ia baga unghia-n anvelopa si spune-ne cat e de tare materilul. Pune niste anvelope noi de iarna, nu neaparat de top, si o sa vezi unde e adevarul de fapt. 13 ani sunt foarte multi pentru o anvelopa de iarna, fie ca e Nokian sau nu. Povesti de genu'asta, legende, am auzit de la multi. Vitezele cu care se circula prin tara pot inseamna pur si simplu o frana de la 60km/h din cauza unui copil neatent. In situatii extreme se vad de fapt banii investiti intr-o anvelopa de calitate. Tu ai facut din 2008 pana-n 2014 70.000 km, deci cam 11.600 km anual. Dar ne spui apoi ca schimbi uleiul la 15.000, la 2.5 ani sau 3 (intre 5 si 6000 anual). E o mare diferenta, nu? Tu-ti dai seama ca nici macar tu nu mai stii cat minti?
27 oct 2014, 22:27
+12
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Amice...nu simt nevoia sa ma justific in fata ta. In 2009 am facut 2 drumuri in Germania iar in 2013 inca 2. Am schimbat uleiul in 2010 si la inceputul lui 2013. Uleiul fusese schimbat de neamt cu vreo 2 luni inainte sa vanda masina care la vremea respectiva avea interval de service LongLife. Intereseaza-te ce-i ala si mai vorbim. Iti mai dau o tema de lucru care este adevarat ca n-are nici o legatura cu domeniul auto dar este relevant despre politica de vanzari din ziua de azi. Ia-ti un iaurt d-asta ambalat si sigilat la borcanel de 150 grame...tine-l in frigider vreo luna doua dupa termenul de expirare si apoi gusta-l. Iti spun eu ca nu-i nici o diferenta fata de unul in termen. La fel si cu gumele astea care nu mai sunt bune dupa 3 ani....si cu uleiul care se strica dupa un an (se strica gioarsa aia reciclata si vanduta la butoi de 200 de litri)...samd. Mai au un pic si dau garantie si la jante. Ca sa le schimbi conform recomandarilor dupa vreo 3 - 4 ani. Ca cine stie...? A imbatranit materialul. In fond esti liber sa procedezi cum consideri tu de cuviinta "conform recomandarilor".
28 oct 2014, 00:16
-1
209 comentarii 353 puncte
Lasa-ne prietene, duap 7 ani se intareste cauciucu de zici ca mergi cu table. ''Se comporta exemplar'' Spune-i cui te crede.
28 oct 2014, 01:50
+11
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
E dreptul tau sa crezi ce doresti si sa-ti iei ce gume vrei. Daca ai Nankang e normal sa fie scoarta dupa cativa ani. Alea-s scoarta de noi. N-am absolut nici un interes sa spun "povesti nemuritoare". Nu mi-am luat spaga sa promovez vreo marca de anvelope pentru ca n-am cum. Sunt doar simplu user pe 4tunning. Daca citesti si alte postari ale mele vei putea sa afli ca am punctat calitati sau neajunsuri la mai multe marci de anvelope. Si le-am punctat bazat pe experienta personala. Nu-s vanzator de gume SH si nici DOAR posesor de permis auto. Daca intretii gumele cum trebuie te tin 15 ani fara probleme. Ideea e sa ai grija de ele din momentul achizitiei si sa fie de calitate. Adica silicon la fiecare demontare pentru depozitare, pozitionare si pastrare corecta - umflate pe janta sau pozitionate vertical daca sunt demontate de pe janta si rotite macar o data pe luna, ferite de soare si variatii mari de temperatura - boxa de la subsol e ok. Mai invata fiule. Cand mi-am inceput soferia in anii '90 erau doar gioarsele alea de la Danubiana ulterior Montana si le schimbai la 15 - 20 mii daca aveai grija de ele. Abia prin anii 2000 au inceput romanii sa-si puna gume "de firma". Am fost sofer de cursa lunga si in prezent sunt responsabil de parc auto premium. Si cred ca dupa 1 milion si ceva de kilometri la activ in absolut orice conditii meteo si cu toate marcile de anvelope testate personal, am habar cam ce inseamna o guma uzata FOLOSIBILA sau o guma uzata NEFOLOSIBILA. Pace tie!
28 oct 2014, 19:40
+1
On_Off
227 comentarii -36 puncte
bai baiatule,ba faci 15mii de km in 3 ani,ba ai condus peste 1milion la varsta ta. ? Esti Pinochio ? cap de rumegus...
31 oct 2014, 01:31
+1
27 comentarii 12 puncte
Salutare tuturor. Incerc si eu sa ma hotarasc la un set de 4 gume de iarna pentru un autoturism cu tractiune fata. Bugetul este unul destul de limitat. Am ramas sa ma hotarasc intre 2 modele: Dunlop Winter Sport 3D 205/55 R16 91T care ajung undeva la 378 ron/buc (fabricatie 2013) sau Nokian W+ 205/55 R16 91T care ajung la 315 ron/buc (fabricatie 2014) Masina nu face multi km, am setul de cauciucuri de iarna vechi(o firma mai dubioasa, chinezesti) care au fost bune insa au 6 ani, profilul e foarte bun(au circulat doar pe timpul iernii) insa sunt vechi, au inceput sa apara crapaturi la talon. Nu stiu ce sa iau, am citit o gramada de pareri, ma gandesc ca masina face aprox 2000 km/iarna si mai mult in oras si tind sa ma indrept spre Nokian. Orice parere sustinuta de argumente e binevenita. Multumesc.
27 oct 2014, 21:38
0
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Dunlop doar daca-s facute in Germania. Oricat ar controla ei calitatea, mai conteaza si mana de lucru. Daca nu-s nemtesti, ia-ti Nokian cu incredere. Plus ca Nokian au iesit mai mereu cu 5 stele la testele de anduranta cu gumele de iarna. In fond ei le-au inventat in 1936. Dunlop Winter Sport 3D sunt gume mai mult pentru asfalt si teren ceva mai prietenos. Nokian e guma pentru umezeala, gheata si zapezi serioase. Stima!
27 oct 2014, 21:41
-1
4 comentarii 14 puncte
Dunlop Winter Sport 3D e un model excelent. A fost pe primul loc acum cativa ani pe anumite dimensiuni. Si in plus rezista bine la uzura. Eu l-am avut si am fost foarte multumit de el.
27 oct 2014, 22:16
0
cescluciano
18 comentarii 21 puncte
all season sunt pneuri care sunt crima pentu orice automobil ..eu unu m-am convins testandu-le
27 oct 2014, 22:40
+4
bytzu11
147 comentarii 333 puncte
Dunlop Winter Sport 3D,si numai spuneti ca o anvelopa mixta nu e buna,ca in practica s-ar putea sa o luati in freza! Urca Vectra B2, Ranca cu ele,in plina iarna si cu strat serios de zapada si gheata pe asflat fara nici un fel de problema si cu viteza suficienta sa depaseti coloana si sa ma tin dupa un L200 cu gume serioase de iarna!...si daca ar fi sa ma iau dupa voi,e o anvelopa facuta sa lucreze la peste 7 grade Celsius,nu? Ei bine,afara erau cam -18 "si anvelopa rezista" :))! Poate ar trebui sa fiti putin mai cu plecaciune spre majoritatea romanilor,care nu au sufiecienti bani din salariile astea mari oferite in Ro,incat sa isi permita sa incalte masina cu gume noi in functie de sezon si sa faceti un articol mai pliat pe realitate! Bagati-va voi mintile in cap,ca daca pt voi e usor ca aveti N sponsorizari,pentru unii dintre noi,e mai putin usor sa facem o asa investitite si unde mai pui ca pana acum(adica vreo 8 ani de anvelope sh),nu am ramas niciodata blocat in zapada si merg zilnic cu masina! Eu zic ca un ochi bun aruncat la o anvelopa sh,fie ea de vara sau iarna sau M+S te scuteste de o investitie proasta,cum ar fi un Michelin nou,care dupa o iarna a inceput sa faca un zgomot infernal in masina la rulare si a costat cam 400 ron/anvelopa! Numa'bine!
27 oct 2014, 22:41
0
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Eu n-am zis ca Dunlop Winter Sport 3D e o guma nasoala. Am zis doar ca e mai buna Nokian. Cat despre gumele all-season te contrazic. Sunt un fel de pantofi grosi. Vara te coci in ei si iarna iti ingheata picioarele si mai iei si apa... Asa ca prefer iarna sa am bocanci (adica gume de iarna) si vara niste pantofi usori in care sa fug lejer dupa autobuz (adica gume de vara).
28 oct 2014, 00:02
+1
On_Off
227 comentarii -36 puncte
in final recunosti ca alergi vara dupa autobuz si iarna mergi pe jos.... Asa mai vii de acasa,ca incepusei sa aberezi :))
31 oct 2014, 01:33
+1
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Michelin si Continental au fabrici in Romania. Michelin este la Floresti iar Continental e la Timisoara. Asta spune multe. Pentru ca gumele facute la noi sunt facute pentru piata noastra si Asia. Michelin facute in Franta la mama acasa au cu totul alta calitate. La fel si Continental. Daca sunt d-alea nemtesti, te tin si 100.000 daca ai grija de ele.
28 oct 2014, 20:05
-2
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
Inca din 2005, Conti Timisoara livra anvelope pentru Porsche. ASTA spune multe, nu prejudecatile unora. Procesele de fabricatie sunt controlate din Hanovra, sediul central Conti. Gumele facute la Timisoara au fost bune cat scria pe ele "Made in Germany/Europe". Cand au schimbat inscriptionarea in "Romania", nu s-au vandut, desi erau aceleasi gume. Asta spune totul despre cat de tampit sau rasist poate sa fie neamtul:) De nemtesti pica motarele VW si senzorii facuti intr-un garaj din Romania o duc de 50 de ori mai mult...Voi traiti inca in anii '90, cand lucrul nemtesc era intr-adevar de referinta. Mai e unul p-aci care zice ca el in germania isi ia yaris hibrid la pret de logan. Si tocmai ce-am vazut cum diferenta intre yaris hibrid de 18000 si benzinarul de 16000 se amortizeaza in 100000km din diferenta de consum. numai fani "hitlerland" pe-aici...dar cam rupti de realitate cateodata. Apropo, in ultimele teste, in 2014, Nokian, Conti si GoodYear sunt top3 gume de iarna.
28 oct 2014, 21:21
+4
284 comentarii 299 puncte
2 ani m-am folosit de anvelope sh michelin vechi de 12 ani!!!! s-au comportat fenomenal, anul trecut mi-am luat un set de barum polaris noi si surpriza: nu aveau aderenta celor vechi,,nu franau la fel de bine...per ansamblu au fost ok..dar nu grozave ca cele de la michelin.
28 oct 2014, 15:16
+1
gabytzu24
1 comentarii 1 puncte
''5. Pneurile all-season = anvelope de vara cu profil de iarna Sunt destui cei care cred ca daca isi cumpara pneuri mixte, sau all-season, fac o afacere buna si economisesc bani. Nimic mai gresit. Un pneu mixt, cu care producatorul spune ca se poate merge si vara, dar si iarna, avand semnul M+S, este la origine un pneu realizat dupa standardele unuia de vara.'' M+S inseamna MUD+SNOW si nu sunt anvelope all seazon. cititi aici ca sa va convingeti http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2011-10-13/M+plus+S,+singura+inscriptie+care+va+trebuie+pentru+cauciucuri+la+iarna
28 oct 2014, 19:48
+1
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Degeaba-ti bati capul sa le explici la toti neavenitii care se dau soferi cunoscatori dar pun pariu ca toti "expertii" astia au harburi d-alea cumparate pe 1000 euro si inmatriculate in Bulgaria. Lasa-i nene sa-si ia ce gume vor ei ca la prima zapada ii vezi in sant. Ce e mai tragic este faptul ca da unu' d-asta peste tine si te baga si pe tine in sant nevinovat.
28 oct 2014, 20:11
-3
27 comentarii 12 puncte
Cine produce cauciucurile Nokian care se afla la noi pe piata? Are cineva gume Nokian sa-mi spuna ce scrie pe ele?
28 oct 2014, 21:42
0
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Made in Finland. Cel putin astea pe care le-am luat eu de curand pentru o masina de la serviciu. 2 bucati Hakkappelliitta. Posibil modelele mai ieftine sa fie facute in afara Finlandei. Stima!
29 oct 2014, 01:41
-1
27 comentarii 12 puncte
Am luat Nokian W+ 205/55 R16 91T. Sunt made in russia si pe ele scrie all weather plus insa au fulgul pe ele. Sper sa fie bune.
29 oct 2014, 13:38
+1
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
N-o sa fie bune....pentru ca sunt all season. Si...Made in Russia??? LOL In Rusia se fac lucrurile ca-n Turcia sau China...asa ca mult succes pe soselele inzapezite ale patriei.
29 oct 2014, 20:03
-3
27 comentarii 12 puncte
Peste tot, chiar si pe site-ul producatorului nokian w+ sunt recomandate ca fiind cauciucuri de iarna, nu scrie nicaieri ca sunt all season in plus profilul nu seamana deloc cu un profil all season. Cat despre producator nu vad o problema in asta, am inteles ca sunt nokian facute si in romania(apropo, sunt curele de distributie contitech facute in romania si nu am auzit sa cedeze). Inca nu am reusit sa gasesc nicaieri explicatia inscriptiei all wether plus(nicaieri nu sunt recomandate ca fiind all season). asta scrie pe site-ul producatorului: " Winter grip for any weather This non-studded tyre offers good grip on wet and dry roads, but it is also reliable when snow or slush strikes The Nokian W+ is a lightly rolling, non-studded tyre that maintains its good handling and firm grip even when the weather conditions change suddenly." se refera strict la schimbarile din timpul iernii
30 oct 2014, 00:32
+1
robertino2408
65 comentarii 41 puncte
Ok. Cum zici tu si site-ul lor. Eu am rezerve. Stima!
30 oct 2014, 22:25
-3
Old School
226 comentarii 413 puncte
Pai....cine vinde cauciucurile doar dupa 3 ani, sa fim seriosi...sa mai fie si Michelin. Saracie...romanul pune si el sa nu ia amenda, pot fi si de 20 ani...sa vada nea agentul ca sunt de iarna si inca nu s-a sters ''fulgul''. Daca te loveste asta e...iti da asigurarea Carpatica, Euroins sau deloc, si atunci sa vezi distractie.
30 oct 2014, 19:04
-1
2 comentarii 0 puncte
Mai fratilor,eu unul conduc masina din anul 1980 si-am mers si pe noroi,si pe zapada,si pe ghiata ca sticla sau ghemuri de ghiata si-am avut masina incaltata cu tot felul de anvelope,fara sa fac vreun accident,fara macar sa zgirii vreo alta masina si pe soselele acelea inguste de inainte de 90 si pe soselele late de dupa 89.Problema principala-i soferul, pastrarea distantei intre autovehicule in functie de viteza deplasarii si de starea suprafetei carosabilului,astfel se merge in perfecta siguranta indiferent de marca si starea anvelopelor.Pina si reprezentantii de la Michelin recunosc ca anvelopele fabricate de ei,ma refer la cele de iarna,imbunatatesc frinarea doar cu 5% si atit.Concluzia: cauciucurile de iarna,dupa parerea mea nu este decit un motiv comercial bazat pe interese obscure,asa cum sa intimplat si cu instinctoarele si trusele medicale obligatorii.Prostii,asa sintem jefuiti noi Romanii,care nu reactionam si din contra,unii chiar le fac reclama gratuita acestor impostori si tilhari care nu mai stiu ce sa inventeze ca sa ne jupoaie de bruma de bani pe care-i primim noi majoritatea Romanilor.Astia care inventeaza tot felul de legi timpite isi umplu buzunarele si noi ii acceptam fara sa ripostam,bravos popor.In fiecare zi urmarim la tv.stiri despre accidente,derapari,rasturnari de masini,pe carosabil uscat sau umed,cu victime,dar nimeni nu ne spune ca majoritatea acestor masini implicate in accidente sint echipate cu anvelope de iarna,de ce???? Interesul primeaza,banul,pacalirea soferilor Romani si jefuirea acestora,asta-i adevarul.Si cu taxa de drum,la fel se procedeaza,o platim obligatoriu,bagam banii munciti cu greu in buzunarele tilharilor............
02 feb 2015, 13:56
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
si 5% ti se pare putin? hai sa facem un exercitiu simplu: o guma de vara buna sa zicem ca-ti opreste masina de la 50 la 0km/h in 20m. pe zapada sa tot fie 50-60m daca nu cumva mai mult...hai s avedem daca acei 5% care reprezinta 1-1.2m ca distanta de oprire sunt sau nu suficienti cat sa ii infunzi unuia portbagajul si tie sa-ti faci botul praf, sau nu. acum tu decizi daca merita gumele de iarna pt aia 5%. daca tu crezi ca atunci cand ai gume de iarna poti merge cu 120 prin curbe ca si vara, te inseli amarnic. extinctorul si trusa medicala sunt obligatorii aproape in toata lumea, poate in congo sa fie optionale. nu-ti doresc sa vezi macar cum e sa ai nevoie de-o fasa, de-un garou, niste rivanol si sa nu le ai la indemana. si nu pt tine, ci pt altul care a crezut ca esp-ul ii permite sa mearga cu 300 pe drumuri de 90. sau sa vezi ca fumega masina, ala e viu inauntru si n-ai ce face. referitor la mersul preventiv cu 20kmh cand toti merg cu 50, diferenta fiind ca aia au gume de iarna si pot opri, iar tu nu, da-mi voie sa cred ca ai putea fi o posibila cauza a unora dintre accidente, chiar daca nu ai tu accident. am vazut "live" cum au patit-o unii din cauza unui jalon de-asta mobil care n-are nevoie de gume, de abs, de faruri si doar incurca lumea pe sosea. nu zic ca e ok sa mergem ca tembelii, dar atata timp cat se respecta limitele d eviteze, circulatia e sigura. devine la fel de nesigura cand dai d ecate unul care-si taraie roaba cu 30km/h unde drumul permite si unde toti merg cu 70-80, ca atunci cand vine cate unul cu 120 pe unde toti merg cu 90.
03 feb 2015, 12:14
0
27 comentarii 12 puncte
Vis a vis de gumele cumparate, nokian wd+ made in rusia vreau sa va spun ca se comporta foarte bine, neasteptat. Le recomand, am mers pe zapada, gheata, ploaie si stau foarte bine. Poate sunt putin zgomotoase pe asfalt uscat insa destinatia lor este pt anotimpul rece si din cauza profilului apare zgomotul. Recomant aceste cauciucuri.
02 feb 2015, 14:46
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »