Europa vrea sa renunte la diesel. Franta este prima tara care face anuntul Alte stiri auto 3 Decembrie Europa vrea sa renunte la diesel. Franta este prima tara care face anuntul
Toate comentariile (116):
j0k3r_E30
862 comentarii 2339 puncte
si sa vad eu cum fac ei cu camioanele,trenurile,vapoarele???
03 dec 2014, 19:17
+11
256 comentarii 1023 puncte
Numarul de camioane, trenuri si vapoare dintr-un oras este clar mult mai mic decat cel al masinilor. Poluarea in orase a ajuns la un nivel alarmant... in afara marilor orase e inca OK.
03 dec 2014, 19:26
0
512 comentarii 988 puncte
Trenurile respectabile is de mult electrice. Ca la noi mai umbla personale diesel e alta treaba.
03 dec 2014, 19:30
+6
2947 comentarii 2978 puncte
Sa sti ca si în vestul europei (GERMANIA INCLUSIV) înca mai circula multe locomotive de tractiune ce au numai motoare diessel. Asta nu numai la marfare ci si la transportul de persoane. În Germania trenurile INTER-REGIO si S-BAHN au majoritatea locomotive diessel clasice. O sa ramîi uimit, multe sînt rusesti preluate de la sistemul feroviar al fostei germanii democrate, locomotive ce chit ca au fost modernizate, urla de le gasesc dracii si-s vechi de 60 de ani. Locomotivele de manevra de prin fabricile siderurgice si nu numai sînt aceleasi gloabe diessel ca si în România
03 dec 2014, 19:43
+2
liviuv
181 comentarii 396 puncte
Nu mai exista locomotive DIESEL in functiune de foarte multi ani. Ce ai vazut tu acolo sunt DIESEL-ELECTRIC ce se folosesc si in Romania de vreo 40 de ani. Adica motoarele (de obicei doua) diesel genereaza electricitate si locomotive merge folosind cate un motor electric pentru fiecare punte a locomotivei (de obicei sunt 6). Sunt mult mai puternice si mai fiabile asa.
04 dec 2014, 12:08
+1
4 comentarii 1 puncte
Vezi ca ai uitat de LDH!
06 dec 2014, 22:35
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Sa fiu sincer, cu transportul feroviar nu ma descurc, nu stiu ce modele în combinatie de propulsie se lucreaza dar stiu ce vad. Troacele diessel de manevre de la Thyssen - Krupp în sectorul siderurgic, alte lock-uri de manevre si transport marfa nu au nimic electric ci au o imensitate diessel cu pistoane cît galeata. Sînt niste LDH-uri ordinere exact ca cele pe care a lucrat tata ca mecanic de locomotiva si maistru mecanic de întretinere de la depoul de locomotive de la UCMR Resita prin anii 80 - 90 pîna aa iesit la pensie. Asta de ex. e electrica cînd sînt eu popa: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Diesellok_der_dortmunder_eisenbahn.jpg si nici la cîrja asta de manevra nu vad nimic electric sau sînt eu chior: http://www.merte.de/bilder/henschel_31132.jpg
07 dec 2014, 13:48
+1
2947 comentarii 2978 puncte
@ Robert Gabriel FOARTE SIMPLU! Renuntarea la motoarele clasice si utilizarea CATALIZATOARELOR CU HIDROGEN. Masina cu hidrogen este apta de piata. (VEZI TOYOTA). Datorita locului mult mai mare la acest gen de vehicole utilitare, sistemul poate fi dezvoltat pt. autonomie de drum enorma. La vapoare în loc de acel motor diessel imens unde pistoanele sînt cît casa se poate implementa sistemul de productie de hidrogen lichid + statie de desalinizare si astfel vaporul îsi ia combustibilul din ocean. Pt. TIR-uri si turisme trebuie dezvoltata infrastructura de alimentare. La transportul feroviar se poate face alimentarea în depouri. Problematic devine la utilitarele de lucru gen tractoare, buldozere, fadrome, excavatoare etc. dar si aici se vor gasi solutii. În Germania circula tot mai multe autobuze cu hidrogen în transportul în comun de cel putin 5 ani de zile. Numai aici în Düsseldorf sînt cel putin 30 de bucati ce circula zilnic în contingentul firmei locale de transport în comun. Duisburg la 38 km. de Düsseldorf sînt vreo 20 bucati în circulatie, autobuze articulate pe hidrogen, ce apartin firmei de transport local DVG. În ceea ce priveste autoturismele, sa fiu sincer, nu plîng dupa împutitele astea ce clantane ca tractorul. Piata e plina de hibride si se umple tot mai mult. La astea se adauga electricele si cele cu hidrogen de la Toyota, Mercedes si BMW ce urmeaza sa intre pe piata.
03 dec 2014, 19:36
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Si eu sunt de acord ca hidrogenul este viitorul, sau cel putin asa ar trebui sa fie
03 dec 2014, 20:11
+2
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Intrebarea mea este daca pote fi implementat acest sistem pe orice masina , adica sa faci un motor normal ( cu ardere interna ) sa mearga 100% pe hidrogen sau partial macar :)
04 dec 2014, 17:17
0
25 comentarii 28 puncte
Pai si petrolistii ce fac ? Mor de foame ? Majoritatea patentelor de energie alternativa sunt detinute de sus amintitii. Restul e cancan :)
05 dec 2014, 18:34
+2
51 comentarii 45 puncte
Din 2010 vapoarele au inceput sa nu mai iasa de pe linia de productie cu motoare diesel! cele off-shore mici avand propulsie electrica cu azipod-uri, iar cele mari, de linie, mare tonaj avand turbine cu gaz, da GAZ!. Diesel-ul dispare din toate industriile.!!!
04 dec 2014, 17:52
0
j0k3r_E30
862 comentarii 2339 puncte
P.S numai europenii se puteau gandi la asa ceva...pe americani ii doare in cuc...ia sa vina vreo 200 de americani cu diselurile lor imense si sa le tureze in fata comisiei europene...ei fac numai dupa cum ii taie capul pe ei...dar pe noi nu ne intreaba nimeni
05 dec 2014, 14:55
-3
2947 comentarii 2978 puncte
Daca o mîna de americani se dau viteji cu idiotenii din astea, asta nu înseamna ca trebuie sa fim si noi la fel de tîmpiti. Noi nu sîntem maimute NEGRE sa ne copiem reciproc. Totusi, nu te opreste nimeni sa mergi cu un diessel fumigen sa-l turezi în fata comisiei europene. Întrebarea se pune, daca o faci, cît dureaza pîna esti internat fortat în psihiatrie :-) ))))
05 dec 2014, 19:33
0
On_Off
227 comentarii -36 puncte
Esti prost informat. In USA normele antipoluare sunt mult mai drastice decat in Europa. La ITP-ul lor poluarea e cam singurul aspect care conteaza. Nu te mai educa de la TV vizionand emisiunile si filmele transmise pt prostii din Europa.
06 dec 2014, 03:47
+3
2947 comentarii 2978 puncte
+1 Americanii au fost si primii din lume ce au introdus la masini catalizatoarele si benzina fara plumb. Americanii sînt cei mai fanatici în domeniul antipoluare chit ca pt. ei V8 e mai sfînt ca dumnezeu. Din pacate PROSTIMEA EUROPEANA se orienteaza numai dupa MIZERIILE ce le vad pe YouTube.
06 dec 2014, 09:21
+3
2947 comentarii 2978 puncte
PS Sa nu uitam ca în anii 70 în timp ce mult iubita Europa nici nu stia ce-i aia catalizator si benzina fara plumb, masinile americane erau asa dotate încît corespundeau deja normelor EURO 2, norme ce au aparut prin Europa abea la finele anilor 90. Cam atît la tema mult laudata prin europa ce unii producatori auto numesc "Vorsprung durch Technik" :-) ))) Indiferent cît ne place sa ne laudam, în domeniu antipoluare, sîntem cu aprox. 20 - 30 de ani în urma americanilor :-) )))
06 dec 2014, 10:09
+1
512 comentarii 988 puncte
Nissan leaf pare o super idee, 107 cai si doar 30.000 de euro... Nu vad de ce ar alege cineva un cotetz de 30k cand poate lua un A4 nou cu 30k sau strict ca forma si bani de Leaf, un A-klasse nou. Pe mine unul nu ma afecteaza cu nimic decizia lor de schimbare, imi permit sa circul cu benzinara mea si nu ma gandesc sa trec de diesel, imi plac anumite chestii la diesel, practic is mult mai bune, dar sufleteste altfel ma unge benzina, e pacat de cei care de abia rezista sa tina o masina si se gandesc la consumul diesel-ului. Cine o sa alimenteze de la alea 100.000 de benzianarii electrice nu stiu. Nu cred sa se intample minuni si sa treaca romanii in 5 ani la electrice. Probabil o sa doteze Guvernul benzinariile actuale cu un prelungitor si gata, statii de incarcare electrice.
03 dec 2014, 19:27
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Peste 5 sau 10 ani cînd s-o tripla pretul carburantului, cînd o sa dai 5 EURO pe litrul de motorina si 7 EURO pe litrul de benzina, ai savezi ce frumos ai saalergi cu stecherul în mîna sa-ti alimentezi masina :-) )))) Ca România e în urma cu evolutia, e clar dar nu peste tot e România si totusi într-o buna zi n-o sa ai încotro.
03 dec 2014, 19:49
+3
Turok
19 comentarii 32 puncte
Au facut niste reporteri un reportaj in care voiau sa parcurga vreo 700 de km intre 2 orase din Marea Britanie cu o masina electrica. Le-a luat 3 zile si foarte multe batai de cap, planificandu-si traseul ca sa ajunga la statiile electrice, care nu erau suficient de multe. Asa ca va intreb eu, daca in Marea Britanie, care e inaintea noastra cu 20-30 de ani in orice domeniu este o lipsa acuta de statii de incarcare electrice, la noi cand vor fi prezente din abundenta? P.S. Eu nu inghit treaba asta cu electric. Hidrogenul e viitorul. Sau voi fi de acord cu electricele si voi fi fanul lor nr.1 cand imi vor permite o autonomie de peste 1100-1200 km si o incarcare completa in 5-10 minute. Atunci da, ar merita sa ai doar masini electrice. Dar nu cred ca e posibil, cel putin la rapiditatea incarcarii, asa ceva.
03 dec 2014, 21:46
+3
2947 comentarii 2978 puncte
OK! Cînd au facut reporterii testul? În secolul trecut? Ja hai sa-l faca acuma sa vedem ce iese. Îti iau o TESLA si-ti vin cu ea pîna în buricul bucurestiului fara probleme. De AMPERA (CHEVY VOLT) nici nu mai vorbesc deoarece Ampera are si un mic benzinar de încarcat bateriile. Cu asta îti traversez europa în lung si-n lat fara bataie de cap. Infrastructura se schimba permanent. Apar tot mai multe statii de încarcare pt. electrice iar oferitori sînt destul. Între timp nu mai avem numai Tesla si Ampera ci si Golf electric, BMW electric si mai nou Mercedes - B-Class electric si asa cum cresc ofertele pe piata asa se îmbunatateste si infrastructura la nivel european. Mai devreme sau mai tîrziu, România nu va avea încotro si va trebui sa aplice directivele europene si sa extinda infrastructura pt. electrice. E adevarat si faptul ca electricele sînt din punct de vedere ecologic frectie la piciorul de lemn deoarece, ce nu iese pe esapament, iese pe cosul termocentralei. Interesant e doar pt. tine ca posesor ca faci economii substantiale la carburant si întretinere. Litrul de benzina costa mai mult de 1 EURO iar kilowatul cam 0.19 EURO asa ca............ prefer kilowatul si ca sa fiu sincer... "mi-e frectie" ce se învîrte sub capotaca sa ma deplasez de la A la B Important e sa coste cît mai putin. PS În ceea ce priveste DACIA, daca nu-si baga mintile-n cap si nu încep cît mai repede posibil sa-si înoiasca cel putin în mod alternativ tehnica de propulsie, o sa ajunga cu picioru-n groapa indiferent cît sînt de ieftine. Decît un Logan sau Sandero, prefer o Toyota Jaris sau Auris hibrida ca-i aproape la acelasi pret si în oras merg cu ea pe curent si nu ca la dacie cu benzinar sau diesselar ce consuma de-i sar dracii (+/- 7 litri la suta de km parcursi)
03 dec 2014, 22:54
0
4 comentarii 1 puncte
Stati cuminti ca pana se termina petrolul in lume nici vorba sa se interzica ceva. Cat despre masini electrice nu pot sa zic decat ca sunt hidoase si aici nu vb de Tesla, vb de cele "accesibile" daca i se pare cuiva accesibil 30000 e. Eu unul cred ca inca 25 de ani o sa mearga in continuare dieselu. si astept masini electrice frumoase si capabile sa te duca prin paduri si pe autostrazi ca prin oras daca e sa o luam cu ecologia lasam si masinile electrice si bagam cu bicicletele.
04 dec 2014, 00:19
0
2947 comentarii 2978 puncte
Tu te gîndesti numai la masini noi. Se pare ca ai uitat piata SH si daca n-ai bani de electrice, poti sa te rezumi si la hibride. De terminat petrolul planetar este IRELEVANT. Relevante sînt ECONOMIILE TALE FINANCIARE la combustibil. Din moment ce am oferte alternative, mi se rupe pu** daca se termina petrolul sau nu. Caut ce e mai ieftin în întretinere si combustibil. Uite aici !!!! Opel AMPERA SH cu 17.000 EURO inclusiv TVA. Masina e din 2012. Deci are abea 2 ani. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-ampera-1-4-aut-111kw-epioneer-edtion-am-apeldoorn/201877311.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=28&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1 De unde atîta 30.000 k. PS Vrei hibrida? Ia de aci ! Toyota Prius cu NUMAI 45.000 km rulati SUB 6000 EURO negociabil: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/toyota-prius-hybrid-navi-tempomat-original-45000-km-wiesbaden/202623093.html?lang=de&pageNumber=3&__lp=45&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=27&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
04 dec 2014, 00:41
0
512 comentarii 988 puncte
Dar cat costa sa schimbi bateriile la astea? Ca na se duc dupa cativa ani.
04 dec 2014, 07:52
+7
15 comentarii 11 puncte
Buna remarca ta ! bateriile nu tin o vesnicie din pacate ... si costa mult cand trebuie inlocuite
04 dec 2014, 09:33
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Si cîti bani pagi într-un motor clasic unde ai subansamble mecanice în timpul utilizarii? Ulei, bujii, curele de distributie, garnituri, supape, segmenti, cuzineti, catalizatoare, galerii de evacuare, filtre de particole, injectoare, pompe etc si daca am ghinionmotorul cu totul. Calculat pe termen lung, nu esti tot acolo? Un motor clasic e un tocator interminabilde bani. Sac fara fund. Unii oferitori auto precum RENAULT ofera pe piata masini electrice unde cumperi masina IEFTIN si închiriezi bateriile. Platesti lunar de ex. 50 euro pt. baterii si ai GARANTIE PE VIATA. Pica bateriile, ti le schimba gratis.
04 dec 2014, 09:41
+1
4 comentarii 1 puncte
Mersi de exemple dar masinile elecrice sunt hidoase de aici si super rezultatele la vanzari....si de cand ai realizat tu ca ce este relevant pt tine este relevant si pentru cei care conduc lumea....la cum a evoluat lumea daca se vroia erau doar masini electrice in lume dar nu se vrea pt ca nu este momentul...
04 dec 2014, 11:31
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Nu este relevant pt. mine. Ti-am spus logica de gîndire vestica si masina electrica se vrea de mult dar pîna acum a lasat de dorit infrastructura. Eu nu-ti spun ce-mi place mie ci îti spun care-i treaba deoarece lucrez în domeniul comert auto de 25 de ani si asta nu în România ci în Germania. În ceea ce priveste "ce-mi place mie", eu folosesc cu încredere V 8 american :-) În ceea ce priveste EVOLUTIA, da ! Lumea a evoluat si îsi cumpara masini dependente de necesitate deoarece depind de ele fiind necesare sa faca naveta zilnica la lucru pe distante de pîna la 200 km si nu ca în evul mediu românesc unde"lumea" îsi cumpara MASINA TARE CA SA VADA VECINII si SA MOARA DE OFTICA. Sper ca ai înteles relatia EVOLUTIE vs. NECESITATE :-)
04 dec 2014, 19:26
0
skype09
473 comentarii 1169 puncte
ba tu esti nebun, nici telefonul nu se incarca in 10 minute, si tu vrei sa incarci o masina electrica in timpul asta...
04 dec 2014, 12:19
+3
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
La ora actuala exista astfel de sisteme de transformare a masinilor cu combustibil fosil ca sa o poti converti astfel incat sa poate functiona si pe hidrogen ?
04 dec 2014, 17:20
+1
hep
hep
419 comentarii 1516 puncte
am vazut aici pe 4tuning un articol cu un vette transformat in electric...de asemenea am vazut un E36 cu cca 600 cai electrici...deci se poate daca iti permiti . si daca vrei sa se uite lumea ciudat la tine inca o perioada
05 dec 2014, 10:01
0
2947 comentarii 2978 puncte
Da ? Uite aici LOGAN FACUT ELECTRIC cu autonomie de 200 km. Ce nu face Renault, face posesorul !!! Primul Logan electric MADE IN ROMANIA !!!! http://www.4tuning.ro/filme-masini/view/zlrfcCxy1Tf Bravo lui ! + 10 TOATA STIMA SI RESPECTUL fata de baiatul asta !
05 dec 2014, 17:25
0
ven
530 comentarii 1515 puncte
Sa vezi ce or sa se agite "dizalarii"... Trebuia sa inceapa sa pice treaba cu motorina, era doar un pic mai cizelata decat carbunii, si da, electricul si hidrogenul o sa aibe intaietate; abia mai calmeaza mafia asta a petrolului... Nu o sa duc lipsa masinilor cu sunet de tractor si inecacioase cand stai langa ele.
03 dec 2014, 21:28
-2
4 comentarii 1 puncte
Nu o sa duci lipsa deoarece minim 20 30 de ani o sa le mai vezi pe sosele,asa ca nu o sa iti fie dor, cat despre subiec,acesta va starni meru controverse dar realitatea arata ca in Romania majoritatea isi cumpara masini second hand de care trag o groaza de ani deoarece acelea si le pot permite iar straini isi cumpara noi dar tot diesel si benzinare pt ca isi permit si pt ca le plac acestea nu le plac cele electrice care majoritatea arata hidos si nu iti ofera performantele si confortul celorlalte. Sunt tare curios care ce vor masini mari cu care sa calatoreasca prin toata lumea.
04 dec 2014, 12:31
0
2947 comentarii 2978 puncte
Combustibil fosil si motoare ce functioneaza cu acesta o sa ai nu numai 20 - 30 de ani ci cel putin 150 de ani. Întrebarea se pune CE PRET vei plati pe un litru de combustibil pt. a te deplasa de la A la B deoarece, nu stiu în ce masura ai realizat, automobilistul este VACA DE MULS A POLITICIENILOR DIN TOATE NATIUNILE, politicieni ce inventeaza peste noapte fel de fel de taxe lipsite de cea mai elementara logica si nu stiu daca peste 20, 30, 50 de ani o sa te mai tina buzunarul pt. combustibilul fosil. Ca electricele arata hidos e prea putin probabil. Ce vezi de exemplu hidos la GOLF GTE Electric Drive? Arata ca orice golf ordinar ce are sub capota un benzinar. Ce vezi hidos la Opel Ampera (Chevrolet Volt) ? Daca vrei parerea mea, toate masinile actuale arata nu hidos ci IDIOTIC deoarece nu sti daca vin sau se duc. Precum curu asa si botu dar nu vorbim de gusturile noastre. În ceea ce priveste Diessel, în Germania cel putin (alte tari nu stiu) lumea cumpara diessel datorita combustibilului ieftin dar de cînd cu PARANOIA FILTRULUI DE PARTICOLE si pretul motorinei ce a crescut enorm fiind aproape identic cu cel al benzinei, vînzarile de masini cu motoare diessel (conform statisticilor ADAC) a cazut cu 40% si asta e enorm. Paralel achizitionarea masinilor hibride a crescut cu 40%. Deci, ce concluzie tragem? Neamtu ce nu mai cumpara diessel, cumpara hibrida. :-) )))) Oare de ce?
05 dec 2014, 10:49
+1
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
si asta ar fi un prim pas catre inlocuirea motorului conventional... desi detest motoarele diesel, am presimtirea ca unora o sa le lipseasca, iar motorul diesel a inregistrat o crestere uriasa in performante si inca nu se apropriase de apogeu...
03 dec 2014, 22:16
+1
YCEE
557 comentarii 995 puncte
GPL ?
04 dec 2014, 00:10
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Te pisi pe GPL ca e OUT OF ORDER. Ce mai vrei cu GPL daca poti sa iei o hibrida, sa-ti încarci bateriile în timp ce mergi cu benzinarul si cînd sînt bateriile full, îi dai în silent modus pe curent, mai ales în oras? Apropo de hibride: Am un prieten care avea numai 13.000 EURO si vroia o Toyota hibrida noua. M-a rugat sa merg cu el la magazin sa-l asist si eventual s-o negociez. Ei bine, i-am scos conditionat de asigurarea obligatorie prin magazinul Toyota, o Jaris hibrida din showroom la pret de LOGAN :-) ))))) 12.500 EURO în loc de 16.400 EURO :-) )))) Acu are autonomie electrica de aprox. 60 km. Pt. frecat orasul la lucru si cumparaturi, e perfect. Ia benzina din an în paste ca o lasa la priza peste noapte. Sa bagi bani în GPL în ziua de azi unde o instalatie buna si sigura costa de la 1000 EURO în sus, mai ales daca faci km putini si asta în oras, are rentabilitate ZERO. Cu banii cît dai pe masina + instalatie, îti iei o hibrida SH, nu te mai doare capu si nici nu mai trebuie sa umbli cu butelia cu besini lichizi în portbagaj. PS O Toyota Prius din a 2-a generatie SH cu bateri bune si km putini rulati (pîna la mediu) daca esti baiat istet o scoti sub 8000 EURO. Poate chiar si sub 6000 EURO (leasing returned) sau la vreo licitatie de masini confiscate de prin Germania întretinuta TOP.
04 dec 2014, 00:30
-1
84 comentarii 198 puncte
1. Procentul din energia electrică generată cu ajutorul termocentralelor e în scădere de ani buni, din pricina costurilor. Până şi energia nucleară, cu toate costurile mineritului, producerii combustibilului nuclear din uraniu sau toriu, construcţiei şi operării centralei, e mai ieftină. Energia produsă cu ajutorul hidrocentralelor e şi mai ieftină. Termoelectrica a încercat în mod disperat în ultimii 2-3 ani să vândă energie pe burse, chiar şi sub preţul de producţie, ca să îşi păstreze cota de piaţă şi privilegiile, şi nu s-a descurcat nici aşa. 2. Curentul necesar încărcării unei Tesla Model S pentru a parcurge 100 km costă (în SUA, unde accizele pe benzină sunt minore) cât 2,6-3 l de benzină. Adică e ca şi cum ai avea consum de scuter la performanţe de RS6. În România, unde Pontosul îşi imaginează că benzina e aur, diferenţa în bani e şi mai mare. 3. Staţiile Supercharger, care au forma şi dimensiunile unei pompe de benzină, pot fi instalate rapid în staţiile de benzină actuale de orice patron care ţine la profitul lui. Din aceste 3 motive, piaţa maşinilor electrice (nu hibride) va creşte substanţial în următorii 5-10 ani. În schimb este foarte puţin probabil ca un stat mare să înlocuiască o flotă de 20-30 de milioane de autoturisme şi toată infrastructura necesară exploatării lor în numai 5-6 ani. În afară de cazul în care au învăţat să facă minuni, fiindcă e o minune să fii prost ca Hollande şi să fii totuşi ales.
04 dec 2014, 00:49
+6
2947 comentarii 2978 puncte
Stai ca asta e în SUA si nu e tot ! În Germania se umple cu statii de încarcare ca si în SUA la care se adauga pîna la finele lui 2016 si 1000 de statii de alimentare cu hidrogen lichid. Deci în 2 ani. 2014 nu-l mai numar ca e dus. Germania se grabeste cu statiile de alimentare cu hidrogen deoarece intra pe piata Toyota, Mercedes si BMW pe hidrogen.
04 dec 2014, 00:58
+1
28 comentarii 68 puncte
Tehnologiile asa zis alternative, exista de multa vreme, chiar dinaintea motorului cu ardere interna. Putini stiu de masinile pe abur, sau cele electrice de la inceputul anilor 1900, cu mult inainte ca motorul cu ardere interna sa se impuna. Apropo....acum aproape 100ani, benzina se vindea in farmacii, nu existau actualele benzinarii....legat de statiile de incarcare electrice, sau cele de hidrogen. Parerile sunt impartite, unii afirma ca rezervele de hidrocarburi sunt pe sfarsite, altii ca ne ajung pt nu stiu cate sute de ani. Acum vreo 2 zile, am citit ceva pe net, ca in Germania s-ar fi obtinut benzina artificial, din apa...electroliza...etc... Statiile de hidrogen, si toata aceasta tehnologie, exista, dar eu unul nu cred ca e viitorul din cauza modificarii crearii unei noi infrastructuri. Masinile electrice...eu pe astea as paria. Se pot incarca si de la priza de acasa(fara sa discutam de timp de incarcare), cred ca infrastructura legata de statii de incarcare este mult mai la indemana. Randamentul si eficienta motoarelor electrice este foarte bun. Din ce stiu eu, cu Tesla nu se plateste curentul in statiile lor Supercharger. Ok, 100km parcursi, in curent electric vine echivalentul a 2,6-3l de carburant. Ca sa fin ecologisti pana la capat, apare alta discutie despre metodele de obtinere a curentului electric, cat de mult polueaza si afecteaza mediul centralele electrice de termoficare, hidrocentrale...atomo-centralele(cam toata lumea fuge deja de aceasta tehnologi)....asa ca niciodata nu o sa fim lamuriti si satisfacuti pe deplin. Putem iar sa avem o discutie legata de bateriile, acumulatorii acestor masini electrice. Cat rezista in timp, degradare...etc. Sau....de tehnologia de fabricatie a bateriilor Li-ion, si procesul de obtinerea al litiului. Din ce am mai citit si eu cate ceva, se pare ca nici motorul cu ardere interna nu ar fi chiar asa sa-si dea duhul. Sunt in dezvoltare/experimentare mai multe tipuri de astfel de motoare: Ilmor, in 5 timpi, Duke,
04 dec 2014, 01:37
+2
84 comentarii 198 puncte
Li-ion şi Li-polymer nu sunt tehnologii care să permită utilizarea pe scară largă la nivelul de putere cerut de un autoturism (de camioane nu mai pomenim), fiindcă sunt sensibile şi periculoase. Tehnologia viitorului sunt Li-Fe-PO4, care sunt aproape imune la incendiu, supraîncărcare şi alte fenomene, şi au o masă foarte redusă în comparaţie cu bateriile convenţionale. Spre exemplu, la amperaje şi voltaje apropiate (12 V, 3-4 Ah), bateria VRLA cântăreşte 1 kg, bateria Li-ion 0,41 kg şi bateria LiFePO4 0,375 kg. În cazul bateriilor folosite la pornirea unui motor pe benzină, 12 V / 60 Ah, o baterie cu acid cântăreşte cam 15 kg, una AGM vreo 17-18 kg şi una LiFePO4 doar 10-11 kg. Înlocuind bateria de 60 Ah cu una de 50 Ah (mizând pe faptul că o baterie LiFePO4 e imună la degradare prin descărcarea rapidă şi în plus se poate reîncărca la loc la fel de rapid, deci are nevoie de o rezervă mai redusă), greutatea se reduce la 6,5 kg. Ceea ce ajută foarte mult la o bună manevrabilitate a vehiculului. Bateria de 52 Ah cu acid are vreo 12-13 kg.
04 dec 2014, 01:54
+2
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Poti sa imi spui si mie unde se pot gasi astfel de acumulatoare , vreau si eu pentru telefon , sau chiar una mare pentru a inlocui acumulatorul masini ( care tot se duce la fiecare 2 ani )
04 dec 2014, 17:32
+1
84 comentarii 198 puncte
http://www.batteryspace.com/128vlifepo4batterypacks.aspx Pentru pornire: http://www.batteryspace.com/lifepo4-26650-rechargable-battery-12-8v-55ah-704wh---replace-sla-battery-with-lighter-weight-and-higher-capacity---un38-3-passed-dgr.aspx Un acumulator LiFePO4 de 55 Ah cântăreşte 7,85 kg. Unul cu acid de 52-54 Ah are vreo 13 kg, iar unul AGM vreo 16 kg.
04 dec 2014, 19:01
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Sistemele de propulsie alternativa s-ar fi impus de mult pe piata daca n-ar fi " LOBY-ul" energiei fosile. Sa nu uitam ca întregul sistem economic planetar bazeasa pe energia fosila. O renuntare brusca ar duce la o criza economica planetara ireparabila. O anarhie totala. Referitor la masina cu abur. A se vedea videoul: 1906 Stanley Steamer Vanderbilt Cup Racer - Jay Leno's Garage https://www.youtube.com/watch?v=5Me8b0ed59s
04 dec 2014, 09:36
+1
ven
530 comentarii 1515 puncte
Cat crezi ca mai tine treaba cu atomo-centrale si termocentrale? Curentul "eco" nu e asa greu de procurat.... Hidrocentralele (nu polueaza) iti zic ceva? Campurile de panouri solare (nu polueaza) iti zic ceva? (ca sa nu zic ca este o intreaga industrie ce evolueaza alarmant si incep sa fie din ce in ce mai eficiente, in Germanica deja sunt cartiere intregi autonome, in alte state exista direct arhitectura dezvoltata prin generarea curentului electric - Japonia, China, chiar si Emiratele arabe si multe altele) centralele eoliene (pe langa mastodontii de pe camp iti poti procura mai nou si la tine acasa unele mai mici). De hidrogen nu stie toata lumea inca, doar astia de pe site pe aici, dar de electricitate toti au cate o parere. Si bateriile vor evolua mult mai mult decat acum, doar ca pana acum nu s-a dat o asa mare importanta. Nu ar trebui sa fim sceptici, ci sa ne deschidem mintile un pic. Evolutia nevoilor noastre merge spre autonomie.
04 dec 2014, 19:13
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Daca vrei sa explici asta fanului de ..... ursuleti, pisicute, rechinute si babute din ani 80 ce considera ca evolutia tehnica s-a terminat la ursulet si la frontierele româniei, îti pierzi vremea de pomana. :-)
04 dec 2014, 19:30
+2
ven
530 comentarii 1515 puncte
Cand vad un specimen de genul prezentat de tine, nu mai imi bat capul, stiu ca pierd (nervi si timp). De obicei incerc sa imi dau seama cu ce fel de om vorbesc si apoi evoluez la ceva mai constructiv. Deocamdata am prezentat pe scurt ce am avut de zis, se intampla sa fie discutia intr-o sfera pe care am studiat-o ceva mai mult decat citit o pagina pe wikipedia + ca fiind de meserie arhitect lucrurile se indreapta catre tehnologizare (prin miniaturizare, eficienta,autonomie) si naturalizarea spatiului inconjurator (adica salvarea a tot ce este natural si conservarea lui, eventual punerea in evidenta), asa ca mijlocul de locomotie (practic asta e masina) trebuie sa se supuna noii conduite umane. Sincer, o intrebare-afirmatie la care ar trebui sa reflecte lumea; nu cumva orice om, instinctiv, se gandeste sa traiasca intr-o casa cu un cadru natural cat mai ne-antropizat? De ce sa nu ajutam visul/realitatea? Cert este ca fanul de pisicute, ursuleti care urla si spurca, trebuie sa puna mana putin pe lopata si sa puna osul la treaba sa vada ce este cu adevarat serios si uneori alarmant in lumea asta.
04 dec 2014, 20:42
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Marea problema a omenirii este faptul ca începem sa ne autodistrugem prin evolutie. Stiu ! Suna aiurea dar cam asa este. În ultimii 100 de ani, datorita conditiilor excelente de trai, ne-am înmultit ca sobolanii. Sîntem peste 7 miliarde de suflete, distrugem tot ce ne iese în cale, consumam în exces si distrugem în exces. Continuînd în ritmul asta, practic ne taiem singuri creanga de sub picioare. Nu ! Nu sînt ecologist. Daca asi fi ecologist, n-as umbla de 25 de ani cu americana V 8 dar sînt realist si vad ce se întîmpla. Chit ca am pe masina placheta de mediu verde cînd merg vara pe autostrada, ies de pe aceasta intrînd într-un oras precum Stutgart si vad ca politia opreste fiecare masina,indiferent daca e benzinar sau diessel, indiferent daca e Smart sau Camaro, îi directioneaza pe toti (pe mine inclusiv) spre parcari etajate spunînd NU PUTETI INTRA ÎN ORAS. Avem SMOG ALARM. Va rugam parcati masina si folositi tramvaiul, e clar ca încep sa-mi pun o serie de întrebari.
05 dec 2014, 08:26
0
ven
530 comentarii 1515 puncte
Pai ne indreptam spre autodistrugere si din cauza religiilor... Astia impun legi morale de-a dreptul tampite si invechite, astfel omul nu poate fi educat si trezit la realitate cu problemele omenirii. Sunt create special ca ultima speta de oameni sa creada ca au importanta in viata asta (o importanta care de cele mai multe ori este disctructiva, prin inmultire si protejarea prostiei). Bine, e un alt domeniu vast pe care nu are rost sa il discutam pe 4tuning. Si referitor la poluare, ar cam trebui si in Bucale sa se aplice reguli de genul (doar daca optimizeaza transportul in comun de suprafata), este imputit fara masura, cand deschid dimineata geamul pe Mihai Bravu zici ca sunt in autobaza de autobuze in '78. Si se mai intreaba lumea ce avem cu dieselurile (ca doar consuma putin), sigur ca incepe sa se aplice si la benzina (doar ca fiind un combustibil mai rafinat, emisia de noxe nu este atat de mare ca la motorinare - cu tot cu filtrele lor).
05 dec 2014, 12:26
+1
2947 comentarii 2978 puncte
@ Ionut L. Vrei sa-ti spun DE CE îti pute ca în '78 cînd deschizi geamul? Pt. ca bucurestiul e plin DE IDIOTI care dau jos de pe masini noi sau chiar SH catalizatoarele si filtrele de particole ca sa mai cîstige 2 - 3 CP si pt. ca SUNA ASA FRUMOS. Unii din acesti idioti se lauda cu actele lor de bravura de RACERI AVORTONI NFS chiar si pe forumul 4tuning.ro. Poate n-ar strica ca acesti idioti sa-si demonteze creierul în loc de catalizatoare si filtre de particole, sa-l arunce în WC si sa traga apa pt. ca SUNA ASA FRUMOS. La capitolul religie, nu stiu daca mai are rost sa comentam. Nu e cazul sa privim spre PINGUINII ISLAMICI ce-si iau gîtul unul la celalalt. E suficient sa privim în România unde se practica o ÎNDOBITOCIRE SISTEMATICA A POPULATIEI deoarece, daca n-ar fi asa, nu s-ar fi construit în 20 de ani în România peste 4000 (PATRU MII) de LOCASURI DE LINS MOASTE. Cred ca cît de curînd n-o sa mai vezi în România nici o intersectie, nici un sens giratoriu unde sa nu fie biserica si bisericute. În fine......... E alta treaba.
05 dec 2014, 14:28
0
ven
530 comentarii 1515 puncte
Mai distractiv e cand vezi pe cate unul cu un diesel de face modificari aiurea la motor de ajunge ca masina aia sa sune ca centrala de apartament :)) Daca ajungem sa ma discutam mult de nereguli, o sa ne deprimam cumplit, si ne deprimam oricum de cele mai multe ori din cauza altora.
05 dec 2014, 15:13
0
2947 comentarii 2978 puncte
Eu nu ma deprim de prostia altuia ci rîd de el ca EL e prostul ce crapa de cancer la 40 - 50 de ani si nu eu :-) )))))) Apropo cancer: Conform relatarilor din TEMBELIZORUL ROMÂNESC (Antena 1 / ProTV / TVR) , contingentul de bolnavi de cancer în România comparativ cu cazurile de cancer DINAINTE DE 1989 s-a înzecit. Oare de ce? Înainte de 1989 aveam în România o poluare industriala isterica ceva de neconceput. Acum asa ceva nu mai exista, poluarea industriala nu mai este nici 10% cu ce era înainte de 1989 dar esista IDIOTII cu RABLE "de la jermania" fara catalizatoare si filtre de particole CARE SUNA TARE, are 2 CP în plus, pute dupa el ca dupa un furnal si la unele cînd le demareaza curge fumu dupa ele ca dupa locomotiva cu abur de pe vremea bunicii. CANCER FOR FREE MADE IN ROMANIA ! Ia taica ca-i la liber! Nu-i pe cartela ! :-)
05 dec 2014, 17:32
0
ven
530 comentarii 1515 puncte
Din 2004 pana in prezent am avut 4 rude de gradul 1 ce au murit de cancer + inca 2 prieteni ce au reusit sa scape de el... Este cu adevarat alarmant ce se intampla, si vezi fel si fel de maimutoi ca fac figuri ca lor nu le pasa cat polueaza masinile lor. Nu e problema ca sunt cativa, ci faptul ca transmit idiotenia lor mai departe cu o tendinta de miserupism, si asta se aplica in toata lumea din pacate. Si da, datorita exceselor lor prostesti crapa ca prostii, si acum o sa vina unul sa imi dea un sfat cliseic de genul: "da, a trait scurt dar intens!". Consider o persoana ca traieste cu adevarat, cea care isi depaseste limitele si poate da un exemplu bun, o persoana care are ce povesti despre *****-a schimbat lumea si prin ce razboaie a trecut, iar la final trage linie si considera ca a invatat ceva si a transmis ceva. Daca important pentru el este sa aibe 2 cai puturosi la diesel in plus, isi face selfieuri cu masina altuia si cat de bine crede ca arata el, sau ca fumeaza trabuc pt a-si da importanta si arata cate muieri a busit in orificii, nu dovedeste decat grandomanie si maxim de mediocritate si la final cand se duc inaintea mea pot sa transmit ca a murit ca prostul :))
06 dec 2014, 13:39
0
2947 comentarii 2978 puncte
+ 1 Foarte bine punctat ! Din pacate irelevant pt. cocalarul mioritic cu creier amputat care crede ca N.F.S. este viata de zi cu zi, îsi cîrpaseste si modifica negativ masina dupa moto-ul "MERGE SI ASA - DUPA MINE, POTOPUL" Pt. mine care m-am scapat de asa ceva si am norocul sa traiesc într-o tara asa zis ecologica, stiu sa diferentiez si sa apreciez tehnologiile noi de propulsie si sînt fericit ca exista. Între timp am ajuns sa renunt la americanele mele V8, le tin numai ca hobby si pt. zi de zi trec la hibrida. Vorbesc la viitor deoarece hibrida mea (BMW i8) urmeaza sa fie livrata peste o saptamîna, mai exact pe data de 18.12.2014
06 dec 2014, 16:30
0
ven
530 comentarii 1515 puncte
Felicitari pentru viitoarea achizitie, asteptam fotografii si impresii cu ea. Pe langa asta, esti una din putinele persoane cu care poti discuta civilizat pe aici, bineinteles ca si varsta ta si spune cuvantul, si multumim ca impartasesti idei si impresii.
07 dec 2014, 21:19
-1
xprt64
8 comentarii 13 puncte
Pana cand nu se comercializeaza bateriile de tip Supercapacitor masinile full electrice nu pot inlocui masinile cu ardere interna. Supercapacitoarele vor schimba lumea complet. Pentru cine nu are timp sa caute pe net: Supercapacitoarele sunt niste baterii care se incarca extrem de repede (pentru telefon: cateva secunde, pentru masina: cateva minute, depinzand de cat "duce" instalatia electrica). Au fost deja inventate si acum se fac cercetari pentru a le produce pe scara larga.
04 dec 2014, 09:04
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Asta înca o data ne arata ca evoulutia tehnologica nu sta pe loc. E doar chiestie de timp.
04 dec 2014, 09:30
+2
84 comentarii 198 puncte
Supercapacitorul (superCONDENSATOR, pe româneşte) nu e o baterie, e un condensator. Supercondensator Maxwell pentru pornire se poate cumpăra azi cu 626 de lei, de la tme.eu, dacă vrei să ai un sistem de pornire a maşinii care descarcă 200 A în mai puţin de o secundă şi cântăreşte 0,68 kg. Faţă de o baterie cu acid de 15 kg şi care costă vreo 300-350 de lei. Un american a pus deja pe Youtube filmul cu realizarea lui: set de 6 supercondensatori + 1 baterie (de automodel de 7,4 Ah, care e puţin mai mare decât un Snickers). Porneşte instantaneu un motor V6, condensatorii acţionează electromotorul, bateria alimentează consumatorii mici. Astfel încât elimini vreo 15 kg din afara ampatamentului, care contează. Cine crede că 15 kg în afara ampatamentului nu contează în privinţa manevrabilităţii, să lege cu sârmă un bolovan de 15 kg de bara din faţă a maşinii şi să vadă ce se întâmplă :D Din pricina asta şi Tesla Model S e o realizare excepţională din punctul de vedere al ţinutei de drum, fiindcă are centrul de greutate foarte jos, ca la un prototip de Le Mans, lucru care e mai greu de făcut cu un motor pe benzină şi o cutie de viteze tradiţionale.
04 dec 2014, 11:09
+1
xprt64
8 comentarii 13 puncte
Ma refer la inlocuirea bateriilor cu supercondensatoare la masinile full electrice, nu doar pentru pornirea motorului. Skoda mea are deja o baterie care se incarca/descarca rapid, folosita la START/STOP, dar nu la asta ma refer eu.
05 dec 2014, 08:13
+1
15 comentarii 11 puncte
Am citit comentariile voastre si am observat ca toti vorbiti de tesla ... ii frumoasa cica are autonomie buna dar frate face 100000 de euroi ... cine naiba si-o permite ??? poate 20 % din europeni Restu sunt ok dar au autonomie mica si de obicei sunt expre pt oras adica merge electric pana la 70km/h cum treci de acest prag puf intra benzina in schema. Sincer nu ma vad la drum intins mergand cu 70km/h. Da e adevarat ca gasim SH la bani frumosi dar problema mare ii ca inca nu stim ce autonomie au bateriile alea ... adica nu cred ca ne-ar conveni sa dam 8000 euroi si la cateva luni sa trebuiasca sa schimbam bateriile care sunt extrem de scumpe si cand spun extrem ma refer la banuti multi in unele cazuri ne mai luam una SH :))) Umila mea parere ii ca in RO mai merge motorinuca inca vreo 30 anisorii nu ca nu ne-ar conveni sa avem hibride ci pentru ca nu prea ni le permitem ...
04 dec 2014, 09:43
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Tesla s-a impus pe piata americana si nu costa 100.000 EURO ci 71.000 EURO. Sînt mai mult de 20% de Europeni ce-si permit Tesla deoarece 60% din masinile europene cu combustie clasica din aceasi categorie ca Tesla costa cam tot cît o Tesla. http://www.auto-motor-und-sport.de/news/tesla-model-s-preise-elektro-limousine-startet-bei-71400-euro-6872521.html Pe piata SH o Tesla Roadster din primele tipuri cu caroserie ce bazeaza pe LOTUS o iei deja la 35.000 EURO si preturile vor mai scade. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tesla-andere-lotus-elise-111r-ece-unicat-elektro-power-bremen/201743300.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=135&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1 Poanta e ca Tesla Motors a pus GRATIS la dispozitie toate inventiile brevetate. Tehnologia TESLA este aplicata mai nou pe Mercedes, Renault, BMW Opel / Chevrolet VW care sînt mai ieftine ca Tesla. PS Daca nu esti sigur de autonomia unei masini electrie, ia-ti una închiriata la un TEST DRIVE si vezi LIVE cît duce.
04 dec 2014, 09:53
-1
15 comentarii 11 puncte
Prietene crede-ma nush cati or sa isi cumpere o masina cu 2 locuri cu o autonomie de 170-200 km care are si un pret extrem de nejustificat. poate nu m-am exprimat bine dar eu ma refeream la autonomia bateriilor adica cat timp sunt bune pana ce se duc drq si trebe sa le inlocuiesti ... ok daca o iei noua te doare la basca dar daca o iei sh ... hmm
04 dec 2014, 10:54
0
2947 comentarii 2978 puncte
Ah, OK. Tu te referi la DURATA DE VIATA si nu la AUTONOMIE. Pai zi asa. Deocamdata sînt numai calcule fictive, prezumtii. Asta o sa vedem în timp. Oricum, cum am amintit deja, exista oferitori precum RENAULT unde cumperi masina ieftin dar bateria este închiriata si tu ai astfel practic garantie pe viata deoarece Renault ti-o schimba gratuit daca pica.
04 dec 2014, 11:08
-1
udreamarius
342 comentarii 398 puncte
Eu sunt sigur ca nu e vorba doar de durata de viata a bateriei , si pun pariu ca daca se strica ceva la motorul ala electric sau pe la transmisie sau orice altceva , nou din punct de vedere tehnologic , te va costa enorm si va fi foarte greu sa o repari pe undeva in Romanica ..pt ca nu stiu cine se baga ... Si din din moment ce e fier ...se strica si el ...electric, hibrid, hidrogen ...etc ...tot mecanica e...si tehnologia noua costa mult , la fel si intretinerea ei ... Parerea mea...cum se spunea si mai sus ....atunci cand vor realiza autonomii de peste 700 km ,vor fi cu adevarat de luat in calcul ,pentru omul de rand care merge cu masina in oras dar isi ia si familia la mare, munte, Grecia, Bulgaria..etc... Ce se introduce in zilele noastre , sunt nici mai mult nici mai putin decat prototipuri aplicate direct maselor...pentru a se face statistici despre cum reactioneaza majoritatea la schimbari radicale in functionarea masinilor... Petrolul este foarte greu de scos de pe piata , din cauza mafiei ,care nu va permite niciodata sa ramana fara cumparatori , poate doar sa schimbe afacerile cu petrol pentru noua industrie ,care va fii condusa tot de ei ... dar sa fim seriosi ..asta nu se va intampla prea curand...sa nu mai vorbim despre cum vor implementa chestiile astea pe avioane sau elicoptere.....ca daca ramai fara carbune la motorasu electric acolo sus ...poti sa te gandesti deja la norisori de hidrogen care se creeaza cand te izbesti de ocean :))
04 dec 2014, 13:32
+4
4 comentarii 1 puncte
Foarte bine punctat...
05 dec 2014, 00:24
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Asta cu reparatul o fi valabil pt. evul mediu mioritic dar nu pt. vestul europei si alte tari dezvoltate. Daca stai bine sa te gîndesti nici masinile actuale cu combustibil fosil nu le mai poti repara pe marginea drumului asa cum se facea acum 30 de ani cu Dacia 1300 nici daca cari OBD-ul cu tine în portbagaj. :-) Interesante abea la autonomie de 700 km? 500 km nu-ti ajunge? Sti ce e cel mai amuzant? Adica americanul în tara lui imensa cît europa si jumatate unde are deserturi cît vezi cu ochii, nu-si face probleme cu Tesla sau Chevy Volt electrica ca ramîne în drum dar îti faci tu probleme în MINIATURA numita ROMÂNIA care-i mai mica ca un stat american si o poti traversa într-o saptamîna de la vest la est (Timisoara - Constanta) cu bicicleta :-) )))
05 dec 2014, 08:49
0
37 comentarii -15 puncte
Motorina si munca sunt pentru tractoare nu pentru baietii de valoare ;)
04 dec 2014, 09:56
-4
2947 comentarii 2978 puncte
+ 1 CORECT !!!!
04 dec 2014, 10:00
-3
6 comentarii 14 puncte
Mereu reusiti sa veniti cu articole de genul,ca la kanal d "SOC SOC SOC" s-a tuns oana roman. Daca un ministru al unei tari deja abstracte face o propunere abstracta,voi de ce ***** faceti un articol de genul? Dieselul sta la baza omenirii in momentul asta.Motoarele diesel euro 6 sunt cele mai ecologice motoare. Un articol plin de *****,facut pentru trafic la site. Sanatate!
04 dec 2014, 10:13
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Ca motoarele pe motorina sînt cele mai economice, asta crezi numai tu. Asta e PLACEBO PSIHIC. Numai un rahat de filtru de particole ce e OBLIGATORIU în majoritatea tarilor europene costa între 2000 si 4000 EURO. Costacît o masina SH. Ce ma fu** carburantul daca tot ce economisesc la carburant, bag DUBLU în întretinere + taxe ecologice de-mi sar dracii? Si...... ca sa fim sinceri, chit ca pretul combustibilului este momentan, datorita embargoului rusesc în cadere libera, diferenta fata de pretul benzinei nu este grozav de mare. Înainte de aplicare a embargoului rusilor, a fost o perioada unde pretul motorinei a fost egal cu cel al benzinei. Cu o benzinara hibrida, sînt mult mai economic decît "tractorul de lux" pe motorina. Stai sa se termine embargoul rusesc si atunci ai sa vezi... Rock'n Roll la pompa. Sa vedem cine plînge la pompa. Eu cu hibrida sau tu cu tractorulde lux si atunci vorbim de masina economica.
04 dec 2014, 11:04
-1
6 comentarii 14 puncte
Tu macar ai citit ce am scris? Am spus ca sunt cele mai ecologice!Adica polueaza cel mai putin. Mai treci pe la scoala,poate inveti si tu gramatica si mai lasa conspiratia,nu e pentru tine.
04 dec 2014, 11:27
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Am citit foarte bine ce ai scris. Motoarele diessel euro 6 sînt departe rau de tot de a fi cele mai ecologice. Asta e placebo de marketing prost facut dupa metoda CE IEI PE MERE, DAI PE PERE si asta e dovedibil. PS Ce are gramatica cu tema diessel? Mi se pare mie ca nu mai ai argumente si acu îi dai cu gramatica sau care-i treaba?
04 dec 2014, 12:07
-1
udreamarius
342 comentarii 398 puncte
De ce e placebo ? Ca spui tu ?? Hai sa te lamuresc ...daca nu ar fii intradevar euro 6 si nu ar scoate intradevar cate gr de co2 trebuie , nu ar lua ITP sau gruneplaket ...asa ca nu te mai mintii atat ... P.S tractoare nu mai sunt de mult dieselurile ...au ajuns aproape la fel de silentioase ca benzinarele ..cat despre fiabilitate si performante ..nu mai spun ...si astea cu toate ca sunt fan benzina ... PACE !! dar nu ai dreptate ..comentezi ca sa te aflii in treaba cateodata ..sau incerci sa-i faci pe altii sa iti creada tie ideile fixe si preconcepute ... nu mai fii atat de acid cu oamenii care gandesc altfel ..avem dreptul la opinii diferite ..indeferent de ceea ce crezi tu
04 dec 2014, 13:45
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Cred ca punctul tau de vedere se opreste la frontierele româniei, asai? Noi nu vorbim aici de România ci de FRANTA, eventual si Germania. Un politician FRANCEZ vrea asta si stim bine ca politicienii în ziua de azi sînt cam plecati cu..... sorcova.(vezi ponta) Problema se pune însa în cu totul alt fel. Comparativ cu România, aici, în vestul europei sînt milioane de oameni ce fac zilnic naveta zeci sau sute de km si exact aici e punctul dureros. Daca în România faci naveta numai URBAN de acasa la servici în localitatea în care locuiesti, AICI, e ca si cînd ai locui în Bucuresti si ai merge la lucru la Brasov sau ai locui în Arad si ai merge la lucru la Resita. Ce consumi tu în România cu un Diessel în un an, consuma vest europeanul în o luna, deci, la milioanele de masini ce fac zilnic naveta zeci / sute de km, concentractia de noxe este de sute de ori mai mare ca în România, chit ca e euro 6, e asa de mare de ai vara de vara SMOG ALARM în orase si nu numai. Întelegi acum cel putin la ce ma refer si de ce am zis ca e Placebo? Ceea ce priveste clientul vest european ce e DEPENDENT DE MASINA PT. ca FACE NAVETA cu ea, îl doare-n pu** de ce fel de carburant foloseste si cît costa masina. Pe el îl intereseaza IEFTIN ÎN ÎNTRETINERE si sa se poata baza pe ea. Pretul de achizitie e irelevant deoarece 80% îsi cumpara masini noi pe datorii sau în leasing si dupa ce iese din garantie îsi baga pu** în ea si-si ia alta. Ca sa-ti dau un exemplu: Din moment ce Toyota ofera Yaris hibrid FARA ACONT DE ACHIZITIE (fara avans) si o rata lunara de NUMAI 89 EURO cu ZERO PROCENTE DE RATE, trebuie sa fiu tîmpit, lovit, cretinizat infantil extrem sa ma duc sa iau un Logan Diessel unde rata lunara e de 145 EURO. Cam asa merg lucrurile ÎN VEST - NU în România.
04 dec 2014, 14:22
+2
udreamarius
342 comentarii 398 puncte
ok dar masina nu o folosesti doar pentru naveta la munca si inapoi . unde mai pui ca daca ai o familie mai numeroasa nu cred ca iti ajunge portbagajul unui Yaris cand pleci in vacanta , plus ca o masina electrica nu este o solutie atunci cand ai de facut 200km pana la munca ....si nu ,nu mi-as lua nici eu logan diesel dar nici o masina electrica chiar daca as avea bani ..este mult prea incomoda in ziua de astazi si la standardele de astazi un diesel iti ofera o autonomie de 600km plus cu un plin . de aceea iti garantez ca nu se vor arunca prea multi la electrice prea curand ...cel putin nu cei din vest ....cum zici tu
04 dec 2014, 16:24
+3
2947 comentarii 2978 puncte
Cetateanul vest european are DE REGULA 2 masini (EL una si NEVASTA una) si în vacanta pleaca CU AVIONUL si nu cu masina. O masina îsi închiriaza eventual la fata locului. La tarifele discount practicate în sistemul de transport aerian unde de ex. un bilet de avion Düsseldorf - Bucuresti ma costa 39 EURO de persoana trebuie sa fiu tîmpit rau sa ma urc la volan sa traversez europa cu masina :-) ))) O familie cu 2 copii platesc cu avionul Düsseldorf - Bucuresti cam 120 EURO deoarece copii au tarif redus + vreo 50 euro supliment de bagaj daca e cazul si sînt în cel mult 2 ore în Bucuresti. Cîte ore stai la volan cu diesselul si cît te costa carburantul pt.2000 km? De timpul pierdut + oboseala nici nu mai vorbesc. Ma uit aici în Germania cînd începe sezonul de concedii. Autostrazile sînt tixite pe trasee scurte si în rest..... vai de mama lor ce-i în aeroport. N-ai loc nici sa arunci un ac de gamalie. Pe aeroportul din Düsseldorf aterizeaza si decoleaza avioane la fiecare 3 minute. De Frankfurt nici nu mai vorbesc ca acolo au batut recordul de aterizari / decolari la intervale de 2 minute în sezonul de vacanta.
04 dec 2014, 19:41
+2
udreamarius
342 comentarii 398 puncte
nu ma refeream la vacanta in strainatate in primul rand ...ma refeream la excursii gen mers la bunici , la prieteni la munte , la lac, la rau , in camping ...chestii ...
04 dec 2014, 19:55
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da ! În România nu e valabil ca acolo nu prea ai rute interne de poti sa zici, iau instant avionul de la Bucuresti la Timisoara sa merg sa-mi vad bunicii sau ma urc în ICE (vezi si francezul TGV) sa merg de la Bucuresti la Resita cu un tren ce o frige u 250 km/h (în Franta TGV 400 km/h) si ajung în 3 ore stînd sa-mi beau cafeluta într-un compartiment climatizat cu aces internet sau la clasa 1-a cu monitor TFT în spatarele scaunelor unde copii pot vedea un film de desene animate ca sa stea linistiti si pt. camping nu ai unde sa închiriezi instant un HYMER de campare: http://www.wohnmobil-autoglas.com/wp-content/uploads/2012/02/hymer_bm_590.jpg unde familia îsi poate face de cap în aer liber. Am înteles la ce te referi.
04 dec 2014, 21:51
+1
6 comentarii 14 puncte
Eu inteleg ca vrei sa imi demonstrezi ca ai argumente pentru ideea ta.Dar nu imi spune mie ca am ramas fara argumente pentru ca refuz sa port o conversatie cu japca. TU ai o TEORIE,asa ca ar fi bine sa ramana TEORIA ta,nu sa mi-o bagi mie pe gat.Jepcarule. P.S. Am masina pe benzina,nu imi plac motoarele diesel,dar am puterea sa recunosc,ca,noi noute,sunt mai eficiente si mai rentabile decat masinile pe benzina.
04 dec 2014, 20:04
0
2947 comentarii 2978 puncte
Eu ti-am spus canu mai ai argumente deoarece m-ai luat peste picior cu gramatica. Ei bine afla ca sînt plecat din România din 1990 iar scoala în România, mi-am terminat-o acum 32 de ani. În afara de asta scriu cu o tastatura ce nu are layout-ul românesc asa ca mai scuteste-ma cu gramatica. OK ? În ceea ce priveste demonstratu, nu vreau sa demonstrez nimanui nimic. Asa cum tu si altii sînteti fani diessel asa sînt eu fan V8 USA, posed trei masini americane unde cea mai slaba are 400 CP si cea mai tare peste 600 CP, îmi cîstig pîinea de toate zilele cu comerializatu si reparatu de americane V8 dar ACCEPT si tehnica moderna cu combustie alternativa farasa ma impun sau sa-i jignesc pe altii care nu sînt de aceasi parere cu mine.
04 dec 2014, 21:14
+2
84 comentarii 198 puncte
Ministrul -franţuz mai viclean decât franţujii obişnuiţi, fiindcă e jumătate elveţian- ştie foarte bine că nu poate elimina 30 de milioane de autoturisme Diesel de pe şosea în numai 5 ani. Ştia ce se întâmplă cu astfel de proiecte scoase din puţul gândirii, fiindcă a văzut deja la suedezi. Campania începută cu tobe şi trâmbiţe, "Suedia va fi oil-free până în 2020!" Uite că mai sunt 5 ani până atunci şi numărul de maşini cu benzină şi Diesel din Suedia a crescut în loc să scadă. În 2002 erau 4,078 milioane, în 2011 erau 4,335 milioane, în 2014 erau 4,408 milioane de automobile private. Însă francezii nu stau prea bine nici din punct de vedere financiar şi nici din punctul de vedere al influenţei politice: statul numărul 1 în UE e Germania, care (întâmplător) e cel mai mare producător de automobile în general, cel mai mare producător de automobile Diesel şi societatea cea mai prietenoasă faţă de automobil, pe care chiar ei l-au inventat, cu aproape 120 de ani în urmă. Acum 2 ani, nişte politruci francezi ar fi vrut să impună cu forţa germanilor o limitare a vitezei la 130 km/h. Acum 1 an, alţi politruci au vrut să împiedice vânzarea la ei a maşinilor provenite din Germania cu refrigerant R1260 în sistemul de aer condiţionat. Acum le-a venit altă idee de a-i mai sabota niţel pe vechii lor prieteni. Ceea ce primul-muistru poate face este în prima fază să taxeze motorina la acelaşi nivel ca benzina, şi în viitorul apropiat să o supra-taxeze, ca să îşi cârpească găurile din buget. De eliminat maşinile cu combustibil fosil de pe stradă se vor elimina singure în timp, pe măsură ce va deveni mai profitabil pentru oamenii obişnuiţi să aibă o maşină electrică. 10, 15 , 20 de ani.
04 dec 2014, 11:29
+4
Old School
226 comentarii 413 puncte
Pana o sa dispara petrolul,vor mai trece multi ani...pe cine mai intereseaza masina, cand voi avea 70 ani ? Deocamdata combustibili fosili sunt la putere si ma bucur din plin de ei... Mai ieftin, economic si sanatos ca bicicleta nu e nimic...
04 dec 2014, 11:07
+4
Valeriu93
25 comentarii 35 puncte
Oare cine va profita de faptul ca vest-europenii interzic masinile cu motorizari diesel(la noi nu se poate pune problema de interzicerea acestor motorizari, majoritatea romanilor permitandu-si cu greu sa intretina chiar si o masina "clasica" cu combustie interna, daramite sa achizitioneze masini electrice)? Pai, "samsarii" vor profita de aceasta oportunitate...nemaifiind la mare cautare masinile diesel in vestul Europei, pretul acestora va scadea considerabil, acestea urmand sa fie importate in Romania cu km "100% originali"...
04 dec 2014, 11:08
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Si ce zic accizele si taxele românesti? Povestea cu înmatriculatul în Bulgaria n-o sa mai tina mult.
04 dec 2014, 11:10
0
Old School
226 comentarii 413 puncte
Cat mai tine cu Bulgaria...pai ce legatura are cu subiectul !? Oamenii au inscris masini pe Bulgaria pentru a nu a mai platii o taxa care au considerat-o abuziva si neconstitutionala. Fiecare se descurca cum poate si in Romania si in occident.
04 dec 2014, 11:34
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Pai are deoarece daca se umple România cu GIOASE SH pe motorina de prin Germania etc. ce nu mai pot fi înmatriculate în vestul europei deoarece au plachetade mediu galbena sau filtru de particole incompatibil, toate astea trebuie undeva înmatriculate, nu?
04 dec 2014, 12:11
0
Old School
226 comentarii 413 puncte
Euro placutele verde , galben , rosu le este de folos celor care stau si folosesc masina in orase. Platesti mai mult daca mergi cu masina Euro 2 prin centru, in consecinta iti vei cumpara una Euro 4. Daca stai la tara poti sa mergi si cu masina Euro 2 sau non euro linistit fara probleme, impozitul la stat fiind nesemnificativ sau de bun simt. Masinile cel mai mult le folosesc cei care lucreaza si fac naveta . Daca locuiesti si lucrezi in oras, o bicicleta si transportul public este de ajuns, si foarte civilizat.
04 dec 2014, 17:12
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Placute euro verde / galben / rosu sînt si în România? În Germania se numeste UMWELT PLAKETTE (placheta de mediu). Cu rosu nu mai poti circula nici afara. Afara numai cu galben si daca o vinzi nu se mai înmatriculeaza indiferent daca are rosu sau galben. O poti înmatricula numai daca-i bagi filtru de particole si astfel obti verde dar cine naiba baga 4000 EURO într-un filtru de particole la o rabla diessel din 2002 ? NIMENI ! Cel putin un om normal nu face asa ceva.
04 dec 2014, 22:44
+1
70 comentarii 70 puncte
Am avut 4 masini pana acum. 2 pe benzina 2 pe motorina...cea actuala fiind pe motorina. Am mai condus cam 10 masini destul de mult atat benzina cat si diesel, aspirate, turbo si biturbo cu puteri de la 45Cp la 306 CP. Nu mi-as mai cumpara in viata mea o masina pe benzina !!! Momentan am o skoda octavia 2 din 2012... tdi....cand o sa fie timpul sa o schimb probabil ca voi sarii direct in ceva electric si asta fiindca motorul electric este asemanator cu cel diesel mult mult cuplu si in viata reala cuplul mare inseamna eficienta !!!!
04 dec 2014, 12:50
+3
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Consulta un urs 325i benzina si iti vei schimba parerea despre benzinare :))
04 dec 2014, 17:55
0
Lupes
541 comentarii 852 puncte
ionut_x , tu ai o pasiune pentru "urs" , iar din acest punct de vedere ce ai spus tu nu are nici o relevanta in discutia benzina vs diesel , si daca tot dadeai exemple de masini pe benzina care sa iti schimbe parerea , puteai sa dai si tu exemplu ceva mai modern si mai potent , totusi . Permite-mi sa iti fac si eu o sugestie din tabara Diesel : condu un model echipat cu motorul 3.0 Tri-Turbo de la BMW si iti vei schimba parerea despre TD , chiar daca nu o sa o recunosti !
07 dec 2014, 00:41
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Daca n-ai chief de hibrida si vrei sa treci cîndva la electrica, îti recomand AMPERA sau ceva de genul. Ampera este electrica dar are si un mic benzinar care are rolul de a încarca bateriile. Benzinarul nu este cuplat cu transmisia ci strict cu un generator (alternator) ce încarca bateriile. Asta pt. a evita sa ramîi în drum fara curent. Cu bateriile pline ai autonomie de 80 km. Cu aleatorul benzinar ce-ti încarca bateriile (produce curent) în mers ai autonomie 500 km. Deci, daca circuli mult în oras, bateriile cu autonomia de 80 km este arhisuficienta. Stai la casa, o încarci peste noapte. La lucru fiind, 8 ore cît muncesti, o lasi acolo la încarcat. Deci în sistem urban e perfect si alimentezi la pompa din an în paste sau chiar deloc. Alimentezi eventual extraurban daca mergi în WE sau în concediu. Uite aici, fisa tehnica (tradu-o cu google): http://www.opel.de/fahrzeuge/modelle/personenwagen/ampera/spezifikationen/antriebssystem.html Nevoit de împrejurari, a trebuit sa închiriez o masina si am ales AMPERA de curiozitate. Am traversat Germania (Düsseldorf - München) cu ea. Am fost placut impresionat.
06 dec 2014, 12:40
0
hep
hep
419 comentarii 1516 puncte
e interesant ca "ecologistii " sar in sus cand e vorba despre masini dar nu discuta deloc despre cele mai mari 2 cauze ale poluarii: 1- cele mai mari 6 tancuri petroliere din lume, care functioneaza cu o motorina atat de densa si nerafinata incat un om poate sa umble pe ea, polueaza intr-un an de functionare cat aproape toate autoturismele lumii....despre ele de ce nu auzim cereri sa fie trase la mal? 2- de ce cand vine vorba de poluarea masinilor nimeni nu zice nimik de taierea padurilor, singurul filtru ce transforma co2 in oxigen pur si curat? discutiile astea mi se par ca sant ipocrizie pe fata ....astia au vazut o vaca de muls ( industria auto ) si acum vor sa o termine de tot, fara sa se uite in jur daca nu mai sant si alti "vinovati"
04 dec 2014, 13:11
+15
84 comentarii 198 puncte
1. Nu ţi se pare. Sunt. Nu există politician care să nu fie ipocrit. 2. Vasele maritime nu folosesc motorină, ci "bunker fuel", un reziduu rămas de la rafinarea petrolului, şi care seamănă mai degrabă cu o smoală. Trebuie lichefiat şi filtrat de o instalaţie cu abur înainte de a ajunge la motor. Un singur cargou poluează cât 30 000 de maşini medii. 3. E de înţeles că au găsit o vacă de muls în industria auto pe care vor să o termine şi nu în cea maritimă, fiindcă marina nu are importanţa SOCIALĂ a autoturismului şi nici nu a progresat peste noapte, ca în bancul cu "de ce nu construieşte Microsoft maşini". Ce era automobilul în 1974, sau 1984, pentru un om obişnuit, salariat, din lumea liberă? Ford Pinto? Renault 5? Fiat Panda I? Citroen Visa? Peugeot 309? În anii '90, presupunând că ai fi avut bani de aruncat şi nu erai limitat la Dacie, era o măreaţă realizare a socealizmului să ai Golf VR6, greoi şi cu mai puţin de 180 CP. În zilele noastre, modificăm maşini cu >200 CP din fabrică fiindcă ni se par prea încete. Deţinătorii puterii nu stau nici ei deoparte când se văd sfidaţi de poporul automobilist.
04 dec 2014, 14:52
+6
2947 comentarii 2978 puncte
Foarte bine punctat. Referitor la politicieni, ipocriti este foarte MÎNGÎIETOR Exprimat. Mauit la Merkel asta. Ea vrea xx milioane de masini electrice în Germania pîna în anul xxxx dar ea umbla cu AUDI V 8 BLINDAT. Na-to mîndro cat-am dres-o !!!
04 dec 2014, 22:38
+7
2947 comentarii 2978 puncte
1 - Tancurile petroliere amintite de tine si nu numai, merg cu PACURA si nu cu motorina. Vapoarele mari, CARGO INCLUSIV au on board niste motoare diesel ecologice de putere mica cu care se propulseaza numai pe o raza mica în apropierea porturilor. Din moment ce ies în larg trec pe motoarele de putere ce merg STRICT PE PACURA si nu au nici un fel de filtre. Metoda asta se practica de zeci de ani fara nici un fel de schimbare. De procedura asta am aflat în tinerete cînd înca se mai construiam la Resita motoare navale sub licenta MAN cu capacitati de + 22.000 CP. Metoda asta vechie mi-a fost RECONFIRMATA ca se aplica si în ziua de azi. Am avut ocazia sa stau de vorba cu capitani de vas prin Portul ROTERDAM si BREMERHAVEN care mi-au spus acelasi lucru ce mi-au spus acum 30 de ani inginerii de la sectia navala MAN din cadrul UCMR RESITA. 2 - Taierea padurilor este o industrie care NU NE AFECTEAZA VIZIBIL - IMINENT ca atare toata lumea o IGNORA ceea ce E TOTAL GRESIT. Asta e valabil si pt. gloata de MILIOANE DE TÎMPITI care fiecare an TAIE UN BRAD sa si-l puna în casa pt. o saptamîna deoarece vine RELIGIOSUL MOS CRACILA SA LE SUFLE-N CUR CREDINCIOSILOR "nevoie mare" (PARANOIA RELIGIOASA A OMENIRII) dupa care îl arunca la gunoi. Daca ar pune o imitatie de brad de plastic în camera de zi pt. o saptamîna, le sta în gît. Trebuie volomusai NATUR ca altfel îl apuca TUSEA SI JUNGHIU ca-l bate dumnezeu. Un Pericol IMINENT sînt masinile a caror noxe le tragi ZILNIC în plamîni si sînt sub nasul tau.
06 dec 2014, 11:22
+2
Old School
226 comentarii 413 puncte
Sa ne bucuram FRATILOR de inca ce ne mai lasa elitele mondiale sa avem....Motorina,benzina, Gpl , gaze, lemn, toate se vor scumpi in urmatorii ani, si vom vedea pe buzunarul nostru ca ne bucuram degaba, de asa zisele legi date in ''folosul nostru''.
04 dec 2014, 17:25
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Deocamdata carburantul se ieftineste datorita embargoului rusesc und UE le-a închis rusilor sorbul. Stai sa treaca embargoul sa te ti atunci..... LACRIMI DE DURERE LA POMPA :-)
04 dec 2014, 19:46
0
84 comentarii 198 puncte
1. Producţia de petrol a Rusiei în oct. 2014 a fost de 10,61 mil. barili/zi, foarte aproape de recordul post-1990 de 11 milioane. Doar un mic procent din petrolul rusesc se vinde în Europa. 2. Producţia de petrol a SUA creşte de la o lună la alta, datorită forajelor în formaţiuni de şist, şi consumul lor a scăzut faţă de vârful din 2008 cu 3,3 milioane de barili/zi. 3. OPEC nu a făcut nicio mişcare să reducă producţia, de fapt şi-au depăşit cota auto-impusă de 30 de milioane de barili/zi. Din aceste 3 motive, indiferent ce ar face ruşii, bula petrolului s-a dezumflat, cel puţin pentru următoarele luni, fiindcă occidentalii au devenit mai puţin dependenţi de petrolul rusesc şi de cel arab.
08 dec 2014, 09:16
+1
2 comentarii 2 puncte
Pana in urma cu cativa ani circula curentul: Sa renuntam la masinile pe benzina si sa trecem la cele pe motorina deoarece acestea din urma au un nivel de poloare mult mai mic. Iar acuma lucrurile se inverseaza, totusi nu inteleg un lucru de ce sa renuntam doar la masinile diesel si nu si la cele pe benzina in favoarea celor electrice, oare sa aibe legatura cu faptul ca la cele diesel se poate folosi si ulei de mancare? Iar acesta nu poate fi suprataxat cum este cazul motorinei. In fapt marea majoritate a deciziilor politice se rezuma la bani in proportie de 90% poate chiar mai mult, un bun exemplu este celebra Tax de mediu a Romaniei.
05 dec 2014, 05:45
0
2947 comentarii 2978 puncte
Practic daca stai sa te gîndesti, nu ar trebui renuntat la nimic ci ar trebui SCHIMBATA MENTALITATEA DE UTILIZARE a unei masini. N-o sa crezi dar exista milioane de idioti care merg cu masina ambalînd motorul în mod demential pt. ca SUNA ASA FRUMOS la colt sa-si cumpere un ziar sau un pachet de tigari CA SA VADA VECINII ce cool e el si CE MASINA TARE are etc. Nevasta / Prietena poate sa mearga dupa colt la coafor si pe jos si nu volo-musai cu un SUV ce are 300 CP sub capota. O masina ar trebui folosita atunci cînd e nevoie si nu numai "ca sa ne aflam în treaba".
05 dec 2014, 08:37
0
r_razvan26
11 comentarii -2 puncte
Foarte bine ! Urasc masinile diesel si in ciuda consumului si al cuplului, au o gramada de dezavantaje, dar unii nu stau sa gandeasca si se arunca sa ia diesel pentru ca au consumul mai mic. Sper sa ia cat mai repede amploare fenomenul asta si in tara noastra. M-am saturat sa treaca o masina diesel pe langa mine si sa ma umple de fum.
05 dec 2014, 21:08
0
2947 comentarii 2978 puncte
Eu nu le urasc dar le detest. Cînd îmi vine cîte un bou în service cu un DodgeRAM pe motorina sau un VAN gen Starcraft cu V 8 pe motorina, ma iau cu mîinile de cap si încep sa înjur. :-) ))))
06 dec 2014, 01:12
0
Lupes
541 comentarii 852 puncte
Razvane , se poate rezolva . Trimite o scrisoare deschisa guvernului Romaniei in care specifici faptul ca te-ai saturat sa te mai afume masinile Diesel . Avand in vedere atat pozitia ta sociala , cat si varsta , 100% o sa se dea o ordonanta de urgenta prin care o sa se interzica accesul autovehiculelor cu propulsor Diesel pe tot teritoriul tarii, iar tu o sa fii in siguranta . Iar pentru domnul CyberCSX , recomand un psihiatru . Pai cum ma sa urati masinile Diesel ? Poate urati soferii lor , constructorii dar masinile ? Voi sunteti reali ? Aceeasi personalitate si tip de gandire o aveti si in viata reala ?
07 dec 2014, 00:54
0
2947 comentarii 2978 puncte
Tu îmi recomanzi un psihiatru? Bai tati, un V8 amerian Diessel este O BLASFEMIE TEHNOLOGICA pt. fiecare fan US CARS si la adresa TRADITIONALULUI V8 U.S.A. De peste 20 de ani repar si comercializez masini americane si fi sigur ca stiu ce vorbesc si nici de psihiatru n-am nevoie. Numai UN SARANTOC îsi cumpara o americana V8 Diessel pt. ca nu-l tine buzunarul de mai mult. Sînt cei mai rai si cei mai RAU PLATNICI clienti. Vesnic se vaita ca reparatia e prea scumpa, vesnic vor tot ieftin, vesnic n-au bani, vesnic trebuie sa astept pîna la 3 saptamîni dupa bani pîna tîmpitii platesc lucrarea. Ba unii vor sa plateasca ÎN RATE! Am ajuns pîna acolo încît sa-i refuz si sa-i trimit la plimbare pe motivul ca nu-i pot programa datorita lipsei de timp si asa ma scap naibi de ei. Nici cauiucuri de iarna nu le mai pun si nici verificarile standard de întretinere nu le mai fac. Duca-se toti diesselarii V8 acolo unde îsi duce mutu iapa. Cu clientii ce au benzinare V8 n-am avut niciodata astfel de probleme. Pun caramida de bani CASH pe masa egal cît de scumpa e lucrarea.
07 dec 2014, 22:54
0
Lupes
541 comentarii 852 puncte
"Băi tati" ! Ai ieșit din puță de Bill Gates , moșulică ? Știi de ce îți recomand eu psihiatru ? Pentru modul tău de gandire . Pentru ca ai mintea unui copil de 10 ani , nu pentru ca nu te-aș crede eu ca lucrezi tu de 20 de ani în US CARS INDUSTRY . Păi te-ai gandit ca majoritatea dintre noi , tinerii din România ,abia ne permitem Diesel L4 ? De unde americane V8 ? Darămite V8 benzina ?! Tu la 20 de ani te-ai plimbat cu V8 benzină ? Doar dacă ai ieșit din puța pe care am amintit-o la începutul comentariului . Iar despre clientela ta chiar nu ne interesează . Rău platnici am văzut si cu benzinare , cu grămada , așa ca ce zici tu acolo nu are nici o relevanță . Și o sa îți mai repet o dată , ca ești al naibii de greu de cap : nu mă îndoiesc eu de experiența sau cunoștințele tale in acest domeniu , ci de altcevaEști ceea ce noi , în România, numim COCALAR .
08 dec 2014, 16:43
0
84 comentarii 198 puncte
Păi aşa e obiceiul pe la noi: cei "care nu îşi permit ceva", le iau apărarea celorlalţi, aşa cum săracii din România săriseră să îl apere pe Becali.
08 dec 2014, 18:55
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Ce are sula cu prefectura? 1 - Eu nu locuiesc în România 2 - Vezi sa nu poocneasca pipota în tine de invidie 3 - Daca toti cei ce-si permit mai mult ca marea masa sînt numiti în România cocalari, ma bucur de complimente! 4 - Sînt curios ce vei spune cînd îti voi pune poze cu noul meu BMW i8 care îmi va fi livrat pe data de 18.12.2014. Sa vedem daca atunci sînt tot cocalar. :-) 5 - Eu la 20 de ani ma plimbam cu Dacia 1300. Cu americana V 8 PE BENZINA m-am plimbat la 30 de ani. 6 - Eu n-am iesit din puta lui Bilachie dar GÎNDESC si am cautat sa-mi fac un viitor si nu sa bat apa în piua VAITÎNDU-MA - Vai ce rau o ducem, "Sîntem saraci si n-avem bani" VAICAREALA ce o aud la fiecare pas cînd stau de vorba cu români. 7 - Clientela mea nu umblacu DACIA si nici cu alt soi de pipetare si un client ce înoata în bani si-si permite sa cumpere un Dodge Challenger Hellcat CASH cu banii jos, e capabil s-o si întretina dar un tîmpit ce cumpara un RAM Diessel SH, traieste peste posibilitatile lui financiare si consecintele sînt ca atare. 8 - Daca asi gîndi ca un copil, n-asi fi realizat nimic în viata ci asi sta cu un smartphone 24 de ore din 24 pe net în facebook si forumuri sa ma vait ce rau o duc si sa-i jignesc pe cei ce o duc mai bine ca mine.
08 dec 2014, 19:54
0
Lupes
541 comentarii 852 puncte
M-am vaitat ? Esti prost . Din ce am zis eu reiese ca sunt invidios pe tine ? Esti prost . Stiu ca nu locuiesti in Romania , postezi la fiecare articol de pe 4tuning informatii despre tine "locuiesc in Germania , lucrez de 20 de ani cu masini americane bla bla bla " . Esti prost . Nu esti cocalar daca ai bani , esti cocalar daca toti care nu isi permit ceva sunt "sarantoci" si , prin urmare , ii urasti de moarte - doar pentru ca sunt sarantoci . Esti Prost . Stau 24 din 24 cu un smartphone in mana si postez pe forumuri , pacat ca la fiecare articol de pe 4tuning exista un comentariu de la tine , deci ... care sta pe forumuri ? Esti prost . Arata-mi poze cu i8 , arata-mi si cu Bugatti daca iti permiti , poti sa imi arati si cu Dacia 1300 , daca gandesti si te comporti asa , tot cocalar esti . Prostule ! De obicei critic ideea , nu si persoana , dar tu esti prea prost sa trec asta cu vederea . Ai prins ideea ? Cum esti ? "Noroc" parca se spune in limba "ta".
08 dec 2014, 20:28
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Fi tu numai 50% asa prost ca mine si-ti garantez ca ai fi fericit :-) Eu trebuie vesnic sa-mi piostez locatia si ocupatia deoarece e PLIN DE LEGASTENICI care nu înteleg daca li se spune O DATA si nu sînt capabili nici macar sa citeasca datele elementare ale unui banal profil, nici aici si nici în forum. N-am spus ca toti ce nu îsi permit sînt sarantoci ! Nu sîntem cu totii la fel dar daca TU sau ALTUL, nu-si permite, NU SARI DE CURÎN SUS daca altul ce-si permite NU E DE ACEASI PARERE CU TINE si exact aici e problema. Majoritatea ce sar cu gura pe aici sînt cei ce nu-si permit. OARE DE CE ? Crezi ca numai în România sînt oameni ce nu-si permit? Sînt si în alte tari dezvoltate, destui dar nici unul nu se caca atîta pe el si sare de gura ca un TARAN PROST cum se practica pe aici. Vrei poze cu i8 si cu subsematul? O sa capeti. Masina va fi livrata pe 18.12.2014 (IAR TREBUIE SA MA REPET) si azi avem 8.12.2014 asa ca n-am cum sa-ti pun poze cu o masina cu 10 zile înainte de a fi livrata. Nu urasc pe nimeni de moarte. N-am spus asta. Am spus ca URASC CLIENTELA CE UMBLA CU DIESSEL SI SÎNT RAUPLATNICI. Esti greu de cap sau îmi întorci vorba-n gura? Citeste si întelege ce scriu asa cum trebuie si nu ce vrei tu.
08 dec 2014, 23:24
-1
Lupes
541 comentarii 852 puncte
"Numai UN SARANTOC îsi cumpara o americana V8 Diessel pt. ca nu-l tine buzunarul de mai mult" . "Duca-se toti diesselarii V8 acolo unde îsi duce mutu iapa." Uite , vorbele tale . Citeste si tu , la randul tau , si intelege ce spun . Nu am sarit in sus ca nu-mi permit , departe de mine acest comportament si nici nu am zis sa imi pui acum poza cu i8 , de aici observam cine e asa , putin mai greu de cap . Si apropo de asta , nu am de ce sa fiu invidios pe tine , nu esti singura persoana din lume cu masina mai scumpa ca a mea , daca ar fi asa , ar trebui sa urasc 3 sferturi din populatia globului , ceea ce ar fi o bataie de cap destul de serioasa pentru mine . Iar in ce priveste discutia noastra de mai sus , se datoreaza faptului ca tu nu ai inteles ce ti-am spus eu si nici exprimarea ta nu a fost prea concreta , de aici si comportamentul meu putin cam cocalaresc , pentru care imi cer scuze si fata de ceilalti .
09 dec 2014, 00:56
+2
281 comentarii 304 puncte
Ba da v.a incins tare vrajeala asta ..... Voi chiar credeti? Lol ce botanisti. Ce credeti c.o sa faca ? O sa ne oblige sa ne aruncam masinile? Ce poa' sa faca ? Daca face beNzina 2lei litru a 2 zi mi.o schimb.
06 dec 2014, 17:46
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Nu ! N-o sa te oblige sa-ti arunci masina dar daca idea francezului se impune la nivel european o sa se întîmple 2 lucruri: 1 - Nu se vor mai oferi masini cu motoare Diessel noi pe piata europeana (UE). 2 - Or sa inventeze atîtea taxe si impozite pt. cele existente de n-o sa te mai tina buzunarul s-o întreti si o sa ajugi s-o dai la REMAT de benevol ca nici la SH n-o sa te mai scapi de ea eventual sa încerci s-o vinzi într-o tara NON-UE, boschetarilor de prin Africa pe un pret de nimic.
07 dec 2014, 13:38
+1
SilvianDement91
138 comentarii 69 puncte
Aceasta miscare, de "a renunta la diesel" poate fi rezumata intr-o propozitie, fraza: E impotriva cetateanului si e pentru sistem! Cei din sistem vad cati bani se pot mulge din carburanti si vad cat de mult au favorizat cetateanul (individul) iar acum vor sa ia totul inapoi fiindca cetateanul a profitat si este favorat... ca asa e normal nu? Tu ca individ sustii economia si tot ce e de ea, esti materia prima, fara tine nu exista productie fiindca tu ca individ muncesti. TU ESTI UNEALTA, CEA MAI DE VALOARE RESURSA! Pacat ca esti foarte usor coruptibil si ai pus un pret la care cedezi si daca trebuie sa mananci ***** fiindca nu ai coloana vertebrala, altfel nu ai ceda coruptiei. Pentru oamenii grei, sa faca dieselul o rautate, este usor. Se investeste mai mult in dezvoltarea infrastructurii de benzina si se neglijeaza diesel. Totul e in efortul inginerilor care sunt foarte usor controlabili fiindca ei sunt dedicati oricarui proiect si gandesc doar la progres dar nu toti vad ca progresul lor este subiectiv adica este in favoarea unei singure cauze dar nu este pentru castigul tuturor (obiectivitate). Parerea mea este ca schema asta e un complot sa se mulga mai multi bani dar poate e pe bune. Ideea e ca nu avem de unde sa ghicim ci doar sa speram ca acolo sus (la conducere) cineva se gandeste la individ. Sa ne documentam si sa avem grija ce cauza sustinem. Cu sinceritate, parerea mea.
06 dec 2014, 19:17
+2
SilvianDement91
138 comentarii 69 puncte
Cifre reale, cautati pe google, carfolio, etc...: Dupa anul si masina am notat valoarea CO2g/km urmata de cilindree in denumire populara. Schimbator MANUAL. (~2003) VW Passat B5.5: 151 1.9TDI / 154 1.9TDI / 184 2.5(V6)TDI / 192 1.6i / 162 2.0TDI / 199 1.8T(20v); (~2003) Volkswagen Sharan: 226 1.8T / 226 2.0TDI / 170 1.9TDI / 174 1.9TDI; (2010) Opel Corsa: 134 1.4 / 110 1.3CDTI ecoFLEX / 115 1.3CDTI / 124 1.2 ecoFLEX / 171 1.6 Turbo; (2008) Opel Insignia: 179 1.6 ECOTEC / 184 1.8 ECOTEC / 154 2.0CDTI ECOTEC; (2006) Toyota Auris: 163 1.4 / 132 1.4D4-D / 166 1.6 / 144 2.0D4-D / 151 2.0D4-D DPF (???) / 164 2.2D4-D; (2006) Dacia Logan MCV: 179 1.4mpi / 184 1.6mpi / 140 1.5dCi / 178 1.6 16v; (2008) VW Golf: 149 1.4 / 144 1.4TSI / 166 1.6 / 129 2.0TDI / 119 2.0TDI; (~2004) VW Golf Plus: 170 1.4i / 173 1.4FSI / 172 1.4TSI / 146 1.9TDI / 154 1.9TDI; (2006) VW Golf GT/GTi: 156 2.0TDI GT / 194 2.0TSI GTI; (2005) Volkswagen Jetta: 140 1.9TDI / 166 1.6FSI / 178 1.6 / 149 2.0TDI; (2005) Fiat Grande Punto: 145 1.2 / 145 1.4 / 123 1.3 Multijet 16v / 150 1.9 Multijet 16v / 149 1.9 Multijet; (2007) Ford Focus: 157 1.4i / 157 1.6i / 119 1.6TDCI / 137 1.8TDCI. Daca ai o evacuare corecta vei proteja mediul mai bine cu VW 1.9TDI decat cu 1.4mpi/1.6mpi de Logan. Evacuarile nu sunt cumpe, depinde cat de zgarcit esti cu masina ta. O masina se intretine, nu se trage de ea cum fac multi romani. Da, nu ne ajuta tara dar nu asta e scopul acestui mesaj ci scopul este sa vedeti ca masinile diesel polueaza mai putin. Exemplele (masinile) date de mine sunt foarte relevante fiindca sunt prezente peste tot. Oricine se poate lua de intretinere, reamintesc ca nu despre asta vorbim acum. Oricine ar trebuii sa stie ca daca merge la consum in 1200-1600rpm cu un diesel sigur ii se va strica turbina cu geometrie variabila si implicit masina va fi flasca! ...dar nu despre asta vorbim ci vb despre CO2g/km deci poluare.
06 dec 2014, 21:11
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »