Curiozitatea Zilei: Cat consuma cel mai puternic sedan al planetei? Masini tari 11 Decembrie Curiozitatea Zilei: Cat consuma cel mai puternic sedan al planetei?
Toate comentariile (21):
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Impresionanta desfasurare de forte pentru aceasta masina, dar consumul mediu de 14% este exagerat de mic din punctul meu de vedere. Un 335i consuma cam 12-13% mediu (indulgent), iar aici vorbim de un motor de 3 litri, deci cu 3.2 litri mai mic si 2 cilindri in minus de hranit!
11 dec 2014, 16:04
+5
Lupes
541 comentarii 852 puncte
Dar 335i-ul pe care il pui tu la socoteala din ce generatie e ? Ca Hellcat-ul asta e ultima generatie , iar un 335i de ultima generatie are consum mediu de 7.9% .
11 dec 2014, 16:36
-1
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Nu ma refeream la datele de consum oficiale, ci la cele reale.
11 dec 2014, 16:49
+8
Lupes
541 comentarii 852 puncte
Tu probabil te referi la consumul in regim sportiv , iar datele oficiale sunt inregistrate in regim de mers "normal".
11 dec 2014, 17:30
-2
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
Datele oficiale sunt inregistrate in conditii de laborator, apropos, de la anul am inteles ca toti producatorii auto vor fi obligati sa dea datele de consum reale.
11 dec 2014, 17:47
+9
512 comentarii 988 puncte
Se schimba metodologia de verificare. E mai realista si o sa avantajeze si masinile cu start-stop.
11 dec 2014, 18:03
+7
2947 comentarii 2978 puncte
Masinile cu start-stop sînt un placebo psihic dupa metoda "ce iei pe mere, dai pe pere" deoarece ce economisesti astfel la benzina, dai pe întretinere. Un demaror, are cam 500.000 de cicluri de pornire. La un trafic urban intens si permanent, se scurteaza viata demarorului cam cu 50%. La asta se adauga lucrul peranent în sarcina a alternatorului datorita consumului excesiv de curent ce duce bateria la limita si trebuie vesnic încarcata cu sarcina maxima si îi scurteaza viata. Un demaror nou dependent de timpul de masina,costa +/ - 1500 EURO. Un Alternator nou dependent de masina costa + / - 500 EURO si acuma gîndestete ce economisesti cu start-stop? Eventual praful de pe toba. În afara de toate astea, un sistem start-stop la un V8 cu peste 700 CP este cretinism infantil deoarece cine cumpara asa ceva nu are mentalitatea de PIPETAR ce plînge în benzinarie cînd alimenteaza un TICO pt. 10 EURO.
15 dec 2014, 11:19
+2
512 comentarii 988 puncte
Degeaba, e cotetz comparativ cu noul M3 care chit ca are aproape 300 de cai in minus, face sfertul de mila in accelasi timp..desi se presupune ca asta ar trebui sa fie specialitatea americanilor, si pretul s einvarte in acceasi zona. De asemenea motorul de pe M3 e cu 3.2 litri mai mai mic. Iar la aspect si interior nici nu exista comparatie.
11 dec 2014, 17:07
0
2947 comentarii 2978 puncte
Diferenta mare o vei simti la întretinere. BMW este considerat SUPERMARCA în comparatie cu Dodge motiv de ce întretinerea unui BMW unde platesti si NUMELE este cu aprox. 40% mai scumpa decît întretinerea unui Dodge si asta simti la buzunar rau de tot de începe sa"doara". Diferenta o simti deja la un banal schimb de ulei :-) Sa nu uitam ca o masina nu numai SE CUMPARA. Asta trebuie si ÎNTRETINUTA, întretinere pe termen lung ce multi PIERD DIN VEDERE la astfel de comparatii.
12 dec 2014, 14:03
+2
512 comentarii 988 puncte
In Europa is destul de sigur ca piesele pt un Hellcat ar costa mult mai mult decat de M3 pt simplu fapt ca Hellcat nus e vinde macar in Europa deci si piesele trebuie comandate. Ca sa nu mai zic ca stai uitandu-te la masina daca se strica ceva. Normal ca intretinerea e cel mai mare cost al unei masini, treaba care multi nu realizeaza. Dar cel putin in Romania M3-ul sigur se diferentiaza prin lipsa taxelor imense pt un 6.2 ... adica vreo 6200 de euro taxa de smecherie +taxa de inmatriculare+ RCA+ CASCO de 6.2... BMW e considerat supermarca in SUA, nu in Europa.
12 dec 2014, 14:25
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Te contrazic. Contacteaza reprezentanta KTS AMERICAN PARTS pt. Europa, furnizorul Nr. 1 de piesede schimb pt. US CARS pe teritoriul european cu sediul în Germania lînga Hamburg si ai sa vezi ca te înseli. Piese pt. un Hellcat sau orice americana începînd cu modele din anii 60 indiferent daca sînt importate oficial sau nu, comandate la KTS vin în cel mult 24 de ore via curier UPS (pe teritoriul german) , indiferent daca e un motor complet pe paleta în cutiede plastic sau rulmenti pt. roti si sînt cu multmai ieftine comparativ cu piesele pt. masinile de marca europene din aceasi clasa. Chiar din motivul ca masinile astea nu se importa oficial în Europa sînt considerate NO NAME si mult mai ieftine de întretinut. Ca România e alta planeta, asta nu-i nimic nou. AM MAI SPUS, un tip din Iasi cu Mustang din 2006 înmatriculat pe Belgia (nu stiu daca-l mai are) cauta rulment si simering pt. spate stînga. În România i-au cerut peste 250 EURO fara manopera de montaj. NUMAI PIESELE si astea nu erau originale. Eu i-am procurat acelasi lucru de la KTS (ca eu n-am avut pe stoc) originale FORD MOTORCRAFT U.S.A. pt. 40 EURO inclusiv transportul pe curier. Pe banalele buji i-au cerut în România 10 EURO pe bucata (BOSH Nemtesti echivalente). Eu i-am trimis originale tot Ford Motorcraft U.S.A. cu 3,75 EURO bucata. Am repetat acest exemplu si pt. tine, ca sa ai idee cam cum sînt diferentele de preturi între RO si DE si acum cauta pe siteurile nemtesti preturile pt. aceleasi produse pt. BMW si ai sa te iei cu mînile de cap. Nici în Germania nu platesti asa putin cînd e vorba de BMW sau alta marca nemteasca din aceasi clasa de masini.
12 dec 2014, 16:42
+2
47 comentarii 119 puncte
Si cand ma gandesc ca Dacia 1310, 1.4 pe carburator avea un consum de 10% :)) Degeaba comparati noul M3 cu acest Dodge, deoarece unu este facut dupa filozofia nemteasca/europeana (manevrabil, motor din curentul downsizing, usor, etc) cu filozofia US (masina mare, motor imens, cutie automata, lenesa posibil, putere bruta). Fiecare se adreseaza altui public. Eu mi-as dori acest Dodge, numai sa-l aud cum suna la relanti, ca sa nu mai zic de 2-3000 ture :))
11 dec 2014, 20:02
+3
nextclub
17 comentarii 15 puncte
Eu am Dacia 1310 cu motor de 1.4 carburator și am un consum mediu de 7 %, deci nu toate consumă 10 ;)
12 dec 2014, 12:58
0
2947 comentarii 2978 puncte
@ Rebelul În ceea ce priveste cutiile automate poate ar trebui sa-ti schimbi mentalitatea. Cutii automate relativ lenese erau prin anii 80 dar nu în ziua de azi. Chiar si atunci erau deja alternative de cutii automate hidramatice cu turbina dubla ( vezi ofertele firmei americane T.C.I. cu versiunile de cutii automate tip Daytona 500 Street Fighter) competition care scoteau fiecare station vagon de pensionar american din lenea clasica. Daca ai conduce o masina americana actuala unde ai nu 5 trepte cu overdrive ci 8 trepte, unde în regim sportiv poti scoate wheelspin la130 km/h si sa intri lejer în drift, unde cînd pleci de pe loc te preseaza în scaun de zici ca esti pe o catapulta, garantat ti-ai schimba parerea.
15 dec 2014, 11:28
+1
464 comentarii -309 puncte
Stiai ca cutia de pe Hellcat, adica TorqueFlite 8L90 , schimba treptele in regim "track" cu 80 ms mai rapid decat PDK-u cu dublu ambreiaj de la Porsche ? În fine: 160 milisecunde.
01 ian 2015, 21:02
0
464 comentarii -309 puncte
Pardon: 160ms schimba, faza cu 8 sutimi e valabila pentru Hydra-Matic Trans facuta de GM
01 ian 2015, 21:18
0
2947 comentarii 2978 puncte
Acuma chiar a-mi pun întrebare CE NAIV a scris articolul asta? FIECARE BOU CU DOUA CLASE CA TRENU stie ca consumul de lista dat de producator este IREAL. Hellcaturile consuma în stare de rulare NORMALA între 16 si 18 litri la 100 km rulati în mod EXTRAURBAN la o viteza medie de 70 m/h (130 km/h) si în oras urca chiar si pîna la 21,5 litri / 100 km daca nu esti atent si nu-l setezi cum trebuie. Daca îl setezi pe TRACK si-l calci pîna plînge, suge pîna la 26 - 27,5 litri / 100 km rulati si asta spun din EXPERIENTA PROPRIE deoarece asta toamna am avut ocazia sa conduc Challenger Hellcat în SUA, în oras si pe speedway (autodrom), speedway unde l-am calcat de l-or luat dracii la limta durerii chiar pt. a vedea cît consuma deoarece o parte din clientela europeana vrea sa stie asta. Charger-ul nu e nici el cu nimic mai prejos. Ca sa ajungi la consumurile mentionate în artiol trebuie setat pe CRUISING + max 40% din capacitatea motorului. Ar trebui sa nu uitam ca vorbim de o masina V8 cu peste 700 CP.
11 dec 2014, 21:05
+2
464 comentarii -309 puncte
Da...dar are si un mod ECO...(cica)
03 ian 2015, 02:59
0
111 comentarii 184 puncte
bai frate ..... eu unu' am avut mereu nebunia asta cu consumul la masini .cand vad ce cifre dau producatorii si cati imbecili pot crede i-mi vine sa dau cu ei de pamant .cum dreak poti crede ca un motor cu n'spe mii de ccm si n'spe mii de hp poate sa consume 2L/100km ?!! mai ales cand randamentul termic al unui motor termic (diesel sau otto) dupa toata evolutia asta nu atinge nici macar 50% . ce as lua un producator ce declara 2L/100km la o masina cu 300-800hp ,l-as pune in masina ,i-as face plinul ( 40L ,hai 50 ca mai sunt si dealuri ): )si l-as trimite sa faca un viaj de 2000km ,dar nu intr-o saptamana ,iar eu as merge cu lopata din urma lui . eu sunt convins ca nici unul nu are curajul asta (la producatori ma refeream) .
12 dec 2014, 14:33
+2
1 comentarii 0 puncte
Din cate stiu eu la BMW iti poti cumpara un pachet de optionale pentru masina in care costurile de revizie pe durata a 2 ani sau 120000 km sunt 0 ;)
15 dec 2014, 20:54
0
2947 comentarii 2978 puncte
Se pun 2 întrebari: 1 - Cît costa pachetul de obtionale cu garantie extra la BMW? 2 - Ce sta scris în clauze? Ca costurile de revizie sînt ZERO, asta scrie eventual în luna s-in stele. Ori te costa MANOPERA serviceului sau ORA DE LUCRU, ori te costa PIESA DE SCHIMB. În Germania si la DACIA ai astfel de garantie prelungita ca obtiune dar daca citesti atent, îti scrie în clauza (ACEL SCRIS MIC DE ABEA POTI SA-L CITESTI CU LUPA) ca platesti ORA DE LUCRU = 60 EURO pîna la 120 EURO dependent de service ce-ti face lucrarea de garantie. :-) ))) La faza asta ai..... O BILA CREATA SI PLIMBAREA CU MAGARU deoarece platesti 2500 EURO pachetul obtional de garantie + 60 EURO (sau mai mult) pt. fiecare ora de lucru. :-) ))) Ai un defect, îti da piesa de 20 - 30 Euro GRATIS dar te rupe la ora de lucru si ei au grija sa te taxeze cu cel putin 4 ore de lucru si atunci........ " te-ai scos" :-) )))) Cunosc un caz unde la Renault i-au luat la unul, ca sa-i schimbe farurile la Logan în garantie (care avea si garantia obtionala) deoarece vesnic se abureau si intra apa în ele, 600 EURO numai pt. manopera + ore de lucru. A înjurat ala de toti dumnezeii :-) ))) Fira-s al dra**i ca dacaar fi sa-mi pun mintea cu Logan, îmi trebuie cel mult juma de ora sa schimb farurile alea. Nici n-am ce sa lucrez si nici nu apuc sa ma muldaresc pe mîini si îl costa cel mult 30 EURO :-) )))
16 dec 2014, 00:49
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »