Accidentul de la Piata Romana: doua vieti costa 350 de lei Editorial 17 Februarie Accidentul de la Piata Romana: doua vieti costa 350 de lei
Toate comentariile (82):
emy_brabus
1572 comentarii 5643 puncte
DUMNEZEU SA-I IERTE!!! Chiar este pacat de oamenii aia, iar de aici ne tragem o invatatura importanta: centura de siguranta SALVEAZA VIETI!!!
17 feb 2015, 10:56
+16
lanciabella
136 comentarii 269 puncte
:( Pacat, mare pacat! Centura de siguranta chiar salveaza vieti- mie mi-a salvat viata dintr-un accident grav... si.. da, conteaza foarte mult un airbag in plus pe care il ai in dotare, chiar si ABS, ESP etc... Daca nu aveam airbag cortina, ma loveam violent cu capul de geamul portierei, dar mi-a salvat viata airbag-ul! min. 4.02 https://www.youtube.com/watch?v=dXBnZQw7hMI
17 feb 2015, 11:03
+2
9 comentarii 30 puncte
E bine stiut de multi soferi ca acea curba de la Piata Romana este foarte dificila si "amagitoare". Inainte sa ajungi in curba ai impresia ca e usoara si poti sa intri in viteza fara nici o problema. Dar cand ajungi in mijlocul curbei iti dai seama ca este mai mare decat ti-ai inchipuit si foarte dificil sa mentii traectoria si sa ramai pe banda ta, daca ai viteza mare! Chiar si pe uscat e dificil. Pe langa astea curba are si o mica diferenta de nivel in mijloc, care da senzatia ca pierzi aderenta. Toate astea pot speria un sofer nexperimentat si sa traga de volan sau sa puna frana brusc in curba.....
17 feb 2015, 11:34
+18
1 comentarii -1 puncte
Asa este, eu nu spun ca soferii nu sunt de vina, dar politia { primaria} care are o statistica ar trebui sa modifice acele borduri din mijlocul intersectiei, pt. ca ai dreptate sunt tare prost facute, statuia aceea de pe Lascar Catargiu a fost lovita de multe ori, daca ai 50-60 km/h nu te poti incadra pe banda 3 spre Lascar..,cine nu stie ii sterge anvelopa din spate si te rasuceste... Aceasta primarie nu face nimic cu tot cu primar ,[ ceas la semafor,intermitent la rosu,verde], sa nu imi aduc aminte ca s au bagat milioane in semaforizare inteligenta de pe vremea lui Videanu, unde este ?
19 feb 2015, 12:19
-1
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Din pacate, asta a fost unul din cazurile in care chiar daca se purta centura, bilantul tot acelasi era.... Aici a fost vorba doar de viteza pe carosabil ud si pierdere control/aderenta... Ei au murit deoarece impactul a fost lateral si au fost rani la nivelul capului si gatului
18 feb 2015, 11:08
+2
93 comentarii 193 puncte
PACAT !
17 feb 2015, 10:58
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
evo9_evo9
368 comentarii 213 puncte
Păcat ca a trebuit sa moara doua persoane pt a înțelege importanta centurii de siguranță si din păcate nu sunt sigurii care au decedat in acest mod... Oricum accidentul a fost terifiant si impactul devastator pt cei din Logan.
17 feb 2015, 11:05
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
4 comentarii 36 puncte
Un articol slabut si care rateaza esentialul. Sa zici ca lispa ESP-ului este de vina pt. moartea celor din Logan este ca si cum ai zice ca romanii sunt nespalati pt. ca sunt saraci: adevarat si total pe langa in acelasi timp. De vina este soferul - punct. Nu s-a adaptat la conditiile de trafic, a facut o greseala, nu a estimat corect niste lucruri, etc. Cea mai mare greseala este sa te bazezi pe niste sisteme de siguranta si sa intrii ca o bovina in intersectie, ca si cum deciziile logice si adaptabilitatea la situatiile intalnite pe drum nu sunt obligatia si responsabilitatea ta. Chestii de genul "nu pune frana si lua de volan in acelasi timp" , "nu pune frana in curbe" sau "ai grija la forta centrifuga ce te scoate in afara virajului", "tine cont de faptul ca ai masina plina cu oameni si are o alta dinamica fata de cand este goala" ,... etc. Este un drum periculos caruia multi ii cad victime - deoarece sistemele alea de siguranta protejeaza, asta e clar, dar si cand nu o mai fac soferul va fi total nepregatit pt. ceea ce se va intampla.
17 feb 2015, 11:13
+24
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
9 comentarii 30 puncte
Cum din cauza ESP-ului? Ce a facut ESP-ul de ti-a facut masina praf?
17 feb 2015, 13:51
+7
73 comentarii 87 puncte
Normal ca ESP. Cand ne miram daca vine sfarsitul lumii in anul 2000 probabil era din cauza ca masinile nu aveau ESP :). Masinile evolueaza iar numarul accidentelor creste. Daca e oglinda pe jos nu mai conteaza niciun sistem. Cred ca au fost prea multe cauze pentru acest accident iar lipsa ESP-ului este cea mai mica dintre ele.
17 feb 2015, 16:02
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
145 comentarii -49 puncte
Dupa razboi multi viteji se arata... Faptul ca a facut masina praf intr-o curba nu este vina ESP, sa zica mersi ca este intreg, ceea ce inseamna ca a fost o petarda la volan si ESP l-a mai scos cat de cat din rahat! In al doilea rand da-i o masina mare si puternica unui incepator si sigur o face praf cel putin o data... Eu am 3 ani de permis si vreo 65.000 km facuti si pot spune ca am facut orice tip de tampenie posibila la volan in primul an, apoi m-am potolit pentru ca am realizat ca viata celor din jur e mai importanta decat o distractie de 2 minute.... Vrei viteza faci cum fac si eu adica mergi pe circuit tati...
17 feb 2015, 15:51
0
15 comentarii -5 puncte
Dupa cum mi-a spus si instructorul, scoala de soferi nu te scoate sofer, ci iti da un minim de la care sa pornesti. Soferia se invata in timp, pe cont propriu. Acum iti mai trebuie si un pic de creier, ca sa iti constientizezi lipsa de experienta si sa conduci mai prudent.
17 feb 2015, 21:35
+1
1 comentarii 0 puncte
Am vazut accidentul pe ProTV, filmat dintr-un unghi mai larg: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/accidetul-din-centrul-capitalei-in-care-doi-oameni-au-murit-filmat-de-camere-primele-date-din-ancheta.html Masina din spate parea sa aiba aceeasi viteza cu cea a loganului, dar a franat lejer cand a vazut ce se intampla in fata si nu a avut niciun moment de ezitare sau derapaj al traiectoriei, cu toata surpriza momentului si "conditiile de mazga si polei". De aici si concluzia ca a avut niste cauciucuri uzate, pe langa faptul ca loganul este foarte slab la capitolul stabilitate si tinuta de drum. Ca sa nu mai vorbim de "performata" soferului, care se vede ca a fost lamentabila. RIP
17 feb 2015, 15:39
0
Aleksss
144 comentarii 250 puncte
Viteza mare, nici daca masina avea esp nu prea era mare diferenta.
17 feb 2015, 17:07
0
161 comentarii -175 puncte
Viraj nepregatit.....duce la ce vedem. Nu se franeaza in viraj.
17 feb 2015, 11:16
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
7 comentarii 19 puncte
Asfaltul nu era uscat, nici inghetat, era o mazga destul de alunecoasa iar daca aveai cauciucuri mai duse masina aluneca foarte usor.
17 feb 2015, 11:44
-2
145 comentarii -49 puncte
Orice ar fi NU franezi in viraj... Tragi usor stanga dreapta de volan si o ti in derapaj controlat, adica faci gen S pe strada.... Asta se intampla cand soferii sunt prea cretini, ar trebui sa se duca intr-o parcare dupa ce ingheata si sa sa exerseze derapajul de la 10 km/h pana la 60 km/h sa invete sa controleze cat mai mult posibil masina fara frana.... Daca faci asta intr-o parcare goala nu esti teribilist... Anul asta prima data cand a inghetat pe jos aveam cauciucuri de vara spre rusinea mea(le-am pus pe cele de iarna in aceeasi zi), Intr-un sens in viraj la stanga cu 40 km/h (cand era uscat abordam lejer cu 55-60 km/h), masina a inceput sa derapeze necontrolat, nu am accelerat, nu am franat, doar am controlat-o din volan, nu am atins nici participantii la trafic, nici vreo bordura....
17 feb 2015, 15:58
-2
7 comentarii 19 puncte
A fost o mazga foarte nenorocita in week-end, de multe ori la semafor mi s-a invartit roata in gol iar in piata constitutiei a fugit si fundul masinii putin chiar daca aveam viteza mica. Intr-o masina in care este toata familia poti pierde atentia foarte usor, copii daca nu ii obisnuiesti sa nu deranjeze soferul o fac foarte des pentru ca simt ca persoana de la volan face altceva si nu le acorda atentie deci incearca sa le-o capteze. Soferul conduce, restul pot face orice altceva dar sa nu il deranjeze. Eu cred ca mama nu a fost atenta si nu si-a dat seama ce viteza are, femeile cu copii in masina nu conduc periculos, mai fac greseli dar nu majore si nu cu viteza in viraje sau crosetari in trafic. Asta cred eu ca s-a intamplat.
17 feb 2015, 11:27
+15
The29031993
54 comentarii 102 puncte
Asfaltul din bucuresti e foarte, foarte prost. Imi aduc aminte ca asta toamna cand ploua dar inca nu erau temperaturi sub 10* pierdeam aderenta si in a2a cand plecam de la semafor. Acum iarna, seara si in special cand e ceata aluneca intr-un stil barbar. In conditiile astea sa gonesti cu 80-90 cu familia intr-o coaja de logan e sinucidere. Pacat ca unii nu fac diferenta intre masini entry level si masini de curse.
17 feb 2015, 12:16
+2
7 comentarii 19 puncte
Da, calitatea asfaltului este foarte proasta, devine alunecos si daca sunt 3 pucaturi de apa amestecate cu praful existent peste tot. Nu conteaza ce masina ai, de curse, de strada, mica, mare, scumpa sau ieftina trebuie respectate regulile de circulatie oricat de absurde par uneori. La tanti asta cred in continuare ca a fost neatentie, era atenta la altceva si nu si-a dat seama ce se intampla, a murit fara sa isi dea seama cum a ajuns cu masina praf. Loganul este totusi genul de masina care iti cam da peste nas si te face constient de ce poate inca din primele ore petrecute in ea.
17 feb 2015, 13:10
+5
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Bine punctat!
18 feb 2015, 11:16
-1
11 comentarii 9 puncte
dacia logan nu este exemplu la siguranta pasiva sau activa, atunci cand beneficiaza in standard de un singur airbag pentru sofer. nu mai zic de abs+ introdus pe modelele de top. Accidentul ca in schema de mai sus este in cele mai multe cazuri fatal. Viteza de impact a fost de cel putin 100+ km/h iar locul impactului are rezistenta unei conserve. bine ca a subvirat si nu a intrat pe trotuar. administratorul drumului trebuie sa faca ceva in curba cu probleme.
17 feb 2015, 11:34
+2
69 comentarii 79 puncte
eu zic ca a supravirat
18 feb 2015, 03:33
-2
11 comentarii 9 puncte
A subvirat deoarece are tractiune fata. s-a pus deacurmezisul deoarece a dat de gheata iar spatele este mult mai usor ca spatele.
21 feb 2015, 09:03
0
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
eu cred ca in zona aia ar fi trebuit pusa o restrictie de viteza treptat de la 50 40 30 si un radar fix
19 feb 2015, 12:19
-1
3 comentarii 4 puncte
neadaptarea vitezei INAINTE DE CURBA ca daca o adaptezi in curba cu o frana de motor sau franare trebuie sa fi un sofer peste mediu sa stii sa controlezi masina in astfel de situatii si chiar si in situatia in care ar fii un sofer experimentat in a controla masina este un risc mult prea mare de asumat. DECI EXCLUS FRANAREA
17 feb 2015, 11:37
+3
3 comentarii 4 puncte
Tin sa precizez ca la astfel de impact si cu o astfel de masina, intradevar centura era la un minimum de eficienta.
17 feb 2015, 12:15
-2
adytza1980
37 comentarii 85 puncte
Singurul motiv al accidentului este viteza neadaptata la conditiile de trafic intr-o masina foarte slaba din punct de vedere al sigurantei si stabilitatii. Din pacate sunt multi astfel de teribilisti in Loganuri, vad zilnic astfel de personaje care dau flash-uri, merg cu viteza, iti taie calea, nu iti acorda prioritate etc. Nu mai spun nimic de "minunatul" Logan cu 3 stele la siguranta in care au murit si vor muri multi de acum in colo, avand in vedere cate sunt prezente pe strazi... De vina este soferul, dar sunt sigur ca in alta masina, mai sigura si mai stabila lucrurile ar fi stat altfel... Siguranta este singurul aspect pentru care sunt impotriva Logan-ului si asta este un amanunt foarte important dupa cum se vede mai sus.
17 feb 2015, 11:48
+7
1014 comentarii 1115 puncte
Am citit toate comentariile acestui articol ... inclusiv articolul. Clar, ne pare rau. Intreb totusi - cati din soferii care au cunostinta de astfel de accidente, isi propun ca de maine sa circule mai prudenti, mai regulamentar ??? Putini. Unii vor spune "a fost femeie", altii vor argumenta "eu nu am Logan", altii lipsiti de sentimente vor spune "eu am SUV ... si-o fura ceilalti". Pentru multi soferii de astazi, a circula regulamentar inseamna "a fi prost" ... total gresit. Esti prost atunci cand te increzi inntr-o adunatura de fiare, plastice si multa electronica. Sa speram ca dupa fiecare veniment trist, oamenii vor deveni mai buni.
17 feb 2015, 11:51
+31
Rares_CRM
11 comentarii 5 puncte
...si traficul grabit de Bucuresti este de vina! Chiar in rond este un hop in asfalt, la care de fiecare data cand trec pe-acolo si incetinesc sa-l evit frumos, simt ca se urca cei din spate peste mine! Nu prea poti circula regulametar in Bucuresti.. este singurul oras in care se circula ca in jungla, trebuie sa te feresti de toti teribilistii, mai ales de Taximetristi! Daca e drum cu 2 benzi, se circula pe 3.. (exemplu Bucurestii Noi, Stefan Cel Mare, etc)
17 feb 2015, 12:09
+2
32 comentarii 77 puncte
Marea problema e graba. Toata lumea se grabeste de parca nu ar mai fi si maine o zi. Uneori am impresia ca la cat ne grabim noi romanii in trafic ar trebui sa fim cei mai productivi oameni. A, ca putea avea ESP (e Logan 1, la vremea respectiva (2004-2009 probabil, perioada cand s-au vandut cele mai multe) nici marcile de volum nu-l ofereau in standard la clasa mica decat pe versiunile mai de top, la low-cost precum Dacia nici nu exista ca optiune), cauciucuri premium (intr-adevar un cauciuc bun are performante si cu 70-80% mai bune in unele conditii fata unul ieftin). Motive ca era femeie sau ca masina era ieftina si veche nu tin si sunt apanajul celor care vor neaparat sa ostracizeze gratuit prin prisma frustrarilor proprii (sunt cativa postaci pe aici care se incadreaza). Adelin are perfecta dreptate cand zice ca multi soferi vor sa forteze regulile dorind sa se ridice deasupra celor corecti (in realitate este o cadere chiar daca au impresia ca-s mai destepti/smecheri/abili). Graba, lipsa bunului simt (o problema majora a societatii romanesti) si a respectului pentru ceilalti, astea sunt marile vicii in trafic. Dumnezeu sa-i ierte si sa speram ca nu vom mai vedea asa ceva niciodata in vreun oras din Romania.
17 feb 2015, 12:10
+6
24 comentarii 45 puncte
In manualul masinii mele, Skoda Fabia 1, scrie clar, negru pe alb, ca ESP-ul te poate ajuta dar unica conditie este sa nu sfidezi legile fizicii! Viteza mare+Polei....... as fi surprins sa fi scapat de accident!
17 feb 2015, 12:10
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
1 comentarii -2 puncte
Se circula fara simt de raspundere, fara pic de respect fata de ceilalti participanti la trafic, sunt foarte multi pustani teribilisti de bani gata cu masini puternice care vor sa-si arate muschii, iar POLITIA NU-SI FACE TREABA !!!!!! Politia e un fel de pisoi sperios care face sluj imediat cand vede o masina de cocalar. Politia nu are curaj decat in fata saracilor pe care ii poate spagui sau amenda. Cocalarii de trafic nu au nici un fel de respect si asta e vina POLITIEI. Oamenii astia au murit pentru ca soferita nu a fost atenta, datorita copiilor sau etc. Clar ca niste anvelope de calitate fac o mare diferenta la aderenta, dar atentia si experienta sunt vitale. Pacat.
17 feb 2015, 14:21
-2
2 comentarii -3 puncte
Eu sunt din Brasov si vin destul de des cu masina personala in Bucuresti. Poate oricine sa zica orice, dar cel putin 50% din soferii din Bucuresti NU stiu sa conduca. Doar pentru ca "il faci pe unu" in trafic nu inseamna ca stii sa conduci. Si o data iesiti din oras au un handicap major: se supra estimeaza. La noi inveti sa conduci altfel, mai tolerant...daca te grabesti, pleaca mai repede. Femeia aia avea ceva peste limita de viteza...ala nu a fost impact de 50- 60 km/h
17 feb 2015, 17:00
-1
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Generalizezi prea mult.... Esti suparat ca te-a tras gaborul pe dreapta si te versi aici? Nu e bine... Iar culmea ironiei, politistii erau in intersectie
18 feb 2015, 11:25
0
bobby_iacob2005
14 comentarii 27 puncte
e foarte corect scris articolul si intotdeauna daca factorul uman face greseli, este cel mai bine sa fie corectat de sisteme electronice precum ESP sau airbaguri laterale, in cazul de fata. Numai cine a mers fara/cu masina dotata ESP stie cel mai bine ce inseamna si cand de mult conteaza. Privind de la distanta e simplu sa spui ca oricum se intampla daca acea femeie nu s-a adaptat conditiilor de trafic.
17 feb 2015, 14:22
-1
morghen
31 comentarii 24 puncte
Airbagurile loganului nu s-au deschis(daca avea)...celelalte doua masini au airbagurile sarite, se vede in filmare. Ca si protectie la impact lateral Loganul nu are nimic decat niste metal..si ala probabil insuficient. Cu toate astea, daca aveau centurile puse soferul si cine statea in spate aveau sanse reale sa scape cu viata. Am lucrat 7 ani in domeniul automotive safety, dezvoltare centuri de siguranta si am vazut multe teste. Este posibil ca si pasagerul din dreapta sa fi scapat cu viata dar cu vatamari grave daca purta centura. Centurile moderne sunt prevazute cu sisteme de absortie a energiei deci ar fi preluat o mica(dar esentiala) parte din impact chiar daca impactul a fost lateral...dar esential ar fi fost ca ocupantii sa ramana in scaun si sa nu se loveasca cu capul unii de altii sau de structura masinii. E una sa dai cu capul de stalp si alta ca tot corpul sa iti fie azvarlit si capul sa iti fie intre masa accelerata a corpului si stalp. Deci...purtati centura ca se merita !
17 feb 2015, 14:33
+1
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Din pacate, asta a fost unul din cazurile in care chiar daca se purta centura, bilantul tot acelasi era.... Aici a fost vorba doar de viteza pe carosabil ud si pierdere control/aderenta... Ei au murit deoarece impactul a fost lateral si au fost rani la nivelul capului si gatului... Masina a fost lovita din lateral la o viteza mare... Automat gatul avea toate sansele sa fie rupt, nu mai zic de capete sparte si/sau cioburi in rani deschise... Implicit varsari de sange letale
18 feb 2015, 11:29
-1
morghen
31 comentarii 24 puncte
Impactul lateral e mult mai urat decat cel frontal, dar capul e legat de corp si centura iti tine si pelvisul si deci corpul pe scaun...daca nu stai pe scaun si capul merge mai departe. Cativa centimetrii fac diferenta intre viata si moarte...intre scapat si handicapat. Cum spuneam, centura se strange pe ocupant si in timpul impactului lasa ocupantul sa se miste in directia impactului approx 10cm, distanta in care decelereaza corpul ocupantului. Te rog nu incerca sa expui faptul ca centura nu te protejeaza in cazul impactului lateral pentru este o prostie. In cazul in care impactul este in partea opusa ocupantului centura te tine in scaun si absoarbe energia si deci poate sa iti salveze viata sau te scuteste de traume puternice. In cazul in care impactul este direct pe usa ocupantului intradevar centura nu face mare lucru la impactul primar, dar dupa cum se vede in cazul de fata a avut loc si un impact secundar cand a 3-a masina a lovit primele 2...daca ai scapat de primul impact nu inseamna ca nu urmeaza si altul imediat dupa. Cel mai sigur loc intr-un accident este IN SCAUN si daca nu ai centura NU STAI IN SCAUN. Pacat ca au murit.
18 feb 2015, 12:05
+1
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Ai dreptate... Mulțumesc pentru explicații
19 feb 2015, 13:06
0
17 comentarii 169 puncte
Cel mai bine ar fi ca scolile de soferi sa fie intr-adevar scoli, iar carnetul sa nu se mai ia atat de usor. Un elev la o scoala de soferi ar trebui sa iasa de acolo cu minime abilitati de evitare in scurt a unui obstacol si de control al masinii intr-o situatie de derapaj. Macar atat. Cred ca s-ar scuti multe accidente asa. Multi incepatori sunt complet nepregatiti pentru trafic dupa ce isi iau carnetul. A doua chestie - ca nu se poate circula regulamentar. Da, subscriu pe undeva, dar nu sunt de acord cu "luatul" in trafic. Adica, daca unul e idiot si merge aiurea, nu e cazul sa se trezeasca si al doilea sa faca la fel sau sa se puna musai contra, ca na... "de ce sa se bage in fata mea?". E nevoie de rabdare si calm. Toti ne grabim, dar mai important e ca toti sa ajungem unde vrem sa mergem. Conduc de 10 ani in Bucuresti zi de zi si deja am imunitate. Nu-mi pasa ca te bagi in fata mea - o sa te las, mai ales daca dai semnal, chiar daca e cam in scurt - nu-mi pasa de flashurile tale - limita ramane de 60/50+10 in functie de cum e drumul - si nu-mi pasa nici daca te agiti ca maimuta langa mine la semafor - am muzica tare si te ignor oricum. Singurul caz in care calmul zboara pe geam e daca imi atingi masina fie chiar si cu coltul oglinzii - asta schimba regulile. In rest, atentie sporita - fiecare bucata de drum trebuie judecata individual in acel moment. Sistemele masinii sunt acolo sa ne ajute, nu sa judece in locul nostru.
17 feb 2015, 14:33
+9
6 comentarii -7 puncte
perfect adevarat , dar vezi tu , cand ai 18 ani te crezi zeu iti ei BMW si intri cu el in troleu . Depinde foarte mult de sofer cum vrea sa fie , daca esti prost si batut in cap ( tu ai bmw ma pisi pe ala din Dacie ca il fac praf) nu ai ce sa cauti la volan . Cel mai frumos e sa te respecti in trafic sa nu sari mereu la cearta , bataie etc... nu rezolvi nimic .
17 feb 2015, 14:43
0
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
se cred toti zei isi iau masini puternice si zic ca shumacher ...pe cand ei sunt daia cu mamaligi in geam ...ar trebui schimbata si legea incepatori sa mearga cu masini cu motoare mici pana in 1.2 maxim 1.4
19 feb 2015, 12:36
+1
RobertBRA
64 comentarii 156 puncte
M.am logat sa iti dau dislike. Cum adica maxim motoare de 1.4 ? Pai sunt sigur ca am mai multa experienta decat multi oameni cu peste 10 ani de permis. Nu totul tine de "vai esti tanar, nu ai voie cai multi", mai intai sa schimbe programu sa nu mai lase toti analfabetii sa conduca. Sa ii testeze si pe gheata si pe apa sa vada daca reactioneaza in vreun fel cand le pleaca spatele sau situatii dastea.
04 mar 2015, 03:09
-1
72 comentarii 275 puncte
M-am logat si eu, ca sa te intreb cum ai tu mai multa experienta decat altii cu PESTE 10 ani de permis? Prietene Roberto, nu te judec, esti tanar, si tu si eu, dar in momentul in care o sa-ti dai seama cat inseamna fiecare zi si kilometru la volan, o sa-ti dai seama ce prostie ai spus. Sunt de acord si sustin cu tarie ca incepatorii sa mearga cel putin 6 luni cu masini cu motoare mici. Ne stim toti cum eram la 18 ani cand puneam mana pe o masina, mai ales daca era una mai puternica. Ma stiu pe mine... Mai ales sa fie instruiti intr-un poligon special pentru a vedea cum reactioneaza la situatii imprevizibile. Instruiti si testati, nu pe hartie.
07 mar 2015, 19:54
0
7 comentarii 19 puncte
In scoala de soferi ar trebui sa ne bage si in niste custi si sa ne dea de pereti pentru simularea unui accident, dupa ce iti zornaie creierii la un soc din asta te cam gandesti inainte sa apesi pedala.
17 feb 2015, 16:27
0
RukiRobert
103 comentarii 140 puncte
Eu inca raman cu parerea ca motivul aciidentului a fost o frana pusa de frica in intersectie... Din imaginile de pe camerele de supraveghere, se vede cum dupa accident, sar niste ofiteri de la rutiera sa ii ajute pe accidentati... Opinia mea? Si sper sa nu mi se dea in cap cu insulte si voturi negative, deoarece este doar o opinie... Femeia a intrat cu viteza in intersectie, a observat tarziu MCV-ul, a franat (primul instinct gresit) in plina curba, apoi s-a intamplat ce s-a intamplat, virand in toate directiile poate poate se redreseaza.... Pacat... Pacat de victimele nevinovate, pacat de cele decedate si cel mai pacat de copilul care este acum orfan
17 feb 2015, 15:10
+18
2 comentarii 5 puncte
Centuri , mazga , sloboz pe jos , airbaguri = cacaturi . Nu mai bine mergea cu 60 si nu 100 sau peste?! Daca mergea regulamentar nimic nu se intampla . La logan sar airbagurile doar daca te lovesti frontal.
17 feb 2015, 15:13
+5
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
plus de asta mai sunt dastia care fac 70 80 110 prin oras trebuiesc anihilati pericole pe sosele
19 feb 2015, 12:27
-2
On_Off
227 comentarii -36 puncte
noapte buna
21 feb 2015, 02:42
-1
82 comentarii 17 puncte
Femeie la volan.
17 feb 2015, 15:18
-3
36 comentarii -6 puncte
Nu e nimeni vinovat. Asa post facto sunt multi care stiu ei de ce si cum. Conducem masini pentru ca avem nevoie in societatea moderna, ne deplasam cu viteze mai mari decat cele pe care creierul nostru le poate procesa eficient, avem atentie limitata, suntem capabili de decizii gresite,. In cele mai multe cazuri nu se intampla nimic. Acesta e pretul pe care-l platim. Nu ai ce sa inveti din asta, nu tine, fortezi niste rutine pentru care nu ai suport bun "hardware" si "softwarese". Se va mai intampla, exact de atatea ori de cate zice statistica.
17 feb 2015, 16:32
-2
mirel_tuning
636 comentarii -25 puncte
eu cred ca ai dreptate ...din zi in zi ne lasam condusi de masini si de tehnologie hai sa fim seriosi si sa ne gandim ca omul a facut masina ....din cauza la atata tehnilogie omul devine mai prost pe zi ce trece
19 feb 2015, 12:25
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare