EDITORIAL: Cum te omoara lipsa unui semn de circulatie Editorial 6 August EDITORIAL: Cum te omoara lipsa unui semn de circulatie
Toate comentariile (11):
3 comentarii 9 puncte
Ai dreptate , insa in lipsa acelui indicator nu poti sa-l tragi la raspundere pe conducatorul loganului care practic nu a incalcat nici-o regula de circulatie (nefiind indicatorul de STOP) , dar caz concret in 2011 eu personal am fost la politie sa le zic ca in Tg-Jiu pe o anumita strada trebuie pus semnul cu obligatoriu la dreapta deoarece intra pe o strada cu sens unic ,raspunsul a fost "ce ma intereseaza pe mine, ca nu e semn doar nu lucrez la primarie".
06 aug 2015, 12:02
+2
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
"militia" rutiera, in cazul de fata, trebuia sa-l sanctioneze pe cel care venea regulamentar, deoarece n-a cedat prioritate masinii care venea din dreapta. correct? omul nu avea semnul stop, daca tu la intersectie n-ai semn de "drum cu prioritate", te bazezi ca daca esti pe 4 benzi ai voi sa intri in fata celui ce vine de pe doua benzi? e logic, pana la urma, dar in lipsa indicatorului tau care sa-ti dea prioritate, la intersectia cu un drum din dreapta, te cam asiguri. militia intr-un final, n-avea ce face, trebuia insa sa gaseasca un vinovat. cum nu te poti baza ca acum 3 zile era semn, in momentul accidentului, omul venea de pe prioritate de dreapta. dar nici nu-l poti scoate vinovat pe ala care vine pe 4 benzi, pt ca toti stiu ca acolo trebuia sa fie un "Stop". voi, in locul militianului, ce-ati fi facut? vinovati clari sunt cei de la drumuri, dar si militia, care daca stia ca acolo lipseste un semn, trebuiau sa planteze ei un agent sa dirijeze temporar circulatia sau sa puna semafoare de-alea mici, portabile, pana la revnirea la normal a semnalizarii rutiere. altfel, legal, ala care venea pe prioritate, tocmai nu mai are brusc prioritate, iar ala de pe drumul secundar devine brusc victima. in oricare dintre cazuri, politia a gresit ca n-a scos un vinovat dintre cei doi soferi. care soferi trebuiau impreuna sa dea in judecata primaria si politia rutiera.
06 aug 2015, 15:40
+1
Ripper
50 comentarii 292 puncte
Si totusi, ce s-ar fi intamplat daca cel cu Pajero are semn de prioritate? Atunci cine este vinovat, ca nici cel cu Loganul nu poate fi tras la raspundere ca nu are semnul "STOP". Oricum, cert este ca sunt cam multi care intra in intersectii, chiar si cu prioritate ca-n branza. Oricat de grabit ai fi, mai ales daca iesi de pe o strada secundara pe una principala, e de bun simt sa te asiguri, cu sau fara indicatoare.
07 aug 2015, 10:05
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
sper sa nu ma insel si sa-mi aduc bine aminte (dar aici cel mai bine vreun coleg jurist/avocat ne-ar putea lamuri), in caz de vatamare corporala sau omor din culpa (accidentele rutiere sunt considerate din culpa, adica fara vointa directa, dar totusi neglijand voit chestiuni pe care trebuia sa le iei in considerare - oricum, fapte incadrate sub incidenta codului penal), se specifica conditiile de nevinovatie ca fiind calamitati, betie involuntara, caz fortuit si acum urmeaza chestia despre care nu mai stiu sigur - situatii ca asta, in care "vinovatul" de facto beneficiaza de eroarea altora, dar nu in mod voit si prin asta comite o infactiune, dar prin conjuctura, nici voit nici nevoit ci "impins" oarecum de eroarea altora; parerea mea e ca vinvatul de drept e administratorul drumului, politia rutiera si da, in final si parlamentul tarii, care a produs o lege incomplete si presedintele care a promulgat-o (ma rog, comisiile juridice din institutiile mentionate). oricum, o ancheta intr-un caz din asta poate dura extreme de mult si solutia s-ar putea sa fie corectiva (modificare de legi) mai mult decat reparatorie (gasirea si condamnarea unui vinovat). de ce zic asta? pt ca cei de la drumuri, daca legea nu-i obliga, nu trebuie sa inlocuiasca semnele lipsa in secunda 2, dar ar trebui sa stie/prevada ca lipsa semnelor duce la accidente si ar putea fi gasiti vinovati din culpa; la fel rutiera, care stia de lipsa semnelor si pana la urma, un "dirijor" acolo pt 1-2 zile n-ar fi omorat pe nimeni. putem discuta si argumenta mult si bine pe chestia asta pana nu ne lamureste un tip cu experienta legislativa...
09 aug 2015, 22:15
0
mrays
5 comentarii 0 puncte
art. 5 din OUG 195/2002 precizeaza urmatoarele: ART. 5 (1) Administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor, conform competenţelor ce îi revin, cu avizul poliţiei rutiere, este obligat să instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, să aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor în vigoare, şi să le menţină în stare corespunzătoare. Daca Politia care a venit la fostul accident a vazut ca nu mai exista indicatorul rutier si le-a comunicat celor de la ADP acest lucru, atunci acestia din urma sunt in culpa....A se vedea cazul cu fetita care a castigat 1 milion de euro in instanta fiindca CNADR nu a indreptat o bara de siguranta de pe marginea drumului (lasata asa de la un fost accident auto). Fetita s-a aflat intr-un auto care a avut un accident in zona respectiva, bara a perforat caroseria auto si i-a produs fetitei o leziune grava, in urma careia doctorii au fost nevoiti sa ii amputeze o mana. Cu toata impotrivirea, si dupa vreo 2-3 ani de procese, CNADR a pierdut procesul, si i-au fost blocate conturile bancare de executorul judecatoresc pana la momentul punerii in aplicare a hotararii judecatoresti. Asta este un exemplu care trebuie urmat in Romania pentru a aduce siguranta pe strazi. Este foarte adevarat ca si administratorii de drumuri ar trebui sa recupereze mult mai usor daunele produse de soferi infrastructurii rutiere ...adica fara sa mai pierzi vremea cu procese, etc. din cauza unui idiot care a demolat infrastructura rutiera din cauza vitezei, alcolului etc. O simpla nota de plata, cu titlu executoriu catre vinovatul care a produs accidentul, sa fie suficiente. Nu plateste vinovatul....pui poprire pe conturile vinovatului, ii vinzi casa, masina, etc....alta data sa nu se mai dea cocos pe drumurile publice.
11 aug 2015, 11:42
0
florinkw
4 comentarii 14 puncte
Daca nu ma insel eu (sper sa nu ma insel), stiu prioritatea se acorda si in functie de categoria drumului. Adica, cel care circula pe drumul principal are prioritate fata de cel care circula pe drum secundar... Poate ma insel si ma baga ca musca-n ciorba
11 aug 2015, 11:11
0
mrays
5 comentarii 0 puncte
Nu te inseli, insa art. 135 din HG 1391/2006 - Regulamentul de aplicare al lui OUG 1995/2002 face diferentierea de prioritate doar pentru anumite categorii de drumuri (ex.1. national vs. judetean, comunal sau local, 2. judetean vs. comunal sau local. 3 comunal vs. local)....aici se discuta despre doua strazi din oras (adica local vs local).
11 aug 2015, 11:24
0
mrays
5 comentarii 0 puncte
Eu as zice ca vinovatul se poate gasi...daca vrem sa aplicam legea. Codul rutier (OUG nr. 195/2002) – baza legislatiei a tot ceea ce inseamna circulatia rutiera pe drumurile publice precizeaza in articolele sale urmatoarele: ART. 31 Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate: a) semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier; b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b); c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei; d) semnalele luminoase sau sonore; e) indicatoarele; f) marcajele; g) regulile de circulaţie. Dupa cum se poate observa, atunci cand nu exista niciunul dintre punctele a-f, trebuie sa respecti obligatoriu pct. G (ca asa-i in tenis….inlocuieste t cu p, daca tot discutam de pct G). ART. 56 La apropierea de o intersecţie conducătorul de vehicul trebuie să circule cu o viteză care să îi permită oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participanţilor la trafic care au acest drept. Aici ambii conducatori sunt vizati. ART. 57 (1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreaptă, în condiţiile stabilite prin regulament. ART. 58 În cazul vehiculelor care pătrund într-o intersecţie dintre un drum închis circulaţiei publice şi un drum public, au prioritate acele vehicule care circulă pe drumul public. Cu alte cuvinte, daca iesea de pe o proprietate privata sau de pe un drum inchis public, tataie trebuia sa acorde prioritate. Sau mai bine zis, in conditiile de aplicare ale HG nr. 1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplica
11 aug 2015, 11:18
0
iuliohir
19 comentarii 41 puncte
Deci...hai liberare ! Nu am inteles niciodata de ce **** fac legile asa ambigue, de ce chestionarele de la examenul auto sunt ca niste probleme de olimpiada..Cand ai ajuns in intersectie, nu stai un minut sa te gandesti cine are prioritate si cine nu. Nici nu poti trece ca inconstientul, caci e viata ta in joc. Cel mai corect e sa ii rupi gatul si aluia care trebuia sa semnalizeze intersectia, si aluia care trebuia sa anunte...Dar vezi tu..."e" persoane juridice, dom'le...Fiti prudenti, domnilor soferi, caci pielea e mai importanta decat orice. Ii dai in judecata pentru ca te-au schilodit pe viata...si poate vei castiga, iar adevaratii criminali vor plati , dar nu din banii lor, ci tot din ai mei, ai tai, ai nostri...iar pentru ei e doar un alt dosar pe la judecatorie...
11 aug 2015, 14:58
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
legea nu-I ambigua, as indrazni sa zic. adevarul e ca noi, ca soferi, trebuie sa conducem dupa semnele de circulatie, nu dupa cum stim ca e semnalizata strada respectiva. Daca la tine in oras dispare un semn si de pe strada respectiva iti iese in cale unul strain, ala ce vina are ca primaria n-a pus semn, sau ca l-au furat tiganii cu o noapte inainte? ala iti iese din dreapta, trebuie sa-i dai prioritate. chiar dar daca tu ai semn chiar la coltul strazii ca esti pe drum cu prioritate, ala n-are nici o vina ca nu exista semnul lui. sunteti ambii nevinovati (prin circumstanta), dar ambii aveti de suferit, din pacate. si nu ca nu exista lege, ci pt ca primaria/drumurile/rutiera n-o aplica repede si cum trebuie. iar chestionarele nu-s de olimpiada, scuza-ma. cu cateva exceptii de genul cand ti se retine talonul si ce culoare are fumul cand masina papa antigel, sau unde e exa cu came in motor, cele de prioritate sunt destul de clare si adevarul e ca nu oricine trebuie sa fie sofer. ca la facultate, nu tre' sa fim toti ingineri/doctori/avocati. toti au dreptul sa traiasca, dar daca nu cunosc criteriile dupa care sa se deplaseze in siguranta atat pentru ei cat si pentru ceilalti, n-au de ce sa aiba permis. da, ca multi au si n-ar trebui sa aiba, e adevarat, dar aia e alta discutie.
11 aug 2015, 16:48
0
73 comentarii 87 puncte
Din pacate sunt multe situatii similare in care o duba sau copacii netoaletati acopera semne de circulatie. Avand in vedere ca politia comunotara arde gazu' prin cartier ar putea semnala aceste probleme. Este si responsabilitatea noastra sa semnalam aceste probleme dar nu prea stim unde si cui si nici nu prea avem timp ...
16 aug 2015, 10:59
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »