Ce sa NU faci niciodata cu masina pe timp de iarna daca vrei sa nu ai probleme Ghidul soferului 6 Ianuarie Ce sa NU faci niciodata cu masina pe timp de iarna daca vrei sa nu ai probleme
Toate comentariile (20):
AnthriX
137 comentarii 429 puncte
Prefer sa imi las frana de mana trasa si sa risc daune, decat sa aflu cu stupoare ca nu mai e masina unde am lasat-o pe motiv ca nu tine compresia. Plus ca in regulamentul rutier scrie altceva decat recomandati voi.
06 ian 2016, 15:50
+4
iuliohir
19 comentarii 41 puncte
daca o lasi pe plan cu inclinatie 0, nu ar trebui sa ai probleme.
07 ian 2016, 08:38
+2
111 comentarii 184 puncte
daca ramane blocata vreo roata la tragerea franei de mana ,chiar si din cauza frigului ,inseamna ca ai o problema ce trebuie rezolvata pe acea roata ,nefolosirea ei (franei) nu rezolva problema .e ca si cum daca ai avea un bec ars nu mai aprinzi farurile ca masina merge si asa . uite ca masina mea are aproape 300Kkm si eu o las numai cu frana de mana trasa si nu s-a blocat niciodata pana acum ;o fi de la intretinere ?! LOL
06 ian 2016, 16:31
+4
arobex
581 comentarii 1233 puncte
La toate masinile ce le-am avut si la cele pe care le am,frana de mana se trage indiferent de anotimp.Niciodata nu a ramas blocata. Reviziile periodice si inlocuirea obligatorie a unor componente,te feresc de astfel de "defecte".Inlocuirea conform caietului de service(la XX.xxx km se inlocuieste obligatoriu piesa Y,pentru ca datorita uzurii normale prezinta risc de defectiune),nu dupa sfatul mecanicilor amatori:"Las-o ca mai merge".
06 ian 2016, 16:53
+9
3 comentarii 6 puncte
nu stiu la ce masini ati vazut voi ca se dezactiveaza ABS-ul. cert ca e ca pot spune cu mana pe inima ca la masinile echipate dupa anul 2000 cu sistem ABS, acest sistem poate fi dezactivat doar din sigurante. singurele sisteme ce pot fi dezactivate sunt ESP si TC. TC e primul si poate fi decuplat doar el, iar ESP e al doilea, iar cand decuplezi ESP se decupleaza si TC in mod automat. oricum majoritatea masinilor moderne dotate cu sistem ESP ce poate fi decuplat, sunt realizate cu un sistem de siguranta, ce reactiveaza automat aceste sisteme de siguranta la repornirea motorului.
06 ian 2016, 18:28
+3
arobex
581 comentarii 1233 puncte
ESP-ul este controlat de modulul ABS. Lucreaza astfel:Cand masina simte ca o roata motrica se invarte mai repede decat cealalta,o infraneaza dandu-i posibilitatea celeilalte sa preia aderenta.Blocul ABS franeaza roata ce pierde aderenta. Nu exista ESP fara ABS. Ia o masina,decupleaza ESP,franeaza brusc si ai sa vezi ca nu mai exista ABS(nu mai functioneaza). Daca nu crezi,cauta documentatii !
06 ian 2016, 18:35
+2
3 comentarii 6 puncte
eu nu am o singura masina (prima de cand mi-am luat permisul), un opel astra J. iti spun ca am mers cu ESP si TC oprite si ABS intra in continuare. poate o avea masina mea vreo defectiune, dar din proprie experienta iti spun ca ABS-ul functiona in continuare cand apasam ca ghiolbanul pe frana, desi aveam ESP oprit. daca sistemul functioneaza altfel la alte masini, sau a mea are doar aceasta defectiune de 5 ani de cat timp o am, pot sa spun ca sunt fericit cu ceea ce am.
07 ian 2016, 11:29
+1
5 comentarii 2 puncte
Salut, Am citit ieri comentariile despre ESP, ABS, etc. ... Si numai bine a nins azi in Cluj si am testat pe un Passat B5.5 TDI. Am dezactivat ESPul, am accelerat mai brusc si clar nu mai aveam aderenta aproape deloc, apoi am pornit incet si am ajuns pe la 40 (mai era si varianta ca dupa o anumita viteza se activeaza ESPul, de obicei peste 60 km/h, dar nu la Passat) si am franat brusc. In momentul cand am franat brusc a intrat ABSul fara nici o ezitare. (da, a inceput sa faca zgomot si sa'mi arunce pedala si se intamplau toate chestiile care se intampla cand intra ABSul). Si eu stiam la fel ca pitiku91, ca butonul de ESP nu dezactiveaza ABS si am mai incercat si la alte masini in trecut, dar am vrut sa incerc astazi, din nou, inainte sa las comentariul. An nou fericit! :)
07 ian 2016, 11:40
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
"Traction Control System** Traction control is basically a alternative function of ABS. As we have seen in many movies that when a car accelerates very hard the tyres just spin there for a moment and smoke is produced or when someone performs a burnout the tyres spinning without the car moving forward. That condition is known as loss of traction. The function of traction control, as you may have guessed, is to prevent this. Whenever the system detects wheelspin during acceleration it deploys various measures to counter it. Some of the most common are : 1. Regulating braking pressure as mentioned above. 2. Reducing the amount of torque provided to the wheels. 3. Regulating the amount of fuel released to the engine." Elocvent nu ? Controlul tractiunii(esp,tcs sau cum le mai numesc producatorii)este o functie alternativa a modului ABS. Distribuitorul/Unitatea hidraulica ABS controleaza in totalitate functia de control a tractiunii. Nu pot lucra una fara alta. Probabil la tine s-a activat in momentul in care simte ca roata patineaza. La masina personala(c55 amg) odata cu dezactivarea esp,abs-ul nu functioneaza.
07 ian 2016, 13:45
+1
3 comentarii 6 puncte
foarte elocvent. ce nu intelegi tu e ca ESP si TC se BAZEAZA pe sistemul ABS. adica folosesc o mare parte din componentele sistemului ABS. atat. nu stiu cate masini ai condus cu si fara ESP, insa ABS e doar asta ABS. pentru ESP si TC iti mai trebuie ceva "componente". si ABS are propriul calculator, separat de cel de ESP (desi la unele masini vin in cadrul aceluiasi ECU, prin soft cele 2 sisteme sunt separate si independente). daca la C55 AMG-ul tau ABS-ul nu mai functioneaza cand opresti ESP-ul, poate ar trebui sa il duci la service sa ii faca o diagnoza sau o resetare a softului. sau poate pur si simplu varful de lance al acestor sisteme de siguranta a dat un rateu grav cu modelul tau din punct de vedere al sigurantei. L.E.: imi cer scuze, insa am cautat ceea ce spui tu. tu practic futi softul masinii. DYNO MODE e exact asa cum scrie, doar pentru DYNO. nu si pentru strada. cine face asta o face pe propria raspundere si cred ca nici asigurarile nu vor despagubii daune rezultate dintr-un incident in acest caz. insa daca ai buton pentru TC/ESP si il folosesti ar trebui sa opreasca doar TC/ESP. BTW am vazut pe net mai multe cazuri in care merturile au ramas blocate in dyno mode si proprietarii au trebuit sa scoata mai multe mii de $$$ sau Euro la reprezenta pentru a reactiva sistemele de siguranta :))
07 ian 2016, 14:16
+2
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Ai raspuns singur !"ESP si TC se BAZEAZA pe sistemul ABS. adica folosesc o mare parte din componentele sistemului ABS. atat" Adica toate componentele in proportie de 99 %(senzori,unitatea hidraulica,soft). ESP presupune doi senzori:senzorul de acceleratie laterala si cel pozitie volan).In rest ESP depinde 100% de ABS si invers.Daca un senzor la ESP nu functioneaza(se rupe panglica la senzorul pozitie volan) adio cele doua functii.Avand acelasi ECU,acelasi soft dupa care lucreaza, nefunctionarea ESP-ului atrage nefunctionarea ABS-ului. Or fi masini care nu respecta aceste reguli,dar nu am cunostinta.In general vorbesc despre ce stiu ca am avut sau am. Insa si la banalul Dokker (tot din curtea mea) ,daca dezactivez ESP adio ABS.Odata cu simbolul masinii ce derapeaza se aprind ABS si semnul de pericol. Loganul 2015 ce l-am luat acum cateva luni, nu are ESP dezactivabil,pentru ca puteam sa-ti spun si acolo Aici ti-am scanat din manualul mercedes-ului sa vezi: http://postimg.org/image/ptiwr2wqf/ Scrie asa: "sistemele BAS si ESP sunt dezactivate impreuna cu sistemul ABS.Sistemul de franare este disponibil dar functioneaza fara ABS" Daca incarcarea nu este in parametrii ABS-ul nu functioneaza.Scrie acolo ! Totusi hai sa incheiem,pentru ca dreptatea este impartita si nu are absolut nici un rost sa continuam.
07 ian 2016, 15:22
+2
5 comentarii 2 puncte
"Lampa galbena de avertizare ABS este aprinsa in timpul functionarii motorului" Din cate vad eu in scan esti la sectiunea unde poti vedea ce inseamna fiecare martor, adica atunci cand apare o eroare in bord. Cand ABSul nu mai functioneaza, nu functioneaza nici celelalte. Cand ESPul nu functioneaza, ABSul functioneaza (vezi comentariul meu anterior si citeste partea de NOTE). Caz real: Tata avea o Laguna din 2002 2.2 dCi si a picat ESPul (integrat in computerul ABS). ESPul nu functiona din cauza ca a s'a stricat ceva in calculator, dar stiu 100% ca ABSul functiona. Nu de alta, dar atata am mai chinuit masina aia :)) Intr'adevar, cand a fost sa o repare, a schimbat tot computerul, adica Computer ABS (asa au zis cei de la Renault). Later Edit: Inca o chestie, dupa cum si tu ziceai, ESPul foloseste ABSul ca sa functioneaze, deci clar ESPul nu are cum sa functioneze daca ABSul e dezactivat(stricat).
07 ian 2016, 15:36
0
5 comentarii 2 puncte
Mai clar de atata ... TRACTION CONTROL OFF SWITCH Some drivers may find the intervention of traction control annoying, especially if they drive a performance vehicle. So most systems have a button or switch that allows the driver to temporarily deactivate traction control. When the system is disabled, a warning light will illuminate to remind the driver traction control is not available. The system will remain disabled until the driver pushes the TCS button again, or until the start of the next ignition cycle (the default mode for TCS is usually ON). Note: Disabling traction control does not disable or affect the operation of the ABS system. ABS remains on all the time unless it has disabled itself due to an internal fault. PS. Sper ca mai ai garantie pe C55 AMG ... (glumesc si eu, nu te supara Robert ... la urma urmei invatam chestii noi)
07 ian 2016, 14:37
0
5 comentarii 2 puncte
Salut Robert, nu mi'a dat pace discutia noastra ... asa ca am mai cautat un pic sa vad cum sta treaba. Ai dreptate (partial). La Mercedes poti dezactiva ESP, ABS, BAS (da, dezactivezi ESPu si se dezactiveaza si celelalte automat, aprizandu'se martorul mentionat de tine). Da' sa stii ca nu la toate masinile functioneaza la fel sistemul...
08 ian 2016, 09:48
0
35 comentarii 51 puncte
Mai baieti, asta cu "nu lasa frina de mina trasa" mergea cind aveam dacii 1300 fara imbunatatiri. Sinteti pe linga binisor...
06 ian 2016, 23:06
0
7 comentarii 5 puncte
Nu prea sunt pe langa cand dau acest sfat. Eu am avut un Passat b6 cu frana "la buton". Am lasat-o activata o noapte de -20 de grade si dimineata s-a defectat computerul de la frana de parcare (supratensiune a fost explicatia celor de la reprezentanta ) din cauza ca placutele erau intepenite pe disc. La masinile cu frana de mana clasica e alta situatie dar, la cele cu frana electrica se pot defecta destule componente. Pe mine m-a costat distractia 1200 de lei.
07 ian 2016, 11:58
0
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Eu am doua cazuri concrete cu frana de mana blocata, prima o colega in liceu cu un Cielo nou la vremea respectiva (fabricatie 2007) de care au ras toti baietii din clasa ca a lasat frana de mana trasa iarna si a doua o Skoda Rapid pe care urma sa o conduc sa iau pe cineva de la aeroport (fiind masina individului respectiv evident) si aceiasi treaba. Este adevarat ca ambele aveau frane pe tambur pe spate, pe disc nu stiu daca exista sau nu probleme.
07 ian 2016, 13:02
0
1 comentarii 0 puncte
Mie mi s-a blocat frana pe spate(am placute si discuri nu tamburi), dupa ce am spalat masina si am lasat frana de mana trasa peste noapte. Am facut cateva miscari de inainte si innapoi si s-au dezlipit, altfel apa calda era solutia.
07 ian 2016, 13:12
0
1 comentarii 0 puncte
Pentru cei care nu cred ca frana de mana poate ramane blocata, continuati sa o trageti pe timp de iarna si mai devreme sau mai tarziu veti afla pe propria piele cat de neplacut este ca la 6 dimineata cand pleci catre locul de munca la -10 grade sa nu poti misca masina. Vb pe urma cat de util este sfatul.
07 ian 2016, 21:50
0
281 comentarii 304 puncte
=))=))=)) ghid pt oameni prosti ! Serios ?? Este ca si cum ati face un articol despre faptul ca apa este udă.....
20 ian 2016, 11:19
-1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »