Complex asta este cuvantul actual in industria auto.Cat mai complex sa fie motorul,cat mai complexa sa fie masina,pentru ca sa poata fi reparata numai la reprezentantele marcilor,sa poata fi accesata numai cu programele specifice si sa curga piesele de schimb si manoperele.
bmw continua sa fabrice trotinete. dupa ce s-au pisat efectiv pe toata istoria si mandria lor, fabricand masina cu motor in 3 pistoane si tractiune fata, acum vor sa sa pise si pe eticheta de "bmw fiabil". bine, de picurat au inceput sa picure de cativa ani, dar acum dau drumul la jet :)
da, Mercedes ai audi au tractiune fata, dar Mercedes are din anii '70 si n-au sustinut ca ei sunt adeptii exclusive ai tractiunii spate, pentru placerea condusului, de dragul istoriei in motorsport, motoare mari, etc. Mercedes a avut dubite fwd de 40 de ani, a-klasse e din anii '90-2000. iar motoarele de la Renault le-au luat dupe ce-au suspus unui test motoare diesel mici de la ford, audi, renault si cel de la Renault a rezistat 40 de ore in regim de putere maxima (3900rpm) - cel mai "longeviv" din test si cel mai ieftin. doar ca...Mercedes nu foloseste aceleasi injectoare si aceleasi turbine ca Renault, doar blocul si internele motorului sunt Renault. de aici si pana la "infierea" 0.9tce, 1.2tce si 1.6dci n-a fost decat un pas, iar Mercedes a dat la schimb celor de la Renault platform c-klasse, pe care se face actualul talisman. astia sunt pe-o mana de cam 10 ani. apropos, Mercedes detine 3% din Renault, daca nu ma insel. ca fost fan bmw, ma doare sufletul sa vad ce trotinete fabrica aia la munchen. pe de alta parte, nu pot sa nu observ nu creterea calitatii la francezi, ci coborarea standardelor la nemti. dupa 15 ani in industria automotive, crede-ma ca nu stiu ce masian sa-mi cumpar maine. toate-s facute la pila, sa iasa la numar, si-atat...