Cum functioneaza un motor rotativ fara pistoane? Ghidul soferului 14 Noiembrie Cum functioneaza un motor rotativ fara pistoane?
Toate comentariile (3):
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Era acestui motor a apus.Normele de poluare l-au desfiintat.Este un motor fara supape,un motor extrem extrem de greu de intretinut si foarte gurmand la ulei.Intr-adevar foarte performant,prieten cu turatiile de peste 7000 rpm.Cei care detin patentul Wankel, Mazda, au renuntat la el din pricina fiabilitatii reduse.Nu exista motor Wankel in mintile lui care sa fi depasit 150.000 km fata reparatii ,inlocuiri ale camerelor si a segmentilor.
14 nov 2016, 20:21
+3
114 comentarii 213 puncte
Nu cred ca a apus, din ce se aude Mazda intentioneaza sa readuca la viata motorul rotativ, intr-un nou model RX. http://www.mazda.ro/spiritul-mazda/designul-kodo/rx-vision-/ Motorul Wankel este un motor deosebit, care necesita o atentie speciala. Merge NUMAI cu ulei mineral sau semi-sintetic (Mazda recomanda Dexelia), deoarece el trebuie sa arda fara depuneri.Uleiul nu se schimba, el se completeaza la fiecare 1000km. Odata pornit motorul la rece, el trebuie tinut in turatii joase cam 5-10 min, pana isi intra in temperatura. Abia dupa aia poti urca cu el in turatii inalte. Oprirea motorului se face in turatii, adica apesi acceleratia si scoti cheia. Astfel elimini gazele nearse. Problemele cu acest motor tin intr-adevar de etansare, datorita diferentelor mari de temperatura intre camerele de admisie/ardere/evacuare, si in timp isi pierde compresia. Dar poate acum cei de la Mazda au imbunatatit conceptul. Sunt multe care trebuie sa le stii la o masina cu un motor rotativ si din pacate cand s-a lansat RX-8 la noi in tara, prea putini stiau ce-i ala motor Wankel, romanul fiind obisnuit cu motoarele clasice pe diesel sau benzina, dadea la cheie si ambala masina de-i sareau rotile, sau folosea ulei sintetic cum stia el de la mecanic, completarea sa facea dupa ureche...etc. Din aceasta cauza motoarele erau "consumabile". Majoritatea abia treceau de 30000km. Ca sa nu mai vorbim de consumul de benzina, si de faptul ca statu roman in intelepciunea-i infinita trecea aceste motoare de la 1.3L la 2.6L motivul fiind ca avea "cilindree dubla". Din cate am inteles se putea trece la 1.3L dupa ce faceai o scrisoare la RAR. Si mai nou se trece fara probleme cu 1.3, avantajul fiind bineinteles un pret mai mic la impozit si asigurare. Mi-a placut mult RX-8, si eram cat pe ce sa-mi cumpar una, dar e complicat...in primul rand este o masina de weekend la noi in tara. Iti trebuie o a doua masina ceva mai economica si fiabila cu care sa umblii zi de zi
15 nov 2016, 13:48
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
100% acest motor s-a stins.Reclame ale departamentului de marketing a companiei Mazda sunt clar in zadar.In ziua de azi un motor care consuma 5 litri de ulei in 20.000 km ,nu are cum sa fie in normele de poluare europene.Chestia cu pornitul motorului sunt pure abureli.Suntem in 2016,nu mai sta aproape nimeni 10 minute sa incalzeasca un motor.In plus in relanti cand afara sunt -15 grade,unui motor pe benzina ii trebuie cateva zeci de minute sa ajunga la 80 grade. Motorul Wankel a avut intotdeauna probleme cu compresia.Lamele de etansare/camerele se uzeaza foarte repede,iar piesele costa o avere(practic schimbi blocul motor,pistoane segmenti-mai pe babeste sa fie clar ce costuri impune). Am studiat indeaproape acest motor,intr-adevar performeaza,dar cu ce costuri ? Au o singura sansa sa reinvie acest motor:Sa gaseasca un material minune care sa reziste la uzura si sa elimine consumul de ulei.
15 nov 2016, 20:14
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »