de ce nu,dar as monta o instalatie de calitate chiar daca e ceva mai scumpa,e rentabil oricum,cat despre masinile de mai sus consider ca daca ai 4,8 sau 5,2 ori ai bani de benzina,ori esti inconstient inainte de ati cumpara.
am mers cu o masina a unui cunoscut ... un megane break 1.6 16 valve cu o instalatie de gaz performanta pana la munte facand peste 1400 de km si costul carburantului a depasit cu putin 200 de ron ... avand o viteza normala . Performantele nu sau modificat deloc ... merge la fel ca pe benzina .
As vrea sa am si benzina si GPL macar in acelasi timp..activandu-se cu un buton ceva(nu stiu exact cum functioneaza si daca se poate)..daca am un moment cand vreau sa il fac pe vreunu sa traga masina mea la capacitati maxime macar nu?:)
Eu am Sandero pe GPL din fabrica. Are un buton cu care pot sa o trec pe benzina in orice moment.....dar eu nu vad prea mare diferenta de la GPL la Benzina, e aproape insesizabil. Dar cred ca este din cauza sistemului meu de GPL, deoarece daca merg mai puternic cu ea...imi consuma si din benzina. Oricum benzina trebuie sa am mereu in ea...deoarece pornirea se face doar pe benzina, urmand sa treaca pe gpl dupa ce se incalzeste putin motorul! Si eu eram contra GPL....dar acum am realizat ca nu e chiar asa de rau !
iti consuma si benzina si gpl cand te dai la ea pt ca pe la 4000-5000 ture trece automat pe benzina
cel putin asa am auzit
si eu am gpl pe un logan 1.4 si merge foarte bine
nu are chiar aceeasi putere dar nici pe benzina nu era prea sportiva ca doar e 1.4 ;))
avantajele sunt mult mai mari decat dezavantajele
La masinile cu injectie, trecerea de pe GPL pe Benzina sau invers se face instantaneu. La carburator este o perioada ce cateva secunde pana se umple/goleste carburatorul cu/de benzina.
Cea mai gunoi idee cu gpl distrugi masina cat de sarac sa fi ,cu banii care ii economisesti cu gpl`u ala cand iti crapa motoru sa il refaci toti bani economisiti in timp ii dai atunci sa iti faci masina ,cand o sa vad proiectantu de autovehicul sa o dea direct pe gaz atunci o sa fiu de acoord cu balaria asta da nici atunci .
Nu fi asa de sigur. E ceva normal ca uzura sa intervina mai repede pe gaz decat pe benzina deoarece acesta este mai "uscat" (sa ma corecteze cineva daca gresesc) insa nu e asa mare cum crezi tu si nici atat de brusca sau sesizabibila. Unchiul meu avea un Renault 21 cu motor de 2L benzina care ii lua de la 12% in sus prin oras. Din acest motiv a facut trecerea la GPL si a tras o gramada de ani pe masina asa (in ritm de firma, facandu=si aprovizionare la magazine saptamanal) dar pt aia nu l-am auzit sa se planga de uzura excesiva luand in considerare vechimea si regimul de exploatare
E normal ca uzura sa intervina mai repede?
Exista o conceptie total gresita conform careia GPL ar face o asa-zisa "ardere uscata", fapt care ar duce la o uzura prematura a motorului. Arderea prin natura sa este "uscata", indiferent de combustibilul utilizat. Motorul in 4 timpi beneficiaza de instalatie proprie de ungere, instalatie ce asigura lubrifierea sub presiune a tuturor pieselor supuse uzurii prin frecare, inclusiv a cilindrilor si supapelor, componente care fac obiectul suspiciunii cu privire la "arderea uscata". Mai mult, datorita faptului ca arderea GPL se face complet, nu se mai formeaza diversi compusi reziduali ca in cazul benzinei, compusi care ajung in instalatia de ungere degradand uleiul.
Astfel, functionarea cu GPL a motorului are ca rezultat:
•o ardere mult imbunatatita,
•un ulei mai curat cu o durata de exploatare mult mai mare decat in cazul benzinei,
•uzura redusa substantial.
faza cu "arderea uscata" e o prostie.
gpl arde la o temperatura mai mare in camera de ardere >>> un regim termic mai ridicat si implicit o uzura mai mare
mai precis se ard mai repede supapele si scaunele datorita temperaturii superioare din cilindru >> de aceea producatorii ce produc masini cu gpl monteaza alte supape din aliaj usor diferit
deci da este o uzura un pic mai mare a motorului dar cu un ulei bun e insesizabila
daca un motor pe benzina te tine sa zicem 4 -500000 km unul pe gpl te tine cu 50000 mai putin sa zicem >>> deci chestia e relativa
oricum cine are de gand sa tina o masina pana la 500000 km?!?!?!?
btw : am avut 3 dacii pe gpl
o 1300 si o nova care mergeau mai bine pe gpl decat pe benzina !!! ( cred ca din cauza carburatorului )
si acum am un logan 1.4 pe gpl
nu am avut nici o problema cu motoarele pe gpl
baaaaa nu mai vorbiti prostii din auzite pe la coltul blocului,,, am calibra pe gpl (instalatie montata in italia) instalatia e din 1997..are 13 ani de cand functioneaza! si-n ziua de azi trec de 200 km/h pe gpl! terminati-o cu uzura prematura ..app la RAR nu-mi ieseau noxele pe benzina,cand au dat-o pe gaz le-a iesit noxe mai putin decat ar trebuyi sa aibe masina de noua ..
Mitul gpl-ului care strica masina s-a format din cauza mecanicilor incompetenti care nu stiu sa regleze instalatia..consuma 20% si fuge 100..
La gaz ai avantajul ca nu ai reziduuri solide ca la benzina: nu se depune nimik pe galerii, pe pistoane si nici macar pe supape, deci motorul ramane in parametrii de fabrica mai mult timp :P
Aici fiecare spune ce aude de la "meseriasi"... Sunt curios cati dintre cei care isi dau cu parerea stiu ca de exemplu SUBARU vine cu instalatii de GPL din fabrica in anumite state din Europa? Cati stiu ca sunt zone in UK in care se foloseste predominant GPL-ul, chiar pe masini de zeci de mii de lire si toata lumea e multumita? Dar deh' romanul se bazeaza pe ce aude prin popor si considera ca e rusine sa ai GPL, nu mai ai "valoare"...
prietene, eu am un mercedes e320 motor de 2.2 benzina, automat din 2004, consum mediu 11 .. am gaz din fabrica care consuma 12-13, si nu se simte aproape deloc diferenta de putere, o am de 3 ani si nu am avut nici o problema cu ea, circul mai mult pe gaz, asa ca treci pe gaz ;)
deci...pana la urma o instalatie GPL scade puterea motorului? ma refer CP ,cuplu, totusi nu are cum sa nu se simta diferenta...asa s- ar face masinile din fabrica cu GPL...astept pareri:D
Din cate stiu eu creste consmul cu 10 procente si scade putere tot cu atat. insa avand in vedere pretul aproximativ jumate din pretul benzinei... eu zic ca se merita. mai ales la o masina cu cai multi la care nu prea simti mare lucru ca ai pierdut 10% din putere. La a mea de ex 101cai automati care duce in spate 1400kg probabil se simte mai tare de aceea am ezitat sa montez gpl
eu am de 2 ani un bmw e46 din 2002 motor de 1.8i am cumparat-o cu instalatie gpl secventiala, si iti zic , ca viteza maxima din carte a masinii este de 206 km/h, pe benzina am mers 205km/h si pe gas am mers 195km/h, eu zic, ca e destul de rezonabil, e normal sa nu fuga lafel de tare, dar fuge de ajuns crede-ma!
cand vindea daewoo, cielo executive care avea gpl din uzina tu vedeai masini numai in poze...va dati cu parerea aiurea, daca erai cunoscator stiai ca sunt destule marci care instaleaza gpl in dotarea masinii...valabil pentru sorel
mama mare marca de masini !!acum ca am aflat k daewoo vindea masini direct cu instalatie gpl pe ea o sa-mi pun si eu gaz!!!daewoo este o firma de renume in materie de masini.....de spalat (am si eu una si sunt super multumit de ea.
Salut! Eu am um A6 din '99,2.4i si are instalatie GPL din fabrica si merge brici si acum dupa atatia ani. Instalatia este specificata si in cartea tehnica a masinii si ii este alocat un capitol aparte cu date despre descrierea ei, intretinere etc Are 17 ani de functionare si nu da semne de oboseala. Atata timp cat ii faci reviziile la timp si cu piese de calitate, nu ai de ce sa iti faci griji.
Deci, chiar si Audi monteaza optional instalatii GPL inca de noua. Cine nu stie sa nu vorbeasca fara sa caute detalii. Masina mea are imediat 450000 de km iar motorul ei este in parametrii, consumul de ulei este cu putin peste cel declarat de producator.
BAH!! AICI E 4TUNING NU BIG BERCENI,AICI INTRU CA SA VAD MASINI MODIFICATE STITI VOI ALEA CU MOTOARE MARI,CU UN INTERIOR IESIT DIN COMUN SAU ALTE ACCESORII,NU MASINI CU MOTOARE PE GPL!!!
prietene ai sa razi dar sunt multe masini din acestea de care vb tu cu interioare iesite din comun si mai ales cu motoare mari, care folosesc gpl, mai ales de vre-un an incoace, de cand i-a lovit criza :-)
PUTOI 4tuning nu inseamna numai motoare mari si interioare cu puf roz, ca asta ai tu in cap...fluturasi si unicorni...aici se discuta despre orice legat de masina/moto...daca inca nu ai vazut cu ce se ocupa 4tuning...mai stai 3-4 ani pe aici cu ciocu mic si tocmai dupa poti sa vii sa comentezi...se simte de la o posta ca esti un cocalar manelist.
Ce zic eu, ce raspunzi tu...doar prin ce scrii imi dau seama ce gandire defecta si infecta ai. Deci sincer nu m-ar mira ca pana la urma sa aprobi ca esti ascultator inrait de manele si ca masina ta are tuning inspirat din desene animate.
Gpl rules!Miturile nu sunt adevarate deloc!Daca stii sa ai grija de masina poti sa mergi si cu tuica!Am si eu un cielo cu gpl diferenta dintre gpl si benzina este de viteza(gpl-155km/h;benzina-175km/h).Sa traiasca 100 de ani care a inventat instalatiile de gpl.Si astia care sufera de viteza sa se abtina de la comentarii,daca le place "viteza" infernala care o prind cu benzina/motorina sa nu comenteze ca nu le era adresat lor!
03ZLR are dreptate zlr si multi altii daca stii cum sa mergi cu masina si mergi la un mecanic bun sau o firma autorizata eu cred ca o sa va razganditi si voi parerile despre gpl. a avut si fratemiu un cielo korean pe gaz si chiar mergea foarte bine pe gaz daca ma credeti mergea mai bine pe gaz decat pe benzina ( tinand cont ca pornea si mergea numai pe gaz .. iarna vara indiferent de anotimp masina aia nu cunostea benzina.. Numai gaz. si chiar a fost buna masina nu a facut probleme.. ) in fine acum stiti si voi parerile sunt impartite.. dar cum si nemtii si multe alte tari si straini au trecut pe gaz cred ca acum tin sa cred ca pana la urma urmei minoritatea se va supune majoritatii.. app. stiti ce euro are loganul din fabrica ? euro3 dar stiti ce are in plus loganul euro 4 fara de cel euro 3 ? are instalatie gpl.. deci gazul mai castiga un euro ! deci GPL.ul este de viitor.. in fine eu sunt Cu GPL momentan nu am masina dar urmatoarea masina care o voi avea cu siguranta ii voi pune un gpl.. si am inteles ca se poate pune si pe motorina instalatie de gaz. daca imi aduc aminte ( eu sunt din iasi ) era un audi A3 1.9 tdi IS (XX) GER xx Reprezinta nu stiu in fine si avea instalatie gaz. cand dadea gaz nu era mai nimeni atunci la ora respectiva care sa ii faca fata.. acum nu stiu si cati sunt priceputi la instalare gpl pe diesel.. in fine..
Am Gpl pe Dacia 1310(1.4 din 88) de 1 an si aproximativ 20.000 de km.Sunt f multumit de cum merge masina acum.Nu se mai infunda carburatorul,nu mai merge in suturi ca pe benzina cand lua carburatorul mizerii.Se simte foarte putin la demaraj dar trage mult mai lin masina,zici ca e pe injectie.Ca si costuri nici nu se compara.Daca bagam de 10 ron benzina faceam doua drumuri pana la prietena mea(aprox 10 km dus-intors) iar pe gaz tot de 10 ron fac 4 drumuri dus-intors lejer.Ptr a proteja motorul,baietii de unde mi-am montat gpl-ul mi-au recomandat ca o zi pe saptamana sau la 2 saptamani sa merg pe benzina.deci recomand gpl,mai ales pe criza asta
cati berbeci aici care isi dau cu parerea ....pai baaaaaaa voi aveti toti masina pe gpl de va dati cunoscatori?..ma refer la aia care zic vai cea mai gunoi idee cu gpl
Asyia cre vorbesc fara sa aiba idee despre ce inseamna GPL-ul vorbesc din auzite, din vechile mituri sau stiu cate ceva despre vechile instalatii GPL, cele cu plaman cum se numea, care intr-adevar erau mai problematice. Dar acum, cu cele de ultima aparitie, cele secventiale, s-au remediat problemele si au devenit aproape de perfectiune, au calculator de gestiune propriu, o multitudine de senzori si sisteme de siguranta. Cei mai avizati sa spuna ceva despre asta, sunt cei care au avut si au la ora actuala masina cu instalatie GPL. Cei care nu au avut sau stiu din auzite, sa se aptina la comentarii…
salut salut,citesc cu interes tot ce spuneti voi despre gpl,dar nimeni nu spune ca ce conteaza destul de mult este si instalatia gpl pe care o ai pe masina,eu am un bmw e46 din 2001 pe benzina luat din germania si spre surprinderea mea la vremea aceea avea si instalatie de gaz,am avut unele retineri dar acum ma feliciit ca lam luat,il am de doi ani si merge minunat si pe gaz si pe benzina nici un fel de problema.dar cum am mai spus conteaza si instalatia pe care o ai.
oricum se merita sa ai si instalatie de gaz pe masina dar una buna nu orice fel de butoi.
Intradevar am observat si eu niste oameni care dau cu pareri dar habar nu au...cu GPL logic ca se uzeaza mai repede motorul.Eu spre exemplu acum 2 ani mi am pus pe un Cielo fiindca a mea ii din seria koreana si nu am avut pus.Intr-un an am facut peste 12000 de km si va pot spune ca deja mi a iesit banii ce am cheltuit pe instalatie cea ce ma costat 1300 lei.Jumat de pret fata benzina.03ZLR are dreptate in legatura cu cei care sunt cu viteza,dar inca un lucru va pot spune ca pe GPL sunt in stare sa dau si 180-190 km/h.Atat am bagat pe autostrada Soarelui...oricum mai in putin pana cand ajung la tipul acesta cu Porscheul :)) dar ii mai bine la 190.Si in ultimul rand doresc sa va spun ca multe barfe am auzit si eu despre GPL dar nici jumate din spusele altora nu este adevarat!!!
si eu sunt pentru GPL.dc sa platim un pret aberant pe benzina cand avem alternative mai ieftine si bune in acelasi timp. in plus suntem si mai Eco.in tari MAI CIVILIZATE statul finanteaza achizitia de instalatie GPL,si scuteste de anumite impozite.app am un prieten care a fost prin Anglia si a vazut chiar si un MASERATI pe gaz. :)
acu 2 saptamani faceam plinul la gpl... in spatele meu a tras un Hummer H2 cu nr straine , tot pt un plin de gaz si el, astuia nu-i mai era frica ca'i crapa motorul..
si eu eram contra GPL, dar mia zis cineva care are 2 masini pe gpl ca merg foarte bine,consuma putin si dau si noxe mai putine, mereu l-am contrazis dar acum ca vad ce se discuta aici ii cam dau dreptate. in iarna as cam vrea sa schimb masina sami iau o super nova, stiti cum se descurca pe gpl¿? cat consuma¿?probleme ceva¿?cat costa instalatia pentru super nova¿?daca stie cineva sami raspunda si mie.mersi!
pretul cred ca pleaca de pe la 1200 ron din cate tin minte.oricum pretul este in functie de motor.carburatie sau injectie,cati cilindri etc.gasesti f multe informati pe net daca dai un search pe google.de ex:instalatii gpl...montaj,pret,locatie.sunt foarte multe firme si au si poze cu masinile pe care au lucrat.o sa ramaneti uimiti pe ce masini s-a montat GPL.bafta la cautare
si apropo de uzura.din cate am auzit gazul pe care il gasim azi in statiile de alimentare este si aditivat.deci este de o calitate superioara celui de acum cativa ani
"Cea mai rapida masina pe GPL din lume"
"Casa germana de tuning AC Schnitzer a demonstrat potentialul modelului GP3.10, un BMW M3 Coupe pe GPL prezentat in septembrie la Frankfurt, doborand recordul de viteza pentru o masina cu acest tip de combustibil pe legendarul circuit de la Nardo. Coupe-ul modificat de AC Schnitzer a atins viteza maxima de 318,1 km/h, conform verificarilor testerilor independenti Continental AG si AutoBild.Modelul GP3.10 nu va fi produs in serie, el fiind creat doar pentru a demonstra abilitatile specialistilor de la AC Schnitzer. Masina este echipata cu un motor V10 de 5,0 l si dezvolta o putere maxima de 552 CP si un cuplu maxim de 540 Nm, fiind capabil sa functioneze atat pe benzina cat si pe GPL. Decizia de a alege GPL a fost menita sa demonstreze ca orice motor poate fi alimentat de combustibil mai putin poluant daca sunt facute modificarile potrivite. Performantele nu fac decat sa confirme acest lucru: 4,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, 13,9 secunde pentru a ajunge la 200 km/h"