nu ati inteles scrie mai sus : masina din fata a eliminat tot aerul care trecea peste splitterul fata si pe sub podeaua masinii din spate, intreaga forta de apasare fiind trimisa catre uriasul eleron de pe portbagaj.
Deci aerul care trebuia sa intra prin fata a fost captat de masina din fata asa ca nu a mai avut de ce sa se tina..si eleronul a apasat pe spate,si daia s-a ridicat.
vina masinii? a facut masina vreo miscare gresita?? si-o fis setat singura aerodinamicitatea prost??
gandesti ce zici? cum sa fie vreo defectiune prin locurile pe une se face intrarea aerului??? pfff =))
in cel mai rau caz, se rupe carena, ca prizele de aer NU sunt la nivelul solului ...
saibot a zis f bine ce a zis ... acolo dupa cum se vedea in filmulet, si pista are o cocoasa ...
s-a mai intamplat asa si cu un mercedes, acu cativa ani, parca la 24 h de la le mans, dar ala a zburat direct in afara pistei ...
cocoasa de pamant, movila, ridicatura + siajul masinii din fata ... = zbor
pai ce am zis eu ca e vina masinii sau a aerodinamicii?e vina soferului ca a mers prea aproape de celalalt si i-a captat tot aerul din fata i-a creat un vid.si se poate sa fie si pista cum zici tu cu cocoase..si a contribuit si ea la ridicarea masinii de bot
Eu cand zic ca (scuzati cacofonia) cursele de anduranta sunt cele mai tari nu zic prostii... mai cautati pe web...
Alt accident misto de genul asta e cu un Mercedes CLR pilotat de Mark Webber (probabil un maestru al backflipurilor in aer cu masina) in testele de la LeMans '99.... dupa doua astfel de accidente in pregatirile pentru aceeasi cursa CLR-ul a fost retras.
Si ca sa termin: 911GT1 nu e oricum o masina proasta... a castigat totusi LeMans-ul in 1998 la general (din cate stiu ultima victorie la general al celor de la Porsche)