ca tu il cunosti... sa fie bogat si sa aiba un pagani si alte 9 supercar-uri, crezi ca nu duce lipsa ei? ca totusi vb de o masina de 1,5 milioane de euro, oricat de bogat ai fi tot se simte un gol in buzunar. lasa ca el se da mare in spectacol, ca vezi domane cati bani are
eu nu cred k o masina de 1,5milione sa arate asa dupa un accident la 110km/h.eu mam dat peste cap cu o masina de vreo 500eur si de vreo 20 de ani la 80km/h si nu arata asa rau.
astea asa sunt facute ... sa se faca zob pana la habitaclu, unde vor ramane intacte. asta pentru a atenua socul si a nu-ti rupe vreo 2 coaste... nu ai vazut si masinile de formula 1 cum se fac? VARZA....
nu inteleg ce anume vrei sa spui. si in plus, eu nu stiu vreun supercar sa fi fost testat la impact , nici in europa, nici in ameirica. fibra aia de carbon o fi ea rezistenta, dar e folosita mai ales pentru faptul ca e rigida, usoara, si nu in ultimul rand pentru ca da un aer de exclusivitate unei masini. daca era asa smeechera, toate masinile de curse erau facute doar din carbon, fara alte ranforsari cum ar fi un roll-cage din otel ;)
Mai baiatule, daca erai un pasionat al masinilor trebuia sa stii lucrurile astea:
Fibra de carbon este preluata din formula unu'. Cu cat se dezintegreaza mai repede cu atat absoarbe socul transmis catre sofer mai bine,ai inteles ???
De asta este asa "varza" masina...asa se fac si alea din formula 1,dar nu inseamna ca nu e sigura.
Inainte sa dai dume pe aici si sa jignesti lumea ai putea sa cauti de tehnologia asta a deformarii si cum se absorb socurile.
Pe aceleasi considerente se fac si masinile noi,chiar daca nu-s din fibra de carbon si de asta se "sparg" asa usor,ca sa absoarba socul.
"Tancurile" vechi se deformau mult mai greu,dar aveai toate sansele sa mori inauntru de la socul impactului,chiar daca masina nu avea mare lucru nimic.
@tarzy,vorbesti si tu prostii !
Super-car-urile sunt cele mai sigure masini,chiar daca majoritatea nu sunt testate.
"e smechera" de asta e folosita in formula 1.
nu te contrazic. din ce imi dau seama din poze, te-ai rasturnat intro zona de munte, si ai avut norocul sa pici tot pe drum? dude considera-te foooarte norocos. poate nu a avut 110 dar dupa cum arata masina a lovit o gramada de lucruri pana cand s-a oprit.
de ce nu reusesti sa dai un reply inteligent, fara sa jignesti sau te dai profesor? mai citeste inca o data , de 2 ori, de 10 ori ce s-a sscris mai sus , poate sesisezi ca s-a vorbit despre asta. puteai sa vi si sa spui " fibra este de n ori mai rezistenta la impact, de x ori mai usoara decat otelul" nu sa vi sa faci tu pe profesorul pe aici. Duceti-va bai copii la scoala, ca nu e chiar pierdere de timp. si ca sa fac o completare la postul tau inteligent, toata comparatia pe care ai enumerat-o tu ia in considerare un fir de carbon si unul de otel de aceeasi demensiune. si tu crezi ca masina aia, ca sa ramana la 1400-1500 kg are 10 cm de fibra de carbon pe ea? tine cont ca hypercarurile sunt niste masini mari spre foarte mari.
Ba desteptilor carbonul este mai rigid decat otelul,mai usor si nu corodoeaza deloc,dar este in schimb foarte casabil.Eu nu am vazut sa scrie ca este de 10 X mai rezistent decat otelul,la scoala am invatat ca este de 3x,oricum inteligentule sunt 3 tipuri de fibra de carbon:Carbon High Modulus,High Strength si fibre de carbon Intermediate Modulus...deci dute ma in plm. de maimutoi oparit.
bai vlad eu nu mai intaleg ce vrei sa spui. este foarte rezistenta la impact dar in acelasi timp foarte casanta?eu nu am treaba cu caroseria ca sa sprt toata dar nu intaleg cum de au zburat rotile si atate piese din ea.si app poti sa vb si frumos.
Este mai rezistenta decat otelul(otelul se indoaie nu se sparge,de exemplu iei o bucata de otel si dai cu barosu in ea,se deformeaza,faci acelasi lucru si cu o bucata de fibra de carbon,nu are nici pe *****).Cum am mai spus sunt mai multe feluri de fibre de carbon eu vorbeam de tipul 3(cand am spus ca este casanta).Si pot sa bag mana in foc ca ala avea mai mult de 110 km/h de sa facut asa.Ca sa ma fac inteles va spun cele 3 tipuri de fibra de carbon:fibra de carbon hm sau tipul 1 este fibra cu modul de elasticitate mare,hs sau tipul 2 este fibra cu rezistenta la tractiune ridicata si mai este si im sau tipul 3 aceasta este foarte casanta la impacturi.Asa,deci eu nu am de unde sa stiu ce fibra de carbon au folosit si plm,in general fibra de carbon are 90% carbon cu cat depaseste mai mult aceasta limita de 90% cu atat devine mai casanta....Nu sunt chimist sa va explic ce si cum dar eu stiam ca fibra de carbon(in general,cea mai folosita la masini)este de 3x mai rezistenta decat otelul si de 2x mai usoara.Daca stiti voi mai bine aduceti argumente ca eu gresesc.Cius
Uite-i ma,pasionatii,cum habar n-au de ce se "sparg" asa usor masinile noi si sigure !!!
Voi chiar nu intelegeti ca astfel de masini sunt special concepute sa se dezintegreze pentru a absorbi din soc ???
Interiorul este intact.Daca nu se dezintegra,ii intra motorul pe gat soferului.
De asta n-a avut nicio zgarietura,pentru ca tehnologia a functionat foarte bine,exact ca si in Formula 1,cand se face tandari masina cu totul de zici ca-i lego,iar pilotul n-are nimic.
dadi nu zic nimic de fibra ca se sparge sau nu la impact dar totusi unde sunt rotile din fata si roata aia din dreapta spate cu a ajuns asa la un accident la 110km/h si usile,plafonul?si din cate stiu eu motorul este in spate nu sunt sigur nu ma pasioneaza astfel de masini dar din cate vad in poze nu cred k are motorul in fata.
dadi dar tot nu miai raspun la intrebare.cum de au zburat rotile de la locul lor ca am intales ca,caroseria este din fibra si facuta sa se dezintegreze.
Si eu de unde sa stiu ce accident a fost ala ? Poate s-a rasturnat si s-a rostogloit de mai multe ori,cine stie.
N-ai vazut niciun filmulet cu accidente de curse in care se rastoana masinile si le sar rotile ?
Cine stie *****-a intamplat exact,sunt o multime de posibilitati...poate s-a lovit de mai multe obstacole si cu rotile...!
Lol,imi cenzureaza un cuvant normal:) .
pai si alea sunt PRINSE IN CAROSERIE bai baiatule. daca caroseria se dezintegreaza in din cauza socului, nu ti se pare normal SA ZBOARE SI ROTILE?! incredibil bai frate. voi ganditi cu fu.ndu?!
cu niste suruburi si cateva bucse ... uau. iti dai seama la soc, ce bine stau alea acolo? perfect stau... mai ales la 110 km ... uita-te la poza pusa de mine mai jos, cu ursuletul ala. vezi mai are rotile din fata? ;)
asa arata masina mea dupa un accident la 80 km/h frontal....eu cred ca este imposibil sa fi avut doar 110 km/h si sa ajunga masina in halul ala ori ce ar fi facut
:))))) accident frontal cu un caine poate.
O fi ceva mai speciala a ta, de vreme ce arata mai bine decat cele din teste care se izbesc la 50 km/h.
Citeste mai sus ce am explicat si apoi poti sa te interesezi unde vrei de afirmatiile mele.
accident frontal cu ce? la 80km/h. eu am avut accident frontal cu un ursuletz, la 100 de km pe ora. vrei sa vezi cum arata? sper sa intelegi, si ma gandesc ca ai cam exagerat cu aia 80 de km ai tai.
L.E. citind ce ai spus mai jos, as putea spune ca acel peugeot in care ai intrat a fost mai casabil decat masina ta. si atunci te cred. masina asta a intrat intr-un plop la viteza aia.
omule nu am commentat aici pt a ma certa cu cineva....am intrat in coltul unui peugeot partner caruia asiguratorul ia spus ca este dauna totala...asa ca puteti sa credeti ce vreti...
doamne voi sunteti niste capete patrate nu intelegeti ca este fibra de carbon dai cu pumnu in ea si iti trece pumnu prin ea dar ce sa le ceri unra OMG orcum rip masinutei:((
inainte sa vorbiti incercati sa va documentati putin si nu fac referire la wikipedia.....da aveti dreptate fibra de carbon contine peste 90% carbon cu o limita de 99%...dar daca tu reusesti sa sfaramitezi o capota de fibra cu ciocanul nu cu pumnul eu am grija sa te imbat bine de tot
ba nu ai inteles nimic fibra de carbon are 56% praf de pusca 2% contine mercur in cadere si restul este cum spuneai si tu filozofule mult iti mai place wikipedia te-am pupat esti varza
oameni in toata firea si va certati ca la usa cortului, vorba aceea... se poate spune cu adevarat de ce masina arata cum arata doar daca ar fi existat un filmulet cu accidentul, sa se vada ce si cum a lovit masina si viteza reala pe care o avea in momentul impactului... sunt multi factori aici de luat in considerare, nu mai sariti si injurati si faceti panarama de pomana... aveti putin respect, daca se poate.
stiu ca masinile astea noi sunt concepute sa se deformeze pentru a absorbi socul impactului da ala n-avea doar 110 km/h, nici cu dacia nu mergi cu 110 pe autostrada, sa fim seriosi:). omu avea 250+ :)
un prieten de al meu italian il cunoaste ,soferu Pagani Zonda e un elvetian si a dat pe masina 1.200.000 mil e si avea 360km a scapat cu viata si el si prietena lui nu a avut nici o zgarietura
360 la ora ? Nu am bani sati fi cumparat tie personal un asemenea model si sa te pun sa intri cu 250 la ora in parapeti sa te vad daca mai raman fulgi dn tine
avea 480 km/h ...a dat si la OTV .... ba frate nu va dati seama ce vorbiti ? murea pe loc ... doamne ... nu poti supravietui in nicio masina la 360 km/h ...
ca sa nu ziceti ca vorbesc aiurea am cautat si ceva filmulete
http://www.youtube.c om/watch?v=Q_KFshx666 4
http://www.youtube.c om/watch?v=3ZJUCs4Djl 0&playnext=1&list=PL0 AE19A24D3A246DF
accidentu sa petrecut aici langa genova unde stau ...de sigr nu avea 110 pe autostrada la 110 nici in portiunia cea mai naspa cu cea mai tare ploaie possibila cu o masina asa sportiva nu ai cum sa pierzi controlu si nu ai cum sa o distrugi asa...in plus la stiri au fost martori care au zis ca au fost depasiti de un fulger ca credeau ca a trecut un avion pe langa ei la cat a trecut de tare....concluzia (mea)..avea cel putin 250...
Chiar nu vreti sa intelegeti ca nu prea are unde incapea atata caca intrun om incat sa aiba norocul sa scape la 320 Km/H . Ati avut vrodata un accident ? Va puteti imagina forta impactului ( fie el care o fi lateral , frontal din spate ) la aceasta viteza ?
App: ati vazut ultima poza ? nu e cumva o curba ? fie ea si mai larga , chiar credeti ca avea 320 acolo ?
eu am derapat intr-o curba foarte stramta la 80km/h dar cu o masina din 1986 deci nu cred ca asta cu zonda sa piarda controlu intr-o amrata de curba fie ea si uda la 110km/h.
sincer nu imi pasa de ce sa intamplat,bine ca a scapat el teafar.
si certurile astea nu isi au loc,nu a cerut nimeni parerea nimanui.singurul vinovat e soferul,nu conteaza viteza,si la 400km/h si la 50 km/h tot el e vinovat
Da si nu,daca avea 110km/h,fiind in limita legala pe autostrada aia cred,si a pierdut controlul volanului sau ce mortii masii a facut nu e vina lui,daca avea mai mult de 200 si mergea ca derbedeul(ceea ce cred ca sa si intamplat)si nu sa adaptat conditiilor meteo nefavorabile atunci da,a fost vina lui.Oricum omu' se plimba cu cele mai smechere masini si noi incercam sa ne dam seama cu a facut el praf Zonda,care in ochii lui era deja o masina cam veche....
daca avea 110 si a pierdut controlul inseamna ca era praf ca si sofer,sa nu zic pilot de teste(din moment ce detinea mai multe publicatii in domeniu) iar daca avea peste 200km/h iar e vina lui ca sa intins mai mult de cat poate el si masina(in conditile respective)
din ce in ce mai multe exemplare cu super masini care nu au treaba cu condusul..(nu zic de nenea asta treaba lui) un caz ar fi bieber ala la 16 ani F430 ..dao in masa, ma indoiesc ca la 16 ani este capabil sa controleze o asa masina
auzi numai ce garaj are Neamtu ..ce sa mai vorbim..Miliardar..s i mi se pare normal sa arate asa ..botul acelei masini nu are mai mult de jumatate de metru lungime ..am vazut in realitate una .in germania...:D daca avea 2m de bot cum are SLS mai puteam vorbi..si in plus e fibra de carbon ..si nu il vad eu asa de rezistent la impact .parere personala :D