salut , lucrez la o vulcanizare si o mare problema ce tine de indreptatul unei jante este lovitura flansei ( partea din exterior a jantei, axiala) care in cazul deplasarii nu se mai poate remedia .
am vazut multe cazuri cu jante noi ( in cutie) care erau strambe ( chear si axiale ).
salut, m-am logat recent pe forumul asta si am vazut postarea ta. vreau sa spun ca este un service in spatele benzinariei de la intersectia cu diham unde repara si jantele cu lovituri ,,axiale'' uite un numar de tel. 0723821598
o janta indoita respectiv "superficial" cum este prezentat in articol poate uza neuniform cauciucul montat pe dansa,iar in curbele abordate agresiv sau brusc, mai ales la viteze de rulare mari poate scapa aer, iar in functie de "superificialitatea" indoiturii bat si misca masina pe strada la rularea cu in anumite conditii (ceea ce nu se simte in mod normal pe drumurile pline de gropi si denivelari din orasele noastre dar se simte imediat cum ai iesit pe un drum mai bun din agara orasului)... dar cel mai rau este ca se intensifica "superficialitatea" odata cu numarul de km parcursi in starea aceasta si se ovalizeaza cu timpul si apoi e mai greu de indreptat.
Jantele trebuie grijite, mai ales cele de aliaj.
Am vazut oameni care au reparat jante sparte cu bucata rupta si au fost facute de nu se vede reparatia, dar eu sincer nu as pune pe masina niciodata o janta crapata si sudata sau stramba intr-atat incat sa fie necesara incalzirea ei pentru reparatie sau incarcatul cu sudura.
eu nu as privi situatia asa are dreptate in felul lui o janta sudata si indreptata nu mai rezista si chiar cnd tie lumea mai draga vei ramane infipt intr`un cap de pod sau sant si atunci vei vedea ce costuri o sa ai;)
o janta care a fost sudata cel putin daca te uiti atent se vede o urma cat de mica si totusi daca iti iei un lucru dai un ban in plus si ei ceva nou si ceva calitate parerea mea akm fiecare face dup parerea lui
bah mah lasi ca nu tiai pune jante sudate.eu acus 3 sapt miam cumparat 4 jante deja amandoua leam sudat dupa spate ca am luat gropi si sau crapat tot cate 2-3 cm.ce vrei sa fac sa le arunc dupa ce am dat 600 de euro pe ele?dami tu bani ca le arunc
o singura mentiune,nu de fiecare data o jante de tabla este ieftina,adica la un mercedes pe 16" o roata de tabla este 7milioane!!!!cred ca la bani aia sunt multe firme de jante consacrate de aliaj!!!!
Cred ca s-a referit sa le iei de la reprezentanta.
Mie la dealer la benz incerca sa mi bage pe gat un set de jante de aliaj cu cauciucuri de iarna la 1600 de euro.
asa ca mi-am pus eu frumos janta tabla cu michelin alpin la aproape jumate din pret si au mers foarte bine.
din punctul meu de vedere janta de iarna trebuie sa fie utila, nu estetica, ca oricum iarna masina arata ca naiba.
cred ca e cam tras de par articolu asta . sunt multe greseli in el . jantele de aliaj se pot indrepta si prin rouire fara incalzire pe un aparat special . odata ce incalzesti excesiv un aliaj acesta se decaleste . eu unul nu mi-asi indrepta jantele prin incalzire . depinde si de aliaj , unele jante pot crapa la prima groapa mai mare .
...pana acum nu am strambat nici o janta chiar daca am jante de aliaj
In articol scrie foarte clar ca atunci cand indoitura este foarte mare cum sunt cele din setul 2 de poze.Si stai linistit ca la incalzire nu patesc nimic (decalesc).
jura-te ca nu se decaleste metalul la a doua incalzire dupa ce prima oara a trecut prin tratarea termica numita CALIRE???vorbesti de parca pentru tine ora de Fizica din generala a fost o lunga pauza luata pe banca din parc!!!
ON TOPIC:Parerea mea: nu as incalzi si indrepta niciodata o janta de aliaj pentru a folosi iar.
1.nu poti sa stii si nici sa ai incredere ca cine face asa ceva face o treaba buna!
2.e un risc pe care nu e cazul sa ti-l asumi fiind si pe banii tai.
3.ce faci daca FIX janta indreptata se face zob atunci cand "grabit"(grabit= +180km/h)te duci spre mare si iei o piatra sau un damb din soselele noastre de "CACAlitate europeana"???
Concluziile le trage-ti singuri!
Calirea (decalirea )este un tratament termioc acare se aplica in special aliajelor ce au la baza fierul (oteluri), jantele de aliaj usor mu au parte de asemenea tratamente termice
ele se confectioneaza prin turnare si prelucrare mecanica(frezare, strunjire, lustruire)
man faza cu "incalzitul' jantei ...ai dreptate 100% ii chestie lgica ca se caleste/decaleste materialul...eu unul indrept jante de 4 ani si nu am incalzit o janta...cand le indrept ii spun clientului ...ca materialul jantelor difera de la 1 la alta si asa si ii riscu de fisuri/crapaturi etc care ulterior se vor suda:)
pe FORUM 4 tuning este un baiat care undeva prin RAHOVA daca nu ma insel dejanteaza , janteaza , echilibreaza si indreapta JANTA de la 35 lei in functie de marimea acesteia !!!
daca nu vreti sa aveti probleme , dati un ban pe jante mai vechi de CALITATE decat pe jeguri NOI infecte care cu 1000-1500 lei le iei noi siti echipezi masina si in 3 luni mergi cu CUBURI in loc de CERCURI la roti !!!
Pai niciodat sa nu iti iei jante de aliaj noi la preturi foarte mici fiindac alea sunt deja cuburi.Jantele de aliaj in norma normala de folosinta cand le iei noi sunt undeva de la 300 E setul de 2 asa ca ajung vreo 600 E toate 4
Jantele NOI (no name sau replica) de oriunde le cumperi (germania, italia, UK,austria sau romania) au aceeasi calitate adica china sau coreea . Romanii le aduc din austria italia germania . Austriecii le aduc de la nemti si italienii, nemtii si englezii le aduc de la chinezi la container, nu poti sa ii bati la pret pe chinezi .
Propun in campania electorala urmatorul tip de lege : Statul este obligat sa achite daunele autoturismelor provocate de drumurile din Romania ( gropi , cratere , canale ) din banii alocati de pe urma rovinietelor. Votati-ma !
In caz ca ma poate ajuta cineva. Am niste jante de aliaj care, desi sunt echilibrate de curand, la viteze mai mari 100km/h si peste imi fac volanul sa vibreze, este suportabila pana pe la 110 km/h, dupa, pe la 140km/h, incep sa miste volanul mai serios. Aveti idee daca se pot aduce la stare initiala? sau e prea mica indoitura?
Am trecut prin asta si eu. Jantele (de tabla) aveau o deformatie radiala de 3-4 mm. Peste tot mi s-a spus ca nu din cauza asta trepida volanul, desi toate elementele de directie (inclusiv unghiul de fuga) erau OK! Am cumparat jante noi si a disparut orice urma de vibratie. Am facut proba cu jante cu deformatii de 1-2mm, si vibratiile erau semnificativ mai mici - aproape ca nu se sesizau. Peste tot mi s-a spus ca astfel de deformare de 3-4 mm e prea mica si nu se poate indrepta prea bine.
interesant articolul insa unele lucruri nu sunt chiar asa cum sunt spuse mai sus.referitor la faptul ca o janta stramba superficial nu afecteaza absolut nimic,asa cum spui tu,te inseli si induci oamenii in eroare.orice janta stramba catusi de putin afecteaza in primul rand anvelopa si usor usor se agraveaza,vei simti un joc in volan...sau o vibratie a masinii nedorita.fast&furiou s daca ai o janta de aliaj putin stramba sau lovita inclin sa cred ca ti-ar conveni mai mult sa ti-o indrepte cineva(chiar si la cald)decat sa plesneasca atunci cand incearca sa ti-o indrepte "la rece" si sa trebuiasca sa o arunci....ia mai gandeste-te!
Exista indoituri care nu necesita neaparat indreptare/roluire,c hiar daca nu este perfecta janta,compenseaza anvelopa si echilibratul.
Eu detin 2 masini de indreptat jante din aliaj,una prin roluire la cald si una care indreapta la rece.Este perfect adevarat ca aluminiul se decaleste la cald,dar..nu trebuie incalzita in exces cu o flacara oxiacetilenica,un lucrator expermentat stie temperatura optima pentru a nu fisura janta la indreptat si a nu o decali..
am jante de tabla si capace. daca indoitura superficiala nu are afecte asupra tinute ide drum ( daca nu amar vibratii, sau trage masina intr-o parte) nu o bag in seama. eu merg desp e drumuri accidetate ceea ce inseamna ca ar trebuii saptamanal sa trec pe la o vulcanizare pt vr-o zgarietura sau mica deformare a buzei jantei.
am indreptat si eu jante la o vulcanizare din bucuresti , da nu le indreapta cu ciocanul , au o presa cu care roluieste janta pana o face perfecta , pe toate axele .
Si exact cum zice articoloul , mam dus cu una si pana la urma am descoperit ca 3 avreau indoituri superficiale pe ele :P
am indreptat 3 jante. pe rand, 60 de lei indreptatu, de ficare data cand mergeam sa fac pana imi zicea sa-mi indrept jantele ca-s strambe, mai un pic si ma certa ala ca iau toata gropile, pana m-am dus la sefu lui ca-l cunosteam cu gandu sa-mi mai lase si mie de-o tigara ca nu ma dau banii afara din acasa. mi-a facut-o pe gratis si i-a spus angajatului sa prostesca clientii fideli :))
ce panarama , cum sa dai cu ciocanul asa, la o cautare superficiala pe net am gasit asta : http://www.youtube.c om/watch?v=EUFw0WDErW o mi se pare mult mai ok.
Asa am fost si eu pacalit sa indrept o jant care nici macar cu ochiul liber nu se vedea ca e stramba,mi-au spus ca pe aparat are o abatere si tr idreptata(100ron)la o vulcanizare de pe sos Antiaeriana,mai exact vis a vis de piata 13 septembrie! Apoi am aflat si eu ca seful ii pune sa spuna asa chiar daca nu e stramba.
"ionutz_ubh"- daca as avea jante de aliaj putin indoite pentru exista posibilitatea sa le roluiesti.
"Woodoo_Woodoo
26 Aprilie 2011, 23:29
Inseamna ca tu esti baiatu lu' mami si a lu' tati care din fericire pt tine sunt plini de bani :P"
-Te inseli amarnic baiete pe bani mei mi-am cumparat masina, pe banii mei am modificat-o si o modific in continuare dar ma gandesc de 3 ori inainte sa fac ceva si incerc sa fac bine si de aceea nu-mi permit sa ma dau cu masina cu jante indoite, sudate si indreptate.
"3S-FE
27 Aprilie 2011, 09:14
auzi geniu, tu nu vezi bre ca are golan?"
-Am Logan si nu mi rusine ca am Logan, chiar ma mandresc cu el dupa cum poti vedea in poza atasata jantele pe masina mea nu sunt neingrijite ma straduiesc sa am grija de ele.
Pai si cu ce te "dai" cu loganu? Partea la care vroiam sa ajung si s-o intelegeti este faptul ca daca ti s-a indoit janta,nu are rost sa iti cumperi alta pt drumurile aste pt ca sii aceea se va duce ****
Jantele de alian NU se indreapta prin incalzire sau sudura...Metalul isi pierde propietatile si se vor fisura cu siguranta in acel loc.
Din aceasta cauza este si foarte periculos.
Daca janta nu se poate indrepta fara incalzire sau sudura este buna de aruncat...