cine a zis ca am bmw ? Uite ca nu am! Probabil in brasov strazile nu sunt asa jegoase sa se infunde canalu de la prima ploaie, nu sunt nici gropi asa de multe, de aia mi se pare aiurea sa mergi cu 20.
Subscriu. Sunt de acord cu atentia sporita dar nu trebuie sa fim asa pesimisti si sa mergem cu 20 la ora doar pentru ca ploua. Conduc zilnic prin Bucuresti, fie soare fie ploaie si destul de prudent, nu am avut niciodata avarii la masina din cauzele mentionate in articol, eu zic ca in multe cazuri ori nu cunosti drumul ori o iei ca prostu pe mijlocu baltii care daca nu cunosti ce e dedesubt poti incerca s-o ocolesti, macar unde e apa mai mica. Hai sa fim seriosi, cand da o ploaie parca nimeni nu mai stie sa conduca. Eu zic sa fim mult mai atenti si responsabili nu sa mergem ca la scoala de soferi. Nu exista niciodata 0 riscuri, iar ca sa ne apropiem de asta nu inseamna ca trb sa mergem cu 20 la ora. Vorbesc din experienta si nu am bemveu ca sa fie clar.
SI INCA CEVA ATI UITAT FRATILOR UN LUCRU VITAL CARE AR PUTEA ANULA 90% DIN SFATURILE DATE IN ACEST ARTICOL: ANVELOPE BUNE CARE SA ISI FACA TREABA ;) Daca mergi cu gume de iarna, vara si mai ales pe ploaie nu ai cum sa ai pretentii sa eviti pericole. Diferenta e colosala.
ce`am stropit niste tigani acum vreo 2 saptamani :)) era o ploaie din aia torentiala si apa era pe tot drumul nu aveam pe unde sa feresc . le`am facut un dus adevarat nu gluma :))
si mai ales reducem viteza sau mergem incet pe langa statiile de autobuz,de tramvai [acolo se aduna oameni si tot odata si balti oricum in concluzie daca trece un viteaz cu viteza prin balti o sa-i ude fleasca-am patit-o sa fiu udat nu e un lucru placut],prin parcari,si mare atentie la statiile de taxi[ se iveste un grabit ca-l uda in masina si poc.........aoleu].. ...in concluzie bun articol in caz de ploaie torentiala si sper sa-l vada si soferii teribilisti,grabiti sau cei incepatori [cei care nu stiu consecintele in caz de aceste evenimente]......baf ta in trafic
Si cum spune la sfarsit : "aprinde farurile sa te faci vizibil" , nu doar proiectoarele pt ca acelea sunt prea jos si nu se vad in oglinda celuia din fata si pe ploaie te orientezi dupa farurile celorlalti.
tata mi-o povestit cand avea un transporter un t3 urca din piata cipariu in zorilor(cluj-napoca) si oi trecut pe langa unu cu un golfulet ala acea geamu deschis si mergea paralel cu tata numa o data o dat tata peste o baltoaca...lo spalat pe fata:))
am patit eu asa. Eram sofer si cu un tip in dreapta si el avea geamul deschis... mergeam ce mergeam si numa a intrat un val pe geamu lui, l-a facut afish pe colegu.. culmea din pct meu de vedere am vazut o explozie de apa in masina dar eu eram singuru uscat din tot habitaclu ca eram in spatele lui =))))))))))))
Sunt foarte vizibili mai ales cei ce folosesc ziua faza lunga :)) ..... E plin de ei sau si faza lunga si proiectoare ( care nu sunt reglate si iti bate direct in ochi)
Mie mi s-a intamplat, f. rar ce-i drept cred ca de vreo 2 ori sa nu observ (cand am vrut sa schimb banda) o alta masina aflata oarecum in spate-lateral fiind aproximativ in unghiul mort si afara fiind innorat, masina gri metalizat, dar sunt sigur ca daca avea farurile on ii vedeam. Si asta in oras. Ma enerveaza si pe mine in schimb cei care merg cu faza lunga sau cu xenon aftermarket fara lupe care iti rupe ochii chiar si pe timp de zi.
29 iun 2011, 07:59
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
foarte tare am patit de multe ori sa se arunce cate un aiurit in fata masinii......cred ca e bun sa il citeasca si soferitele (unele nu toate) de cateva ori inainte sa se urce la volan,nu vreau sa fiu rau fata de femei dar unele chiar sunt......"bombe" dar nu sexi dalea cu ceas care te loveste cand nu te astepti=)))
pe mine m-a tavalit o data o soferita bine de tot......mergea tipa de parca era la f1 si pe linie continua depasea.Ptr. ea legile rutiere nuexistau probabil o fi fost nevatu lui Shumacher
APRECIEZ ARTICOLUL,,,,,DAR CHIAR DACA UNII VOR CITI ACESTE RANDURI,DOAR DUPA CE VOR AVEA ANUMITE NECAZURI DIN CAUZA PLOILOR,GROPILOR DE PE STRADA SI ALTELE,SE VOR MAI UITA PESTE ACEASTA POSTARE SI DEABIA ATUNCI VOR TINE CONT DE ACESTE SFATURI!!!OMUL CAT GRESESTE INVATZA!!!
concluzii finale furtuna (galati):
- masina zgariata din toate pozitiile de crengi spulberate de vant
- copac cazut in fata masinii,la 50 cm; cand am vazut mi-a stat inima:D
fratzilor stitzi unde ii cea mai nenorocita acvaplanare? pe autostrada, am patzito in grecia dar am avut noroc sa nu lovesc nimic. eram la inceput de cariera si de atunci am invatzat cum sa conduc pe ploaie =)))))
Cand e furtuna,nu mai parcati nicaieri masina,eventual luati-o in casa:eu pe furtuna de care se zice eram intr-o parcare in fata unu bloc,sub un mare copac,am vazut ca vine vijelia zic hai sa nu cada crengi pe masina,am mutat-o chiar in fata scarii,stau 5 minute si surpriza ii zboara unui bizon plasa de tantari de la geam si imi infunda aripa!concluzie bagati-va masinile in casa
pe scurt, articolul asta ne invata sa alegem din multele locuri libere de parcare unul sigur, cand vedem o balta in fata sa oprim masina, ca poate e mascata o gura de metrou, si ca daca trebuie totusi sa trecem prin ea, sa o facem foarte incet, deoarece la traversarea unei balti adanci cat e bordura de inalta, circuitele electrice se vor ridica singure si totul va fi in regula.
dar nu cumva sa dea toti primaria in judecata pentru daunele pricinuite de administrarea incorecta a drumurilor (oare nu se poate marja pe neglijenta in serviciu?), ca nu cumva sa deranjam persoanele care ar trebui sa rezolve cel putin marea majoritate a problemelor(ca-ti cade acoperisul pe masina nu e treaba primariei, dar drumurile facute franjuri si deschise circulatiei, canalizarile lasate infundate si copacii putrezi netaiati ar putea fi rezolvati). cum cade copacul pe masina, poate sa cada si peste un copil care se grabeste inspre casa, ca idee. dar cui pasa?
pentru cei care nu stiu e bun, da printr-o ploaie torentiala de nu mai vedeai un metru in fata masinii am mai trecut eu, nu numai odata, in ultima vreme cu ploile astea cre ca m-a prins de vreo 3 ori cu masina, stiam ce sa fac, dar poate altii nu stiu, sa invete ca ploaia nu e de joaca, chiar tata era sa o pateasca odata din cauza acvaplanarii.
si pe timp de ploaie pastreaza distanta mai mare decat cea regulamentara fata de vehiculul din spate...pt ca poti prinde in timpul franari mazga sau mai stiu eu ce si te duci ca sania in el..
Acum o luna a fost mare furtuna in Bucuresti (apa pana la bordura) am coborat pe la real vitan, am vrut sa ma retrag in parcare dar nu se putea ca se inundase ,asa ca m-am dus catre rm-valcea , si ca un zeu adevarat, m-am ambitionat ,ce domne merg eu incet prin apa ? i-am dat cam 60. Fapt care m-a costat urmatoarele : Alternator , curea distributie , curea servo , ambreiaj , electromotor. In alte cuvinte niste milioane bune in reparatie ca am fost zeu ! Asa ca nu faceti ca mine , lasati-o **** usor cand ploua . De acu inainte se stie 10-20 kmh cand ploua .
Aceste ,,aventuri" ale voastre se datoreaza faptului ca n-ti tinut
cont de prevederile codului rutier.
-vit.max 30km/h in loc.si 50 km/h in afara in conditii de vizib.
redusa (ceata,ploi torentiale,nisori abundente
-iar cu stropitul,tine de bunul simt al fiecaruia
Serios, frate ? Nu, autostrada intra intr-o categorie speciala. Apa de pe autostrada este diferita de apa din orase sau alte drumuri. Ea este mult mai prietenoasa si nu se ia la omor cu circuitele electrice si nici nu te lasa sa acvaplanezi. In caz ca simte ceva derapaj, fiind prietenoasa si dorind binele soferilor functioneaza ca un sistem ESC si te protejeaza. De asemenea ea se uita inca din aer in timp ce cade si se strange numai locuri fara gropi asa ca nu exista pericolul de surprize neplacute.
Ca si concluzie, daca ploua in orase mariti atentia si reduceti viteza. Dar daca ploua pe autostrada de abia fac fata stergatoarele pe nivelul maxim, mariti viteza. Ca nah, e autostrada..
Pe strada ai un indicator care spune ca pe ceata, ploaie si ninsoare se merge cu maximum 80 km/h. La peste 90km/h deja acvaplanarea este imensa chiar si pe straturi reduse de apa.
articol cu exprimare si seriozitate de nota 3 .....
buna incercare totusim ideea articolului e buna ... puteai da dovada de mai multa seriozitate in exprimare, in exemple si in sfaturi .... la sfarsit parca erai bunica cu ,,redu viteza, redu viteza, redu viteza" ..... totusi , la o balta de 40cm, sunt sigur ca nu intra nimeni cu 50 in ea, ca probabil ar zbura pe suprafata ei din prima, si apoi ar mai risca sa ii pice si bara de pe fata, ai uitat de exemplele in care OMUL MERGE CU MASINA INCET SI ALTU VINE CU VITEZA FACE UN VAL MARE SI II DA ALUILALT, DE MERGE INCET, CU APA PE CAPOTA SI IN ADMISIA MOTORULUI SI II BAGA APA IN MOTOR!!!!!!!!!! CEL MAI BINE!! A PLOUAT MULT, E MULTA APA? LASA MASINA BEA O BERE SAU UN SUC SI SCOATE UNDITA DE PESCUIT!
Ce spui tu am patit ieri la o imbinare intre 2 zone asfaltate, unde s-a format un strat de 15- cm de apa. O masina din contrasens a creat un val de apa, iar cand eu am trecut m-am trezit cu un zid de apa pe si sub in masina. Instantaneu cutia automata de viteze a inceput sa dea erori.
E indicat sa nu pui frana brusca si sa te opresti in balta ca exista riscul sa iti ovalizezi discurile de frana . Daca ai anvelope late posibil sa apara acvaplanarea si la viteze mai mici in balti cu strat mic de apa pe o suprafata mai mare .