Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Frankfurt Motor Show 1983

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Frankfurt Motor Show 1983
Pe langa peste cele peste 70 de premiere mondiale propuse de mai marii si mai micii constructori auto ai planetei, editia din acest an a Salonului de la Frankfurt si-a mai surprins vizitatorii si cu ajutorul unei expozitii speciale: o expozitie ce a gazduit cele mai importante debuturi din cadrul Frankfurt Motor Show 1983.
Distribuie pe Facebook

Pentru a afla care au fost cele mai interesante noutati propuse de editia din anul 1983 a Salonului Auto de la Frankfurt nu este nevoie sa-ti cumperi tichet pentru o calatorie cu masina timpului si nici macar sa rasfoiesti jumatate din Google. Pentru a descoperi cum a fost la evenimentul Frankfurt Motor Show desfasurat acum fix trei decenii este suficient sa vizitezi editia din acest an. O editie care, pe langa cele peste 70 de premiere mondiale propuse de mai marii si mai micii constructori auto ai planetei, si-a mai surprins vizitatorii si cu ajutorul unei expozitii speciale care a gazduit cele mai importante debuturi din cadrul Frankfurt Motor Show 1983.

  • Audi 80 Quattro

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Versiunea cu tractiune integrala a modelului Audi 80 - model a fi considerat stramosul popularului Audi A4, a debutat in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 1983, la aproximativ trei ani distanta de la aparitia legendarului Audi Quattro. Automobilul expus la editia de acum trei decenii ascundea sub capota un propulsor cu cinci cilindri, cu o capacitate de 2.144 centimetri cubi si capabil sa puna la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 136 cai putere.

  • Audi Sport Quattro

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

De asemenea, standul Audi din cadrul Frankfurt Motor Show 1983 a mai gazduit si premiera mondiala a impresionantului Audi Sport Quattro, un automobil construit pentru ca germanii sa poata omologa modelul Quattro pentru a concura in faimoasa Grupa B. Important de mentionat, Audi Sport Quattro era cel mai scump automobil de serie in momentul aparitiei sale la vanzare, doritorii acestui model fiind nevoiti sa scoata din buzunar nu mai putin de 195.000 de marci germane.

Efortul financiar merita insa pe deplin: Audi Sport Quattro urma sa fie construit intr-o editie limitata la doar 214 exemplare, fiecare dintre acestea fiind pus in miscare de o unitate turbo cu cinci cilindri, capacitate de 2.133 centimetri cubi si putere maxima de 306 CP.

  • BMW 524td

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Editia din 1983 a Salonului Auto de la Frankfurt a reprezentat un moment extrem de important pentru BMW, constructorul de automobile din Munchen dezvaluind in cadrul acestui eveniment noul 524td, model echipat cu prima motorizare diesel din istoria bavarezilor. Vorbim mai exact de o motorizare turbodiesel cu sase cilindri in linie si capacitate de 2.443 centimetri cubi, proiectata pentru produce un total de 115 cai putere. Ulterior, germanii de la BMW au lansat acest motor si intr-o versiune aspirata, de numai 86 cai putere.

  • BMW M635 CSi

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Pentru pasionatii de automobile sport marca BMW insa, evenimentul Frankfurt Motor Show 1983 va fi mereu omagiat pentru faptul ca a gazduit debutul mondial al modelului BMW M635 CSi - un model in doua usi, proiectat de divizia BMW Motorsport GmbH si propulsat de un motor cu sase cilindri in linie, de 3.5 litri si 286 cai putere. De asemenea, lista cu picanterii propusa de coupe-ul sport BMW M635 CSi mai includea si o viteza maxima de 255 kilometri pe ora, respectiv un pret de pornire de 89.500 marci germane.

  • Fiat Ritmo Bertone S85

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Versiunea decapotabila a modelului de clasa compacta Fiat Ritmo a venit la Frankfurt 1983 cu o noua motorizare, de 1.5 litri si 85 cai putere - de unde si denumirea de S85 (Super85). Dupa cum se poate observa si in aceasta imagina, asemeni Volkswagen-ului Golf Cabriolet de la acea perioada, automobilul italian oferea si el un rollbar pozitionat deasupra scaunelor fata, menit sa creasca siguranta pasagerilor in caz de rastunare.

  • Ford Sierra XR4i

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Lansata in cadrul evenimentului Frankfurt Motor Show 1983, versiunea de inalta performanta a modelului Ford Sierra venea la pachet impreuna cu un propulsor V6 de 2.8 litri si 150 cai putere, indesat intr-o caroserie cu numai trei usi. Drept urmare, Ford Sierra XR4i accelera de la 0 la 100 km/h in doar 7.8 secunde, in timp ce viteza maxima era de 209 kilometri pe ora.

  • Lancia Beta Coupe VX

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Produs in perioada 1972 - 1984, modelul Lancia Beta Coupe a fost oferit spre vanzare in numeroase versiuni de caroserie, printre care si o varianta coupe. Modelul de top, si anume Lancia Beta Coupe VX, si-a celebrat premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 1983 si se bucura de prezenta unei unitati pe benzina, supraalimentata cu ajutorul unui compresor Roots, de doi litri si 135 cai putere. Automobilul italian a fost construit in numai 1.272 exemplare, doar 32 dintre acestea mai fiind inmatriculate in prezent in Germania.

  • Lancia Delta HF

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Lansata in premiera mondiala in cadrul evenimentului Frankfurt Motor Show 1983, Lancia Delta HF reprezenta versiunea de strada a masinii de raliuri Delta Turbo 4x4. Cu toate acestea, spre deosebire de mult mai faimosul sau succesor Delta HF Integrale, modelul Lancia Lancia Delta HF nu beneficia de un sistem de tractiune integrala, punctul sau forte fiind in schimb motorizarea turbo de 1.6 litri si 130 cai putere, care-i permitea sa accelereze pana la pragul celor 195 de kilometri pe ora.

  • Mercedes 190D si 190E 2.3-16

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Lucruri importante s-au petrecut si la standul Mercedes, compania germana de automobile profitand de Frankfurt Motor Show 1983 pentru a prezenta doua noi variante de motorizare ale modelului 190, model introdus pe piata in luna decembrie a anului 1982. Vorbim, pentru inceput, de noul 190D, automobil care oferea aproximativ 72 cai putere prin intermediul unui propulsor diesel.

Pentru cei aflati intr-o goana dupa performanta insa, noul 190E 2.3-16 avea sa reprezinte atractia principala a standului Mercedes, automobilul cu pricina ascunzand sub capota o motorizare dezvoltata in colaborare cu specialistii Cosworth, de 2.3 litri si 182 cai putere. De asemenea, Mercedes-ul 190E 2.3-16 se mai putea lauda si cu kit aerodinamic special conceput, care-i conferea un plus de agresivitate comparativ cu celelalte versiuni de motorizare.

  • Opel Monza GSE

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Spre deosebire de anul acesta, germanii de la Opel au venit la Salonul Auto de la Frankfurt din 1983 cu un Opel Monza de serie. Mai exact, constructorul auto din Russelsheim a dezvaluit in cadrul editiei de acum trei decenii a Frankfurt Motor Show noul Monza GSE, un coupe in doua usi care venea la pachet cu un propulsor dotat cu injectie directa, de trei litri si 180 cai putere. Mai mult de-atat, nu lipseau din meniu nici volanul imbracat in piele, scaunele semnate Recaro sau computerul de bord.

  • Porsche 928 S

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Inainte de a debuta in premiera mondiala in cadrul evenimentului Frankfurt Motor Show 1983, modelul Porsche 928 S avut de trecut un test extrem de important pentru cariera sa. Mai exact, inginerii constructorului din Stuttgart au luat un exemplar al modelului sport si l-au rulat pe pista de la Nardo, la viteza maxima, timp de 24 de ore, automobil fiind capabil sa se laude la finalul testului cu un total de 6.033 kilometri parcursi cu o viteza medie de 251.4 kilometri pe ora. Inutil de mentionat, modelul Porsche 928 S nu a avut nici o problema in tot acest timp.

  • Porsche "Gruppe B" design study

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Uita de "noile" Audi Sport Quattro, BMW M635CSi sau Mercedes 190E 2.3-16. Principala atractie propusa de Salonul Auto de la Frankfurt din 1983 a fost reprezentata fara doar si poate de studiul de design "Gruppe B", care se bucura de prezenta sub capota a unui propulsor boxer de 2.85 litri, capabil sa puna la dispozitia tuturor celor patru roti nu mai putin de 450 cai putere. In plus, inutil de mentionat, modelul Porsche Gruppe B iesea in evidenta si prin designul sau spectacol, o alta caracteristica importanta a acestui studiu de design constand in faptul ca avea sa prefigureze legendarul Porsche 959.

  • Renault Fuego Turbo

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Lansat pe piata in cursul anului 1980, modelul Renault Fuego a primit mai multa putere cu ocazia Frankfurt Motor Show 1983. Mai exact, constructorul francez a profitat de acest eveniment pentru a dezvalui in premiera mondiala modelul Renault Fuego Turbo, un model ce se putea lauda atat cu un motor de 1.6 litri si 132 cai putere, cat si cu numeroase dotari oferite in standard, dotari precum discuri de franare pentru toate cele patru roti, computer de bord sau oglinzi reglabile electric.

  • Volkswagen Golf II

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

O alta noutate extrem de importanta gazduita de Salonul Auto de la Frankfurt din 1983 a fost reprezentata de debutul celei de-a doua generatii a modelului Volkswagen Golf. Disponibil la vanzare atat intr-o versiune cu trei usi, cat si intr-o varianta cu cinci portiere, popularul hatchback german era cu 17 centimetri mai lung decat predecesorul sau, acest aspect rasfrangandu-se la nivelul ampatamentului, care crescuse si el cu 7.5 centimetri.

Produsa pana in anul 1991, cea de-a doua generatie a modelului Volkswagen Golf s-a vandut la nivel mondial in peste sase milioane de exemplare.

  • Volkswagen T3 Caravelle Carat

Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983

Introdus pe piata in anul 1981, modelul Volkswagen T3 Carravelle a debutat la Frankfurt 1983 intr-o noua versiune de echipare. Vorbim mai exact de varianta Carravelle Carat, ce promitea un plus considerabil de lux interior, viitorii pasageri urmand a avea la dispozitie sase scaune individuale - fiecare dotat cu cate o cotiera, masute retractabile si chiar aer conditionat cu guri de ventilatie pentru ocupantii locurilor spate.

Asadar, dupa ce ai facut cunostinta cu cele mai importante noutati propuse de editia de acum trei decenii a Salonului Auto de la Frankfurt, iti sugeram cu drag sa arunci o privire si asupra premierelor mondiale ce pot fi admirate in cadrul evenimentului Frankfurt Motor Show 2013:

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (15) Poze Calatorie in timp: Cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la Frankfurt din 1983
mai multe