4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Top 10 masini second-hand pe care trebuie sa le ocolesti

Top 10 masini second-hand pe care trebuie sa le ocolesti

Cand cineva isi cauta o masina accesibila, la mana a doua, are in vedere mai multe criterii: pretul, tara de inmatriculare, dotarile si intretinerea in timp. Desi se informeaza, multa lume isi da seama ulterior ca a facut alegerea gresita, cand a cumparat o masina care initial parea o afacere buna. Iata aici 10 dintre masinile pe care e bine sa le ocolesti cand ai de gand sa cumperi un vehicul la mana a doua.

1. Masinile cu volan pe dreapta

Daca o masina cu volan pe stanga, sa zicem un Opel Vectra din 2008 costa in jur de 6000 de Euro in Germania, una din Anglia va costa mult mai putin, cam 4500 de Euro. Motiv pentru care sunt multi indivizi care le cumpara de acolo, din UK, si le aduc in Romania. Aici, sunt destui cei care fac un compromis si incep sa se obisnuiasca cu condusul stand pe scaunul din dreapta, platind un pret mult mai mic decat ar fi dat pe o masina cu volanul in stanga. Motivul principal pentru care trebuie sa ocolesti astfel de masini este ca sansele de revanzare sunt destul de mici. Din pacate, RAR-ul inmatriculeaza si omologheaza astfel de masini cu volan pe dreapta, sunt si cativa care fac schimbarea volanului pe partea stanga cu costuri destul de mari, insa la revanzare, acea masina are de obicei numai valoare de dezmembrat.

2. Masinile inmatriculate in Bulgaria

Cei care conduc astfel de masini si cei care le vand sunt persoane cu o putere financiara slaba spre medie. Singurul motiv pentru care cineva ar cumpara o masina inscrisa in tara vecina este imposibilitatea de a plati taxele cerute de statul roman. Si, orbit de banii putini pe care ii plateste, atat pe masina cat si pe taxele anuale, cumparatorul nu se mai gandeste la problemele conexe. Si anume problemele legale ce pot aparea si sunt in prezent puse sub semnul intrebarii, cat si starea tehnica precara cauzata de inspectiile false sau facute de mantuiala din Bulgaria. Asadar, motivul principal pentru care e bine sa ocolesti acum masinile cu numere de Bulgaria este incertitudinea de a investi bani intr-o masina care poate fi ori confiscata la vama de autoritatile bulgare, ori sa aiba circulatie limitata la 30 de zile pe teritoriul Romaniei.

3. Masinile italienesti fabricate inainte de 2004

Si aici ma refer la Alfa Romeo 147, 156 sau 166 in special, de care este plin internetul. Aceste masini, dar si modele de la Lancia si Fiat, sunt fabricate intr-o perioada mai grea pentru producatorii italieni, o perioada cu multe probleme financiare in fabrici si un control al calitatii precar. Daca ai auzit zvonuri cum ca masinile italienesti nu sunt fiabile, sa stii ca este adevarat. Insa doar pentru modelele mai vechi de 2004, moment in care gama Alfa Romeo a primit un facelift si revizuiri tehnice. Inainte de acest an insa, majoritatea vehiculelor au avut probleme grave, atat tehnice cat si mecanice, la motor, la caroserie si la electronica. Mai mult, modelele de Alfa 147, 166 si 156 au suspensii foarte rigide, ce transmit vibratii mari in interior si asta duce la zgomote ale fetelor de usi si ale bordului. Motivul principal pentru care trebuie sa ocolesti masinile italienesti vechi este ca nu sunt fiabile, stau prost la tabla, au probleme tehnice si electrice mari.

4. Masinile SAAB si Volvo cumparate din Romania

Aici ma refer la modele de SAAB 93 sau 95 si Volvo S40, S60 si S80, cu diferite variante de caroserie, cumparate din Romania intre 2000 si 2010 sau chiar mai demult. Aceste marci au avut un service foarte scump pentru modelele lor, asa ca proprietarii s-au reorientat spre ateliere de cartier sau multi-marca. Insa pentru aceste marci suedeze, exista foarte putini producatori de piese aftermarket, majoritatea fiind gasite numai ca si repere originale. Si cum stie toata lumea, piesele originale sunt foarte scumpe. Asta a dus la o intretinere defectuoasa, pentru ca investitia in masini a fost tot mai grea si mai mare, asa ca proprietarii au ales sa faca intretinerile mai rar, numai in cazuri extreme. Desi masinile suedeze sunt fiabile, servisarea si piesele scumpe in Romania a dus la o imagine proasta pe care acestea o au. Cu modelele noi, aflate inca in garantie, treaba sta altfel. La fel si cu masinile aduse de afara, care au carte service si te poti asigura ca au fost intretinute corespunzator. Motivul principal pentru care e bine sa ocolesti masinile suedeze este ca piesele sunt scumpe si au avut in general parte de service defectuos.

5. Modelele vechi de Hyundai

La fel ca la masinile suedeze, coreencele din gama Hyundai au o problema: piese foarte scumpe. Daca de exemplu ai un Hyundai Tucson, Santa Fe, Terracan, Gallopper sau altceva, trebuie sa stii ca nu vei gasi mai deloc piese aftermarket pentru ele. De exemplu, un kit de ambreiaj pentru un Tucson te va duce cam la 3500 de lei. Asta in timp ce un kit normal aftermarket costa cam 1000 de lei. Insa la Hyundai nu vei gasi astfel de produse ci doar originale. Asadar, daca nu vrei sa investesti multi bani in service dupa ce iti iei un Hyundai, e bine sa-l ocolesti.

6. Masini marca MG, Rover si Jaguar modelul X-Type

La fel ca cele italienesti, modelele britanice au avut si ele parte de o imagine proasta. Si asta pentru ca a existat o perioada in care controlul calitatii... lipsea cu desavarsire. Nu e de mirare ca cei de la Morris Garage (MG) au si disparut, la fel ca Rover. Lumea nu le mai cumpara masinile pentru ca erau pur si simplu lipsite de fiabilitate, prost facute, cu materiale ieftine si se stricau permanent. Cu Jaguar X-Type lucrurile stau altfel. Masina este una de buget, facuta pe platforma unui Ford Mondeo. Degeaba are sigla Jaguar, ca masina este 100% Ford. Si asta se vede si in interior, si in exterior si la partea tehnica. Materialele folosite in Jaguar X-Type sunt proaste, zgomotoase si dau impresia de masina ieftina. Motivul pentru care trebuie sa ocolesti marcile britanice, inclusiv Land Rover (modelele vechi, inainte de 2007), in special MG, Rover si unele modele de Jaguar este lipsa de fiabilitate si valoarea de revanzare extrem de mica.

7. Limuzine vechi: Mercedes Clasa S, Audi A8, BMW Seria 7

E plin acum internetul de astfel de limuzine, care candva au costat si peste 100.000 de Euro, dolari sau marci, iar acum se vand cu preturi infime, de 3000 sau 5000 de Euro. Si aici ma refer la limuzine luxoase cum ar fi Mercedes-Benz Clasa S, modelul W220 fabricat intre 1999 si 2004, BMW Seria 7 modelul E65 fabricat intre 2001 si 2008, dar si Audi A8, prima generatie fabricata intre 1994 si 2002. Aceste masini au fost fabricate sa reziste multi ani si au fost gandite ca niste tancuri, sa fie fiabile si fara probleme majore. Insa fiind limuzine scumpe, de lux, aveau nevoie de un service pe masura. Din pacate insa, cei care au cumparat aceste masini in Romania ori le-au vandut mai departe, ori nu au mai avut bani sa le intretina corespunzator. Si asa, masinile au ajuns pe masinile unor oameni simpli, snobi, care nu au realizat ca nu-si pot permite astfel de limuzine. Prin urmare, majoritatea acestor modele au ajuns in stare proasta, atat tehnica cat si estetica, pentru ca proprietarii lor nu au avut bani sa le intretina. Cine vede un Mercedes Clasa S cu motor diesel de 3200 cmc care costa numai 4500 de Euro, cu toate dotarile posibile, se gandeste ca face o afacere buna. Dar nu se gandeste ca daca se strica o perna de aer de la suspensie trebuie sa plateasca 1500 de Euro si ca un schimb de placute noi il va costa 300 de Euro. Aceeasi treaba e si cu masinile BMW Seria 7 si Audi A8, masini din care putine exemplare au fost, din pacate, ingrijite pe masura statului lor. Motivul pentru care trebuie sa ocolesti aceste masini este ca rar vei gasi una in stare buna, pentru ca au fost considerate masini de fite, dar numai aparent, pentru ca au avut parte de servisare proasta si piese ieftine.

8. Masinile modificate, tunate sau "imbunatatite"

Daca ne gandim din punct de vedere al investitiei, cel mai economic este sa luam o masina gata modificata. Pentru ca daca o vom face noi, vom ajunge la investitii mult mai mari. Problema este ca o masina tunata se vinde incredibil de greu. Pentru ca la origine, cel care a modificat-o, a avut in minte pasiunea proprie si viziunea lui personala. Viziune care cu greu se va potrivi la un alt cumparator. Ba mai mult, pretul final al masinii va fi facut prin prisma investitiei in tuning. Asa ca masinile tunate sunt mai scumpe, dar fara vreo justificare pentru un nou cumparator. Mai mult, trebuie evitate cu indarjire masinile care au modificari la motor. Cel care a facut acele modificari nu le-a facut ca sa mearga mai incet, ci dimpotriva. Asa ca nu ai vrea sa cumperi o masina alergata si hartanita care te poate lasa oricand in drum. Motivele pentru care trebuie sa eviti masinile tunate sunt pretul mai mare nejustificat si posibilitatea de a cumpara o masina uzata si chinuita.

9. Masinile vandute de vanzatori saraci

Suna cam discriminator, dar acesta e adevarul. Nu vrei sa cumperi o masina de la un vanzator care o vinde ca are nevoie urgenta de bani, de la unul care scade foarte mult la pret sau de la un vanzator care se vede pe el ca e sarac. Nu trebuie sa uiti ca o masina reprezinta un lux in ziua de azi, daca o iei asa cum a fost ea gandita, cu toate cheltuielile aferente. O masina care ii apartine unui om cu posibilitati financiare modeste, a fost cu siguranta ingrijita si intretinuta ca atare. Sa nu te astepti ca o masina a unui om care locuieste la tara sau in fundul Ferentariului si vine sa te dea o tura incaltat cu slapi si maieu rupt, a avut parte vreodata de o vizita la reprezentanta oficiala. In schimb, o masina pe care o vinde o astfel de persoana are debitmetrul lipit cu poxipol, schimbul de ulei prin adaugare, anvelopele cu sarme pe afara, interiorul niciodata curatat si bucsaraia zgomotoasa. Ca nu are bani, pana la urma... merge si asa, nu? Motivul pentru care trebuie sa eviti cumpararea unei masini de la un vanzator disperat, cu o stare financiara proasta, este ca masina a fost fara indoiala prost ingrijita.

10. Masinile entry-level Volkswagen si cele cu motorul 1.2 TSI

Din pacate, daca odinioara cei din grupul VAG se mandreau cu masini fiabile si vanzari record, in ultima vreme lucrurile s-au cam schimbat. De cand au deschis fabrici in toate colturile lumii, se pare ca tot ce inseamna control al calitatii la piese este defectuos. Un exemplu este cel real, cu un Volkswagen Polo fabricatie 2011, ultimul model adica, Mk 5. Masina cumparata de noua, din showroom. Un an mai tarziu, toba intermediara si toba finala erau complet mancate de rugina si de gauri. Atentie, 1 an mai tarziu! Si fiind vorba de o toba de esapament, nu putem vorbi despre o problema izolata. Daca era vorba de o eroare, o problema tehnica sau ceva particular, am fi putut spune ca o masina din 100 intampina acea problema. Insa tobele sunt identice si tot lotul de sute sau mii de masini fabricate in acea luna din 2001 au avut tobele identice. La fel sta treaba si cu motorul de 1.2 litri TSI. Acesta e fabricat in Cehia la fabrica Skoda. A vrut sa fie cel mai economic motor turbo din grupul VAG pe benzina, ceea ce a si reusit, insa a venit cu o sumedenie de probleme de care se plang posesorii de masini dotate cu astfel de motoare: probleme la turbina, senzori, pistoane, debitmetru, consum, etc. Motivele pentru care ar fi bine sa ocolesti masinile ieftine din gama Volkswagen sunt folosirea materialelor ieftine si proaste. Iar masinile cu motorul de 1.2 TSI ar trebui ocolite pentru ca acest motor este unul nereusit cu multe probleme tehnice.

Masini second-handAsa arata toba unui Polo din 2011

Cam astea sunt cateva din sfaturile noastre. Exista mai multe masini si modele pe care e bine sa le ocolesti, daca tii la investitia ta si la banii pe care e mai bine sa-i pastrezi in buzunar ulterior, decat sa-i cheltuiesti pe service si reparatii. Vom reveni si cu un top al masinilor pe care noi le recomandam.

DATA PUBLICĂRII: 10 Aprilie

SuperOferta Momentului

Pentru 4 anvelope: demontat + dejantat + jantat + echilibrat + montat
Mai poti sa prinzi oferta
12:12:09
ZILE  ORE  MINUTE
35 RON
225
  Comentarii
Comentează
[+] mai multe

Adauga anunt GRATUIT

BAZAR 4TUNING - Anunturi promovate

PĂREREA TA (225 comentarii )
TRAIASCAromania
1569 comentarii 451 puncte
10 apr 2013, 12:53
+41
ai dreptate cu masinile tunate. Eu modific toate masinile ce le am ( nu tiganesc cu geamuri fumurii si stickers, sau jenti de 16), dar totimpul ocolesc cele modificate deja.

Daca cumva vezi suspensii sport, e problema mare, se duc bucse,suspensii,toata masina se strica incet de la vibratii. Eu am invatat asta greu. Am luat mai demult un BMW e36 la 140.000km era perfecta din toate punctele de vedere. Mam trezit sai pun suspensii sport, jenti de 19 pe cauciuc de 30 grosime ( jenti de seria 7) si in doi ani masina era praf. So stricat ca domino effect jumate din masina, numa din cauza la suspensiile sport.

DACA locuiesti in Germania, nai nicio treaba,acolo drumurile is impecabile si le face pe alea din America sa arate ca drumuri din pamint

De faza cu masinile de lux.... aia nu stiu ce sa zic. Eu am avut un seria 7, cind mi so stricat ceva am reparato, dar no costat cu nimic in plus fata de masini "normale" cu mult mai noi.Din cauza ca au 3 tone, suspensile se duc cel mai mult,frinele urmatoarele. in rest.. nau treaba

un sfat cind luati o masina. Nu va uitati la Kilometraj, uitativa la masina, cum schimba viteza, cum se inchid usile, cum ii suspensia, cum o fost intretinuta etc.
58 comentarii 123 puncte
10 apr 2013, 13:56
+16
Nu stiu de ce ai primit atatea minusuri, vad ca lumea nu prea ti-a inteles postul..
10 apr 2013, 22:33
+1
am mers 3 ani cu -4 fata cu -6 spate KW , bucsi poliuretanice roti 17 cu talon 40 fara sa am un singur greier bortos in masina. Masina era un golf 3 vr6 folosita zi de zi. cred ca atunci cand pui lucruri de calitate, noi si mai ai si grija de masina, se strica mai greu. corect ca mai repede ca in germania ...dar trebuie putina grija ca pana la urma am muncit ptr banii aia ;)
Corszilla
24 comentarii 24 puncte
10 apr 2013, 12:55
+27
sincer mie mi se pare un articol de rahat omul cumpara ce vrea si ce il tine buzunarul. Cine a facut acest articol s-a legat fara drept de masinile italiene gen alfa iti garantez eu ca o alfa daca ii schimbi consumabilele la timp si pui exact ceea ce trebuie nu ai probleme singura problema este cea a articulatiei care nu este pt drumurile noastre de rahat din nou faci referire la masinile pe bulgaria mai nou si cele pe anglia pe bulgaria s-au discutat diferite aspecte aici dar pe anglia nu asa ca iti voi spune eu daca pui mana pe o masina abia adusa de acolo faci o afacere deoarece MOT la ei este foarte strict si nu merge sub nici o forma cu spaga acolo daca aia gasesc o pata de rugina te trimit sa o faci altfel nu primesti MOT si apropo se vand foarte usor masinile cu volan pe dreapta te-ai legat de volvo care sunt masini excelente sau de oamenii "saraci" dar cel mai rau ma enervat chestia cu tuningul tu nu ai idee cati fac tuning in romania si cata grija au baietii astia de masinile lor am un prieten cu un compact care schimba piesele imediat cum au inceput sa scartaie sau vede el ca nu se comporta cum trebuie. Si apropo este normal ca atunci cand iei o masina SH sa trebuiasca sa schimbi cate ceva la ea pe langa consumabile si distribuie so **** off
Brembo244
479 comentarii 2010 puncte
10 apr 2013, 13:01
+29
Mai respira. :))
12 apr 2013, 14:08
-3
Daca tie iti trebuie 5 ore e problema ta , celorlanti nu le trebuie fiecare are stilul lui sa conduca si unii conduc mai bn ca altii .
32 comentarii 127 puncte
10 apr 2013, 13:37
+29
Despre masinile cu volan pe dreapta nu a zis nimic de starea tehnica. Volanul e pur si simplu pe partea gresita si o asemenea masina nu are ce cauta la noi. Locul lor e in Anglia
CazyRoll
38 comentarii 157 puncte
10 apr 2013, 19:50
+12
chiar daca stiu ca imi voi lua multe negative, o sa ti zic ca tu 100% nu ai condus o masina de anglia in oras. Pentru zona urbana mie mi se pare mai buna pozitia soferului decat pe stanga. Repet, e doar o parere :) ( si recunosc ca e incomoda la drum lung )
18 apr 2013, 02:03
+3
prietene sunt camere pentru cei care conduc pe dreapta ;) si daca urmeaza intrebare... dar noaptea cum vezi? am raspuns si acolo... daca e intuneric inseamna ca nu vine nici o masina
10 apr 2013, 20:08
+1
Dar te poti descurca :D
10 apr 2013, 21:55
0
asa e!!!!
gamercosti
1381 comentarii 1736 puncte
10 apr 2013, 16:44
+4
Exista optiunea sa-ti muti singur tot bordu din dreapta in stanga cu piese din dezmembrari si ajungi sub pretul masinii initiale... piesele sunt bolt-on si cu manualul tehnic al masinii si google faci orice cat timp te duce bibilica
1 comentarii 2 puncte
10 apr 2013, 22:46
+2
da,dar o masina de anglia o poti gasi la sub jumatate de pret si fff ingrijita,tocmai d-aia au ajuns sa fie tot mai multe la noi in tara
eu sunt de parere ca atata timp cat ai o masina adusa din anglia si inmatriculata ro cu o asigurare decenta nu mai conteaza volanul pe dreapta se conduce aproape la fel de usor ca pe stanga,chiar am vazut foarte multe fete mergand cu astfel de masini si sincer sa fiu nu am vazut niciun accident provocat de englezoaice(poate gresesc),pe langa faptu ca nu se merita sa dai 1500 1800 euro sa muti volanul
nu sunt de acord cu masinile inmatriculate pe la vecinii nostri si nu numai!
5 comentarii 6 puncte
13 apr 2013, 01:01
0
Da dar multi nu stiu....cum sta treaba defapt...apropo am un vecin care imi spune de 4 ani sa vand masina pe bulgaria....si l am intrebat pana la urma daca nu s-a plictisit sa imi tot zica treaba asta vazandu-ma ca de 4 ani meg fara nici un stres.
Ps. Sunt multi cu masini inmatriculate pe romania care ies cu ele doar in week-end si se cred mari si tari ....dar de fapt ala cu masina pe bulgarica merge in fiecare zi cu ea.
tiranic.golan
16 comentarii 2 puncte
15 apr 2013, 21:06
+1
ai condus vreo masina cu volan pe dreapta?
18 apr 2013, 02:00
0
daca esti sofer nu conteaza pe ce parte conduci, cred ca as putea sa conduc si de pe bancheta din spate....
5 comentarii 6 puncte
13 apr 2013, 00:53
+7
Hai ma lasati o **** de treaba !!!!! Pana la urma sa intelegem ca trebuie sa ne cumparam numai masini noi nu...?
De la un timp ati inceput sa scrieti cam multe aberatii!!!
Cum ar putea un sarac sa isi ia un s classe,un seria7,sau un a8?cand iti cumperi o masina nu te duci legat la ochi si la urechii sa o cumperi.eu nu cred ca cei care au o masina de lux chiar si mai veche nu au habar de intretinerea ei.
Referitor la articolul cu bulgaria eu zic sa va bagati mintea la cap ca am masina pe bulgaria de 4 ani si v-a mai merge mult timp de acum incolo....asa cum le merge si celor de la putere cu tot felul de taxe si timbre ilegaleeeee si furturi din banii nostri de habar nu avem.
Eu sunt cel care muncesc banii si nu imi permit o masina noua pt-ca nu pot strange 10000 d euro.si mi am luat o masina ieftina de la bulgari ca sa imi fac treaba cu ea....in schimb tu cel cu masina scumpa care imi razi in nas la semafor nu muncesti banii ci ii furi pacalind si inseland lumea modesta ca mine.asta e are D.zeu grija de toti daca nu aici ....pe partea cealalta...scuze de off topic dar nu mai rezistam.
74 comentarii 6 puncte
13 apr 2013, 10:46
-1
unii se incalta cu fesu si fac articole de cacao,asa cum sunt si ei-nici nu ma gandesc ce soferi sau ce masini au :)))
CazyRoll
38 comentarii 157 puncte
10 apr 2013, 13:00
+21
eu nu sunt de acord in totalitate cu aceasta clasificare...
Masinile ce trebuie evitate sunt cele aduse de curand in tara, ce au apartinut "doctorilor" care au varsta peste 50 de ani si le tin ca masina de weekend, ( chiar daca sunt sedan/touring diesel), proaspat polishate, au medie de km 10-15 mii /an la diesel, chestii de genu. Deja am eliminat 90% din masinile puse la vanzare.
Veti vedea ca o masina intretinuta in Romania dar cu mici probleme, are un pret mult mai mare ca o masina samsarita facuta pe placul snobilor, doar pentru simplu fapt ca proprietaru stie ce a investit in ea. "Importatorii auto" scad piata foarte mult intrucat majoritatea ofera un produs ambalat frumos , dar cu continut putred :).
TRAIASCAromania
1569 comentarii 451 puncte
10 apr 2013, 18:51
-1
de 2 luni imi cautam masina si de fiecare data cind mergeam la un E class sau seria 5, x5, orice mai executive se apucau vinzatorii co fost a lui nu stiu ce director /sef/doctor/inginer etc. de parca inseamna aia ceva.Majoritatea oamenilor au doua masini, nu numa doctorii...
CazyRoll
38 comentarii 157 puncte
10 apr 2013, 19:46
+3
da... parca o persoana cu un statut social mai sus ar avea o grija mai mare de masini...idei preconcepute.
dar asta ne e tara... atata timp cat lumea vrea sa auda treaba asta , vor exista in continuare astfel de povestitori:)
10 apr 2013, 13:50
+19
Topicul se refera doar la masinile luate second-hand care nu au avut parte de ingrijire foarte buna de la vechii propietari si la cele care au fost construite prost din fabrica , insa poti cumpara una foarte buna daca stii de la ce oameni sa iei. Toata lumea comenteaza si se ataca degeaba , pentru ca nimeni nu a inteles mesajul topicului !
b0gdanss
În garajul meu
6 comentarii -8 puncte
10 apr 2013, 13:55
+4
adevarat, aparam si noi marcile pe care le conducem.
10 apr 2013, 14:10
+2
Aici ai dreptate :)) :D
TRAIASCAromania
1569 comentarii 451 puncte
10 apr 2013, 16:09
+2
nu toata lumea isi apara marca. Cel mai simplu e sa te gindesti ca toate masinile au probleme, nu este masina perfecta. Clanta la un S class din 2012 tot se blocheaza in sus iarna ca un la un Fiat Seiscento din 99'
10 apr 2013, 12:45
+18
Am o Alfa Romeo 156 SW 1.9mJTD 16v ,140CP ,facelift doar interior din 2003(bi-zonala ,6 airbag-uri.....etc.) si in afara de un furtun de turbo crapat de la imbatranire n-am schimbat nimic la ea(am 140k km facuti cu ea la modul sportiv).....asa c-am o masina la care exceptia confirma regula instituita de articol....si-n plus Alfa Romeo se cumpara "cu sufletul" pentru restul exista Master Card(nu vorbesc de Alfele cu nr.strain ,UK ,etcaecetera) ;)
31 comentarii -27 puncte
10 apr 2013, 19:20
+31
eu am avut o alfa romeo asa ca cei de la 4 tuning au dreptate 100%
10 apr 2013, 20:05
+20
si eu am avut un brava de prin 98, electrica varza, mecanic la fel, tabla intradevar nu ruginea dar era atat de slaba ca in unele zone nu puteai sa te sprijini pe masina... poate or fi mai bune astea mai noi, da eu masina italiana nush daca mai imi trebuie altadata...
10 comentarii 41 puncte
11 apr 2013, 12:22
+15
sa nu mai vad alfa romeo 156
adytza1980
14 comentarii 36 puncte
10 apr 2013, 14:43
+18
"Masinile italienesti stau prost la tabla" - mai mare prostie nu am auzit :))) Am o Alfa 155 din 1997, este a treia pe care o detin si are caroseria galvanizata, daca cineva gaseste rugina pe ea o "mananc" :). In plus aceste modele se vindeau de noi cu 15 ANI garantie la caroserie !!! Incredibil ce articole in necunostinta de cauza puteti sa scrieti !
TRAIASCAromania
1569 comentarii 451 puncte
10 apr 2013, 15:49
+22
acuma.. cam orice cunoscator de masini stie ca masinile din 80-90 is cu MULT deasupra la modele mai noi la engineering,calitate, si cum is gindite.

daca iti bagi unghia mai tare in scaunele noi din f10/f30 se rupe piele, dar incearca si cu cheia in pielea de pe BMW'urile din 90 sa vezi diferenta.
Kicsi147
Kicsi147, 25 ani, Sighisoara, Mures
46 comentarii 31 puncte
10 apr 2013, 17:41
-1
Am si eu un FIAT STILO din 2002 si sustin cele de mai sus...daca gasesti o picatura de rugina pe ea mananc 10 BMW-uri din acelasi an. probleme la ea decat consumabile eu n-am schimbat la ea. e intreaga si in perfecta stare de functionare.
31 comentarii -27 puncte
10 apr 2013, 19:21
+10
eu am aro e foarte buna motor peste 3000 cmc trage bine, consuma acceptabil insa nu are dotari si intra totusi la impozit de lux insa e ok masina
ionut_alexa
154 comentarii 297 puncte
11 apr 2013, 00:33
+18
Foarte reusit articolul! Fara suparare! Cat despre acele masini este vorba de cum a intretinut-o fiecare proprietar.
74 comentarii 6 puncte
10 apr 2013, 16:20
0
am avut lybra din 2000-nu avea gram de rugina,masina buna deci ar trebui sa se mai documenteze si sa nu pupe in cur pe unii pentru bani in schimbul propagandei
10 apr 2013, 13:00
+12
Romanul tot roman ramane...
Referitor la partea cu masinile tunate..nu cred ca s-au referit strict la masinile care au piese de calitate,cumparate din magazin sau sh dar in stare foarte buna,ci la masinile cu tuning "vitan style"..daca ati observat foarte multe masini modificate asa sunt vai mama lor...dar ce il intereseaza pe Geany care are o pisica vai mama ei "tunata" sa faca bucsaraia sau sa schimbe distributia?...el prefera sa isi puna folie neagra cu 10 lei sau huse "d'alea smechere" decat sa isi intretina masina...
10 apr 2013, 14:12
+4
in momentul in care maresti parametrii unei componente a motorului trebuie sa maresti cam tot. spre exemplu daca maresti presiunea in turbina trebuie sa maresti si admisia de aer+carburant si evacuarea, apoi ungerea si racirea motorului, apoi ambreiajul, franele si cu siguranta suspensia...ca daca ai jdemii de cai tre sa si stai pe drum.Ideea e ca daca nu faci cu cap treburile astea ceva va pica. Mai repede decat din fabrica.Personal cred ca un spoiler il dai jos mai usor decat sa reversezi un tuning la motor. Si NU Cumparati masini cu filtru sport din Romania. Plin de praf pe drumuri si cu siguranta si in motoare.
10 apr 2013, 16:09
+11
Domnule autor,HABAR N-AI!
4. Masinile SAAB si Volvo cumparate din Romania
Despre Volvo nu comentez, pentru ca nu cunosc. Dar Saab 9-3 2002+ e platforma comuna cu Vectra C, si in afara de amortizoarele spate, pe partea de suspensie se cam potriveste tot. Deci de unde se gasesc greu piese? La fel si prima generatie de 9-5, se trage din platforma lui Vectra B si unele piese se potrivesc. Asa ca avem producatori aftermarket.
N-ati mai avut ce sa preluati de pe carscoops de ati scris asa hal de articol? Total nedocumentat? :))
13 apr 2013, 08:13
+3
Ai in mare parte dreptate, Opel si Saab au avut parte de aceesi mecanica, doar ca cei de la Saab le-au perfectionat. Dar, si exista un mare dar, sa nu ai niciodata nevoie de piese de caroserie, ca alea sunt doar originale, si dupa cum stii, Saab nu mai exista...si aici vb de pise noi, nu de dezmembrari...
16 apr 2013, 23:14
0
fabrica de piese saab nu sa inchis
03 iul 2014, 18:31
0
Sti-u ca este cam tarziu pentr-u coment: dar : 1) stau si gandesc logic si cei saraci vor angriji mai bine masina stiind , ca nus bani pt asa ceva . 2?) piese se gasesc , doar ca nu cauta doar la x si y . 3 ) cei de la 4 tuning , inainte de a scrie asa ceva va recomand sa mai dati o raita prin 4tuning forum , acolo se pun antrebari si se dau raspunsuri , va puteti face o ideie de la posesori , 4 am detinut un volvo S60 2003 2l turbo si va zic ca este ca un tanc nu scartie la viteza mare nu simti perturbante , la drumurile din romania zici ca stai pe canape nu la volan nu
OPC_89
OPC_89, 25 ani, Caransebes, Caras-Severin
17 comentarii 49 puncte
10 apr 2013, 20:26
+2
ASA E colegu ce am vrut sa scriu eu ai scris tu eu am un saab 93 di 2003 1.8T spun din experienta ca piesele se gasesc de tot felul ce este adevarat e ca in dezmembrari nu prea sunt.
Cristian@2,3T
623 comentarii 853 puncte
22 apr 2013, 22:24
+1
Stai putin ca are oarecum dreptate.
Eu am doua SAAB-uri dar niciuna nu e "tanara" dar stiu ca sunt foarte multi posesori de SAAB care se plang de accesibilitatea pieselor de schimb. Ori fi ele de Opel dar au inscritii diferite si marea majoritate a posesorilor de 9-3 si 9-5 fie ele si Aero nu prea stiu cu ce se "mananca" mecanica lor asa ca se duc in service-uri unde sunt incarcati in draci la factura pe motiv ca e masina "smechera si exclusivista" si "sunt piese greu de gasit".
Pentru 9K CD din '89 se gasesc destul de greu piese si doar in cazuri fericite ceva de calitate "originala".
16 apr 2013, 23:02
0
Eu sunt de partea ta, am un Saab 93-2009 si un saab 95-2008 amandoua au acelasi motor de 1.9tid produs ce GM ce se gaseste pe vecra c, fabrica de piese saab inca nu a dat faliment.
fast-mazga2furious
29 comentarii -17 puncte
10 apr 2013, 19:18
+11
Acum un an m-am hotarat sa imi schimb masina.Am cutreierat internetul vreo 3,4 luni si nu gaseam nimic.intro zi vine un prieten la mine si imi zice k are o alfa 156 benzina cu schimbator pe volan + - ok.Am zis hai sa facem o tura cu ea.masina puternica schimbam treptele din butoane la 3500 rpm.super pana am ajuns intr-o curba si am virat volanul maxim la dreapta.atunci mi-am adus aminte de fosta mea masina Oltcit.troncanitul acela al planetarelor in care ai impresia ca se rupe in 2.Am renuntat la Alfa in schimbul unei skoda Fabia.imi pare rau pentru ''cuore sportivo'' dar pentru vremurile astea ne trebuie masini fiabile si ieftine. Have a nice day!
114 comentarii 59 puncte
10 apr 2013, 23:37
+11
poate au exagerat baietii de pe 4tuning cu tabla proasta la masinile italienesti . in schimb masinile sunt varza , am centru de dezmembrari si cunosc toate problemele si sunt niste masini de 2 lei in special fiat-urile , nici cu cele frantuzesti nu mi-e rusine in special anul 2001 Peugeot , Renault . - injectoare , pompe injectie , turbine , filtru particule , raport calitate pret ca masini fiabile sunt skoda si seat daca doresti un pic mai mult comfort si lux audi , bmw , mercedes si altele
16 apr 2013, 14:44
+10
Foarte bun articolul !
asandulescu
În garajul meu
+ încă 1 maşină
64 comentarii 234 puncte
10 apr 2013, 17:38
+9
Foarte bun articolul!!!!
10 apr 2013, 19:00
+9
Punctul 3. Foarte adevarat. Am un Fiat Punto din 1995 si s-a cam stricat cam tot pe ea in afara de motor care functioneaza bine,momentan.
Nu se comporta bine pe drumurile de la noi, amortizoarele de obicei tin intre 4-6 luni, tabla foarte subtire, la cea mai mica groapa troncane.....O minunatie
Sa nu mai zic de vizibilitatea proasta care o are in interior.
skype09
472 comentarii 1161 puncte
11 apr 2013, 21:27
+4
da tu cum mergi cu masina aia de tin amortizoarele 4 luni?..si mai ales de acre cumperi cand le schimbi...cum naiba la mine ca am doua fiaturi nu se strica grav ...si la altii ca is praf...LA CATI BANI DATI PE ELE CE ACADEAUA MEA VRETI? cumparati in aceeasi bani un bmw/audi/vw ..si faceti o comparatie..aveti pretentii de la o masina de 2000-3000 de euro sa nu se strice, sa traga ca un bmw, sa stea pe sosea ca un A8 de 3 tone, confort ca intr-un mercedes...hai ma fiti oleaca seriosi..si eu as vrea o masian scumpa insa asta nu ma face sa arunc cu pietre in masina care o am ca nu indeplineste standardele unei masini de 10 000 de euro
micrak11
micrak11, 18 ani, Valeni (Piatra-, Neamt
193 comentarii 203 puncte
10 apr 2013, 19:43
+9
interesant articolul.
10 apr 2013, 13:15
+7
Faceti afirmatii fara nici o documentare solida in prealabil. Motorul 1.2 TSI a avut probleme doar la un lot de masini produse in perioada 2009-2010, probleme rezolvate gratuit pe garantie (turbina, distantier + soft). Motoarele sunt eficiente, performante si au un consum care i-ar face pe multi fani diesel invidiosi, dovada ca se produc in continuare pe toata gama VAG. Nu mai dezinformati lumea!
AdrCos
1181 comentarii 1994 puncte
10 apr 2013, 14:28
-1
Exact asta stiam si eu, au fost niste probleme la inceput rezolvate repede, este un motor pe care l-as alege oricand in fata 1.0 de la Ford si 0.9 de la Renault
10 apr 2013, 14:19
+7
In concluzie si adevarat: saracii comenteaza contra articolului si pro cazane.
TRAIASCAromania
1569 comentarii 451 puncte
10 apr 2013, 16:04
+2
saracii trebuie sa fie mai destepti. Tu ai in poza un E34 care ii o masina parca facut din ciment si diamante. O masina care in 80 Avea scaune incalzite/electrice, dublu clima,inchidere centralizata,geamuri,trapa electrica, piele adevarata, si o calitate de care inca se pling multi ca nu au cu masini din 2010.

"Saracii" trebuie sa aleaga o masina corecta. Eu miam luat o Honda Civic noua acum citeva luni, diesel, "masina buna" imi ziceam. Oamenii din jur se uitau dupa ea ce faina e, o laudau ei ca ce bord are,aratau cu degetu la designul ei ciudat. Iar eu ma uitam dupa E39 cind treceau pe linga mine. Am vinduto si miam luat o masina care stiu ca tine mult si bine si ii construita ca un tank. Calitatea , etansarea, puterea, este incomparabil. O masina noua nu inseamna nimic.

Cum le zic deobice la oameni , astea noi is facute pentru profit, alea vechi o fost engineered sa fie perfecte.
skype09
472 comentarii 1161 puncte
10 apr 2013, 13:37
+6
vorbesti sa nu taci...tata are punto din 99 si are rugina numai unde a fost atinsa, cat despre motor are 260 000 km si a schimbat bobinele si consumabilele, eu am un punto din 2004 si apare rugina pe el ( cred ca a fost vopsit aiurea are ceva urme de kituire, asa am luato..in rest nu am vazut punto mk2 cu rugina) despre punto pot spune ca este o masina foarte fiabila...problema la fiat este suspensia care iti da impresia ca mergi cu o barca, fenomen confirmat de un prieten cu grande punto...am avut corsa si am dat-o prefer o italianca...un prieten cu polo classic din 99 baga bani in tot felul de piese si iarna se chinuie sa o porneasca cand eu cu punto dau cheie stau putin si plec :)
10 apr 2013, 13:44
+4
"...am avut corsa si am dat-o prefer o italianca..."Yesssss!!!!Good point!!!!
partyboy174
93 comentarii 42 puncte
10 apr 2013, 14:52
+1
nici nu ai sa vezi degraba rugina pe punto pt ca are tabla galvanizata
10 apr 2013, 14:12
0
Nu cred ca polo ar avea vre`o problema in legatura cu piesele sau cu pornirea :)) Iti poate confirma orice posesor de Wv :D
skype09
472 comentarii 1161 puncte
10 apr 2013, 14:43
+2
acuma na depinde cum ai grija de masina...eu cand am cumparat punto meu vanzatorul se dadea de ceasul mortii ca schimbat consumabilele, aveam ceva banuieli ca masina e carpita insa aveam nevoie de masina urgent, pretul era bun am zis ca na o fac eu pe parcurs...si ca sa fiu sigur m-am dus si am cumparat bujii, ulei,placute si filtre fara ca macar sa ma uit la cele de pe masina..si ghici ..toate trebuiau schimbate..acum mai strang niste bani de distributie :) vanzatorul fiind o ,,cunostiinta'' i-am batut obrazul, si a spus ca el nu stia sa fie asa :-j cand cumparati o masina schimbati consumabile si alte cele daca va tien buzunarul...o sa conduceti masina cu mai multa siguranta
12 apr 2013, 10:42
-4
ce bobine? are motor de masina de spalat? punto e masina? n-as da o flegma pe asa baraca.
12 apr 2013, 14:06
+1
Iar alti nu ar da o `flegma ` pe un e34 obosit , hei si mie imi plac bmw-urile dar asta nu inseamna ca trebuie sa jignim celalante masini , fiat este o masina de oras mai ales care este facut pentru un consum mic si pentru a putea sa te strecori in trafic , bmw-urile sunt masini care fug dar care trebe sa ai obligatoriu cisterna dupa tine , nu are rost comparatia ta , sunt 2 masini din clase diferite , amandoua sunt bune si pt situatia in care este romania poate un punto este chiar mai bun ca un Bmw , mai iti ramane sa mai si traiesti ...
19 comentarii -6 puncte
23 apr 2013, 10:32
+2
Am avut 3 Fiaturi Punto pana acum si toate consumau 10 in oras. Deci numai masina de oras nu e...
80 comentarii 184 puncte
10 apr 2013, 13:52
+6
Cumva ai omis masinile frantuzesti...sa incepem...
La Peugeot e aceeasi problema cu piesele, repere facute doar de ei.
La Renault, daca n-o iei din afara(Vest) s-ar putea sa ai surprize neplacute, pentru ca cele din Ro sunt fabricate in Turcia, si stim cu totii ce "bune" sunt produsele din Turcia...
Caz concret, un coleg are un Clio din 2005, i-a luat foc pana acum de 3(trei) ori maneta de la stergator, cu noi in masina...si din cate am auzit este un defect recurent la Clio, asa incat dupa ce a facut scandal ca s-a saturat sa inlocuiasca maneta de stergatoare, i-au facut o reducere astia de la BRAS de 25% la piesa.Plus: infiltratii de apa in habitaclu(scurt circuit), crapat faza scurta, pompa de benzina dusa dupa 4 ani, amortizor hayon dus, plafon intern patat de rugina...etc etc
Si am avut prieteni care s-au plans si de Megane II ca au avut probleme la amortizoare...pe langa cele electrice...
10 apr 2013, 14:09
+1
De Renault si de Dacia de acum stiam de mult ... Cred ca si eu stiu cei care au , dar ce sa mai zica si ei sau resemnat au inghitito si merg inainte ...
AdrCos
1181 comentarii 1994 puncte
10 apr 2013, 14:36
+1
Am un amic care are un Megane II hatch facut in Franta si becurile le schimba f des nu ii mai merge un geam elecric, nu se mai aprinde partea centrala a bordului (partea cu aerul si casetofonul), intr-adevar are 180k de km si a mai schimbat o mare parte din articulatii discuri de frana care se opturasera si efectiv ii manca placutele f rapid. Si a mai avut probleme electrice in special. La cele facute in Turcia am auzit ca problemele sunt mult mai mari.
dj_eros
20 comentarii 30 puncte
13 apr 2013, 23:18
+2
te contrazic daca imi permiti, daca avea renault facut in franta nu avea problemele acestea detin unul facut in turcia 1.5 dci 6 trepte cumparat de nou am probleme cu becurile grupa mare asta este boala lor in rest pana la 140 de mii de km cat are ea pana acum facuti doar in RO in afara de ulei discuri placute filtre nu am schimbat nimic acum ambreiajul da semne de oboseala si parca un cap de bara in rest masina merge exemplar am ramas uimit ,in paralel am avut o laguna 2 facuta in franta pana la 240 de mii in afara de ulei si discuri nu a cerut nimic
10 apr 2013, 15:29
+6
parca e un articol de reclama la dacia... fiecare isi cumpara masina pe care si-o poate permite si ca bani si ca minte. nu toti avem bani de masini cu pana in 100 000 km, vrem sa ne deplasam decent si atunci ne strecuram cum putem in jungla statului roman. am lua si noi masini mai bune daca jegosii de la putere nu ne-ar ucide cu taxe!
10 apr 2013, 20:16
+1
Pai defapt asta este , lasatile pe cele straine , iauzi si tu Volvo ,evitatil , sa il aud eu pe ala care spune cev despre modelele incepand de la S60 ca il mananc :D Articol : RECLAMA LA DACIA !
3 comentarii -1 puncte
16 apr 2013, 15:05
-1
BRAVO
TRAIASCAromania
1569 comentarii 451 puncte
10 apr 2013, 16:18
+5
daca vroiati sa faceti un Guide pentru cumparat masini second macar bagati citeva facts adevarate.

va dau eu doua.

cutiile de viteza automate CVT, is foarte sensibile. Audi,Lexus,Toyota,Honda,Volkswagen le foloseste si aproape niciuna nu trece de 200.000km, aveti mare grija. Cu cit e mai mare motorul cu atita se duc mai repede, la unii li se duce si din 60 in 60 de mii de km.

urmatorul lucru care il stiu 100% ii ca orice HONDA cu motorul ala de 2.2cdti rupe ambreaje fara probleme. Taicamio a trecut prin 2 intrun an. Am descoperit ca Honda foloseste acelasi ambreaj la benzina si diesel sa fie mai ieftin, chiar daca ala diesel are de 3 ori mai mult torque. Patineaza ambreajul si la Honda noua de pe showroom, dar ei nu vor sa admite sau sa schimbe..


inca un lucru care il stiu sigur este ca la motoarele de 4.4 benzina la BMW/Range Rover se duc suportii de motor si trebuie schimbati minim la fiecare 100.000km, Daca nu il schimbi, ti se duc si aia de la transmisie, si dupaia radiatorul, si daca nu esti pe faza... motorul.
10 apr 2013, 20:14
0
Multumim :) Foarte util :D
10 apr 2013, 13:20
+3
Un topic de dezinformare totala. Pacat ca multi o sa citeasca doar continututl topicului, fara cometariile aferente si vor lua in seama ceea ce scrie mai sus.
Comentează şi tu: