Avantajele si dezavantajele unei masini cu tractiune spate

Avantajele si dezavantajele unei masini cu tractiune spate
  • O masina cu tractiune spate este mai placuta la condus
  • O masina cu tractiune spate ofera o distributie mai buna a maselor
  • O masina cu tractiune spate are un pret de vanzare mai mare
Distribuie pe Facebook

Poate ca tipul motorizarii si cel al cutiei de viteze sunt cele mai importante doua criterii atunci cand vine vorba despre alegerea unei masini, insa nu sunt si singurele. Ba dimpotriva.

Dupa ce s-au asigurat ca au in gama atat un benzinar, cat si un diesel, cei mai multi dintre producatorii auto de talie mondiala au venit in sprijinul clientilor atat cu o manuala, cat si cu o automata.

Lista cu optiuni impinsa persoanelor aflate in cautarea exemplarului perfect nu avea sa se opreasca insa aici, companiile din industria constructoare de masini venind apoi cu tot feluri de tipuri de tractiune, bagand si mai mult cumparatorul in ceata.

Cum avantajele si dezavantajele modelelor FWD le-am vazut deja - in cadrul acestui material publicat in cursul zilei de ieri, astazi este momentul sa ne concentram asupra autoturismelor cu tractiune spate.

Pe scurt si direct la subiect, iata de ce este buna o masina RWD:

  • nu mai schimbi toata ziua planetarele: desigur, aceasta este o exagerare, insa exista si un sambure de adevar la nivelul respectivei afirmatii - pentru ca nu sunt la fel de solicitate ca la alte modele, planetarele unui automobil cu tractiune spate au o durata mai lunga de viata;
  • placerea condusului este la ea acasa: daca ai trecut de o anumita varsta, este posibil sa nu intelegi acest lucru; pentru unii insa, conteaza doar cum se simte masina, iar una care cu o punte vireaza, iar cu cealalta se misca... este exact ce trebuie, dupa cum zice americanul;
  • o mai buna distributie a maselor: spre deosebire de modelele FWD, greutatea unui automobil cu tractiune spate este livrata fie egal intre cele doua punti, fie mai mult catre cea posterioara; astfel rezulta un comportament mai bun in viraje sau in abordarea situatiilor de urgenta.

Acum, daca am tot vazut de ce este buna, iata si de ce nu este buna o masina RWD:

  • este mai scumpa: in cazul in care pretul de vanzare reprezinta cel mai important criteriu la achizitionarea unui automobil, ei bine... ar fi cazul sa te reorientezi; sistemul de tractiune spate se regaseste, nu de putine ori, in echiparea modelelor premium, de peste 30.000 de euro;
  • are tendinta de a supravira: opusul subvirarii, o caracteristica intalnita la masinile FWD, respectivul fenomen apare atunci cand rotile de pe puntea spate pierd aderenta, iar partea posterioara a automobilului este aruncata catre exteriorul virajului;
  • comportament mai capricios in conditii meteorologice grele: bine, nu te gandi acum ca sosirea iernii te va obliga sa-ti incui bestia RWD in garaj, insa trebuie sa fii putin mai atent - in special cu acceleratia, atunci cand mergi cu tractiunea spate pe gheata, zapada sau chiar ploaie.

Din aceeasi categorie, nu uita nici de subiectele:

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 20 Decembrie 2016