Foarte bine ca ii obliga pe toti sa faca masini cu ESP.
Problema e alta.
Loganul cica "full", prestige, adica ce aveau alte masini standard acum 10 ani, e 44000 RON, pentru 1.6 105CP. 1.5 dCi e 50000 RON.
Cine nu crede, sa intre pe dacia.ro
Sa fim seriosi, in 2011, aerul conditionat e extraoptiune la Logan (standard pe prestige).
SI mai costa si 780 Euro.
Parca vad ca loganul o sa ajunga lejer la 13-14 mii de EURO, motivand incomptentii de la Dacia ca un modul aditional la ECU si 2 senzori suplimentari costa mii de euro.
Sigur ca da, si porcul zboara...
Oricum, vad ca loganul de top, full, ca nu cred ca o sa isi ia cineva rahatul ala de 1.2, e 11-12000 Euro.
Inainte sa se chinuie cu ESP-ul, mai bine ar face ceva cu suspensia de pe spate, ca e varza.
Ar mai fi si strutura de siguranta a Loganului, in afara de masinile chinezesti, Loganul cred ca e singura masina din lume care in 2011 are o structura de rezistenta facuta din acelasi ***** de otel ca si restul masinii.
Sa nu ne mai miram la accidente ca al lui Huidu, unde practic au cedat stalpii A,B si C.
La orice masina normala, stalpii si mare parte din structura de rezistenta sunt realizati din oteluri de inalta sau de foarte inalta rezistenta, mai precis din oteluri martensitice.
La logan nici urma de asa ceva. Are aceeasi compozitie ca si otelul de conserve.
26 oct 2011, 22:41
+30
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Nu fabulez nimic.
Preturile sunt de pe dacia.ro
Daca esti prea prost ca sa crezi, e strict problema ta.
Pe comentariul de mai jos, am zis ca am un M3, si ca de multe ori sunt plecat intr-o mica tara cu legi foarte stricte.
M-am referit la Elvetia.
Dar ce sa ma complic, ca tu nu stii nici unde este Romania pe harta.
Presupunerea de pret am facuto stiind din ce e compus ESP-ul, si cat de nesimititi sunt cei de la Dacia, cat a costat la ei cand au implementat ABS-ul ca functie standard a masinii.
Apropo, sunt inginer mecanic, am un master in mecatronica automobilului modern, si ma lucrat ca inginer la Continental Teves timp de 2 ani.
Am renuntat cand am strans suficienti bani incat sa imi deschid propria mea afacere.
Acum sa ma iau eu de tine.
Macar esti independent financiar, sau inca esti o capusa ce traieste de pe parinti ?
AI macar masina ta, sau circuli cu a parintilor ?
Te-a dus capul sa faci mai mult de 12 clase, si sa iti fie CV-ul acceptat de una din cele mai mari firme de profil din lume ?
Daca da, bravo tie, daca nu baga-ti impresiile si mistoul acolo unde nu rasare soarele.
Emmm... nu te supara pe mine... dar cumva tu consideri ca Loganu e cumva masina? Crezi ca testele alea cu 5 stele sunt pe bune? Testele alea nu au mai fost updatate din anii 70 cand au fost inventate standardele. Nu ma laud ca am masina mai de fitze... dar e mai veche ca loganu cu multi ani si... nu e full option si tot are mai multe ca un logan. Daca ma pun sa ridic capota la logan.. cred ca o ridic si cu nasu (ca sa nu folosesc altceva) la a mea imi trebuie ambele maini sa ii ridic capota. Cand a intrat unu cu un logan in mine, in afara ca si-a lasat vopseaua pe bara mea el nu mai avea far, aripa stanga si capota mototolita... eu cu un golf 3.
@abramburel1
Intri frumos pe www.dacia.ro
Treci cu mouse-ul la modele si preturi si dai click pe Dacia Logan.
O sa apara o imgaine cu un Logan, plus niste link-uri catre accesorii, versiuni etc.
Printre ele, este si un link catre CONFIGURATOR.
Daca o sa dai click pe configurator, si alegi laureate, ca sigur nu vrea nimini pocnitoare de 1.2 cheala, o sa vezi ca pretul incepe 38102 RON, pentru motorul de 1.2
Ori alegi 1.5 dci 90 CP, ori 1.6 16v, pretul sare de 40000 RON
Daca alegi pachetul mai ieftin, tot la fel de scump ajungi, doar ca primesti loganul chel, cu motoarele de 1.2, 1.4, 1.6 8v si 1.5 dci 75cai.
Baga aerul conditionat 3432.24 RON si geamurile electrice fata+inchidere centralizata+proiect oare de ceata, si ajungi la inca 868.92 RON
In total ajungi la 44000 ron cu logan de 1.5 75 cai, sau la 38943 RON pt 1.6 8v 85 cai.
Sa fim seriosi, astia de la dacia sunt niste gunoaie nesimtite si mincinoase.
Mai fac si nesimtita de reclama cu logan la 5000 euro.
Pai si rahatul de 1.2 costa cel putin 30000, si nu are NIMIC. Ma rog, are 1 air bag, abs si loc pt cd player.
Orice rabla din `90 avea mai multe dotari standard decat prastia asta de 1.2
Oricum, majoritatea masinilor din anii `90 aveau STANDARD 2 air bag-uri, ABS, unele si TC, aerul conditionat era standard, la fel si inchiderea centralizata.
M3....aia e maşină....îi fierbe motorul dacă te dai la ea. dacă erai bun lucrau în ţară....logan 1.6 16v eco2 cu ac si abs 6000€ cu 3 rable. eu m dacia 1100 si colt cz3 . Am avut bmw....mi-a mancat zilele
Pai de ce sa lucrez in tara ?
Ca sa castig intr-un an intreg cat castig aici intr-o luna ?
La firma la care lucrez eu, cel mai mic salar il are femeia de servici, si anume 2700 Euro/luna.
Salarul ala e foarte de mic pt Elvetia, dar aici esti platit dupa cunostinte si performante.
Aici nu exista termenul de salar minim pe economie, doar de salar mediu pe economie.
Salarul mediu pe economie in Romania este de 2117 Lei, sau 487 Euro.
In Elvetia salarul mediu pe economie e de 4200 Euro.
Ca sa iti faci o idee, un muncitor necalificat sau un vanzator -astia au cele mai mici salarii cu putinta, iau minim 2400 E/luna.
Daca ai studii superioare si lucrezi in domeniul respectiv, salarul incepe de la 6000 Euro/LUNA.
Acum, de ce mama dracului sa vin sa lucrez in Romania pe un salar de rahat ?
Ca sa am un venit de 6-700 E/luna ? Asta in cazurile fericite, ca putini ingineri castiga atat.
Cheltuielile sunt mai mari in Elvetia decat in Romania, cel putin cu 25%, dar veninturile sunt mult mai mari, iar de nivelul de trai nu are rost sa discutam.
Referitor la M3, mie nu mi s-a incalzit niciodata motorul, nici inainte de modificari si nici dupa. De fiert nici vorba.
Dar nu e tot una sa iti iei cumperi o masina din 2005 de la reprezentanta, cu carte service, istoric si tot ce vrei tu,
sau sa iti una de la samsari.
Zi-mi si mie unde ai gasit informatia asta, la ora respectiva am cautat si nu am gasit asa ceva. Si din cate stiu eu, loganul 1.4 benzina nu are si e produs in ue. Sa nu-mi sara posesorii de logan in cap daca are ca nu stiu exact, n-am vrut sa jignesc pe nimeni...
Daca scoala de soferi s-ar face cel putin 12 luni si cel putin 2 ore de condus zilnic, (in poligon as pune si cateva probe pentru a invata ce ai de facut pentru a evita un accident) atunci nr de accidente s-ar reduce destul de mult.
ESP-ul e ok, si mi se pare o idee buna sa fie obligatoriu, dar sa am posibilitatea sa il anulez daca vreau.
Cred ca sitemul de redus prostia ti-ar fi de folos tie.
Care-i legatura cu ESP-ul?
Pe strada nu conduc numai smecheri care se cred schumacheri, conduc de exemplu si profesori universitari si medici neurochirurgi care sunt soferi pe care tu i-ai numi prosti pentru ca pur si simplu vad masina ca pe un mijloc de transport nu de "ricing".
Da te rog frumos logout pana nu iti dau eu ... la ce comentezi ca un n00b daca nu citesti articolul ? Unde precizeaza cineva cum ca ar trebui pus pe toate masinile ? Doamne, daca nu v-as taia netul, sa ramaneti in continuare la coada vacii
orice poate fi pus se poate da si jos cu putina bataie de cap. Si in caz ca ti-e lene sa emrgi la un electrician...exista intotdeauna tabloul de sigurante :) Si eu sunt anti ESP/ABS dar doar la masina personala; e foarte buna legea pt populatie in general
@gamercosti
Prietene, tu esti cam impotriva sistemele electronice.
Eu de exemplu am un M3 e46 de ~400 cai.
Daca dezactivez complet esp si tc, schimb cauciucurile o data pe luna.
Apropo, am facut mai multe cursuri de condus sportiv pe Nurburgring, precum si un curs de drifting si un curs de pilotaj sportiv.
Asa ca stiu cum sta treaba cu condusul sportiv si cu condusul pe circuit.
Inca nu am vazut nici un Sebastien Loeb in devenire care sa mearga dealatul in viraje pe circuit, ca el e smecher si nu are nevoie de sisteme de protectie.
Mersul dealatul nu are nici un sens.
Iar pe circuit creste timpul exagerat de mult.
Oricum, pui in pericol pe ceilalti soferi de pe circuit daca incepi ca mergi ca prostul dealatul, ca tie iti place sa arzi cauciucurile.
Nu se stie cand poti sa pierzi controlul, iar pe un circuit public cum e Nurburgring, poti sa provoci usor un accident in lant.
In fine, eu unul am invatat cum sa conduc rapid si responsabil, nu sa merg dealatul fara rost si sa scartai cauciucurile la plecare, ca "jmecherii".
Deja aceste lucruri mi se par imature, dar fiecare face ce ii place.
Si stai relax, ca am mai condus si fara esp, ca doar nu il folosesc tot timpul, dar nu prea vad rostul.
Oricum, pe langa modificarile la motor, mi-am instalat si un diferential quaife, suspensii coil over si alte frane, deci esp-ul intra cam rar, deoarece am foarte multa aderenta, dar totusi e bine de stiut ca am un sistem care in caz de pericol poate sa reactioneze mai repede ca orice om.
Si acum trebuie sa suferim putin ca avem M3 E46 nu ? Si ca am facut cursuri de pilotaj pe Nurburgring.Am dreptate cumva?Sincer din tot ceea ce ai insirat tu, tocmai te-ai descris ca un "jmecher" ce rupe cauciucurile cu prima ocazie sa impresioneze o pitipoanca de Dorobanti.
@DeejayB
Stai tu linistit, ca nu sufar de nimic.
Problema e alta in Romania, frustrarea, ciuda si invidia.
Fiecare se descurca cum stie si isi ia masina dupa posibilitati, nevoi si preferinte, exact la fel ca si cu locuinta si multe altele.
Cei ce isi cumpara masini de zeci de mii de euro si deabia au bani de benzina, sunt inconstienti. Putini stiu ca la o masina de lux, daca nu mergi la reprezentanta la timp pt revizia mare de 20000 KM, nu o sa mai poti porni masina. Iar acea revizie costa mult.
In fine, nu am chef sa fac aici cursuri de antreprenoriat si nici de altceva.
Adica daca am zis ce masina am, si ca conduc RESPONSABIL, deoarece am facut cursuri pt asa ceva, si ca merg cu viteza doar unde pot face acest lucru in siguranta -adica pt tine, pe circuit si pe autostrada,
gata, sufar de mine si altele.
Probabil trebuia sa scriu ca conduc fara esp, ca doar sunt "jmecher", nu imi trebuie nici un sistem electronic, doar sunt pilot in devenire, si ca am vreo coaja de masina ce deabia trece itp-ul cu spaga, dar sunt bun si nu sufar de nimic. Am dreptate cumva ?
Unde ai fi vrut sa fac cursuri de condus pe circuit? Poate ca pe zecile de circuite din Romania.
Am dreptate cumva ?
Daca ziceam ca am Logan si ca merg ca la raliu, primeam 1000000 de plusuri.
Si nu ai inteles nimic din ce am scris mai sus.
Pe mine ma dispera astia care rup cauciucurile, doar ca sa fie smecheri.
M-am referit ca schimb cauciucurile o data pe luna daca dezactivez esp si tc. Asa si e.
E cam greu sa tii sub control cateva sute de cai, fara nici un ajutor. Si oricum, masina tot are o tendinta de supravirare. Asa ca de ce sa ard cauciucurile degeaba ?
De cand am schimbat diferentialul si suspensia, supravirarea e mult mai controlabila, iar datorita faptului ca diferenta de viteza intre rotile spate in viraje a scazut, esp-ul intra mult mai rar.
Adica exista o mica supravirare, cu toate sistemele pornite.
ESP-functioneaza prin "taierea" puterii, daca sub/supravirarea e
ESP-functioneaza prin monitorizarea masinii, mai precis a vitezei rotilor, a directiei de deplasare si a unghiului de directie de 25 de ori pe secunda.
Intervine daca e cazul prin "taierea" puterii, daca sub/supravirarea e mica, iar daca nu e suficient, la supra virare franeaza roata din exteriorul curbei, iar la subvirare roata din interiorul curbei. Sistemele moderne, reactioneaza mai rapid, si de asemenea pot cotrola si transmisia (daca e automata).
Eu oricum ma refeream la ideile lui gamercosti despre sistemele electronice, ca nu sunt bune.
Vezi, gamercosti si altii ca el, sunt de obicei soferii cei mai periculosi si cei care sufera de anumite complexe cel mai mult.
Cat timp toti pilotii si instructorii de pilotaj spun ca ABS-ul e extraordinar de bun, iar referitor la ESP, spun ca daca masina nu e prea stabila, sau mergi foarte rapid, sau conditiile de drum sunt imprevizibile e bine sa il lasi pornit,
vin cativa "viitori piloti de F1" sa zica ca sunt inutile sistemele respective.
Apropo, sunt din Cluj, si de multe ori sunt plecat in afara tarii, intr-o mica tara, unde marlania, prostia la volan si viteza excesiva se pedepsesc cu amenzi extrem de mari, plus confiscarea masinii. Asa ca am invatat sa fiu civilizat in trafic si sa merg cu viteza doar unde se poate face acest lucru in siguranta.
Sunt curios cum ai scos 400Cp..as aprecia daca mi-ai spune..Si daca tot ai facut cursuri de pilotaj pe Ring..sau mai stiu eu unde..ai stii deasemenea ca perfomantele cele mai bune pe circuit le ai fara anumite sisteme electronice in cazul de fata ESP-ul.
@CSL
Foarte simplu, mie nu prea imi mai intra esp-ul si ma folosesc mai mult de TC la pornirea de pe loc. Pe ploaie e util si esp-ul. Iar daca modifici masina, e totusi bine sa il lasi pornit, nu se stie niciodata.
Nu mai pre intra esp-ul, deoarece am redus diferenta de viteza intre rotile spate prin schimbarea diferentialului, iar suspensia coilover ajuta si ea mult.
Modificarile:
Piesele sunt cumparate online de la ca-int.co.uk
AM inceput modificarea motorului deoarece masina avea probleme la motor, de cand am cumparat-o.
IN principiu, pierdeam compresie, aveam compresie de 10,3:1, in loc de 11.5:1. Am zis ca e normal un pic de pierdere de compresie la 115000km, doar e uzura. Dar cand am dat o linie cu un 330i resoftat si m-a batut 330-ul, am zis sa investighez problema.
Marea surpriza cand am desfacut motorul:
pistolul nr 1 era ciobit, iar valvele erau crapate, iar din una din ele lipsea o mica bucata, ce a cauzat si ciobirea pistonului.
OK, piese schimbate:
Pistoane forjate JE compresie standard, biele forjate Carillo -aproape de 2 ori mai usoare decat cele standard. Cost ~2000 Euro.
Bine inteles, cilindrii au fost honuiti. Blocul nu a necesitat rectificare, si nici arborele cotit
Dar in schimb, cuzinetii si semi cuzinetii prezentau urme de uzura.
Biele+pistoane+cuzin eti+semi cuzineti+bolturi biele+prezoane bloc = ~2000 Euro.
APoi am decis sa schimba mai multe componente in chiuloasa, nu doar cele 4 supape.
Am luat un set de axe cu came Shrick, 280 admisie si 272 evacuare, plus role tacheti, tacheti, culbutori, valve mai mari cu 1 mm, si ghiduri valve, toate shrick.
Cost total ~4500 Euro.
Dupa aceea, am cumparat si o admisie de CSL, ce nu are MAF, de pe un CSL facut praf.
Am mai pus si o evacuare cu traseu mai mare, Supersprint racing, de 2x63.5mm, fara catalizatoare. Evacuarea a fost ~4600 euro.
A urmat o resoftare SKN, LS1, "la comanda".
Adica s-a scos complet limitatorul de viteza, iar cel de turatie a fost ridicat la 9500 rpm. Iar tabelul cu valorile pt amestecul de aer a fost modificat, deoarece eu nu mai am nici sonde lambda, nici catalizatoare si nici maf.
Acum, sincer sa fiu, nu recomand nimanui sa isi scoata maf-ul si catalizatoarele, desi combinat cu o resoftare profesionala, cresti putere cam cu 30 de cai, la motor aspirat pe benzina.
Apar multe probleme la temperaturi foarte scazute, si de asemenea la modificari de altitudine.
Intradevar, ECU se "adapteaza" la modificari, dar dureaza un anumit timp.
De asemenea nu recomand axe cu came cu durata mai mare de de 280 de grade la admisie si 275 de grade la evacuare.
Si asa, mai tot timpul am un sunet enervant la turatia de relanti, cauzat de came, plus o mica vibratie a motorului pana la 1500 rpm.
In fine, am mai schimbat si radiatorul de apa cu unul Zionsville -1500 Euro, radiator de ulei de competitie -900 Euro, pompa de ulei cu presiune si debit mai mari decat cele stoc, 1200 Euro, si probabil inca ceva piese de care nu imi aduc aminte momentan.
Sincer, deja imi pare rau ca am bagat atatia bani in masina. Probabil ca in viitor o sa imi cumpar si un compresor, sa duc puterea pe la ~600 de cai. Atunci o sa fie justificate toate aceste modificari, dar momentan, nu prea. Oricum, momentan am alte prioritati si alte obiective de realizat, nu de bagat bani fara rost in masini.
Oricum, nu imi consider masina ca fiind "tunata", de accea nici nu vreau sa o expun pe site-uri de profil samd, ci imi consider masina ca fiind una cu probleme, ce urmeaza sa mai fie setata/modificata, pentru a functiona optim.
In fine, daca te intereseaza mai multe despre modificarile pt M3, contacteaza-i pe cei de la ca-int.co.uk, si vorbeste cu ei despre ce iti trebuie tie. Ei au facut si masini de 600 de cai, asa ca stiu foarte bine ce iti trebuie in functie de ce doresti.
In caz ca nu ai observat scrie ca de acum incolo la masinile noi(care ies din fabrica).
Si tot in caz ca nu ai observat,daca te uiti la ultimele modele aparute,au esp ca dotare standard:
ex: Opel Astra/Tourer,Opel Insignia etc.
esp este destul de eficient in mentinerea masini pe sosea.la ce drumuri avem ar trebui mai multe sisteme de siguranta obligatori ;).foarte bine ca va fi obligatoriu pe modele noi.
Masinile fabricate DUPA 1 NOIEMBRIE vor fi obligate sa aiba ESP standard.
E chiar asa de grea limba romana ?
ESP-ul nu trebuie pus pe masini vechi.
DAR daca vrei sa faci masini si sa le vinzi in UE dupa 1 noiembrie, trebuie sa ai ESP.
Greu, nu ?
Eu unul as mai face o lege.
Daca nu obtii 4 stele la NCAP, sa nu te lase sa produci masina.
Practic producatorii auto ce fac jafuri sunt criminali in masa.
Si daca nu esti tu de vina intr-un accident, dar masina pe care o conduci deabia are 3 stele amarate la NCAP, si nu ofera siguranta, poti sa fii grav ranit sau chiar si mai rau.
Producatorul auto a facut bani de pe tine cand ai cumparat masina, iar tu ramai de fraier.
Ar fi o idee buna, dar pe producatori nu ii interesaza decat sa isi vanda masinile. Si sunt de vina si cumparatorii, pentru ca sunt putini aceia care si cumpara o masina noua si se gandesc la cate stele Euro NCAP are, sau ce sisteme de siguranta are, majoritatea se uita la sistemul audio, daca are AC etc.
Cum a fost si cazul cu Huidu, daca oamenii cu Loganul, aveau de exemplu tot ML ca Huidu sunt sigur ca numai murea nimeni. (Acum sa nu imi sariti toti in cap ca nu aveau oamenii bani de ML, era doar un exemplu.)
Problema e alta in accidentul lui Huidu.
Cei din Logan nu aveau nici unul centurile de siguranta.
In caz de rostogolire, lipsa centurilor creste riscul de rani grave si chiar de deces cu peste 90%.
Poti sa ai ce masina vrei, daca ai vreun accident grav si nu porti centura, cam dai de *****.
In primul rand, air bag-urile la majoritatea masinilor functioneaza doar daca ai centura pusa.
SI cum am zis, in caz de rostogolire, e mult mai probabil sa te alegi cu vreo fractura cervicala -in cel mai bun caz ramai imobilizat de la gat in jos, daca nu leguma/decedat,
decat sa se turteasca complet pavilionul peste tine.
Oricat de praf ar fi loganul, tot puteau supravietui cei din accident daca purtau centurile. Ca in o masina de 4 stele sau 5, nu se rasturnau, deci nu mureau, e cu totul altceva.
AS face eu o lege, de as putea:
Daca in urma expertizei medicale, se poate demonstra ca pasagerii dintr-un accident puteau sa scape de rani grave/mutilari/samd, daca purtau centura si ei nu au purtat-o, atunci sa nu li se acorde nici o despagubire.
Mai mult, sa plateasca soferul daune pt pasagerii sai, trebuia sa ii oblige sa respecte legea, adica sa isi puna centurile.
Vorba aceea, ce isi face omul cu mana lui...
E greu cu limba romana,poate ar trebui sa scrie in nemteste ca sa inteleaga toti ca numai la masinile fabricate de la 1 noiembrie e obligatoriu sa fie montat ESP-ul
Extrem de bine.EU am avut cu si fara.
Cea cu ESP nu am avut acident chiar daca are 300cai.Cea fara ESP am avut acident in prima zi cind am luato si are 143cai.(amindoua BMW)
dar sa punem si problema celor kre nu au ESP pe masina aia ce fac nu mai circula iarna k nu au ESP ca mie mi se pare o prostie cu cauciucuri de iarna si toata cacanaria asta din romania nici noi k darcu dar nici ***** k noi
Un lucru util dupa parerea mea... Cine a fost pus in situatii periculoase cu masina fara esp si cu masina cu esp poate sa confirme. Chiar te tine pe strada sistemul asta, e ceva incredibil!
27 oct 2011, 13:22
+1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »