vor sa micsoreze cilindreea ca sa scada emisiile, greutatea, consumul si taxele. eu am mai citit zvonuri ca motorul viitorului m3 va fi doar de 3000 cm cubi. atata timp cat va fi cel putin la fel de rapid ca precedentul, nu stiu unde ar fi problema.
in cativa ani o sa puna producatorii mai multe turbine decat pistoane la un motor. nu o sa mai zici ca ai motor 1.6 cu turbosuflanta, o sa zici ca ai torbosuflante cu motor de 1.6 :))
// I: Ce ai pe masina?
R: 6 turbine in linie supraalimentate de un motor de 1.3 :))
da turbo acela electric nu merge montat pe masini hybride? asa poate reusim sa reducem consumul de benzina la minim si sa mergem cat mai mult cu motorul electric...poate turbina aia ar face motorul sa meraga mai repede si sa reincarce in acelasi timp (sincer daca ar fi eu af mota 2 turbine electrice)
de exemplu pe Honda CR-Z motor de 1.5 benzina + unu electric + 2 turbo electrice,si daca vrem sa fim supe ECO in loc de o alimentare cu benzina pentru motorul de 1.5 o alimentare cu gas, nu sar putea asa ceva?
Exact...Sa se puna 3 turbine electrice,care baga aer in clindri impingand pistoanele,punand masina in functiune,fara a mai pune benzina...
Un nou motor electric :)))
Sper ca v-ati dat seama ca a fost o gluma :D
Felicitari celor de la BMW.Tot ei sunt cei care au facut sistemul twin turbo de pe M5 diesel parca,o turbina mica care intra la turatii mai mici,si una mai mare care intra la turatii mari.
din cate stiu eu bi'turbo e "o turbina mica care intra la turatii mai mici,si una mai mare care intra la turatii mari." si twin turbo = 2 turbine gemene care produce acelasi debit de presiune . e logic twin in lb romana = gemeni.
sincer ....or fi mai performante generatiile noi intradevar .... dar fiabilitatea a scazut dramatic,generatiia precedenta de M3 e46 cu 6 in linie cred ca are cel mai bun raport performante/fiabilit ate,cad prea repede turbinele astea...de costurile lor nici numai vorbim,nu e vorba doar de BMW ci de toate marcile,intr-adevar sunt mult mai performante si au un raport mult mai bun CP/L dar ar trebui ,,sudate'' mai bine :)
E foarte bine ca se fac progrese dpdv al performantelor dar asteptam si progrese ale fiabilitati :)
Sigur nu te refereai la Intel? Ca sincer acum, daca bmw este the power of technology, mercedess si tehnologiile lor sunt un fel de masina timpului... Da, fac masini super, dar nu inventeaza lucruri atat de nemaivazute. Sincer pe mine ma impresioneaza cu mult mai mult, inventiile celor de la bosch in domeniul auto, decat "hai sa mai punem o turbina electrica si sa ne facem marketing cum ca am inventat tehnologia interstelara..."
BMW a fost pioner in a inventa "chestii" prin Formula 1 pe care tu le crezi minore ...si asta innaintea multora ...inclusiv Ferrari! deci hai sa recunoastem si sa ii dam lui BMW ce e a lui BMW!si Mercedes deasemenea reprezinta o entitate in tehnologie,DAR ce sunt eu de vina ca BMW inventeaza o tehnologie mai SPORTIVA si mai ATRAGATOARE ca rivalii de la Mercedes?de ce crezi acum ca lumea prefera mai mult BMW decat Mertul in multe cazuri???Sau ...de ce nu au inventat sau testat primii cei de la Mercedes tehnologia "tri-turbo"?totusi ...Mercedes reprezinta o entitate in lumea auto ! Dar BMW este o entitate bazata pe armonizarea PERFECTA dintre tehnolgie si performanta!Si pana in ziua de azi vad ca tabelul nu se schimba ...!
Dupa mine, un motor tri - turbo nu ar fi cea mai inteligenta alegere (asa ca pot sa patenteze astia de la BMW oricate turbine vor). Ai mai jos motivele mele:
1) Costuri suplimentare pentru development: eu am condus si bi-turbo si turbo normal si twin turbo si sincer povestea cu lagul ... este doar o poveste. Cand conduci mai agresiv se presupune ca nu ai 2000 rpm si undeva peste 4000 deci no lag! Lagul nu apare decat dupa ce faci tuning la masina si pui o turbina mult mai mare decat cea din fabrica. BMW-ul M3 este aspirat si pana la 5000rpm nu trage deloc (deci pana la turatia asta poti sa zici ca are un "ditamai" lagul). Asta nu-l impiedica sa fie o masina senzationala peste 5000rpm si overall!
2) Sansele ca una din turbine sa se strice sunt de 3 ori mai mari decat la o singura turbina :(
3) Gandeste-te la principiul de functionare al unui motor: Ca sa obtii performante cat mai bune vrei ca aerul sa intre si sa iasa cat mai repede din motor (nu sa il treci prin 100 de turbine). Din acest motiv motorul de 2.5L turbo de pe Audi are 340Hp exact cat cel de 3.0L de pe 1M (ma rog, ... sunt mai multe motive).
4) 3 turbine sunt mai grele decat una singura + au pierderi prin frecare mai mari. Greutate mai multa pe fata! ... nu prea as alege aceasta varianta. Din acest motiv toate BMW-urile au greutate foarte mare (ca sa obtii o greutate 50:50 trebuie sa dai jos de pe fata si sa pui pe spate). Ce faci cu 3 turbine + tevi aditionale + 2 admisii + ...
5) Spatiu la motor micsorat + temperaturi crescute
6) Foarte important pentru mine: cum ***** ii mai fac tuning la un 3 turbo? Cred ca daca merg la o firma de tuning si le zic ca vreau si eu 3 turbine mai mari pentru motorul meu o sa-mi zica: "Nu mai bine iti iei un Nissan GTR si gata!"
Sincer, nici tu nu cred ca ti-ai lua vreodata un 3 turbo :)
@cipsony - Eu iti respect parerea ta si punctele tale de vedere , dar chiar ai impresia ca aia de la Bmw sunt atat de prosti ? N ingineri lucreaza/testeaza o solutie inainte sa o puna pe piata . Chiar crezi ca daca nu s-ar merita ar mai face asta ?
Pai au venit cu solutia pe piata? NU
Au lansat vreo masina cu varianta asta in serie? NU
Au obtinut performante mai bune cu 3 turbine decat alti producatori cu 1 turbina? NU
Si-au facut reclama printre randurile BMW-istilor si nu numai? DA
Prin comentariile mele nu neg ca BMW este o companie super tare si ca face niste masini foarte performante. Si reclama pe care si-o fac prin astfel de "smecherii" este geniala. Ma intriga faptul ca au super dealuri cu diverse reviste si astia imediat publica toate tampeniile fara sa gandeasca prea mult (nu cred ca jurnalistii se pricep prea mult la masini ca altfel ar fi fost pe circuit sau in service si nu in fata tastaturii). Uneori nu mi se pare corect din partea unei reviste de renume (gen Car and Driver) sa vina cu o minciuna de genul "Bmw M5 0-60mph = 3.7s) --> asta este imposibil si la o masina cu tractiune integrala si acelasi raport putere/greutate.
Tri-Turbo nu a inventat Bmw-ul.... sunt Supra pe net facute de amatori de acum 15 ani...cum sa fi inventat de Bmw???
Iar sa pui 10 Turbine la o masina nu este o inventie, este un alt mod de de a scoate puterea dintr-o masina.... INVENTIE :))))
Amatori, ai spus bine, supra aia cu trei oo mai mult de 1000 de km nu face cu motorul ala. ideea in spatele unei astfel de inventii este fiabilitatea la puteri mari. nu iau apararea bmw chiar mi se pare inutila aceasta "inventie" dar sunt cateva comentarii pe aici din cauza carora te doare capul, zicea cineva chiar de M5 diesel mai sus...
nu tri-turbo este inventia si patentul ... turbina electrica in constructia unei masini de serie ESTE!!! Chiar si folosirea ei in combinatie cu alte 2 turbine cu geometrie variabila tot este o inventie !
Sincer prin stiri de genul asta, nu pot face nici o deosebire intre bmw si bianca dragusanu. Asa cum spune aia ca si-a rupt picioarele, numai ca sa o mai bage putin in seama televiziunile, asa mai lanseaza si astia de la bmw(si nu sunt singura marca amatoare de asa ceva) cate un zvon sau pseudo-tehnologie, ca sa atraga putin privirile potentialilor clienti.
Treaba cu turbina electrica mi se pare o absurditate si ceva total inutil, avand in vedere ca ar fi putut folosi la fel de usor pentru turatii mici un compresor mecanic.
Precum zicea si colegul de mai sus, mai bine imi iau un GTR si le am pe toate: tehnologie, putere, un oarecare exclusivism, tehnologie, tehnologie, tehnologie... ahh da si nu in ultimul rand tehnologie.
Sunt masini bune, nu zic ca nu, dar alt motiv decat pasiunea pentru aceasta marca, nu cred ca m-ar determina sa imi cumpar un bmw.
YGD-sef, cand vorbesti de formula unu, rally, nascar, etc... treci in alta categorie, respectiv cea a masinilor de competitie, unde iarasi, mai mult decat mediocra, nu vad la ora actuala participarea brandului bmw.
turbina electrica nu este o absurditate, un compresor mecanic are limitarile lui din cauza direct proportionalitatii turatiei lui cu cea a motorului, o turbina electrica anuleaza multe efecte turbionare si poate fi reglata constant in functie de conditiile atmosferice schimbatoare, eu ma gandeam de mult la un asemenea proiect pentru facultate (politehnica)
repet: de unde alimenteaza motorul electric, are o baterie suplimentara, sau ce?
ce sa zic, superinventie..http: //forum.4tuning.ro/46 5-turbine-and-blow-of f/60786-vand-turbina- electrica-universala. html
Inventia secolului: BMW transforma benzina in energie cinetica --> apoi transforma energia cinetica in energie electrica --> apoi transforma inapoi energia electrica in energie cinetica ... si toate astea ca sa bage niste aer in motor :) :) :)
Intrebare: Cat de fan BMW trebuie sa fii ca dupa ce niste oameni iti explica cu argumente logice, simple, clare cum sta treaba tu sa crezi in continuare intr-o prostie ? Fa scroll si vei afla :)