Turbina electrica, patentata de BMW. Se naste era tri-turbo la scara mare! Inovatii auto 3 Noiembrie Turbina electrica, patentata de BMW. Se naste era tri-turbo la scara mare!
Toate comentariile (39):
GreenCat
66 comentarii 86 puncte
M3 ...V6?!?! :|
03 nov 2011, 16:10
+4
Csl
329 comentarii 346 puncte
V6 tri-turbo.
03 nov 2011, 16:20
+11
47 comentarii 115 puncte
ar fi o mare dezamagire sa fie v6, cand la ei traditia este reprezentata de 6 in linie... :(
03 nov 2011, 16:22
+7
kjb_pierre
9 comentarii 64 puncte
pai ultimul a fost V8 de 4 litrii,nu?
03 nov 2011, 17:04
+6
325 comentarii 709 puncte
Yep...
03 nov 2011, 17:14
+1
marius3030
33 comentarii 109 puncte
corect
03 nov 2011, 17:30
+2
rapid1923
34 comentarii 51 puncte
vor sa micsoreze cilindreea ca sa scada emisiile, greutatea, consumul si taxele. eu am mai citit zvonuri ca motorul viitorului m3 va fi doar de 3000 cm cubi. atata timp cat va fi cel putin la fel de rapid ca precedentul, nu stiu unde ar fi problema.
03 nov 2011, 18:00
+7
113 comentarii 236 puncte
in cativa ani o sa puna producatorii mai multe turbine decat pistoane la un motor. nu o sa mai zici ca ai motor 1.6 cu turbosuflanta, o sa zici ca ai torbosuflante cu motor de 1.6 :)) // I: Ce ai pe masina? R: 6 turbine in linie supraalimentate de un motor de 1.3 :))
03 nov 2011, 18:10
+33
28 comentarii 58 puncte
Si ce nu e mai bine asa?...poate reusesc asa sa faca un motor care sa mearga decat cu turbine si aer =)) =)) =)) =)) =))
03 nov 2011, 18:26
+7
99 comentarii 191 puncte
da turbo acela electric nu merge montat pe masini hybride? asa poate reusim sa reducem consumul de benzina la minim si sa mergem cat mai mult cu motorul electric...poate turbina aia ar face motorul sa meraga mai repede si sa reincarce in acelasi timp (sincer daca ar fi eu af mota 2 turbine electrice) de exemplu pe Honda CR-Z motor de 1.5 benzina + unu electric + 2 turbo electrice,si daca vrem sa fim supe ECO in loc de o alimentare cu benzina pentru motorul de 1.5 o alimentare cu gas, nu sar putea asa ceva?
07 nov 2011, 14:45
0
105 comentarii 64 puncte
asta e de departe cel mai tare comentariu care l-am vazut anu asta pe 4T!
07 nov 2011, 22:32
0
182 comentarii 301 puncte
Exact...Sa se puna 3 turbine electrice,care baga aer in clindri impingand pistoanele,punand masina in functiune,fara a mai pune benzina... Un nou motor electric :))) Sper ca v-ati dat seama ca a fost o gluma :D Felicitari celor de la BMW.Tot ei sunt cei care au facut sistemul twin turbo de pe M5 diesel parca,o turbina mica care intra la turatii mai mici,si una mai mare care intra la turatii mari.
03 nov 2011, 18:59
+2
7 comentarii 12 puncte
din cate stiu eu bi'turbo e "o turbina mica care intra la turatii mai mici,si una mai mare care intra la turatii mari." si twin turbo = 2 turbine gemene care produce acelasi debit de presiune . e logic twin in lb romana = gemeni.
03 nov 2011, 20:07
+2
CJ65RES
152 comentarii 134 puncte
exact. 535d bi-turbo daca bine stiu. 3000cmc, undeva la 280 cp
03 nov 2011, 21:28
0
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
felicitari BMW....va asteptam si cu alte noi inventii :D
03 nov 2011, 19:10
-1
186 comentarii 83 puncte
Inca un patent in palmaresul de succes al celor de la BMW, Felicitari!
03 nov 2011, 19:51
-1
107 comentarii 93 puncte
sincer ....or fi mai performante generatiile noi intradevar .... dar fiabilitatea a scazut dramatic,generatiia precedenta de M3 e46 cu 6 in linie cred ca are cel mai bun raport performante/fiabilit ate,cad prea repede turbinele astea...de costurile lor nici numai vorbim,nu e vorba doar de BMW ci de toate marcile,intr-adevar sunt mult mai performante si au un raport mult mai bun CP/L dar ar trebui ,,sudate'' mai bine :) E foarte bine ca se fac progrese dpdv al performantelor dar asteptam si progrese ale fiabilitati :)
03 nov 2011, 21:07
+4
127 comentarii 18 puncte
de unde se alimenteaza motorul ala electric?
03 nov 2011, 22:04
0
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
BMW- The ///POWER OF TEHNOLOGY!
03 nov 2011, 22:53
0
325 comentarii 709 puncte
Sigur nu te refereai la Intel? Ca sincer acum, daca bmw este the power of technology, mercedess si tehnologiile lor sunt un fel de masina timpului... Da, fac masini super, dar nu inventeaza lucruri atat de nemaivazute. Sincer pe mine ma impresioneaza cu mult mai mult, inventiile celor de la bosch in domeniul auto, decat "hai sa mai punem o turbina electrica si sa ne facem marketing cum ca am inventat tehnologia interstelara..."
03 nov 2011, 23:25
+3
YGD-sef
4006 comentarii 682 puncte
BMW a fost pioner in a inventa "chestii" prin Formula 1 pe care tu le crezi minore ...si asta innaintea multora ...inclusiv Ferrari! deci hai sa recunoastem si sa ii dam lui BMW ce e a lui BMW!si Mercedes deasemenea reprezinta o entitate in tehnologie,DAR ce sunt eu de vina ca BMW inventeaza o tehnologie mai SPORTIVA si mai ATRAGATOARE ca rivalii de la Mercedes?de ce crezi acum ca lumea prefera mai mult BMW decat Mertul in multe cazuri???Sau ...de ce nu au inventat sau testat primii cei de la Mercedes tehnologia "tri-turbo"?totusi ...Mercedes reprezinta o entitate in lumea auto ! Dar BMW este o entitate bazata pe armonizarea PERFECTA dintre tehnolgie si performanta!Si pana in ziua de azi vad ca tabelul nu se schimba ...!
04 nov 2011, 01:08
-1
106 comentarii 113 puncte
prefera BMW ca nu are bani de un Mercedes cu aceleasi dotari, si in plus esti mai "racer" daca ai BMW
04 nov 2011, 09:05
-3
498 comentarii 125 puncte
Sti care e smecheria aici ? Mercedes chiar au testat primii ( ca nu putem vorbi de inventat ) un motor diesel de 3L supraalimentat cu 3 turbine .
04 nov 2011, 11:12
-2
227 comentarii 144 puncte
Dupa mine, un motor tri - turbo nu ar fi cea mai inteligenta alegere (asa ca pot sa patenteze astia de la BMW oricate turbine vor). Ai mai jos motivele mele: 1) Costuri suplimentare pentru development: eu am condus si bi-turbo si turbo normal si twin turbo si sincer povestea cu lagul ... este doar o poveste. Cand conduci mai agresiv se presupune ca nu ai 2000 rpm si undeva peste 4000 deci no lag! Lagul nu apare decat dupa ce faci tuning la masina si pui o turbina mult mai mare decat cea din fabrica. BMW-ul M3 este aspirat si pana la 5000rpm nu trage deloc (deci pana la turatia asta poti sa zici ca are un "ditamai" lagul). Asta nu-l impiedica sa fie o masina senzationala peste 5000rpm si overall! 2) Sansele ca una din turbine sa se strice sunt de 3 ori mai mari decat la o singura turbina :( 3) Gandeste-te la principiul de functionare al unui motor: Ca sa obtii performante cat mai bune vrei ca aerul sa intre si sa iasa cat mai repede din motor (nu sa il treci prin 100 de turbine). Din acest motiv motorul de 2.5L turbo de pe Audi are 340Hp exact cat cel de 3.0L de pe 1M (ma rog, ... sunt mai multe motive). 4) 3 turbine sunt mai grele decat una singura + au pierderi prin frecare mai mari. Greutate mai multa pe fata! ... nu prea as alege aceasta varianta. Din acest motiv toate BMW-urile au greutate foarte mare (ca sa obtii o greutate 50:50 trebuie sa dai jos de pe fata si sa pui pe spate). Ce faci cu 3 turbine + tevi aditionale + 2 admisii + ... 5) Spatiu la motor micsorat + temperaturi crescute 6) Foarte important pentru mine: cum ***** ii mai fac tuning la un 3 turbo? Cred ca daca merg la o firma de tuning si le zic ca vreau si eu 3 turbine mai mari pentru motorul meu o sa-mi zica: "Nu mai bine iti iei un Nissan GTR si gata!" Sincer, nici tu nu cred ca ti-ai lua vreodata un 3 turbo :)
04 nov 2011, 11:50
+1
ovydioo
231 comentarii 251 puncte
+1 pt cipsony... si sfarsitul cu gt-r este :-) nu stiu dc te-ai gandit si la faptul ca sunt tot 6 cilindrii sau ti-a iesit pur si simplu
04 nov 2011, 13:29
0
4dey
49 comentarii 164 puncte
Off Topic: Dute si fate inpresionat in alta parte ;) On Topic: felicitari, asteptam si alte inventii ;)
04 nov 2011, 01:10
+1
498 comentarii 125 puncte
@cipsony - Eu iti respect parerea ta si punctele tale de vedere , dar chiar ai impresia ca aia de la Bmw sunt atat de prosti ? N ingineri lucreaza/testeaza o solutie inainte sa o puna pe piata . Chiar crezi ca daca nu s-ar merita ar mai face asta ?
06 nov 2011, 13:42
-1
227 comentarii 144 puncte
Pai au venit cu solutia pe piata? NU Au lansat vreo masina cu varianta asta in serie? NU Au obtinut performante mai bune cu 3 turbine decat alti producatori cu 1 turbina? NU Si-au facut reclama printre randurile BMW-istilor si nu numai? DA Prin comentariile mele nu neg ca BMW este o companie super tare si ca face niste masini foarte performante. Si reclama pe care si-o fac prin astfel de "smecherii" este geniala. Ma intriga faptul ca au super dealuri cu diverse reviste si astia imediat publica toate tampeniile fara sa gandeasca prea mult (nu cred ca jurnalistii se pricep prea mult la masini ca altfel ar fi fost pe circuit sau in service si nu in fata tastaturii). Uneori nu mi se pare corect din partea unei reviste de renume (gen Car and Driver) sa vina cu o minciuna de genul "Bmw M5 0-60mph = 3.7s) --> asta este imposibil si la o masina cu tractiune integrala si acelasi raport putere/greutate.
06 nov 2011, 17:24
+1
498 comentarii 125 puncte
Dar unde te grabesti ? De ce nu ai rabdare ? Inca nu s-a lansat M3-ul nou .
07 nov 2011, 17:01
0
DZ1
DZ1
106 comentarii 188 puncte
Tri-Turbo nu a inventat Bmw-ul.... sunt Supra pe net facute de amatori de acum 15 ani...cum sa fi inventat de Bmw??? Iar sa pui 10 Turbine la o masina nu este o inventie, este un alt mod de de a scoate puterea dintr-o masina.... INVENTIE :))))
04 nov 2011, 08:33
+3
14 comentarii 12 puncte
Amatori, ai spus bine, supra aia cu trei oo mai mult de 1000 de km nu face cu motorul ala. ideea in spatele unei astfel de inventii este fiabilitatea la puteri mari. nu iau apararea bmw chiar mi se pare inutila aceasta "inventie" dar sunt cateva comentarii pe aici din cauza carora te doare capul, zicea cineva chiar de M5 diesel mai sus...
05 nov 2011, 11:13
0
20 comentarii 19 puncte
nu tri-turbo este inventia si patentul ... turbina electrica in constructia unei masini de serie ESTE!!! Chiar si folosirea ei in combinatie cu alte 2 turbine cu geometrie variabila tot este o inventie !
06 nov 2011, 13:17
0
DZ1
DZ1
106 comentarii 188 puncte
De acum o sa pun pe fiecare cilindru un Turbo si o sa patentez ca inventie :))
04 nov 2011, 08:34
+5
325 comentarii 709 puncte
Sincer prin stiri de genul asta, nu pot face nici o deosebire intre bmw si bianca dragusanu. Asa cum spune aia ca si-a rupt picioarele, numai ca sa o mai bage putin in seama televiziunile, asa mai lanseaza si astia de la bmw(si nu sunt singura marca amatoare de asa ceva) cate un zvon sau pseudo-tehnologie, ca sa atraga putin privirile potentialilor clienti. Treaba cu turbina electrica mi se pare o absurditate si ceva total inutil, avand in vedere ca ar fi putut folosi la fel de usor pentru turatii mici un compresor mecanic. Precum zicea si colegul de mai sus, mai bine imi iau un GTR si le am pe toate: tehnologie, putere, un oarecare exclusivism, tehnologie, tehnologie, tehnologie... ahh da si nu in ultimul rand tehnologie. Sunt masini bune, nu zic ca nu, dar alt motiv decat pasiunea pentru aceasta marca, nu cred ca m-ar determina sa imi cumpar un bmw. YGD-sef, cand vorbesti de formula unu, rally, nascar, etc... treci in alta categorie, respectiv cea a masinilor de competitie, unde iarasi, mai mult decat mediocra, nu vad la ora actuala participarea brandului bmw.
04 nov 2011, 16:21
+2
AG-97-GDF
292 comentarii 878 puncte
Trebuia sa le dea cineva explicatia . Bv!
05 nov 2011, 10:24
+1
20 comentarii 19 puncte
turbina electrica nu este o absurditate, un compresor mecanic are limitarile lui din cauza direct proportionalitatii turatiei lui cu cea a motorului, o turbina electrica anuleaza multe efecte turbionare si poate fi reglata constant in functie de conditiile atmosferice schimbatoare, eu ma gandeam de mult la un asemenea proiect pentru facultate (politehnica)
06 nov 2011, 13:14
-1
127 comentarii 18 puncte
repet: de unde alimenteaza motorul electric, are o baterie suplimentara, sau ce? ce sa zic, superinventie..http: //forum.4tuning.ro/46 5-turbine-and-blow-of f/60786-vand-turbina- electrica-universala. html
06 nov 2011, 16:00
0
227 comentarii 144 puncte
Inventia secolului: BMW transforma benzina in energie cinetica --> apoi transforma energia cinetica in energie electrica --> apoi transforma inapoi energia electrica in energie cinetica ... si toate astea ca sa bage niste aer in motor :) :) :) Intrebare: Cat de fan BMW trebuie sa fii ca dupa ce niste oameni iti explica cu argumente logice, simple, clare cum sta treaba tu sa crezi in continuare intr-o prostie ? Fa scroll si vei afla :)
06 nov 2011, 17:29
+3
ionut_x
1525 comentarii 25 puncte
Pot copia si eu articolul , daca specific de unde l-am loat ?
12 nov 2011, 22:33
-1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »