cu sigurantza e un plus de aderentza pe sapada si gheatza. pe ciment...nu stiu daca ar ajuta, pe zapada ar accentua aderentza si manevrabilitatea, si pe gheatza sigur sigur sunt foarte bune...cred eu.
eu zic ca merita.
Buna,
Sunt interesante eu am vazut ceva de genu in franta la 239€, cred ca sunt mai bune si usor de montat asa zisele "Sosete".Cele de generatie noua sunt dintr-un material mult mai rezistent si Top speedul a urcat pana la 70km/h ceea ce mi se pare super pe un drum cu zapadat..
Off Topic: Puteti sa imi spuneti daca in legislatia romana auto scrie undeva ca este obligatoriu ca ptr sezonul rece sa fie obligatoriu un set de lanturi in masina. De exemplu ca si trusa medicala sau triunghiu. Va rog sa imi spuneti numai daca sunteti siguri si cunoasteti legea.
Merci
nu exista lege pentru asa ceva, dar politia iti poate interzice sa circuli pe o anumita portiune de drum pentru ca exista riscul sa ramai acol fara lanturi. si ar mai fi cazul in care niste politisti cu simtul rspunderii te amendeaza pentru ca ai blocat circulatia sau o ingreunezi (in cazul in care se intampla). eu zic ca e bine iarna sa ai si lanturi si un saculet cu nisip ca nu se stie.
daca dai un simplu' search pe google la "lanturi iarna" o sa gasesti pe primele 2-3 site-uri la modele de o sa fii surprins ca exista asa ceva... dar probabil e mai usor sa postezi "inteligent" pe aici si sa-ti dai seama dupa ca esti la fel de prost informat ca stirea asta "noua" despre lanturi vechi
nu mi se pare prea de incredere- l a forta laterala - sa zicem o virare mai violenta- ce se intampla??? nu ies de pe roata?- si cred ca sutn eficiente doar pe gheata - intr-o zapda mai mare au eficienta zero- dimensionea "crampoanelor" este prea mica ca sa poate fi luata in considerare in zapada mai afanata.
au si avantaje - usor de pus, greutate mica
Eu iti garantez c ais mult mai de incredere decat lanturile alea , parca de inchisoare , de mova veche care se pun pe masini . Cu alea ce faci frate ? pe langa cas mertal curat si aluneca mai usor pe gheata decat cauciucurile simple pentru ca intrerupe contactu cauciucului cu asfaltu , asta are "gheare" care prind in asfalt , zapada si ft bine si in gheata . Nici la franare nici la rulare nu vad dc ar scadea performantele pentru ca is niste gheare care ajuta sa se "agate" cauciucu de asfalt si sa propulseze masina . La fel e si in caz ca esti in panta sau opresti controlu tractiunii , no sa mai patinere pentru ca se agata de asfalt si nu mai are cum sa piarda tractiune . Eu sincer , la cauciucurile late nici nu m-ash limita la 1 , as pune 2 , si nu nu pica de pe roata pentru ca se strange tare pe roata si functioneaza la fel de bine ca si senila , plus ca pe aia nu o tine stransa nimic , inafara de faptu ca ruleaza pe rotile care o intind .
Cele 2 clipuri, in opinia mea, sunt absolut irelevante. Pentru cei care nu au vazut pana acum astfel de lanturi, era mult mai folositor un clip comparativ si sa se arate performantele acestor lanturi pe zapada/gheata. Nu cred ca e cineva interesat sa le foloseasca pe asfalt uscat...
Prietene , is construite pentru cauciucuri de iarna , plus ca nu difera cu nimic alea de iarna decat santurile , iar "ghearele" astea , ca depfapt nus lanturi , nu au nimic care sa intre in santuri , doar niste varfuri care ies inafara si prind in gheata . Aici e ca situatia clasica , urmarire intre caine si pisica pe gresie : si cum zicea cineva , in 9 din 10 cazuri cainele o sa derapeze si pisica continua pentru ca are gheare cu care se prinde mai bine .
Complet deacord . Nici vorba sa se compare cu lanturile . Alea is doar niste zale de metal curat care le pui pe roata , iti ridica masina de pe sol si aluneca mult mia bine , si care pe zapada actioneaza ca niste lopeti si se umplu de zapada , si nu numai ca nu te ajuta , dar te si incurca mai rau .
Nu conteaza ce cauciucuri ai , cand dai se zapada aia maro , semitopita , calcata de masini si iti umple santurile sau gheata , poti sa ai ce cauciucuri vrei , tot aluneci linistit . Daca ai ai nu aluneci pentru ca "zgarie" asfaltu pana se prinde si gt .
pe asfalt uscat probabil vroiau sa demonstreze ca nu scapa la fortele laterale, eram sceptic oarecum cand le-am vazut,insa au un sistem de stragere destul de bun.
Nu e vorba de bazaconii , ci de inventi gandite . Oricum cele mai utile ar fi niste "lanturi" de genu asta dar care se pot completa si pe latime , sa le faci mai late , si cu profil ca si senilele , cu alea iti garantez ca nu derapezi pe orice ai merge . Asta daca nu vrei sa cumperi direct , senile pentru masini , pe care le pui in locu rotilor , si care merg perfect si pe asfalt ( daca mai prinzi portiuni fara zapada)
Total nesigure. Sanse mari sa se deplaseze stanga dreapta si sa te trezesti cu ele incolacite dupa planetara si fixate bine in etrierul de frana. Daca le strangi prea tare o sa taie cauciucurile. Pentru moment lanturile clasice isi fac foarte bine treaba.
"E vorba de lanturi universale, care se potrivesc la orice masina, la orice roata."
Daca-mi spune si mie cineva cum prinzi porcariile astea pe niste anvelope care nu au acel sant longitudinal.....(ex emplu GoodYear UG 500).
Frate , nu pricepi , ELE NU AI NIMIC CARE SA INTRE IN SANTURILE CAUCIUCULUI , SI SE MENTIN PE ROATA PRIN STRANGERE , POTI SA AI SI SLICKURI , ATATA TIMP CAT LE STRANGI NU AI TREABA