Ferrari FF de 887 cp care merge cu bioetanol - mai verde, mai puternic Green Cars 18 Ianuarie Ferrari FF de 887 cp care merge cu bioetanol - mai verde, mai puternic
Toate comentariile (6):
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
94 comentarii 260 puncte
Tie iti place sa dai cu bata in balta si sa scrii fara sa stii, nu-i asa ? Pt informatia ta, E85 -adica 85% etanol (alcool etilic) si 15% benzina de 98, are o cifra octanica de 105. Cifra octanica mai mare duce la reducerea riscului aparitiei arderii detonante, poti sa ai compresie mai mare, sau presiune mai mare in cilindri (turbo sau compresor), deci implicit mai multa putere. Acum, E85 mai are o propietate, si anume caldura mare de evaporare. Scade temperatura amestecului carburant injectat, si se imbunatateste raportul Tmax/Tmin. Cum densitatea aerului e invers proportionala cu temperatura si direct proportionala cu presiunea. Pe scurt, presiune mai mare si temperatura mai mica => putere mai mare. Arderea e mult mai curata decat la benzina. Arderea etanolului pur creeaza doar caldura+CO2+H2O. La E85 mai apar si compusii normali la arderea pe benzina, dar in cantiate mica. Mai pe romaneste, etanolul scade temperatura motorului, prelungind durata de viata a acestuia. Alte avantaje ar mai fi: aburul generat in arderea etanolului are un efect lubrifiant, si de asemenea se curata depunerile din motor, in special calamina de pe pistoane si de supape. Arderea este mai lenta, solicitarile mecanice asupra motorului fiind mai mici. Per total, la aproximativ aceleasi costuri, obtii un motor mai curat, mai puternic, cu o durata de viata de 2-3 ori mai mare. Singurul dezavantaj e ca trebuie sa ai un sistem de alimentare foarte bun, ce poate sa reziste la etanol. Masinile premium precum si cele vechi nu au nici o problema, avand componente de calitate superioara.
18 ian 2012, 17:58
+2
6 comentarii 3 puncte
Bioetanol-ul este un combustibil ecologic, formula chimica fiind aceeasi cu cea a alcoolului etilic gasit in bauturile spirtoase. Materia prima din care se produce bioetanol-ul este reprezentata de resturi din industria lemnului (cherestea, bucati de lemn, hartie reciclata), trestie de zahar, sfecla de zahar, porumb etc. Bioetanol-ul este folosit ca o alternativa la benzina, in amestecuri de proportii diferite cu aceasta sau in stare pura (E100). Din punct de vedere al caracteristicilor bioetanol-ului, acesta are o cifra octanica mai mare decat benzina, de aici rezultand o ardere mai eficienta (implicit si emisii de CO2 mai reduse decat in cazul motoarelor care functioneaza doar cu benzina, emisii fara sulfuri si hidrocarburi). Puterea energetica per litru este insa mai mica (34%), fiind nevoie de mai mult combustibil pentru acelasi numar de kilometri. Pentru atingerea unei eficiente cat mai ridicate, o masina trebuie dotata cu un motor exclusiv proiectat pentru a functiona cu bioetanol, adica un motor cu o rata de compresie a amestecului combustibil mai mare (valori apropiate de 20:1).
18 ian 2012, 13:02
+2
ConstantinRobert
107 comentarii 8 puncte
jok3r_E30 dupa cum vezi si u pe masina asta are mai multi cai, cea ce inseamna ca combustibilul e mai bun, in afara de emisii... Dar ma intreb cat consuma la litru si cat costa bioetanolul, oare o fii convenabil???
18 ian 2012, 16:55
+1
1153 comentarii 4446 puncte
O treaba super tare..cresterea puterii+ scaderea poluarii in aceelasi timp la o asemenea masina..Respect!
18 ian 2012, 19:12
+1
trifalex
427 comentarii 726 puncte
masina de familie:)))...superb a
18 ian 2012, 20:06
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »