Problema e ca iti scade agilitatea masinii ca o volanta de genu ala trebe sa aibe vreo 100kg... da cred ca ii si pasa cuiva ca ar vrea sa mearga pe circuit cu volvo :))
A vorbit cunoscatorul din tine!
Doar tu crezi ca in Formula 1, (de unde si provine sistemul), puneau ei 100 kg la alte 550 ale masei uscate ale bolidului...adica un plus de 20% la greutate, asa, numai ca aveau ei chef sa re-proiecteze tot bolid-ul de la 0, sa tina cont de balastul extra...
Doar stii ca in Formula 1 ei is atenti si la 1 kg, daramite 100.
Si nu, volanta nu trebuie sa aiba 100 kg. Trebuie sa aiba forma corespunzatoare si diametrul conform pentru a obtine o dinamica buna a bratului fortei inmultit cu viteza radiala.
Un disc de 1kg, invartit la 10 000 rpm, obtine o "masa" cinetica de aprox 20 kg. La 50 000 rpm, obtine peste 100 kg. Daca initial puneai un disc de 100, nu mai miscai masina in vreo directie.
Dar na...poate ai tu dreptate, mai stii? :)
Si ca sa fiu mai exact, sistemul are 6 kg si 20 cm. Pun pariu ca nu te asteptai la asa dimensiuni, ha?
http://www.technologicvehicles.com/en/green-transportation-news/2437/video-kers-in-road-cars-volvo-says-yes---25-f
Astia de la Volvo sunt baieti de treaba... cand au inventat centura au permis restul producatorilor de masini sa foloseasca "inventia" free. Daca fac la fel si cu sistemul asta o sa le trimit o felicitare de craciun.
Iar volante,magneţi,scripeţi,hibrizi,sfaturi,şamd cum să consume motoru mai puţin.Mai interesante ar fi soluţii de ieftinire a preţului combustibililor.
Foarte interesant , dar in afara orasului este inutil pentru ca nu prea folosesti frana , dar o idee interesanta pentru cei care merg foarte mult in oras :D