Te crezi sofer? Intra aici si testeaza-ti cunostintele Alte sporturi cu motor 7 August Te crezi sofer? Intra aici si testeaza-ti cunostintele
Toate comentariile (45):
45 comentarii 161 puncte
"Conducem o masina cu tractiune fata care pierde aderenta intr-un viraj plin de nisip. Ce facem? Din cate inteleg din intrebare masina subvireaza si atunci raspunsul ar fi sa iei piciorul de pe acceleratie si cam atat... Daca nu ziceau tractiune pe fata atunci mergea varianta 2... De asemenea ma mira ca 50% apasa ambreiajul la o franare de urgenta...
07 aug 2013, 18:02
+7
201 comentarii 263 puncte
Apasa si ambreiajul, sa se duca sanie.... Ce sa-i faci. Asta se preda in zilele noastre la scoala de soferi. Trist.
07 aug 2013, 21:25
-1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Eu unu prin franare de urgenta inteleg frana pana cand ma opresc. Sa zicem ca merg in treapta a 5-a cu 100 de km/ora si franez brusc pana ma opresc. Daca nu calc ambreiajul la sub 50 de km pe ora moare motorul si pierd servo frana si ABS din cate stiu eu. Intr-adevar daca daca franez de la 100 la 80 de km pe ora nu calc ambreiajul, dar in conditii de franare de urgenta nu vad de ce nu ai calca ambreiajul. Poate nu inteleg eu care e treaba. Daca vrea cineva sa ma lumineze !
08 aug 2013, 16:45
+1
Giconex1974
4 comentarii -5 puncte
Ambreiajul poti sa il calci deabia sub 10km/ora si nu moare motorul
10 aug 2013, 12:14
-1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
nu stiu ce masina ai dar nu cred ca sta la relanti in a 5-a la 10km pe ora
11 aug 2013, 11:55
0
Giconex1974
4 comentarii -5 puncte
Pe mine mă interesează sa detin controlul si sa nu se oprească. Deci daca sta la relanti inseamna ca nu se opreste.Corect? Am ceva km in urma si iti spun sigur ca nu gresesc.
11 aug 2013, 12:09
-1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Nu ai inteles nimic. Deci : 1. Vorbeam de o franare in treapta superioara in care masina are relantiul pe la 40 - 50 de km/h (nu stiu cum ai ajuns tu la discutii de 10km/h) 2. Vorbeam de o franare de urgenta in care chiar trebuie sa opresti nu stiu ce ai inteles tu de control si de faptul ca nu trebuie sa te opresti
11 aug 2013, 20:52
0
Giconex1974
4 comentarii -5 puncte
Pai in primul rand eu nu conduc un Lamborghini sa imi stea relantiul la 50 km/h in treapta a 5-a si daca nu era 10 si era 15 crezi ca era vreo diferenta la viteza ? Iar in al doilea rand daca tot vorbesti de franare de urgenta crezi ca nu trebuie sa ai control asupra masinii? Adica a directiei ca pana la urma asta te intereseaza sa franezi in siguranta , in cel mai scurt timp si sa poti sa ocolesti eventual obstacolul. Eu cel putin asta inteleg prin franare de urgenta, caz in care nu mai ai timp cum spuneai tu mai sus undeva parca sa schimbi treapta inferioara sau ceva de genul. Iar ca o paranteza la prima iesire in trafic da treapta a 5-a si vezi la ce turatie iti permitesa mearga pana balbaie.
11 aug 2013, 21:26
-1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Dupa vitezometru treapta 1 - 10 km/h, treapta a 2-a 17-18m km/h, treapta a 3-a 30km/h trapta a 4-a 40km/h, treapta a 5-a 50km/h , masina Skoda Superb 1.9 tdi-pd 115 cai cutie in 5 trepte, doar asa simplu ca sa intelegi mai bine la 100 km/h am 2000 de ture in bord in treapta a 5-a. Si la 10 km/h daca sunt in treapta a 2-a trebuie sa o tin putin din ambreiaj ca altfel ma smuceste cand dau drumul brusc la ambreiaj. Eu nu stiu ce masina ai, probabil Matiz (0.8l) ca altfel nu imi explic. Eu unu nu am condus masina care sa aiba relanti la a 5-a la 15km/ora. La 18 ani aveam o Dacie 1310 si stiu ca la 30km/h in a cincea mi se oprea sau tremura grav.
12 aug 2013, 16:35
0
Giconex1974
4 comentarii -5 puncte
Iti doresc macar sa ajungi la km pe care ii am eu acum in stilul tau , si apoi mai vorbim. Pana atunci drumuri bune. Si da Skoda e o masina foarte buna la fel ca Matizul meu dupa care a fost facuta, W pas....
12 aug 2013, 23:09
-2
13 comentarii 29 puncte
daca apesi ambreiajul anulezi frana de motor.....deci te vei opri mai greu,,,.,,,in mai multi metri...got it?
11 aug 2013, 18:20
+3
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
In sfarsit cineva care vine cu o explicatie, inteleg ce vrei tu sa zici, dar o franare de urgenta cum am mai mentionat de la viteza mare in treapta superioara la un momendat va trebui sa calci ambreiajul ca sa nu ti se opreasca motorul, inteleg ca nu le calci simultan dar la un moment dat tot trebuie sa calci si ambreiajul
11 aug 2013, 20:56
+1
69 comentarii 6 puncte
ok, ai dreptate, dar la o viteza de xxx, cum poti apasa doar frana in caz de urgenta ?? gen, ai cutie manuala, scazi in turatii, moare motorul ( la masina mea /alfa 156/, se blocheaza volanul ca atunci cand as fi pe loc, fara contact. cum procedezi, nu e normal sa calci ambreiajul ? bine, trebuie sa sti ca iti tin si franele, altfel te.ai ars. daca am gresit ceva, nu ma injurati. am dat doar cu presupusul.
12 aug 2013, 20:55
0
cristianro
20 comentarii 6 puncte
Frana de motor o poti folosi doar pe riscul tau iarna , si doar pentru acele masini fara ABS.
12 aug 2013, 21:55
0
13 comentarii 0 puncte
Frana de motor SE FOLOSESTE iarna pentru toate masinile. De unde veniti mai puradeilor? Nu se bruscheaza comenzile ( fie volan, fie frana fie frana de motor), dar se foloseste continuu frana de motor! Doar nu brusca.
09 mar 2016, 09:59
0
13 comentarii 0 puncte
De unde vine ideea asta ca ramai fara servo si abs? Ai citit aberatiile unuia de pe aici? Franeaza, concentreaza-te pe franare si evitarea accidentului.
09 mar 2016, 10:11
-1
13 comentarii 0 puncte
Ai si 7 like-uri. & criminali in devenire. Doamne. Se accelereaza. Asta nu va invata nimeni la scoala de soferi? Nu conteaza ca e nisip, gheata etc. Tractiunea fata se redreseaza prin accelerare cand supravireaza. Si evident cu volanul catre partea in care a fugit spatele.
09 mar 2016, 09:56
-1
39 comentarii 34 puncte
Faza cu apasatul ambreiajul si franei la franarea de urgenta e mai mult din instinct....
07 aug 2013, 22:41
0
201 comentarii 263 puncte
Nu e instinct... e obisnuinta, prost formata. Deobicei asa franeaza femeile. Am auzit multe femei care spuneau ca le e frica sa franeze fara sa apese ambreiajul ca le moare motorul sau ca nu se simt in siguranta daca nu apasa si ambreiajul. In fine, debreierea se face numai la oprirea pe loc, cand turatia motorului scade suficient. Insa putini cunosc treaba asta.
07 aug 2013, 22:49
+3
61 comentarii 102 puncte
la scoala de soferi de multe ori te invata sa franezi spunandu-ti "ambreiaj, frana!" din pacate :( si dureaza ceva pana te dez-obisnuiesti cand incepi sa conduci singur. Asta daca iti dai seama k nu e ok...
08 aug 2013, 10:00
+1
psicho1986
10 comentarii 31 puncte
Dap, mi-au trebuit 6 luni dupa ce am luat permisul sa ma dezobisnuiesc sa apas ambreiajul, parca auzeam instructorul de fiecare data cand trebuia sa apas frana.
08 aug 2013, 15:16
+4
69 comentarii 6 puncte
e tare comm tau. din propria experienta, iti spun ca dupa ce am luat permisul, am condus o singura masina ( in mod constant ), si o cunosteam mai bine ca pe mine insami. am invatat.o asa bine incat puteam sa conduc cu capul afara pe geam, fara sa ma uit la nu stiu ce chestii intauntru, legate de ''sofat ca la scoala ''. cand m.am urcat la volanul unui bmw 320, era tare ciudat, si mi.am ''reluat cunostintele din scoala de soferi''. probabil fiecare isi creeaza modul sau de a conduce, dar cand vine vorba de ceva ''nou'', o cam iei de la 0, pana te inveti.
12 aug 2013, 21:00
0
cristianro
20 comentarii 6 puncte
Ambreiaj + frana = este singura optiune corecta pentru masina ta. Uitati un singur lucru f important : stiti cine asigura servodirectia? Dar servofrana?
12 aug 2013, 21:35
0
13 comentarii 0 puncte
Ce face? E o gluma? sau...? Ai impresia ca daca nu apesi ambreiajul o sa ramai fara servodirectie??? doamne ce nebuni. Doar frana! fara ambreiaj. Lasa-l dreaq de ambreiaj
09 mar 2016, 10:02
0
cristianro
20 comentarii 6 puncte
Da asa este, din instinct , de cand te nasti !!!!!!
01 sep 2013, 12:51
0
DjVip3r
148 comentarii 292 puncte
Eu nu inteleg faza ci timpul de reactie.. nu e 2 sutimi de secunda sau ceva ? Adica, ma gandesc ca cu 130 la ora, in 2 secunde faci ~ 100 de metri lejer, si numai dupa aceea incepi sa franezi, ca ti-ai dat seama de obstacol sau cum ? Pai iti ia 300 de metri sa opresti =))
08 aug 2013, 08:41
0
61 comentarii 102 puncte
regula celor 2 secunde, despre asta este vorba: http://en.wikipedia.org/wiki/Two-second_rule http://www.csgnetwork.com/stopdistinfo.html http://www.keithlane.com/page4.htm
08 aug 2013, 09:58
0
DjVip3r
148 comentarii 292 puncte
Pai da, sa stai la 2 secunde de vehicolul din fata, nu timp de reactie 2 secunde, cum scrie mai sus, eu aia spun. Daca iti sare un caine in fata tu daca stai 2 secunde pana sa iti dai seama si sa actionezi cainele ala e terci ..
08 aug 2013, 13:56
0
61 comentarii 102 puncte
oare DE CE sa stai la 2 sec de vehicolul din fata??? ai citit macar linkurile, ca sa intelegi de unde vin cele 2 secunde? uite alt link in completare:. http://www.croberts.com/respon.htm
08 aug 2013, 15:33
0
13 comentarii 0 puncte
lasa distanta fata de masina din fata. E doar o problema cu un timp de reactie inventat.
09 mar 2016, 10:14
0
Flippy20
270 comentarii 588 puncte
in 2 secunde la 130 km/h parcurgi aproximativ 70m...apoi + distanta de franare...desi consider ca e o distanta mai mare de 107 m ...masinile foarte perfoarmante (si Opel Insignia ) franeaza sub 35 m de la 100km/h la 0 ...deci ...
08 aug 2013, 13:42
+3
13 comentarii 0 puncte
2 sutimi de secunda? nu ai cum. un sofer antrenat va face in jur de 0,5. In modnormal un sofer bun e sub 1 secunda. Da, in 2 secunde face peste 36 m x 2. + franarea in sine iti va da 107, cat era unul dintre raspunsuri. Si asta depinde de masina ca unele franeaza mult mai bine decat altele
09 mar 2016, 10:04
0
bmw-e46-136
12 comentarii 4 puncte
Am un prieten care mi-a zis:"pe mine la scoala de soferi m-a invatat sa nu franez fara ambreaj"!
08 aug 2013, 12:28
+2
cristianro
20 comentarii 6 puncte
Da asa este corect,altfel daca apesi doar frana te vei opri mai greu deoarece motorul nu este deconectat si reprezinta o adevarata piatra de moara pentrul sistemul de franare. Cei care au ABS vor observa ca sistemul abs nu este asa de eficient,daca se apasa doar frana. Un ABS corect construit va actiona si la viteze mici ex: 20-30km/h chiar si pe cativa stropi de ploaie
12 aug 2013, 16:42
0
2 comentarii 0 puncte
N-ai deloc dreptate. Motorul ajuta la franare daca ii este folosit corect potentialul. O piatra de moara pentru sistemul de franare tocmai faptul ca deconectezi motorul si lasi masina sa incetineasca folosind doar franele. Faptul ca motorul e deasemenea conectat la ROTI denota faptul ca poate asigura si o franare mai violenta. Nu am observat ce zici tu acolo, sistemul abs intervine doar cand observa ca roata are tendinta sa se blocheze, nu are nici o treaba cu faptul ca e sau nu ambreiajul apasat. Frana de motor aplicata corect e sfanta, in orice situatie. Tu apasa ambreiajul, ca sigur o sa te opresti mai repede ca mine. Faptul ca esti impiedicat si abia te misti e altceva, normal ca moare motorul, dar daca simti un pic masina si esti mai infipt, in nici un caz. Eventual moare cand esti deja oprit.
16 sep 2014, 03:09
0
13 comentarii 0 puncte
Lasa-ne, lasa-ne... daca nu te pricepi, de ce bagi oamenilor in cap prostii??? Doar frana! Abs e bun sa il ai pe masina.. Dar ideal e sa nu intre niciodata. Dar nah...tu il folosesti frecvent. DEOARECE NU STII SA FRANEZI. Nu mai da sfaturi!!
09 mar 2016, 10:06
0
4 comentarii 5 puncte
la franarea de urgenta spune despre frana si ambreiaj simultan...pai daca am obstacol si doar calc frana la 200km/h sa zicem...normal ca din frana o sa imi moara motorul ptr ca se sub tureaza si se opreste motorul iar apoi daca e cu servo-frana,cum sunt toate masinile acum...mai tine apasata frana(care s-a intarit ca nu mai sunt electronicele pornite)ca sanie se duce...ramane de vazut...totusi specifica-'simultan'...nu cred ca ar deranja
08 aug 2013, 15:11
0
201 comentarii 263 puncte
Nu. Nu iti moare niciun motor daca apesi frana la 200 la ora fara ambreiaj. Va incepe sa trepideze abia cand ajungi in jurul a 30-35km/h in tr 5 (in care banuim ca ai inceput franarea), moment in care ori retrogradezi si continui in frana de motor, ori apesi ambreiajul si franezi pana te opresti pe loc. Dar de la 200 la 30 km/h nu ai nici un motiv sau nevoie sa apesi ambreiajul, si nici nu e indicat.
08 aug 2013, 21:05
+2
cristianro
20 comentarii 6 puncte
Indiferent de viteza la care te aflidaca apesi doar frana n acel moment nu mai ai ABS si nici nu te mai opresti lin timp util petru ca motorul deja a murit Adevarul este ca ceace ati afirmat nu ati incercat asa ceva pe strada
13 aug 2013, 05:48
0
13 comentarii 0 puncte
du-te mah si impusca-te cu aberatiile tale. Daca ai si permis, e si mai grav,. NU MAI ABERA PE FORUMURI DACA NU STII CE SPUI!!!
09 mar 2016, 10:07
0
1 comentarii 1 puncte
Salutare. Daca vreti sa aflati si mai multe informatii despre cele discutate pana acum, puteti venii si la Scoala de Conducere Defensiva si Pilotaj Titi Aur! www.titiaur.ro Nu va v-a parea rau! :)
09 aug 2013, 13:07
+1
23GXG
10 comentarii 14 puncte
Pai trebuie apasat si ambreiajul la franare dar in ordine inversa:"frana-ambreiaj"pentru a trece si schimbatorul intr-o treapta inferioara.Dar nu simultan.Tine de obisnuinta fiecaruia. Si mie instructorul imi zicea la franare de "ambreiaj-frana"in ordinea asta.Se aplica si varianta asta dar la viteze mici ca sa nu "dardaie"masina Testul este pentru cei cu masini cu cutie manuala.Trebuia specificat la inceput :))
10 aug 2013, 23:20
+1
georgemarinescu
19 comentarii 130 puncte
Domnilor, din punctul meu de vedere o franare de urgenta arata asa: FRANA 5>4>3>2, cu ambreiajul folosit strict pentru retrogradari, nicidecum pe toata perioada franarii!
21 aug 2013, 15:51
+2
cristianro
20 comentarii 6 puncte
Ai dreptate asa e, FRANA 5>4>3>2>1 si......poc, ahhhh, te-ai oprit in primul pom!!!!!
01 sep 2013, 12:56
0
2 comentarii 0 puncte
Iarta-ma ca iti zic, dar habar n-ai pe ce lume esti, vad ca acum ai 19 ani si comentul are un an, deci aveai in jur de 18 atunci si erai incepator. Nu mai dezinforma lumea, cine citeste poate te si crede. Cand vei trece de bariera de 100.000 km parcursi in toate conditiile de drum, vreme si trafic, atunci o sa ai dreptul sa te pronunti. Retrogradarea in trepte chiar ajuta, desi in situatii limita nu iti permiti luxul de a trece prin toate treptele, faptul ca supraturezi motorul poate fi decisiv, eu am iesit din situatii limita folosindu-ma de potentialul motorului. Nu mai vorbi prostii. Pe foaie poate tie iti gadila imaginatia, dar sa opresti o tona de metal folosind cate 20cm patrati de ferodou pe fiecare roata se poate dovedi insuficient. Faptul ca motorul e capabil sa propulseze masina la viteze enorme e invers proportional, treaba stiuta de multi. Faptul ca instructorul iti zicea ambreiaj+frana era din cauza faptului ca in trafic nu depaseai 30 la ora cu treapta 3 la 1200 de ture si orice reducere putea sa se soldeze cu oprirea motorului.
16 sep 2014, 03:26
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »