Cutie manuala vs. cutie automata: ce transmisie va disparea curand? Ghidul soferului 12 August Cutie manuala vs. cutie automata: ce transmisie va disparea curand?
Toate comentariile (76):
51 comentarii 47 puncte
Practic 4tuning ne spune ca o cutie automata este mai buna pentru ca asa cumpara lumea acum. Intotdeauna un om pasionat de masini va prefera cutia manuala.
12 aug 2015, 13:15
+10
15 comentarii -24 puncte
Sunt pasionat de masini dar in Bucuresti prefer cutie automata.
14 aug 2015, 17:27
+4
99 comentarii 68 puncte
Asta o spune indelungata ta experienta in domeniu ?
21 aug 2015, 14:20
+2
VwV~GLF~
260 comentarii 337 puncte
Mdea...castiga si la vot destul de detasat cutiile manuale...''BuLL$h!1T'' de articol cum spuneti voi si americanii.. Nu mai vindeti gogosi obligat fortat si cu atata convingere ca lumea isi spune cuvantul : VOTAT CUTIE MANUALA ! :))
12 aug 2015, 13:30
+11
1 comentarii 3 puncte
Sa luam tot de la americani ca ei sunt extraordinari...o porcarie - e mai mare placerea sa schimbi viteza manual - ne e greu sa mai gandim , devenim niste dobitoci care asteptam sa gandeasca masinile pt noi - nu stiu ce ii tot pupati atat pe inteligentii de americani -dar oare de ce la ei pasionatii de automobile prefera american muscle avand cutie manuala?
12 aug 2015, 14:11
+3
281 comentarii 304 puncte
Toata treaba sta in comfort si mentalitatea soferului , adica de ce ai vrea sa freci ambreaju de milioane de ori cand poate sa faca un calculator treaba asta ? Si eu cand am luat permisul ziceam "" manuala forever "" ***** , dupa 2 ani mi s-a scarbit de mestecat in ceaun , adica prefer sa stau cu ambele maini pe volan , sa am o pozitie mai relaxata si sa fiu atent doar la drum , si mai ales in coloanele interminabile de pe DN1 , sau spre litoral as da acum orice pe un DSG. Iar in legatura cu pretul unei astfel de transmisii este simplu, mai bine renunti la tapiteria din piele sau/si navigatie si bifezi cu incredere cutia automata.
12 aug 2015, 15:01
+9
ZyZ
ZyZ
11 comentarii 20 puncte
"adica de ce ai vrea sa freci ambreaju de milioane de ori cand poate sa faca un calculator treaba asta ?" - pentru ca iti place. Pentru ca daca esti pasionat de condus, iti place sa fii implicat in fiecare manevra. Pentru acelasi motiv pentru care pasionatilor le place directia asistata hidraulic in dauna celei electroasistate. Nu e vorba de mentalitate, e vorba de pasiune.
12 aug 2015, 15:18
+7
281 comentarii 304 puncte
Mda .... Radu iti dau dreptate , eu ma declar pasionat de fenomenul auto , as putea spune ca am imbatranit prea devreme dar poate pt ca sunt ahtiat de tehnologie si inovatie , de aceea apreciez maxim o cutie automata , o suspensie soft iar ruliul sa fie primit atata timp cat nu simt nici o denivelare din asflat, la fel ca o directie electrica fata de una hidraulica , chiar daca la unele masini ai impresia ca volanul este legat la roti prin Wi-Fi , cu toate acestea evident macar o data pe saptamana as vrea sa fiu la volanul unui GT86 sau 235i , WRX , Cupra ( manuale ) , dar niciodata nu as folosi asa ceva in fiecare zi.
12 aug 2015, 15:38
+5
7 comentarii 5 puncte
Cine a scris articolul face niste afirmatii total nefondate. Pana in 2025 dispare cutia manuala ? Poate in alt univers , da . Cutia automata are consum foarte redus de combustibil ? Nici asta nu este adevarat . In afara de cativa producatori care au DSG iar consumul este cu 1l/100 km peste cutia automata , restul au 2-3l/100 km consum mai ridicat . Pai tu ne dai exemplu pe Ferrari , Lambourghini si masinile de circuit ca au cutie automata ? Incearca cutia automata de la Renault si atunci o sa iti blestemi zilele. Ca pana la urma noi astfel de autovehicule conducem , nu Pagani . Eu inteleg ca vrei sa faci lobby pentru cutia automata , insa macar informeaza-te cum trebuie inainte !!
12 aug 2015, 15:17
0
865 comentarii 2568 puncte
"Nefondate" ?Ai auzit si tu un cuvant si te-ai decis sa il folosesti. Ce scrie acolo este foarte fondat.Numai o mica parte din masini mai au cutie manuala.Pariez ca nu isi fac lobby pentru ca pustimea de pe aici nu cumpara masini noi ca sa influenteze vanzarile. Cutia automata cel putin de la GM ofera un condus mai redus.Americanii faceau cutii automate cand romanii inca mestecau in mamaliga cu creanga de copac asa ca au ajuns sa le optimizeze mult mai bine.Cu overdrive obtii consum mult mai mic decat la orice cutie manuala.Asta era in anii 70-80 cand au inceput reglementarile cu privire la poluare ....in ultimii ani producatorii europeni au inceput sa introduca cutii automate.In maxim 10 ani daca o sa vrei cutie manuala o sa iti cumperi masina SH sau Zonda ca sa mesteci in mamaliga ca sa impresionezi gagici.Cutia manuala si acum nu e pe mai mult din 10% din masini...ca sunt peste tot in Romania nu inseamna ca asa e peste tot.
12 aug 2015, 18:51
+4
5 comentarii 8 puncte
Cand o sa vezi la greu pe logan sau ford, sau alte masini in Europa de est, cutii automate?Peste 10 ani 70% vor fi manuale!
17 aug 2015, 20:19
+2
CristiSav2002
21 comentarii 1 puncte
eu cred ca tu esti din aceea care nu sunt in stare nici sa junga cu ouale intregi de la piata ca ti-i prins sacosa la usa liftului.....nu mai generaliza......cutiile automate au fost si vor ramane pt comozi si neindemanatici.....cine merge cu masina vrea automata.....cine CONDUCE masina vrea manuala
18 aug 2015, 16:35
-2
865 comentarii 2568 puncte
Pai si aia din Formula 1 ,Nascar ,raliuri ,etc sunt neindemanatici?
18 aug 2015, 17:43
+2
cornel69
26 comentarii -5 puncte
nu se pune problema.........dar cursele sunt de fapt un mare si exigent stand de probe pt ceeace se va vinde in piata......daca ar fi intrebati in particular ar spune ce spun si eu....dar tocmai de aceea sunt superpiloti pt ca pot face spectacol chiar si cu sisteme mai putin dedicate spectacolului.......eu recunosc subiectivismul meu....dar sa recunoastem ca in conditii de aderenta slaba sunt multe manevre care sunt imposibile cu automata.....are si multe avantaje...dar in conditii limita sunt periculoase.....asta e ....nu poti avea totul....
18 aug 2015, 22:34
0
865 comentarii 2568 puncte
Si cam care e cazul ala de aderenta slaba? Nu poti sa selectezi treptele manual?Problema e ca nu stii ca toate cutiile automate de prin 80 incoace (cel putin la americani) poti selecta manual vitezele ca la cutia manuala iar singura diferenta este lipsa pedalei de ambreiaj....aia e tot.Pana si distributia de cuplu pe treapta 1 stie sa o faca pentru a te scoate din zapada sau a urca borduri.
18 aug 2015, 23:47
+1
73 comentarii 87 puncte
Nu contest avantajele cutiei automate dar faptul ca nu are niciun avantaj este gresit. Despre consum, acum este mai bun pe automata fata de un sofer care nu merge la consum (adica sa schimbi cand spune masina, existand multe masini noi cu aceasta functionalitate) pt ca altfel este mai grea si implicit genereaza un consum mai mare. Comparatia intre cutii trebuie facuta corect nu o cutie manuala in 6 trepte cu una automata in 8 sau care pinioanele au alt raport. Iarna cand printre stradute nu se deszapezeste si se formeaza sleauri este ceva mai greu sa iesi cu o automata. Cutia manuala te implica mai mult ca sofer iar pasiunea unui om este nepretuita. In curand o sa fie toate electrice si o sa se conduca singure. Aceste lucruri apar treptat incepand cu o cutie automata apoi cu acceleratie prin cruise control care evolueaza si tine distanta suficienta fata de cel din fata si acum Google car care merge singura. Nu vor mai exista soferi ci doar pasageri. In viitor unii vor vrea sa mestece in mamaliga iar altii vor dormi pana la destinatie. Nu greseste nimeni aici, suntem doar diferiti.
09 iun 2016, 15:08
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
104 comentarii 239 puncte
Prefer manuala pt ca ma implic mai mult cand vine vorba de condus iar pe mine asta ma relaxeaza, ma face sa a simt bine. Poate daca eram taximetrist as fi preferat automata dar avand in vedere ca fac cam 2000km pe luna, ma bucur din plin de o cutie manuala si ma simt mai in siguranta pt ca am impresia ca am mai mult control asupra masinii. Iubesc masinile din 60-80 si chiar 80, dar ce ar insemna un Lamborghini Miura cu o cutie automata? sa nu auzi sunetul ala satisfacator cand schimbi vitezele? Senzatia care o ai cand nimeresti turatiile perfect etc. Da, super/hyper car-urile din ziua de azi au atomate pt ca si 0,1 secunde conteaza in rivalitatea dintre marci si cred ca o cutie manuala ar avea 8 viteze poate si ar fi dificil de condus. E o chestie de preferinte, majoritatea oamenilor prefera automata pt ca, coduc de nevoie (naveta) fata de placere + normal ca pe un S class vei alege automata, dar pe un Gof GTI?
12 aug 2015, 19:16
+2
865 comentarii 2568 puncte
Tu realizezi ca si la cutiile automate schimbi vitezele doar ca nu apesi pe ambreiaj? Care e fetish-ul cu apasatul pe ambreiaj? Sunetul ala pe care il auzi e cand o supraturezi.Il obtii din orice cutie automata de dupa anii 50. (sau mai recent daca vorbim de cutii automate europene).
12 aug 2015, 19:33
-1
104 comentarii 239 puncte
Imi place sa pot patina ambreajul, imi place cum arata interiorul cu, cutie manuala, imi place sunetul, senzatia etc. Tine de preferinte iar mie nu imi e greu sa conduc cu 3 pedale. Nu am nimic impotriva progresului tehnologic in domeniul auto, dar ma irita ideea ca poate in curand nu voi mai putea cumpara o masina cu, cutie manuala daca prefer acest lucru, iar atunci va fi momentul cand voi alege o masina electrica. http://cartype.com/pics/3759/full/lamborghini_miura_in1_67.jpg
12 aug 2015, 19:43
+3
865 comentarii 2568 puncte
Nu o sa cumperi masina electrica prea curand la bani de masina normala iar cutia/senzatia o sa fie la fel.Cuplul o sa il simti rapid dar intre o masina cu motor puternic si cutie automata si masina electrica nu este nici o diferenta in ceea ce simti . O sa schimbi vitezele si in viitor....manual doar ca nu o sa mai apesi pedala de ambreiaj.
12 aug 2015, 20:08
+3
104 comentarii 239 puncte
Uite, sunt sigur ca ai jucat jocuri video si jucai pe medim-hard in loc de easy, era acelasi joc, dar iti placea cand era mai greu din diverse motive. Intelegi ce zic? Si da, o masina electrica buna este Tesla de exempu, care e $100.000 dar pana sa dispara cutiile manuale, se ieftinesc cele electrice.
12 aug 2015, 20:16
-1
180 comentarii 260 puncte
Iti place sa si schimbi ambreiajul daca tot il patinezi ? Si la cutiile automate se poate schimba 'manual' treapta, doar ca nu mai apesi pe ambreiaj. Si unele din ele mentin masina in turatie, ceea ce la o cutie manuala nu o poate face oricine (fara sa turezi ca disperatul motorul, bruscand toate componentele la cuplarea treptei). Articolul se refera la cutiile moderne si nu la automatele din anii 70-80 care da, erau depasite de manuala la multe capitole. Schimbatul cu padele este senzatie. Consumul este OK si da, am stat 3 ore pe autostrada in Viena, blocat. Se misca toata coloana cu 3m/ora. Am apasat de atatea ori ambreiajul ca ma durea si piciorul, si ma gandeam sa nu crape ceva in el (pompa, etc.). Am condus multe draglite din anii 80, toate masnuale. Si multe masini de generatie noua, si manuale si automate. Prefer insa o automata moderna. Ca si comparatie, am mers cu A6 3,0Tdi Quattro cutie manuala si DSG 7. Nu dau DSG pe manuala. Automata de pe Mercedes Cobra insa, aia e alta poveste. Dar aici, fiecare cu propria parere. Cred insa ca manuala castiga la Poll mia mult plecand de la ideea invechita ca soferii adevarati conduc manuala. Chiar daca e Dacie 1300 la care cauti vitezele la fiecare schimbare :) e si aia o senzatie .... :).
12 aug 2015, 20:02
+3
104 comentarii 239 puncte
Nu am avut placerea sa conduc o Dacie 1300-1310 desi chiar am vrut, dar am condus un Papuc, viteza a3-a juca de-a v-ati ascunselea cu mine. Si da, imi palce sa schimb ambreajul. Nu fumez, nu beau, nu frec banii pe prostii, sa bag bani in masina mea e singurul viciu. Nu conduc vreun bolid sau o raritate, conduc un VW, dar ma bucur de ea pe cat posibil si incerc sa nu pun in pericol viata celor din trafic facand chestii prostesti.
12 aug 2015, 20:21
+1
2947 comentarii 2978 puncte
De rîsul curului! Va lasati influentati de un articol prost redactat unde se bate apa-n piua pe.... "americaneste" si de multe mentalitati preconcepute ! Masini automate nu au facut numai americanii. Masini automate exista de cînd lumea si sînt ca alternativa în toate productiile de serie pe plan mondial, indiferent daca Cadillac, Chevrolet, Toyota, Nissan, Mercedes, BMW, Audi Volvo, Renault etc. De disparut, va dispare cu siguranta cutia 100% manuala si cutia 100% automata deoarece se etableaza pe piata tot mai mult cutia secventala cu ambreiaj dublu unde posesorul poate selecta modul manual precum si modul automat dependent de necesitati si trafic. De ex. întrun oras aglomerat unde se merge permanent în stop & go, bara la bara, o automata avantajeaza enorm de mult deoarece nu diminueaza concetratia la condus. În afara, pe autostrada, drumuri lungi si întinse, automata e plictisitoare, duce la lipsa de activitate si riscul de adormire la volan. Personal, prefer cutia automata (functia automata) deoarece pur si simplu MI-E LENE sa schimb vitezele în mod manual.
12 aug 2015, 21:47
+6
865 comentarii 2568 puncte
Majoritatea sunt mici "piloti" si vor sa isi impresioneze "Gagica" cu mestecatul in mamaliga.Habar nu au ca poti schimba si manual...sunt obsedati de ambreiaj.Culmea ca motoarele de 1.4 nu ii deranjeaza dar cand e vorba de senzatii vor cutie manuala ....ca nimic nu e mai senzatie decat 100nm din motoru de drujba. Mai e si mitul ca se strica mai repede...am vazut cutii de viteze (cel putin pe la americani) care duc si 1 milion de km daca ii schimba uleiul la timp.La chrysler au cutiia aceea tip tronic 42LE de o gramada de ani (cred ca 20 de ani) ce duc sute de miii de km....chiar si in ROmania am vazut chrysler-uri cu aproape 500,000km si cutia inca functiona.
12 aug 2015, 22:46
+2
104 comentarii 239 puncte
=))) sa stii ca si cu 1.4 iti poti impresiona femeia cu o vizita la reanimare, e deajuns si 0.8 de pe matiza sa faci ravagii.
12 aug 2015, 22:49
+2
865 comentarii 2568 puncte
haha :)) da ai dreptate .
12 aug 2015, 22:52
+3
2947 comentarii 2978 puncte
@ Marius Adrian Referitor la cutiile automate clasice, .... sti vorba aceea: - UNDE NU-I NIMIC ÎNUNTRU, NICI N-ARE CE SA SE STRICE ! Cutiile automate americane VECHI (precum si europenele) pîna la finele anilor 90 sînt de tip TURBO HIDRAMATIC (prescurtat, T.H.). Astea au o turbina de ulei, un "pat" de ventile si un set de roti dintate planetoide (Solenoid). Aici pur si simplu n-are ce sa se strice. Kick-Down'ul are loc pe baza de presiune de ulei ca la escavatorul de pe santier :-) daca e vorba de costruri de întretinere / reparatii, o manuala e de zeci de ori mai scumpa. Nu ma refer numai la sistemul de ambreiaj ce e un CONSUMABIL dar si la restul din cutie. Vai de mama ei, ca te sparce la buzunar daca pica. Una automata, îi dai A.T.F. (AUTOMATIC TRANSMISION FLUID) o data la 100.000 km rulati si e fericita, ulei ce te costa aproximativ 50 € + / - dependent de cîti litri trebuie sa bagi. La americane unde ai si radiator de ulei pt. cutie, intra cam 11 litri. La europene cam 5 - 6 litri. Oricum, eu sînt foarte curios ce o sa-mi vada ochii la capitolul transmisii anul asta pe I.A.A. în Frankfurt (din 12.09 pîna pe 22.09), ce o sa ne ofere piata în domeniu. I.A.A. Frankfurt, este pt. mine...... prezenta obligatorie :-)
13 aug 2015, 15:39
+5
865 comentarii 2568 puncte
Nu e 11litri la cutiile americane.Aia de chrysler 42LE care o cunosc eu (a fost folosita si pe Prowler) are 4 litri la schimb sau 9 litri cu tot cu radiator. alea 700R4 nici nu stiu daca se pot strica in sensul ca sa nu mai mearga .In cel mai rau caz o urci in treapta 3 si o lasi acolo .Ele lasa in baia de ulei niste praf metalic (e normal) dar multi nu inteleg ca praful ala metalic este de rotile alea zimtate....pana strici tu o roata din aia complet faci praf masini de 100 de ori.Daca e sa se strice ceva sunt senzorii de viteza si alte electronice.
13 aug 2015, 15:52
+3
2947 comentarii 2978 puncte
La TH 700 R4 daca ai radiator de ulei suplimentar, intra 10 litri A.T.F. si daca ai TH 700 R4 versiunea "Daytona 500 - Street Fighter" facuta de Firma T.C.I. , cutie ce are turbina ceva mai mare ca originala (asa cum am eu) bagi 11 litri A.T.F. Praf metalic de regula provine de la benzile de frînare de pe solenoid pîna se rodeaza. Fara benzile alea, ai wheelspinn cînd schimba vitezele în kickdown si risti sa n-o mai poti controla. Nu stiu daca ti-ar place sa-ti faca un....... BURNOUT la 130 km/h cînd sare din a 4-a în a 5-a sau mai bine zis în Owerdrive ca daca nu esti pregatit pt. asa ceva, zbori de pe sosea :-) În cutie, sub patul de ventile ai un filtru de ulei si în baia de ulei a cutiei o folie magnetica care retine praful creat în rodaj. Dupa cel mult al 2-lea schimb de ulei, nu mai apare fenomenul.
13 aug 2015, 19:26
+6
Fentutz
38 comentarii 89 puncte
Eu am schimbat uleiul in cutiam ema Gear.tronic. a intyrat 11 litri. Are si radiator de aia. Cine nu a condus cutie automata habar nu are . Eu nu m.as mai intoarce la manuala niciodata. Am optiunea sa schimb manual cand am chef de manual..si merge impecabil...Si cum au spus si cei de sus....nu comparati automatele de acum 20 de ani...Sincer nu are moarte daca ii schimbi uleiul la 80.000-100.000 km .
13 aug 2015, 21:12
+4
865 comentarii 2568 puncte
Exact .Multi nu inteleg ca daca ii faci revizia la timp si exact cu ce ulei spune producatorul nu are moarte ...la una manuala schimbi discul de ambreiaj de 100 de ori pana distrugi o cutie automata ce are uleiul schimbat la timp. poti compara cutiile de acum 20 de ani cel putin alea de la GM .Aia au avut timp sa le imbunatateasca intr-un secol.Pana si alea din 80 aveau chestii destul de moderne .In 80 cutiile automate din Europa erau in mare parte dezastru.
13 aug 2015, 21:41
+3
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
handjob :) pt ca nimeni si nimic nu-l poate face asa fain cum il faci tu. sa dai a 3-a la o depasire, un 5-4-3 la o frana de motor...de asta manuala. pentru mers prin oras, sau autostrada, automata clar. in functie de necesitati si comoditati, fiecare are "farmecul" ei. si pentru ca nici ***** nu pune o secventiala crabotata cu dintii drepti pe o masina de strada :)
12 aug 2015, 21:48
-1
865 comentarii 2568 puncte
Si cine nu te lasa sa schimbi 3-4-5 etc la cutia automata? Tu poate vrei sa spui ca nimic nu se compara sa tot apesi pe ambreiaj ca in rest e complet identic .
12 aug 2015, 22:41
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
nu mi s-a parut identic, poate din cauza ca sunt obisnuit cu cutia manuala. nici o data n-am apreciat lag-ul automatei vis a vis de pregatirea unei trepte inferioare pe o manuala, chit ca dupa kickdown automata schimba ca dementa in limitare. ce mi-a placut in schimb a fost secventiala cu padele la volan; aia da treaba :) si cum ziceam mai sus, pe franare, schimbarea in jos, se face cam greoi, frana de motor e aproape inexistenta. chestii de obisnuinta/preferinta, cum ziceam, nu ca una e mai buna si cealalta nu.
12 aug 2015, 23:00
+3
865 comentarii 2568 puncte
Pai incearca ceva care are mai mult cuplu si o sa observi ce frumos e.Mergi si fa un test drive cu ceva ce are tip tronic sau cum se mai numeste care sa iti permita sa schimbi manual. Eu cand am condus prima data cutie automata mi-a fost foarte greu ca imi venea sa apas ambreiajul cu stangul (nu mai pun ca imi era frica sa o parchez ca nu stiam cum o controlez) apoi am vazut ca se comporta intuitiv.Spre exemplu in panta sta fara frana si nici nu pleaca de pe loc ,la parcare se controleaza din frana ,frana de motor se face manual ....ce e mai "rau" e uleiul si filtrul ...cam odata la 80,000km trebuie schimbate dar in rest nu schimbi nimic .Nu mai poti trece la manuala dupa ce conduci o masina cu o cutie automata buna (adica ceva ce iti permite sa schimbi manual la nevoie)
12 aug 2015, 23:11
+5
valusss
49 comentarii 51 puncte
Pt cei care nu înțeleg de ce unii dintre noi prefera cutia manuala si de a lucra cu ambreiajul in locul cutiei automate este ca si cum ai face sex cu iubita in loc sa faci treaba asta singur.;-)
12 aug 2015, 22:11
0
180 comentarii 260 puncte
Lag-ul automatei e poveste din anii '90. Cutiile moderne cu dublu ambreiaj mentin turatia, chestie pe care nici unul din 10 soferi nu o poate face, fara sa tureze disperat motorul. Dupa kick down nu schimba in limitare decat daca tii pedala la podea. Si orice cutie automata schimba mai tarziu daca tii pedala la podea, trebuie sa te inveti putin sa lucrezi cu gazul, poti determina schimbarea prematura a treptei. Si cutia automata poate fi 'determinata' sa schimbe cand vrei tu si nu cand vrea ea :). Plus ca toate sau mai toate au optiunea de schimbare manuala. Frana de motor inexistenta : alta greseala. Se franeaza cu motorul la cutia automata doar ca tehnica e alta. Cyber : ' În afara, pe autostrada, drumuri lungi si întinse, automata e plictisitoare, duce la lipsa de activitate si riscul de adormire la volan' - exceptie facand vreun Matiz care are cuplu de bicicleta :) la drum pe autostrada, de cate ori schimbi treptele la manuala ? Exceptie facand poate cutiile in 6 trepte, unde da, mai schimbi 5-6-5. Nu vorbim de masini care au cuplu si unde nici macar din tr 6 nu retrogradezi, chiar daca ai fi pe dealurile de la Kassel :) Am condus automate de la dube pana la BMW, Audi, Mercedes. Dureaza putin pana sa te obisnuiesti.
13 aug 2015, 16:38
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Pe autostrada, dependent de trafic si strea drumului (de ex. pante) cam trebuie sa mesteci în oala si sa bagi joc de picioare). Frîna de motor la automata (CELE VECHI) , cînd schimbi manual (D, 3, 2, 1) e asa de slaba de parca ar fi pur si simplu inexistenta si decît sa-mi fac de lucru, prefer sa folosesc frîna de servici scotînd-o din "D" numai cînd stau la semafor si..... nici atunci ca mi-e lene :-)
13 aug 2015, 19:35
+6
99 comentarii 68 puncte
Cat se poate de correct, crywolf. As mai adauga ca: - dureaza mai mult reversul, sa te obisnuiesti de la automata inapoi la manuala - lag nu mai au nici macar cele din anii 90, o usoara alunecare a convertizorului de cuplu hidraulic nu face decat sa-i permita motorului sa ajunga mai repede in zona de cuplu; nu apare decat la inceputul unei accelerari "la blana" si mai mult se aude decat se simte - optiunea "+/-", e pentru "destepti", la ce bun sa mai dai in fata sau in spate un levier cand poti schimba din gaz, iar raspunsul este INSTANTANEU, ceea ce nu ai niciodata la "mamaliga" - cutia automata e mai sigura in momente critice, schimba inainte sa apuci sa te gandesti, fara ca pentru asta sa trebuiasca sa iei o mana de pe volan si sa pierzi de la o jumatate de secunda la o secunda cand vei avea la roata cuplu zero, pentru ca esti intre viteze: de abia asta-i cu adevarat "lag" - pentru cei ce n-au condus o "automata" niciodata (adica 95% dintre cei ce au votat "manuala"), cutia automata nu e niciodata intre viteze, cuplarea respectiv decuplarea ambreiajelor multidisc se face, daca nu simultan, cu delay-ul in favoarea cuplarii duble si nu a decuplarii complete; la cele cu dublu ambreiaj nici nu mai vorbim - costul intretinerii nici nu intra in discutie, in mod normal "automata" tine cat masina si cere un numar de schimburi de ulei care luate in total nu costa cat cel putin un ambreiaj, cu toate discurile si placile si masele...si cilindri si ce mai are el pe acolo - daca la masinute inca mai avem "manuale", niciun camion care se respecta nu se mai vinde cu asa ceva, pentru ca acolo nu mai este o armata de "hobisti" care sa faca regulile in piata; oare de ce ? - singura situatie cand trebuie sa pui mana pe maneta e pentru acea frana de motor (care cica nu exista, de unde si tampenia asta?), cand trebuie sa retrogradezi manual, pentru ca in lipsa cuplului rezistent cutia schimba in treapta superioara, dupa cum e si firesc; forta de franare e aceeasi, cu...
13 aug 2015, 20:07
+2
99 comentarii 68 puncte
...diferenta ca nu mai ai smucitura specifica retrogradarii de la cutia manuala.
13 aug 2015, 20:11
+1
nu_am_gasit_alt_user_name
3 comentarii -2 puncte
Bai inteligentilor si daca spre exemplu' ramai fara baterie sau iti moare motorul in mers... cum dreacu' o mai pornesti?! Masinile cu cutie automata nu pot fi pornite impinse... asa ca 1 - 0 pentru cutiile manuale.
13 aug 2015, 18:39
-4
6 comentarii 5 puncte
Ce consider eu gresit in acest articol ; - cutia automata moderna necesita schimb de ulei si filtru in intervalul 50 000 -150000 de km iar pretul nu este deloc de neglijat (cel putin dublu fata de cutia manuala) - Reparatia unei cutii automate costa in medie cu minim 500 eur mai mult decat reparatia cutiei manuale, neluand in calcul ca la majoritatea cutiilor automate moderne (7g sau dsg) la care ecu cutie este in uleiul din cutie si care lucreaza la temperaturi de 100 - 120 grade se distrug destul de usor iat reparatie e putin spus costisitoare.
13 aug 2015, 19:00
-2
2947 comentarii 2978 puncte
Preturile schimbului de ulei la automate este NEJUSTIFICAT DE MARE si asta numai datorita faptului ca majoritatea automatelor nu au buson de scurgere a uleiului ca baia de la motor, trebuie data jos baia si schimbata implicit garnitura, lucrare la care SE PROFITA cu nesimtire pt. a scutura clientul de bani. Un astfel de schimb de ulei trebuie sa fie cu cel mult 5 € mai scump fata de un schimb de ulei la Motor si asta datorita pretului garniturii de la baia cutiei, ce costa între 2, 50 € si 5 € cel mult (în achizitia de service). (Eu ca service, daca cumpar 50 - 75 de garnituri diverse sa am pe stoc, primesc rabat de le scot la 1,50€ bucata.)
13 aug 2015, 19:43
+7
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Bullsh|t de articol! Desteptilor .... la avantaje cutie de viteza manuala ati auzit de frana de motor iarna?! Dar de tractarea problematica a unei masini cu cutie automata?! Dar de faptul ca intretinerea unei cuti automate te rupe fata de una manuala?! Ce pusca mea de articol e asta?! L'ati scris pentru americani sau v'ati folosit de google translate dupa ce l'ati copipastat de pe undeva?! Da, automatele au avantajele lor, dar sa nu ne punem acum in genunchi anuntand apocalipsa manualelor! Eu raman la manuala care nu va disparea tocmai pentru ca sunt unii ******** de bizoni care prefera sa simta ei masina! P.S. Voi de ce puteti scrie ********-uri (bulsituri) si eu nu?!
13 aug 2015, 19:54
-2
99 comentarii 68 puncte
Restul comentariului nu ma intereseaza, dar o chestie trebuie lamurita: ce-i problematic la tractare ?
13 aug 2015, 20:18
0
865 comentarii 2568 puncte
Care ti-a spus tie ca nu merge tractata ? Tu tractezi masinile in viteza? Toate cutiile au neutru (N la automate) unde le impingi si tragi pana iti ies ochii. 9 din 10 masini pe Terra au cutie automata.Daca toata gioarsele in Romania au cutie manuala nu inseamna ca aia e regula.Nu numai americanii au multe masini cu cutie automata ....e universal valabila doar ca tu esti fixat pe apasat ambreiaj ca sa impresionezi gagici cu mestecatul in mamaliga.
13 aug 2015, 21:46
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Singurul dezavantaj real la cutia automata este faptul ca nu poti porni masina prin împingere asa cum faci la manuala daca ti-e cam moarta bateria sau îti pica starterul (demarorul). Avantaj suplimentar la automata, nu-ti mai trebuie frîna de mîna. ai pus-o pe "P" (PARKING), acolo întepeneste ca nu o mai misti decît ridicata cu macaraua. Daca încerci s-o tractezi în "P", o tragi cu rotile tîrîs .-)
13 aug 2015, 22:35
+3
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Cu aceiasi eleganta din topor as putea sa iti raspund ca dupa ce ti'ai scris numele pe care il porti de 54 de ani ca si clujean (era suficient atat) nu ma interesa comentariul tau dar pentru ca unii poate nu stiu si ar fi bine sa stie iti raspund ca spre deosebire de transmisiile manuale unde ungerea se face prin barbotare, cele automate isi fac ungerea prin doua pompe de ulei - una pe arborele de intrare, iar cealalta pe arborele de iesire. Angrenajele din cutia de viteze automata au o precizie atat de mare incat se pot deteriora foarte repede daca cutia functioneaza fara ulei. Daca motorul nu poate invarti arborele de intrare - care este legat prin hidroconvertizor de motor, care hidroconvertizor foloseste la randul sau presiunea de ulei din cutie pentru blocarea diverselor elemente, acesta din urma se poate incinge foarte tare, ceea ce face ca atat hidraulica de comanda cat si elementele aflate in angrenare sa se defecteze. Daca este sa vorbim de cutia de viteze de tip DSG cu dublu ambreiaj aceata foloseste de asemenea presiunea uleiului pentru a mentine cele doua ambreiaje cuplate etans. Daca presiunea de ulei lipseste, aceste ambreiaje se decupleaza si incep sa patineze. Prin tractare acestea sunt suprasolicitate si se pot deteriora prin patinarea excesiva. In concluzie, o cutie automata isi mentine elementele interne cuplate si le asigura functionarea cu ajutorul presiunii de ulei. Daca aceasta presiune lipseste, aceste elemente se pot distruge. Sa cresti mare chiar daca 54 de ani se pare ca nu te'a prea interesat nimic.
13 aug 2015, 20:53
0
99 comentarii 68 puncte
Vorba multa, suparare mare, paru' greu, opinca ascutita...ma rog. Daca vrei s-o tragi de la vaslui la slatina s-ar putea sa nu-I placa, nu m-am gandit, hence raspunsu' meu pripit. BTW, "etans" inseamna altceva.
13 aug 2015, 21:13
0
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
No ham!
13 aug 2015, 21:24
+1
2947 comentarii 2978 puncte
La automata (nu vorbesc de cele cu dublu ambreiaj) daca nu ai ulei, pur si simplu nu mai funczioneaza. Ti se opreste masina si nu mai merge nimic asa ca de stricat nu se strica nimic, nici macar nu se încalzeste exceptînd preluarea termica de la motorul de care e agatata. Am avut un caz cu un Camaro caruia îi pocnise furtunul de ulei ce ducea de la cutie la radiator. În afara faptului ca pisa uleiul pe carosabil ce a creat probleme la capitolul ordine publica, s-a oprit caruta în drum si nimic mai mult. ZERO DEFECT. toate astea din cauza unui bou de practicant ce a facut lucru de mîntuiala. Tractata în service, reparat furtunu, pus ulei proaspat si totul OK.
13 aug 2015, 22:41
+2
Fentutz
38 comentarii 89 puncte
Incercati sa conduceti gear.tronic. O sa va schimbati total pararea despre automate. Schimba super bine. modul manual e de vis....si face frana de motor ca o manuala. Vorbesc multi dar putini cunosc! Cand o dai pe manual...stie sa tina vitezele destul ca sa te poti distra.
13 aug 2015, 21:17
+4
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
Cum spuneam ... este o chestiune stric de preferinte. Stupid e doar articolul care nu are nici in clin si nici in maneca cu realitatea, impresia mea este ca e scris de unul care facea parte din echipa lui Columb care dupa ce a descoperit America treaba lui a fost sa dea peste cutia automata.
13 aug 2015, 21:26
0
104 comentarii 239 puncte
Oricat incerci sa iei apararea cutiei de viteze manuale, primesti minusuri, parca toti s-au nascut cu automata montata pe tricicleta. Prefer manuala pentru ca asa imi palce mie, eu dau banii pe masina, eu platesc intretinerea, eu o conduc, eu imi uzez ambreajul. Ce atatea comentarii si minusuri nu pot sa inteleg, fiecare isi cumpara ce vrea pe banii lui si conduce ce vrea. Mai aveti umpic si vreti masini care se conduc singure dar sunteti pasionati de automobile, cand a-ti reparat/schimbat ceva la masina cu mana voastra de palcere si nu din lipsa de bani.
13 aug 2015, 21:27
0
70 comentarii 81 puncte
Ca sa citez un mare clasic: "Amice, esti idiot!"... Cutiile automate sunt mai scumpe, consuma mai mult (da, consuma mai mult), sunt mai lente (nu la urcarea in treapta, cat la coborarea in treapa - care poate sa insemne in anumite conditii ca ma poate costa viata daca masina nu executa ce ii spun si cand ii spun) si in general iti afecteaza si alte componente: discuri de frana consumate mai repede, becurile se ard mai des (deh, la atatea folosiri ale franei) s.a.m.d. Cat priveste argumentul ca producatorii de supercaruri nu fac decat automate, motivul este nu numai pentru viteza, dar si pentru miscarea constanta pe care o ofera automata, dar cel mai important este ca automata se protejeaza, iar la cuplu mare apar probleme. De ex. la CLK GTR, cutia automata trebuia schimbata la 1500 km din cauza cuplului imens la care era supusa. Sau alt exemplu, pentru masinile de Dakar Rally majoritatea folosesc cutii secventiale Sadev. Si sa stii ca se fac si Ferrari cu cutii manuale, chiar 599. Just google it! Apoi, sa nu mai spunem ca orice cretin sau cretina (sa nuj discriminam) poate apasa pe acceleratie sau frana. Cutia manuala mai triaza din soferii pericol public. Numai lenesii si incompetentii aleg automate. In rest, sa iti dea Dzeu ce nu ai.
13 aug 2015, 21:31
-4
865 comentarii 2568 puncte
Scrii prostii.Cutiile automate gestioneaza cuplul mult mai bine decat cutiile manuale.Daca e sa se strice ceva aia manuala se strica.Cutia automata la 1500km trebuie schimbata ....bravo ,sunt curios daca macar tu crezi prostiile alea.
13 aug 2015, 21:43
+4
astra4ever
153 comentarii 143 puncte
+1 pentru cele scrise! In rest ... no da'le pace ... de une sa stie ei atatea ... prima lor masina nu o fost dacia 1300 sau vreo piesa de shrot nemtesc ci cine stie ce lux de masina la care baleau prin reviste. Unii nu sunt in stare nici sa citeasca cateva randuri pe motiv de vorba lunga ... ce sa le ceri?! Noi sa fim sanatosi si berea rece!
13 aug 2015, 21:45
0
104 comentarii 239 puncte
4Tuning spune ca automatele sunt mai bune si apoi posteaza clipul asta, unde la final tipul care automata spune ca daca ar cumpara masina iar, ar alege o transmisie manuala. Good job http://www.4tuning.ro/filme-masini/view/iwJTcxYb7vb
13 aug 2015, 21:42
-1
3 comentarii 1 puncte
Despre frana de motor, nu spuneti nimic?Care cutie automata are frana la fel de buna?
14 aug 2015, 00:08
0
Fentutz
38 comentarii 89 puncte
intrebarea mea este ai condus geartronic? GearTronic e aproape la fel de buna la frana de motor. Spun din propria experienta. Nu stiu cate companii fac geartronic..Eu am pe volvo si are si porsche din cate stiu.
14 aug 2015, 00:49
+2
3 comentarii 1 puncte
14 aug 2015, 00:09
0
180 comentarii 260 puncte
Se pare ca multi fani ai cutiilor manuale fie nu au condus altceva, fie au mers pe cutie automata de generatie veche. Noi nu vb aici de cutia anilor 70-80. Vorbim de noile cutii cu dublu ambreiaj, care schimba mai repede decat poate oricine din cei ce au postat aici. Schimba la turatia care trebuie, si cand trebuie. Cu o cutie automata, in modul Automat, nu ai cum sa mergi subturat sau supraturat. De aia motoarele de pe masinile cu automata se prezinta mai bine. Or fi producatorii de camioane niste idioti ca nu mai fac cutie manuala :). Cyber : exceptie facand blocajele din trafic, am umblat pe toate autostrazile din DE dar pe bune ca exceptie facand zona Kassel si ceva pe la Ulm unde mai mestecam in benzina la un Citroen cu 1,6 16V (tr 5-4), nu am avut asa dealuri unde sa mestec in benzina (in adevaratul sens la cuvantului). Repet, nu vorbim de ocazionala schimbare 5-65 care ocirum se facea de 5 ori pe traseul München-Hamburg :). In DE am stat la munte, in Austria si mai la munte stau :) si sincer, am mers pe niste drumuri unde din punct de vedere al sportivitatii poate o manuala ar fi fost mai fun :) dar o automata model nou ar fi fost si mai comoda, si mai rapida :).
14 aug 2015, 11:12
+2
2947 comentarii 2978 puncte
Sa te prinda rush-hour prin NRW, zonele Köln, Düsseldorf, Essen, Dortmund, Duisburg, ca-ti rogi de moarte cu o manuala chiar daca esti pe autostrada ( A 59 / A 48) .-) ))) De nu mesteci în oala mai rau ca mama cînd fierbe magiun ! :-) Pe A 3, înainte de Wiesbaden / Frankfurt a.M., ai 3 benzi pe sens dar niste pante de zici ca urci transfagarasanu si daca mai ai si ghinionu unei "curse de elefanti" (TIR-uri în depasire tripla - CRETINI), începi sa cobori toti dumezeii, arhangheli si toti svintii în ordine alfabetica ca tu vi pe B3 cu 200 km/h si gunoiu ti se tîraste în fata cu 50 km/h în urcare si depasire. (Între timp au bagat în zonele alea depasire interzisa pt. tiruri dar nesimtitii ignora). Ti-am mai spus! Eu conduc automata din 1990 si de manuala nici nu mai vreau sa aud. Nu-i duc lipsa!
14 aug 2015, 12:52
+2
180 comentarii 260 puncte
M-a prins :) stiu exact ce spui. Nu imi adu aminte. DAR .... eram cu un Crafter cutie AUTOMATA :):):). Alta data cand am zacut in zona respectiva era cu un T5 Manual. Acolo blesteme :). Stiu A3, frumos drum. Ultima fraza nu era pentru tine, nu pe tine incercam sa te conving. Banuiam ca 'Ami' are cutie automata :).
14 aug 2015, 13:03
+1
neymar
423 comentarii 244 puncte
Cutia manuala e un mare stres in aglomeratie . Automata clar stai mai relaxat cu cealalta mana poti sa faci altceva mai interesant decat sa zgarmi intr-un bat , celor care le place sa zgarme in mamaliga treaba lor dar cutia automata te scapa de mult stres te poti relaxa linistit intr-o masina cu cutie automata poti sa stai cu un picior pe geam stai ca bossul ca sa ii citez pe manelisti pe cand la manuala freci niste pedale si un bat de te saturi poate altii vad placere in treaba asta pentru mine e cea mai mare mizerie cutia manuala si as da orice pe una automata dar nu am bani nu se compara si cand e vorba de sportivitate sau de orice cutia automata mai ales cele noi sunt mult mai destepte decat orice mare conducator de cutie manuala .
14 aug 2015, 20:21
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »
Pagina precedentă
1 2
Pagina următoare