Premiera pentru tuningul din Romania: a aparut prima carte de tuning de la noi! Alte Stiri Tuning 5 Aprilie Premiera pentru tuningul din Romania: a aparut prima carte de tuning de la noi!
Toate comentariile (21):
rosia_mecanica
655 comentarii 1516 puncte
IIEEEII! Cu adevarat un eveniment cultural remarcabil!
07 dec 2015, 14:15
+1
1153 comentarii 4446 puncte
Am cumparat-o am citit-o!!! Merita cumparati cu incredere este foarte interesanta
07 dec 2015, 19:13
0
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
Are si ceva studii de caz, formularaie sau doar povestiri si poze? Ma intereseaza strict partea tehnica...
08 dec 2015, 09:18
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
4 comentarii 17 puncte
Tipic romanului care intai da cu bata in balta si apoi daca a gresit isi cere scuze. Pai cum ma nene tu nu ai citit cartea si iti dai cu parerea. Daca esti asa curios si atat de sarac contacteaza-ma si iti dau cartea si apoi iti poti da cu parerea. Tu ai citit articolul inainte sa postezi sau ai citit carte tuning, asta face bani si eu nu hai sa-l hulesc! Ai citit ca "Autorul este Ionel Chesaru, un fost campion in cursele de indemanare si castigator in 2014 al clasei Street 2 la drag racing" Cu ce masina crezi ca a participat si a castigat sau cum crezi ca a ajuns sa castige? Studii, ce conteaza ce studii are atata timp cat are performante mai bune ca aia cu studii, uneori practica bate studiile. Sper ca am reusit sa te enervez cu acest comentariu la fel cum ai facut si tu cu mine.
08 dec 2015, 12:55
+3
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
nu inteleg de ce atata inversunare. ideea de baza e urmatoarea: omul a castigat curse de indemanare. perfect, felicitari! dar acolo se presupune ca in clasele de concurs masinile sunt egale, deci daca 99 se dau cu trabant stock si tu al 100-lea ii bati cu trabant fara tobe inseamna ca esti doar mai bun, nu ca masina ta e mai buna, pt ca din pseudo-tuning nu se castiga putin, ci se cam pierde putin :) punctul doi, omul e campion la drag...din nou felicitari, numai ca nu pe toti ne intereseaza o masina de "liniute". o masina de raliu, de exemplu, trebuie sa mearga in alte regimuri decat una de sprint. de aia am intrebat daca sunt calcule si exemple, pentru ca presupun ca atunci cand scrii o carte ar trebui sa te documentezi, sa faci ceva experimente, apoi sa iti imprastii cunostiintele. altfel sunt doar vorbe-n vant. punctul trei" clasa street2 nu stiu ce modificari presupune dar ma indoiesc ca ar fi echivalentul wrc in raliuri, ci mai degraba grupa N, adica mai nimic modificat. patru: nu am nimic cu omul, nu-l invidiez, nu mi-e mila, il respect pentru rezultate. cinci: practica bate teoria e "scuza" celor incapabili sa dezvolte o teorie completa si corecta si cu noroc nimeresc cum a nimerit orbul Braila. asta nu inseamna ca practica e lipsita de suportul teoriei. sase: e totusi vreunul dintre cei care au cartea sau au citit-o si poate sa-mi raspunda clar la intrebarea daca in aceasta carte gasesc ceva documentat sau doar povesti? sunt interesat sa citesc ceva tehnic, nu beletristica...mersi
08 dec 2015, 14:11
+1
Nel Biggson
33 comentarii 28 puncte
Daca ai fi citit cartea si dupa aceea ai fi facut acest comentariu as fi fost f. dezamagit pt. ca am facut un lucru prost care nu este apreciat. Dar stiind ca nu ai citit-o, acest comentariu ma jigneste. Daca ai fi vrut te-ai fi putut documenta mai bine inainte, pe link-ul cartii gasesti fragmente din capitole si chiar cuprinsul ca sa-ti faci o idee dp continut. O simpla cautare "carte tuning" in google cred ca te-ar fi edificat. Referitor la tuningul cu bani putini, de fapt e vorba de a face modificari folosindu-ne Capul si nu Cardul. Solutii tehnice istete care functioneaza iti pot salva buzunarul, planificarea modificarilor te salveaza de la greseli costisitoare, confectionarea unor piese custom pot fi mai ieftine decat cumpararea lor etc. Nu sunt impotriva tuningului de calitate cu bani multi, doar ca mie imi place mai mult tuningul acesta mai eficient. Inchei cu 2 exemple de tuning inteligent cu bani putini: in trecut am castigat prima mea cursa de indemanare din campionatul national cu o Dacie pregatita de mine desi am concurat cu Golf 1 cu motor VR6 de 2.8 litri, Honda Civic type R 2.0, Citroen Saxo vts, Fiesta RS. Iar la drag, am castigat grupa cu o masina de 1500 de euro si motor de 1.6(cel mai mic din grupa) in fata unor masini mult mai scumpe cu motoare de 2.0(Civic Type R 204 cp, Corsa swap 2.0, Clio RS 182 cp etc.). Sarbatori fericite tuturor!
09 dec 2015, 16:19
+2
jony_cristian
237 comentarii 537 puncte
Felicitarii !!! Asta inseamna pasiune pt motorsport ce ai descris tu mai sus.
20 feb 2016, 15:08
+2
1153 comentarii 4446 puncte
Eu am citit cartea..cap coada..si sunt destule exemple..sunt destule exemple de interviuri si masini modificate de romani carora le-a luat interviu/fise dyno/ masini care exista motoare modificate etc piese realizate de el..cu rezultate clare! Ps: nu am nimic cu tine sau cu cel de mai sus care si-a dat cu parerea inainte sa citeasca cartea doar ca e urat..din partea voastra sa veniti cu , comentarii negative inainte sa o citit macar....bafta ! ( de aceea nu se face nimic in tara asta din cauza gandirii de genu;)
08 dec 2015, 14:31
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
amice, n-am venit cu nici un comentariu negativ. am argumentat doar de ce ma interseaza ceva tehnic, nu poezie. Povestile de la curse le stiu si eu, as vrea sa aflu ceva concret. Iar faptul ca in tara asta nu merg lucrurile bine e ca unii vor drepturi ca-n germania si obligatii ca-n india, de aia nu merge. si gandesc cu stomacul, nu cu creierul. dar asta-i alta discutie...meseria nu-mi da voie sa cred to ce se scrie, mai ales ca-n ultima vreme e plina presa (atat aia clasica cat si cea online) cu articole ce n-au nimic in comun cu tehnica, scrise de oameni ce nu cunosc chestii tehnice elementare cand vine vorba de masini/motoare/electronica.
08 dec 2015, 15:19
0
Nel Biggson
33 comentarii 28 puncte
Are si putina "poezie" dar totusi este o carte tehnica. Are formule, calcule si tabele. De ex. cum se calculeaza debitul injectoarelor in functie de putere, relatia dintre presiunea in rampa si debitul injectoarelor, masurarea si calculul raportului de comprimare, calibrarea arcurilor de supape dupa schimbarea axelor cu came, tabele echivalente bujii sau corelare castig de putere in functie de rap. compr., etc. Contine zeci de fotografii detaliate cu piese si subansamble modificate de mine(cateva ale unor prieteni pasionati), nu din auzite, totul este rezultatul incercarilor personale. La indemanare masinile nu sunt egale, desi exista clase de cilindree, sunt permise modificari majore. La drag, grupa Street este mai restrictiva, dar cu solutii istete poti sa faci o bomba de masina care insa poate fi folosita si la cumparaturi sau plimbare, nu e masina de curse care merge doar pe platforma. In carte sunt capitole ce se ocupa de pregatirea masinii pt diverse sporturi auto. Aici am apelat la cei mai buni specialisti. La pregatirea masinii pt coasta am vorbit cu Lucien Hora, la raliuri am vorbit cu Vali Porcisteanu, la drag racing cu Theo Perimenis de la Exelixis, la circuit cu Willi Nicolae de la Adancata si la drift cu Sorin Ene, oameni pe care ii respect si de la care avem cu totii ce invata. Le multumesc si aici pt ajutorul lor. Daca intrati pe link-ul cartii din finalul articolului, gasiti fragmente din carte si cuprinsul pt a va face o idee mai buna dp continut. Spor la modificat masini va doresc!
09 dec 2015, 15:35
+3
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
mersi de raspuns. da, intr-adevar n-am cautat in detalii cartea pe net, mea culpa. n-am avut intentia sa jignesc pe cineva, scuze daca te-ai simtit cumva ofensat, nu asta era scopul, ci pur si simplu voiam sa aflu daca gasesc ceva explicatii clare, ca de povesti fantasmagorice e plin netul. inca o data felicitari pentru rezultate si mersi de explicatii.
10 dec 2015, 09:22
0
Nel Biggson
33 comentarii 28 puncte
Dar nu m-am simtit jignit de comentariul tau CSeb Alyn, nu l-a tine m-am referit. Poate am pus gresit raspunsul. Andrei a citit titlul si gata, si-a dat seama cum sta treaba cu cartea asta :))
11 dec 2015, 01:38
0
1153 comentarii 4446 puncte
Nu ai cu cine Man...asa este firea..lor sa critice inainte sa cunoasca...respect pentru munca depusa! spor la treaba tuturor
09 dec 2015, 19:04
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
Aline, citesc povesti despre tuning de cand eraui in scoala primara (sau poate si mai de demult)si in timpul asta majoritatea s-au dovedit a fi doar idei nastrusnice pentru pustani. am reusit sa adun totusi ceva sute de mega de documentatie facuta de constructori consacrati, diferite experimente, al naibii de bine documentate, pe partea de motoare, aerodinamica, tren de rulare si de aia am avut ceva retineri in a crede prezentarea facuta de 4tuning cartii respective. dupa ce-o sa cauti si-o sa verifici si tu 15 ani ca sa afli ca de fapt nu exista o "reteta universal valabila" o sa intelegi reticenta unora de a crede orice din prima :)
10 dec 2015, 09:30
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Am cumparat cartea mai mult din curiozitate ,poate invat ceva nou ,dar nu este ceva extraordinar. Am absolvit automobile rutiere,aproape tot ce scrie acolo se stie din anii '70(este prezent in manualele din acele vremuri). Felicitari totusi pentru initiativa.
02 mar 2016, 17:28
+2
Nel Biggson
33 comentarii 28 puncte
Salut Robert. Multumesc pt ca ai cumparat cartea si multumesc pt feedback. Ma folosesc de dreptul meu la replica, asa cum e firesc :). Sunt de acord cu tine ca nu are cum sa ti se para extraordinara cartea, tocmai pt ca ai absolvit autovehicule rutiere(AR) si iti sunt familiare principiile de functionare ale motoarelor. Dar nu toti cei care isi modifica masinile au avut sansa sa faca aceasta facultate, eu incerc doar sa expun o parte din cunostintele care se invata in 4 ani de facultate, intr-un limbaj accesibil. Unele principii sunt mai vechi de 100 de ani, cum ar fi motorul in 4 timpi al lui Otto. Am studiat si eu manualele anilor 70-80 dar nu la facultate, sunt autodidact si pasionat, iar ce am scris in carte se bazeaza pe experienta mea si pe modificarile mele facute pe diferite masini, nu doar din auzite. Acum sincer, te invata cineva in vreo facultate cum sa maresti o clapeta de acceleratie, cum sa construiesti un plenum, cum sa montezi multiclapete de motocicleta pe masina, cum sa calibrezi corect arcurile de supapa, cum sa faci pinioane de distributie reglabile sau cum sa faci regulator de benzina reglabil? Si nu numai. In plus nu se gasesc in nici un manual sfaturile oferite de Lucien Hora, multiplul campion national absolut la coasta, sau cele oferite de Theo Perimenis de la Exelixis, care modifica GTR-uri de peste 1500 cp si stabileste recorduri europene. Nu incerc sa te "cert" :), doar ca nu am fost de acord cu o parte din afirmatiile tale. Numai bine Robert.
03 mar 2016, 09:14
+1
csebalyn
421 comentarii 352 puncte
ma bag si eu ca musca....:) intr-adevar in facultate nu te invata cum sa tunezi motoare, dar te invata cum sa calculezi o clapeta, un plenum, pentru un anume motor si un anume profil de axa cu came. de acolo incepe totul, ce vrei sa faci cu motorul, in ce regim va functiona. dupa ce ti-ai stabilit "tintele" calculezi profil de came, faci simulari, recalculezi, simulezi, faci prototipul si de obicei iesi undeva la 1-5% fata de calcule. am vazut lucrari de laborator in care scopul era sa dimensionezi un plenum (alternativa la varianta cu runnere individuale) pentru un motor de 2 litrii de peugeot. ei bine, dupa simulari, fara sa faca o sudura sau un singur decupaj, au ajuns la un design de plenum pe care dupa ce l-au pus pe banc, au obtinut performante cu 1% mai slabe decat cel facut de fabrica si cu 1.5% mai bun decat runnere individuale la un motor de strada. daca nu vrei sa studiezi 4 ani si apoi sa te apuci de treaba, o carte cu rezumate e binevenita, mai ales ca nu toti inteleg integrale triple pe volum si derivate de ordinul doi al unei functii matematice. mai ales ca 99.9999% nu vei inventa un nou motor, ci vei modifica unul deja existent, la care din nou,k 99.99% nu esti primul care-l modifica. si-atunci niste stafuri iti prind bine, sa-ti dea o directie, sa nu te lase sa-ti dai cu capul de pereti facand chestii inutile si pierzand timp si bani.
03 mar 2016, 11:01
+1
Nel Biggson
33 comentarii 28 puncte
Asta am si intentionat Alin, sa prezint modificari practice pe care le poate face oricine in garaj sau prin ateliere mici, modificari verificate de mine pe masinile care mi-au trecut prin mana si care functioneaza. Sa le prezint intr-un mod accesibil si usor de inteles. Iar acolo unde a fost nevoie am folosit formule de calcul fara insa a abuza de ele :). Am avut uneori nevoie de solutii si nu mi le-a spus nimeni, fie nu stiau sau nu au vrut sa dezvaluie "secretul". Am experimentat si am stricat piese, pe unele le-am taiat special ca sa vad cum sunt facute, ca sa aflu cum e mai bine. Toate sunt in carte.
03 mar 2016, 13:14
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Am spus "aproape",nu tot.Evident sunt lucruri stiute de unii sau nestiute de altii. Ideea este ca pentru incepatori cartea este binevenita. Orice modificare atrage dupa avantajul obtinut si alte 5 dezavantaje.Spre exemplu dublarea/modificarea arcurilor de supapa(intarirea) ce ajuta inchiderea rapida a supapelor la turatii mari,atrage dupa sine o uzura rapida a ansamblului culbutor /ax came,datorita presiunii de contact exercitata pe cama,presiune exponentiala cu taria arcului. Nu mai spun mai multe,nu vreau sa incep o polemica,inca o data cartea este binevenita pentru incepatori in ale tuningului auto ce vor sa umble la masina cu investitii minime.
03 mar 2016, 11:25
+3
Nel Biggson
33 comentarii 28 puncte
Nici eu nu vreau sa intru in polemica neconstructiva, dar e de datoria mea sa-mi apar "copilul" :) Chiar eu in carte am atras atentia ca tuningul este un compromis. Cresti puterea dar scade consumul sau fiabilitatea, nu le poti avea pe toate. Totusi vii cu exemplul dp intarirea arcurilor la supape, si cine citeste postul tau subintelege ca fac astfel de recomandari "dezastruoase in carte". La capitolul dp axe cu came explic ca la montarea unor axe cu came mai inalte, sau la cresterea turatiei, peste cea de fabrica se face o recalibrare a arcurilor(metoda explicata in carte), deoarece supapele vor avea tendinta de a sari de pe scaun sau de a nu urmari profilul camei si atunci se produc uzuri si pagube mai mari decat uzura suplimentara generata de forta de apasare mai mare. Multumesc pentru prilejul de a clarifica putin subiectul, si pt recomandarea din final. Pt cei interesati, detalii dp carte se gasesc cautand pe google "carte tuning", am postat cateva pagini ca sa va faceti o idee despre continutul ei.
03 mar 2016, 12:54
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »