Ce inseamna o masina pregatita pentru Tuning-Show?
In Romania, chiar daca a pornit mai greu decat in alte tari, tuningul si tot ce inseamna el a evoluat extraordinar de repede si intr-o directie buna. Kituri aftermarket de la cele mai prestigioase case de tuning din lume au inceput sa apare pe masinile autohtone inca de acum 4-5 ani, iar in ultima vreme, masini 100% custom, cu kituri unicat, creatii realizate de artisti romania, au facut senzatie chiar si peste hotare. Nu trebuie sa ne fie rusine sa spunem ca stam bine la capitolul masini modificate!
Cu totii am vazut la 4TuningDAYS, cea mai mare expozitie de masini modificate din Romania, masini de toate felurile. Pana acum le puteam incadra in masini cu modificari complete, la interior, exterior, car-audio sau tuning motor. Astea sunt categoriile mari si late, pe care le recunoaste orice cunoscator sau necunoscator. De exemplu, avem un Logan care la exterior pare stoc, dar daca vezi in habitaclu doua scaune sport, interior piele, volan, schimbator aftermarket, sisteme audio performante, ceasuri cu plasma sau trimuri de carbon, e clar - masina are tuning interior.
Dar am vazut si masini care pareau stoc din bara in bara. Sau care aveau un tuning mult prea discret pentru a putea fi un concurent la o expozitie de tuning. Insa de cele mai multe ori, masinile odata expuse in cadrul unei expozitii de masini modificate, ascund ceva cu siguranta. Deci unde trebuie sa ne uitam si ce trebuie sa stim ca sa ne dam seama daca masinile prezentate au ceva special?
Pont de la 4Tuning: daca vizitezi orice expozitie de tuning, inseamna ca-ti plac masinile. E pacat sa treci printre masini, facand poze la repezeala, fara sa privesti toate detaliile masinilor. Opreste-te, admira, critica si intreaba. Este foarte usor sa inveti mai multe lucruri despre masini si despre cum pot ele sa fie modificate, ce greseli sa nu faci si ce trebuie sa imbunatatesti.
1. Masinile vizibile
In cadrul unei expozitii, acestea sunt probabil si cele mai multe. E vorba de masini vizibil modificate, pe care le poate diferi chiar si bunica voastra, de unele stoc. E vorba de masini cu bodykituri si jante schimbate, lumini, neoane, interioare custom, sisteme de sunet, lambo-doors, vopsele nebune, airbrush, suspensii pneumatice, etc.
Dar chiar daca vedem multe masini modificate, nu inseamna ca nu putem critica. Ca si vizitator, ne putem uita la cum a fost montat kitul exterior, la cum vin jantele, la linia elementelor exterioare, la asortarea interiorului, la lucratura sistemului audio, etc. Dar chiar daca vedem diverse amanunte care nu prea sunt reusite, masinile din aceasta categorie au ce cauta cu siguranta intr-o expozitie de tuning.
2. Masinile tematice
In ultimii doi ani au inceput sa apara in standurile cluburilor masini tematice. Nu e vorba neaparat de masini din categoria de mai sus, modificate masiv. Poate fi vorba in acest caz si de masini stoc sau cu foarte putin tuning. De obicei aici se intreba lumea necunoscatoare: Ce cauta masina asta aici? Ei bine, face parte dintr-un intreg. Nu se premiaza sau se admira masina de capul ei ci tot ansamblul, scena, tema pe care o face. Masinile acestea pot castiga de obicei premiul de Best Display Car. Asadar, si masinile stoc au ce cauta intr-o expozitie de tuning.
3. Masinile stoc speciale
Un exemplu clar de masina care va participa la expozitia din 2011 (aualeu, m-am scapat...): un BMW E30 M3 original 100%, pe care l-am prezentat si pe prima pagina. E vorba de versiuni mai speciale, mai rare, ale unor masini stoc, ce prezinta un mare interes pentru anumiti iubitori de tuning. Cei care nu admira kiturile aftermarket, si sunt destui, vor puncta intotdeauna mai mult un BMW M3 original decat unul mult prea agresiv, cu elemente de tuning. Iata deci un alt exemplu in care masinile de fabrica, stoc, au ce cauta la o astfel de expozitie. Evident, aici singura regula este sa fie masina originala si intr-o stare cat mai buna, adica fara rugina sau 4 jante diferite...
4. Masinile demo-car
Iata iar o categorie de masini cu foarte putin tuning. Insa acestea isi au rostul si locul numai in standurile firmelor. De exemplu, o firma care comercializeaza jante, poate sa aiba o masina demo stoc, la care au fost schimbate numai rotile, in scopuri de marketing. E si normal, ca firma doreste sa atraga atentia asupra rotilor, asupra produsului pe care il vinde, nu asupra masinii neaparat. La fel si cei care vand vopsea cameleon: o masina stoc, vopsita cameleon. Atrage vopseaua, nu masina in sine. Si lista poate continua: firme de angel-eyes, led-uri, lambo-doors, etc. Asadar nu trebuie sa ne miram daca vedem intr-o expozitie de tuning masini care au doar un singur element modificat.
5. Masinile cu tuning ascuns
Aici incadram masinile care au tuning motor, tehnic sau il tin in portbagaj. Mai precis, o masina care are motorul modificat poate parea stoc la exterior. Insa odata capota ridicata, lucrurile se schimba si ne dam seama ca e vorba de altfel de tuning. La fel si cu diverse elemente tehnice: sistem de franare, suspensii, etc. Insa expozantul trebuie sa stie cum sa-si puna in valoare masina. De exemplu, daca are un sistem de franare foarte special, poate ridica masina pe capre si sa fie expusa fara roti, ca sa fie clar de ce este acolo. La fel si cu cei care au muzica serioasa si multimedia in portbagaj: acesta trebuie sa fie deschis pentru a evita criticile de genul: Uite si masina asta, nu are nimic! Ei bine, odata ce portbagajul se deschide, critica incepe sa fie pozitiva.
Deci data viitoare cand vizitati o expozitie de masini modificate, nu trebuie sa strambati din nas daca veti gasi acolo si masini stoc sau care nu prea sunt tunate. Puteti sa va uitati atent la fiecare masina in parte, cu siguranta o veti putea incadra intr-una din categoriile de mai sus. Si e pacat sa nu profitati din plin de cele doua zile cat dureaza o expozitie de tuning: puteti lua fiecare masina in parte la bani marunti, sa va uitati la linie, la jante, la tot ce va intereseaza, puteti intreba proprietarul de preturi, de service, de orice. Puteti face si poze, iar la final va veti da seama ca un tuning show se poate lasa cu o imbogatire vasta a cunostintelor despre masini. Iar asta e de nepretuit.
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € 8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
- Opel astra 1.4 2010 5700 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Renault clio rs benzinar 2024 16000 €
- Renault scenic diesel 2011 4999 € 0445117048 a6540700187 injector mercedes a ,b ,c ,cla ,cls ,e... 600 Lei 0445120125 0445120236 0445120029 0986435522 injector case ih... 650 Lei
- Opel insignia diesel 2014 7290 € Vw passat 2.0diesel,euro5 2009 3900 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Bara fata completa audi a4 b8 (model cu senzori/spalatori) 300 € Amortizor dacia duster (2010 - 2016) ringer 1542002002 piesa noua 178 Lei Alfa-romeo 156 1.9 jtd 2004 1550 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Vw caravelle diesel 2.0l 2013 9100 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Anvelope iarna 16 inch bridgestone 215/65 r16 audi q3 vw... 1600 Lei Skoda karoq diesel 2019 14250 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Vw golf diesel 2012 5790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei 0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel mokka diesel 2018 10190 € 0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 250 Lei
- 33800-2u000 continentl 338002u000 injector kia optima proceed... 600 Lei Vw golf benzina 2011 5790 € 0445110895 166003281r bosch injector nissan qashqai ii... 700 Lei
- Jante nissan qashqai, qasqai, juke, leaf, pulsar, 16”,... 2000 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12290 € Opel corsa 1.2i 2003 499 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Eleron audi a4 b7 abt ab look avant 8e 8h 2005-2007 s4 rs4 s... 360 Lei