Timbrul de mediu: TOATE secretele pe care le aduce noua Taxa Auto in 2013

Timbrul de mediu: TOATE secretele pe care le aduce noua Taxa Auto in 2013
Calcularea timbrului de mediu se va face de acum in functie de norma de poluare, cat si de capacitatea cilindrica. Noul timbru insa vine cu o multime de modificari fata de vechea Taxa Auto care este momentan in vigoare. Iata aici care sunt secretele noului bir auto pe care vom fi nevoiti sa-l platim in curand.
Distribuie pe Facebook

Calculator pentru timbrul de mediu 2013

CE CATEGORII NOI DE MASINI VOR TREBUI SA PLATEASCA TIMBRUL DE MEDIU?

Masinile care pana acum erau scutite de plata unei taxe auto, precum masinile acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicale reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate, prin donatii sau finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica. In noul proiect de lege, acestea vor fi obligate sa plateasca taxa numita Timbru de Mediu.

ADIO REDUCERI PENTRU MASINILE DEPRECIATE

Nu se mai acorda reducere la timbrul de mediu in functie de starea de depreciere a masinii certificata de RAR. Adica, in trecut, vechea lege spunea ca daca ai o masina in stare tehnica proasta, care valoreaza putin, dar care este functionala, puteai face o expertiza la RAR si primeai o reducere daca se dovedea ca masina ta valoreaza putin. Mai pe scurt, dispare acest paragraf din lege:

Art. 9
(1) Suma reprezentand taxa poate fi contestata atunci cand persoana care urmeaza sa inmatriculeze sau sa transcrie dreptul de proprietate asupra unui autovehicul rulat poate face dovada ca autovehiculul sau s-a depreciat intr-o masura mai mare decat cea indicata de grila prevazuta in anexa nr. 4.
(2) Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza elementelor avute in vedere la stabilirea cotei de reducere prevazute la art. 6 alin. (4).
(3) In caz de contestare, caracteristicile autovehiculului rulat prevazute la alin. (2) se stabilesc, la cererea contribuabilului, prin expertiza tehnica efectuata contra cost de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman", pe baza procedurii prevazute de normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(4) Tariful privind efectuarea expertizei tehnice se stabileste de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" in functie de operatiunile aferente expertizei tehnice si nu poate depasi costul acestora.
(5) Rezultatul expertizei tehnice se consemneaza intr-un document eliberat de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman", care cuprinde informatiile corespunzatoare fiecaruia dintre elementele prevazute la alin. (2) si cota de reducere care decurge din acestea.
(6) Documentul privind rezultatul expertizei tehnice eliberat de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" se prezinta de catre platitorul taxei organului fiscal competent.
(7) La primirea documentului prevazut la alin. (6), organul fiscal competent va proceda la recalcularea sumei de plata reprezentand taxa, care poate conduce la restituirea diferentei de taxa fata de cea platita cu ocazia inmatricularii sau transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat.
(8) In cazuri bine intemeiate, organul fiscal competent poate solicita efectuarea unei contraexpertize.

CUM VA ARATA FIZIC, TIMBRUL DE MEDIU?

Timbrul de mediu se eliberează si se aplica pe Cartea de Identitate a Vehiculului de către Direcția Regim Permise de conducere si Înmatriculare a Vehiculelor la primirea dovezii de plata a timbrului de mediu. Mai precis, cand te duci cu toate actele la Politie, in vederea inmatricularii pe numele tau, acte printre care trebuie sa se numere si chitanta de la Circa Financiara de plata a Timbrului, vei primi un abtibild securizat pe carte. Modelul timbrului de mediu se stabilește prin normele metodologice.

CARE E TREABA CU EXPERTIZA RAR PENTRU MASINILE FARA NORMA SCRISA IN CARTE?

In cazul masinilor euro 3, 4, 5 si 6, daca nu ai trecuta emisia de CO2 in cartea masinii e posibil sa fie necesara o vizita la RAR (+3000 lei expertiza de emisii co2 si coada posibil de cateva luni). Aceasta expertiza este menita sa stabileaza noxele emise de motor. Si, in functie de noxe, va fi stabilita valoarea timbrului de mediu. Citeste aici despre expertiza RAR.

Dar legea actuala spune ca se calculeaza dupa formula dedicata masinilor non-euro, in Anexa 3 nu exista valori care se pot lua in calcul. Asadar, legea se bate singura cap in cap.

Articol in curs de update...

Citeste aici cat trebuie sa platesti pentru noul TIMBRU DE MEDIU!

Calculeaza-ti TIMBRUL DE MEDIU 2013! Calculator automat!

Distribuie pe Facebook
mai multe