Serial in prag de frig: de ce sunt bune anvelopele de iarna?
Care e diferenta dintre niste anvelope normale si unele de iarna? De ce sa mai scot din buzunar intre 1000 si 2000 de lei pentru un set nou de anvelope speciale pentru frig? Incercam sa gasim raspunsuri la aceste intrebari si sa convingem lumea care pana acum statea cu indoieli ca anvelopele de iarna au multe avantaje in sezonul rece.Mai ales acum, cand se anunta cea mai grea iarna din ultimii 1000 de ani.
Anvelopele de iarna sunt pentru sezonul rece in primul rand, nu pentru zapada
Cand temperatura de afara scade sub 7 grade, este foarte important sa avem anvelope de iarna. Acestea au alta compozitie fata de unele de vara sau mixte. Cand vine frigul, o anvelopa normala se intareste si nu mai are aderenta buna. Mai precis, distanta de franare se poate chiar dubla in caz de urgenta, cand franam pe vreme rece cu anvelopele inadecvate. Asta duce nu doar la riscul crescut de accidente, dar si la uzarea prematura a placutelor de frana, risc de pierdere a stabilitatii, etc. O anvelopa de iarna, prin textura sa mai moale, se comporta pe timp de iarna asa cum se comporta o anvelopa de vara la 30 de grade. Adica bine - aderenta maxima, franare buna, etc. Asadar, chiar daca traim intr-o zona in care iarna nu aduce deloc zapada, este foarte bine sa utilizam astfel de anvelope!
Anvelopele mixte au numai aceasta trasatura pentru iarna, adica au o consistenta mai moale si sunt aderente si la frig, insa nu respecta si urmatoarele caracteristici pentru sezonul rece!
Anvelopele de iarna sunt in al doilea rand mai bune pe zapada
In afara de faptul ca niste anvelope de iarna sunt mai bune pe timp friguros, daca dam si de zapada, ne scot din necaz. Toata lumea a vazut ca anvelopele de iarna sunt ceva mai cramponate decat unele de vara. Crampoanele mai mari sunt destinate unei aderente crescute pe zapada. La majoritatea anvelopelor de iarna o sa observam ca zbaturile nu sunt egale ci au o aranjare aleatorie. Scopul acestora este de a sapa in zapada - daca acestea ar fi uniform, roata s-ar ingropa singura. Deci la aderenta pe frig mai adaugam si aderenta mai buna pe zapada.
Pe gheata se comporta mai bine
Consistenta mai moale a anvelopelor de iarna dar si profilul mai agresiv al acestora lucreaza bine si atunci cand dam de gheata sau polei. Materialul mai moale se muleaza bine pe gheata, iar crampoanele proeminente sparg mai usor gheata si ajung la asfalt. Daca gheata este intr-adevar groasa, niste anvelope de iarna vor calca pe aceasta mult mai bine, iar daca avem pe toate cele 4 jante montate gume de iarna, nu vom pierde deloc controlul si vom frana satisfacator. Oricum, prima masura de siguranta pe gheata este viteza mica. In plus, in trafic, cu un set potrivit de anvelope, nu vom fi injurati de cei care asteapta la semafor, pentru ca noi, cu gume de iarna, vom pleca linistiti, in timp ce cei care au ramas cu cele de vara vor avea probleme cu derapajul pe gheata si zapada.
Daca vrem sa fim siguri ca nu ne deranjeaza nici gheata mai serioasa, putem apela la un set de gume cu tinte de metal. Acestea se folosesc doar cand e zapada si gheata afara, pentru ca pe asfalt sunt zgomotoase si se tocesc repede.
Deci, ce se intampla iarna? Frig, zapada si gheata. Anvelopele de iarna rezolva toate aceste trei aspecte prin caracteristicile lor speciale. O masina este de preferat sa aiba pe toate cele 4 roti anvelope de iarna. Multa lume se gandeste sa puna gume de iarna doar pe fata la o masina cu tractiune pe fata, din motive economice. Asta ajuta la tractiune si aderenta, insa masina franeaza pe toate cele 4 roti si exista riscul ca spatele sa derapeze. Deci daca exista buget, n-ar fi rau sa investim in 4 anvelope de iarna.
Si pe timp de vara, anvelopele de iarna sunt bune, au mai mare aderenta decat unele de vara, fiind mai moi, iar la 40 de grade chiar se inmoaie serios, ca niste slick-uri. Insa marea problema a acestora este ca se uzeaza prematur daca sunt folosite la temperaturi constante mai mari de 7 grade. Deci este bine sa avem 2 seturi separate, de iarna si de vara, fiecare cu utilizarea sa.
Spor la pregatiri de iarna!
Daca vrei sa intampini iarna cu un set de anvelope adecvate, poti sa vezi oferta de pe SHOP 4TUNING.
- Rola intinzator curea alternator kia pro cee'd ed bta e20321bta 114.25 Lei Intinzator curea curea distributie bmw 7 e65 e66 e67 bta... 87.6 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie opel vectra c combi... 92.55 Lei
- Set rulment roata citroËn jumper caroserie 244 bta h1c018bta 146.42 Lei Set rulment roata opel astra h combi l35 bta h2x023bta 346.36 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6850 €
- Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t caroserie 904 bta... 89.77 Lei Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 244 bta... 146.42 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz kombi... 75.15 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei Rola intinzator curea alternator renault clio ii bb0/1/2... 85.01 Lei
- Set rulment roata peugeot 206 hatchback 2a/c bta h1p004bta 84.09 Lei Set rulment roata peugeot expert 224 bta h2c015bta 250.01 Lei Ford kuga 2.0 tdci 4x4 ,140 cp , pdc, clima , euro 5 2012 6950 €
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 75.15 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $
- Rola intinzator curea alternator renault twingo i c06 bta... 85.01 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Set rulment roata opel astra h l48 bta h2x023bta 346.36 Lei
- Rola intinzator curea alternator renault kangoo express fc0/1... 85.01 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei Set rulment roata opel astra h twintop l67 bta h2x023bta 346.36 Lei
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Set rulment roata citroËn evasion 22 u6 bta h2c015bta 250.01 Lei Intinzator curea transmisie citroËn nemo caroserie aa bta... 92.55 Lei
- Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8700 € Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Intinzator curea curea distributie bmw x1 e84 bta e2b0007bta 87.6 Lei
- Intinzator curea transmisie audi a6 avant 4b5 c5 bta e2w5751bta 115.87 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz limuzina... 75.15 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei
- Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t platou / sasiu... 89.77 Lei Set rulment roata citroËn jumpy u6u bta h2c015bta 250.01 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 8350 €