Avantajele si dezavantajele motorului cu sase cilindri in linie

- Un motor cu sase cilindri in linie este mai usor de fabricat
- Un motor cu sase cilindri in linie are mai putine vibratii
- Un motor cu sase cilindri in linie consuma mai mult
Ofera un cuplu mare pe o plaja extinsa de turatii, dar ajunge mai des la pompa. Merita in aceste conditii un motor cu sase cilindri in linie sau solutia V6 este cea corecta?
Cu toate ca cele mai multe dintre modele aflate in oferta actuala a producatorilor de automobile gazduiesc in compartimentul motor o unitate cu trei sau patru cilindri, adevarul este ca exista si cateva situatii in care clientii pot opta pentru propulsoare in sase, opt, zece, 12 sau chiar 16 pistoane in situatiile extreme - vezi studiul de caz numit Bugatti Chiron.
Revenind insa cu picioarele pe pamant si lasand in urma navetele spatiale, cea mai populara optiune dupa motoarele economice cu trei sau patru cilindri trebuie sa fie... unitatile in sase pistoane. De aici si urmatoarea intrebarea: 6 in linie sau in V?
Pentru inceput, avem avantajele propulsorului cu sase cilindri in linie:
- este mai ieftin si mai usor de fabricat: datorita design-ului sau simplu, cu o singura chiulasa, o singura garnitura si jumatate din numarul de axe cu came al unei unitati V6, un propulsor cu sase cilindri in linie mai ieftin si mai usor de fabricat;
- are mai putine vibratii: un propulsor cu sase cilindri in linie este mai rafinat comparativ cu o unitate V6, cel dintai avand mai putine vibratii multumita (inclusiv) pistoanelor care circula doar pe o singura axa, sus-jos;
- ofera un cuplu mare pe o plaja extinsa de turatii: datorita faptului ca motorul este mai lung, iar pistoanele sunt aliniate, propulsoarele cu sase cilindri in linie ofera un cuplu mare la o turatie mai extinsa decat o unitate V6.
Nu totul este insa roz in cazul propulsorului cu sase cilindri in linie. Iata si principalele lui dezavantajele :
- este mai gurmand: din cauza frecarii ridicate a pieselor, dar si a admisiei mai anevoioase - printr-o singura gura de admisie sunt alimentate toate cele sase pistoane dispuse pe o lungime mai mare - un propulsor I6 tinde sa consume mai mult decat un V6;
- are o racire mai dificila: design-ul lung, care anterior parea alegerea castigataore, are si el slabiciunile lui - de exemplu, ultimii doi din cei sase cilindri nu primesc suficienta apa de la pompa de racire, iar aceasta situatie duce la o incalzire prematura;
- ofera un cuplu mic la turatie maxima: in cazul unui propulsor cu sase cilindri in linie, atat puterea, cat si cuplul maxim incep de la o turatie mica, isi fac simtita prezenta mai tot timpul, dar scad atunci cand acul turometrului atinge o valoare superioara.
Din aceeasi categorie, nu uita nici de subiectele:
- Avantajele unei cutii manuale. De ce sa cumperi o masina cu trei pedale
- Dezavantajele unei cutii manuale. De ce sa nu cumperi o masina cu trei pedale
- Avantajele unei cutii automate. De ce sa cumperi o masina cu doua pedale
- Dezavantajele unei cutii automate. De ce sa nu cumperi o masina cu doua pedale
- Avantajele unui benzinar. De ce sa cumperi o masina cu motor pe benzina
- Dezvantajele unui benzinar. De ce sa nu cumperi o masina cu motor pe benzina
- Avantajele unui diesel. De ce sa cumperi o masina cu motor pe motorina
- Dezavantajele unui diesel. De ce sa nu cumperi o masina cu motor pe motorina
- Avantajele si dezavantajele unei masini pe GPL
- Avantajele si dezavantajele jantelor de tabla
- Avantajele si dezavantajele jantelor din aluminiu
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 128 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 226 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
-
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
-
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
-
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 56 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
-
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 239 Lei
-
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei


