Avantajele si dezavantajele motorului cu sase cilindri in linie
- Un motor cu sase cilindri in linie este mai usor de fabricat
- Un motor cu sase cilindri in linie are mai putine vibratii
- Un motor cu sase cilindri in linie consuma mai mult
Ofera un cuplu mare pe o plaja extinsa de turatii, dar ajunge mai des la pompa. Merita in aceste conditii un motor cu sase cilindri in linie sau solutia V6 este cea corecta?
Cu toate ca cele mai multe dintre modele aflate in oferta actuala a producatorilor de automobile gazduiesc in compartimentul motor o unitate cu trei sau patru cilindri, adevarul este ca exista si cateva situatii in care clientii pot opta pentru propulsoare in sase, opt, zece, 12 sau chiar 16 pistoane in situatiile extreme - vezi studiul de caz numit Bugatti Chiron.
Revenind insa cu picioarele pe pamant si lasand in urma navetele spatiale, cea mai populara optiune dupa motoarele economice cu trei sau patru cilindri trebuie sa fie... unitatile in sase pistoane. De aici si urmatoarea intrebarea: 6 in linie sau in V?
Pentru inceput, avem avantajele propulsorului cu sase cilindri in linie:
- este mai ieftin si mai usor de fabricat: datorita design-ului sau simplu, cu o singura chiulasa, o singura garnitura si jumatate din numarul de axe cu came al unei unitati V6, un propulsor cu sase cilindri in linie mai ieftin si mai usor de fabricat;
- are mai putine vibratii: un propulsor cu sase cilindri in linie este mai rafinat comparativ cu o unitate V6, cel dintai avand mai putine vibratii multumita (inclusiv) pistoanelor care circula doar pe o singura axa, sus-jos;
- ofera un cuplu mare pe o plaja extinsa de turatii: datorita faptului ca motorul este mai lung, iar pistoanele sunt aliniate, propulsoarele cu sase cilindri in linie ofera un cuplu mare la o turatie mai extinsa decat o unitate V6.
Nu totul este insa roz in cazul propulsorului cu sase cilindri in linie. Iata si principalele lui dezavantajele :
- este mai gurmand: din cauza frecarii ridicate a pieselor, dar si a admisiei mai anevoioase - printr-o singura gura de admisie sunt alimentate toate cele sase pistoane dispuse pe o lungime mai mare - un propulsor I6 tinde sa consume mai mult decat un V6;
- are o racire mai dificila: design-ul lung, care anterior parea alegerea castigataore, are si el slabiciunile lui - de exemplu, ultimii doi din cei sase cilindri nu primesc suficienta apa de la pompa de racire, iar aceasta situatie duce la o incalzire prematura;
- ofera un cuplu mic la turatie maxima: in cazul unui propulsor cu sase cilindri in linie, atat puterea, cat si cuplul maxim incep de la o turatie mica, isi fac simtita prezenta mai tot timpul, dar scad atunci cand acul turometrului atinge o valoare superioara.
Din aceeasi categorie, nu uita nici de subiectele:
- Avantajele unei cutii manuale. De ce sa cumperi o masina cu trei pedale
- Dezavantajele unei cutii manuale. De ce sa nu cumperi o masina cu trei pedale
- Avantajele unei cutii automate. De ce sa cumperi o masina cu doua pedale
- Dezavantajele unei cutii automate. De ce sa nu cumperi o masina cu doua pedale
- Avantajele unui benzinar. De ce sa cumperi o masina cu motor pe benzina
- Dezvantajele unui benzinar. De ce sa nu cumperi o masina cu motor pe benzina
- Avantajele unui diesel. De ce sa cumperi o masina cu motor pe motorina
- Dezavantajele unui diesel. De ce sa nu cumperi o masina cu motor pe motorina
- Avantajele si dezavantajele unei masini pe GPL
- Avantajele si dezavantajele jantelor de tabla
- Avantajele si dezavantajele jantelor din aluminiu
- Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Intinzator curea curea distributie bmw 7 e65 e66 e67 bta... 87.6 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz limuzina... 75.15 Lei
- Rola intinzator curea alternator kia pro cee'd ed bta e20321bta 114.25 Lei Rola intinzator curea alternator renault clio ii bb0/1/2... 85.01 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $
- Intinzator curea transmisie citroËn nemo caroserie aa bta... 92.55 Lei Set rulment roata citroËn evasion 22 u6 bta h2c015bta 250.01 Lei Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t platou / sasiu... 89.77 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei Intinzator curea transmisie audi a6 avant 4b5 c5 bta e2w5751bta 115.87 Lei Set rulment roata citroËn jumpy u6u bta h2c015bta 250.01 Lei
- Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8700 € Rola ghidare/conducere curea transmisie opel vectra c combi... 92.55 Lei Rola intinzator curea alternator renault twingo i c06 bta... 85.01 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz sprinter... 75.15 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Set rulment roata citroËn jumper caroserie 244 bta h1c018bta 146.42 Lei Set rulment roata opel astra h twintop l67 bta h2x023bta 346.36 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 75.15 Lei
- Intinzator curea transmisie peugeot 306 break 7e n3 n5 bta... 88.1 Lei Set rulment roata peugeot 206 hatchback 2a/c bta h1p004bta 84.09 Lei Rola intinzator curea alternator renault kangoo express fc0/1... 85.01 Lei
- Set rulment roata opel astra h combi l35 bta h2x023bta 346.36 Lei Ford kuga 2.0 tdci 4x4 ,140 cp , pdc, clima , euro 5 2012 6950 € Set rulment roata opel astra h l48 bta h2x023bta 346.36 Lei
- Ford focus 1.5 120 cai 2018 6300 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Set rulment roata peugeot expert 224 bta h2c015bta 250.01 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6850 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz vario... 75.15 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz kombi... 75.15 Lei
- Set rulment roata mercedes-benz sprinter 4-t caroserie 904 bta... 89.77 Lei Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 244 bta... 146.42 Lei Intinzator curea curea distributie bmw x1 e84 bta e2b0007bta 87.6 Lei