Avantajele si dezavantajele motorului cu sase cilindri in linie

- Un motor cu sase cilindri in linie este mai usor de fabricat
- Un motor cu sase cilindri in linie are mai putine vibratii
- Un motor cu sase cilindri in linie consuma mai mult
Ofera un cuplu mare pe o plaja extinsa de turatii, dar ajunge mai des la pompa. Merita in aceste conditii un motor cu sase cilindri in linie sau solutia V6 este cea corecta?
Cu toate ca cele mai multe dintre modele aflate in oferta actuala a producatorilor de automobile gazduiesc in compartimentul motor o unitate cu trei sau patru cilindri, adevarul este ca exista si cateva situatii in care clientii pot opta pentru propulsoare in sase, opt, zece, 12 sau chiar 16 pistoane in situatiile extreme - vezi studiul de caz numit Bugatti Chiron.
Revenind insa cu picioarele pe pamant si lasand in urma navetele spatiale, cea mai populara optiune dupa motoarele economice cu trei sau patru cilindri trebuie sa fie... unitatile in sase pistoane. De aici si urmatoarea intrebarea: 6 in linie sau in V?
Pentru inceput, avem avantajele propulsorului cu sase cilindri in linie:
- este mai ieftin si mai usor de fabricat: datorita design-ului sau simplu, cu o singura chiulasa, o singura garnitura si jumatate din numarul de axe cu came al unei unitati V6, un propulsor cu sase cilindri in linie mai ieftin si mai usor de fabricat;
- are mai putine vibratii: un propulsor cu sase cilindri in linie este mai rafinat comparativ cu o unitate V6, cel dintai avand mai putine vibratii multumita (inclusiv) pistoanelor care circula doar pe o singura axa, sus-jos;
- ofera un cuplu mare pe o plaja extinsa de turatii: datorita faptului ca motorul este mai lung, iar pistoanele sunt aliniate, propulsoarele cu sase cilindri in linie ofera un cuplu mare la o turatie mai extinsa decat o unitate V6.
Nu totul este insa roz in cazul propulsorului cu sase cilindri in linie. Iata si principalele lui dezavantajele :
- este mai gurmand: din cauza frecarii ridicate a pieselor, dar si a admisiei mai anevoioase - printr-o singura gura de admisie sunt alimentate toate cele sase pistoane dispuse pe o lungime mai mare - un propulsor I6 tinde sa consume mai mult decat un V6;
- are o racire mai dificila: design-ul lung, care anterior parea alegerea castigataore, are si el slabiciunile lui - de exemplu, ultimii doi din cei sase cilindri nu primesc suficienta apa de la pompa de racire, iar aceasta situatie duce la o incalzire prematura;
- ofera un cuplu mic la turatie maxima: in cazul unui propulsor cu sase cilindri in linie, atat puterea, cat si cuplul maxim incep de la o turatie mica, isi fac simtita prezenta mai tot timpul, dar scad atunci cand acul turometrului atinge o valoare superioara.
Din aceeasi categorie, nu uita nici de subiectele:
- Avantajele unei cutii manuale. De ce sa cumperi o masina cu trei pedale
- Dezavantajele unei cutii manuale. De ce sa nu cumperi o masina cu trei pedale
- Avantajele unei cutii automate. De ce sa cumperi o masina cu doua pedale
- Dezavantajele unei cutii automate. De ce sa nu cumperi o masina cu doua pedale
- Avantajele unui benzinar. De ce sa cumperi o masina cu motor pe benzina
- Dezvantajele unui benzinar. De ce sa nu cumperi o masina cu motor pe benzina
- Avantajele unui diesel. De ce sa cumperi o masina cu motor pe motorina
- Dezavantajele unui diesel. De ce sa nu cumperi o masina cu motor pe motorina
- Avantajele si dezavantajele unei masini pe GPL
- Avantajele si dezavantajele jantelor de tabla
- Avantajele si dezavantajele jantelor din aluminiu
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
-
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei


