CUM SA: Reducem consumul de carburant? Ghidul soferului 20 Februarie CUM SA: Reducem consumul de carburant?
Toate comentariile (205):
57 comentarii 154 puncte
Ne mutam in iraq ca acolo e 1leu motorina!
28 ian 2012, 14:30
+13
20 comentarii 27 puncte
0.50 lei/Litrul de benzina Egipt !
29 ian 2012, 01:46
0
2 comentarii 7 puncte
Nu ii asa bine sa mergi cu masina subturata, cel putin la benzina. Probabil ca faci economie la benzina, dar se mananca altceva de pe la masina.
28 ian 2012, 14:59
+7
2 comentarii 0 puncte
poate la diesel..benzina poti sa o schimbi cum vrei tu..sunt cazuri mai speciale cum sa spus mai sus
28 ian 2012, 22:57
0
alexpc
39 comentarii 159 puncte
treaba e cu dus intors.. mersul subturat dauneaza..indiferent de masina nu se recomanda mersul sub 2000 de ture..
28 ian 2012, 15:59
+15
3 comentarii 7 puncte
Daca mergeti in spatele unui tir ve-ti avea un consm cu 20% mai mic daca mergeti la 10-15 metri de tir
28 ian 2012, 17:11
+3
sipunebunu
16 comentarii 10 puncte
:)) Din cate am citit si m-am documentat ca sa reduci consumu de carburant mergand in spatele unui tir , cum zici tu , trebuie sa fi la o distanta foarte mica , in jur la 30 de cm de tir pt a putea reduce consumu cu max 10 % ... nu cred ca vrei sa-ti pui viata in pericol tie sau celorlati soferi , pt o tampenie care ii adevarata dar cu riscuri mari !
29 ian 2012, 02:58
0
240 comentarii 163 puncte
Tu ai dreptate, am vazut si eu asta la distrugatorii de mituri dar parca distanta era mult mai mica.
30 ian 2012, 13:19
0
30 comentarii 120 puncte
Ca sa facem economie de carburant trebuie sa mai mergem si pe jos, ca face piciorul frumos.
28 ian 2012, 17:24
+37
opelastra16
12 comentarii 2 puncte
din pakate sau din fericire este deja demonstrat ca in orash cel putin se merita sa mergi cu geamurile deschise si mult mai economic (asta daca poti suprta cat de cat caldura si vrei sa faci o economie de benzina de cel putin 10% ) http://www.youtube.com/watch?v=ZRt20C6NL-c
18 dec 2013, 12:08
0
hep
hep
419 comentarii 1516 puncte
eu cred ca trebuia mentionat faptul ca , aceasta schimbare la 2000-2500 rpm trebuie facuta la la masinile diesel, sau la motoarele pe benzina moderne supra-alimentate, care au cuplul maxim la sub 2000 rpm. imaginati-va cum ar fi sa schimbati la 2000 rpm un motor de type-r sau clio sport, care dezvolta puterea la 8000 rpm aproximativ . pentru un consum redus, turatia trebuie sa fie in zona de cuplu maxim iar rulajul sa fie constant
28 ian 2012, 17:44
+4
eddy_emil
36 comentarii 237 puncte
Te rog sa faci un test. Cauta o masina euro 2-3, cu motor mic, 1.4-1.6 benzina (adica majoritatea covarsitoare a autovehiculelor ce ruleaza la noi in tara) mergi pe 100 de km, schimba numai in turatia de cuplu maxim, si apoi mergi 100 de km si schimba intre la 1800-2200 si sa-mi zici unde ai consum mai mic. Eu pun toti banii pe a doua varianta.
17 apr 2014, 20:47
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
240 comentarii 163 puncte
Mai du-te pe la scoala cu magneteii tai!
30 ian 2012, 13:16
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
14 comentarii 28 puncte
Ce motor ai pe Alfa? Daca ai jtd te mai cred; daca ai ts sau boxer - vise nene vise - asa consum. Alfa 145; 1.4 16v ts - nu scoti consum mai mic de 9l oricat te-ai chinui este aproape imposibil.
30 ian 2012, 09:24
0
34 comentarii 15 puncte
bune sfaturile pentru cine nu cunoaste, tocmai de acea doresc sa fac o mentiune in legatura cu presiunile din anvelope. Pe fata puneti intre 2,3 si 2,5(MAXIM) si pe spate 2,0 sau 2,3(MAXIM) asta pt cele cu tractiune pe fata, pt cele cu tractiune spate, invers....nu stiu acum pt cele cu tractiune integrala,4x4, dar, cu aceste presiuni veti avea sigur un consum redus...deoarece la aceste presiuni, anvelopele nu sunt moi, deci masina nu necesita consum mai mare, pt a avea tractiune...si nici prea mare ca sa riscati vreo explozie.
29 ian 2012, 18:11
-1
14 comentarii 20 puncte
Consum scazut la autoturism nu poti avea decat daca ai 1.6d/td/tdi 1.2tdi sau 1.4 tdi.Benzinarele se exclud clar din categoria autoturismelor *ce tin cu casa*.Consumul mic dar si confortul pe masura il da R.A.T-ul.Dar nu vom renunta noi la scumpele noastre masini asa usor.In plus cine crede ca isi ia matiz sa cine mai stie ce mini motor de 1.0 benzina cu gandul ca nu consuma...se inseala.In plus starea tehnica a masinii afecteaza considerabil consumul,cat si greutatea talpii si mentalitatea de raceri(asta se observa mai ales dupa o etapa de vtm,intalnire auto,gratar,etc stiti voi) P.S:pentru un consum scazut,adrenalina si pansament pentru suflet am achizitionat un naked.Cel mai fericit atat in oras cat si afara si in plus nu ma pot plange de un consum mare si de ambuteiaje,lipsa locuri de parcare...Succes
30 ian 2012, 07:01
0
24 comentarii 10 puncte
Domnu ocTAVIan_CC, de ce ati renunta la un benzinar 2.0 tfsi in favoarea unui diezel? cuplul maxim motor se atinge la 1250 rpm si se mentine constant pana pe la 5500 rpm, eu unu nu mi-as lua diesel nici gratis! APROPO cum ti-a pornit masina azi-dimineata? A mea de la serviciu are 3 ani si facea precum copacii rupti!
30 ian 2012, 09:23
+1
240 comentarii 163 puncte
Si tu ai dreptate, dieselul in general iarna nu porneste asa usor, doar astea noi pornesc la prima cheie. In schimb asta mica pe benzina desi e din '97 a pornit la cheie dupa 3 zile de stat la temperaturi de sub -10 grade.
30 ian 2012, 13:14
0
240 comentarii 163 puncte
Mare dreptate ai, si eu credeam ca am dat lovitura cu un 1.3 benzina dar s-a dovedit a fi o mare greseala. Intradevar in exterior consuma 5-5.5 la viteze de maxim 100km/h dar in oras sare de 10. Totusi cred ca acest consum se datoreaza faptului ca stau intr-un oras mic si nici bine nu am pornit motorul ca am si ajuns la destinatie, dar asta e cand comoditatea e prea mare. Ma gandesc sincer ca la vara sa imi i-au o bicicleta.
30 ian 2012, 13:10
0
gabititi
7 comentarii 3 puncte
ajunge benzina la 10 lei litru si atuncea mai economisim parerea mea i sa le lasam mai des deoparte ca putem merge si cu bicicleta sau pe jos la care nu leo intrat in sange plimbatu aiurea............eu unu asa am economisit foarte multi banii decat sa economisesc combustibil poate si de 3 ori mai mult si nam murit .
30 ian 2012, 22:39
+1
1 comentarii 3 puncte
Apreciem sfaturile insa nu tii cont de cateva lucruri. Mersul cu schimbatorul in punctul mort adica pe liber dauneaza foarte mult cutiei de viteze mai exact trnului fix si la grup. Nu degeaba atunci cand se tracteaza o masina este ridicata de rotile din fata sau in cazul camioanelor se scoate cardanul. Vrei economie intradevar o reduci pana la semafor dar o lasi in viteza! Cu totii stim ca atunci cand folosesti frana de motor faci economie. La partea cu turatia si mersul in treapta a5-a la 1800 rpm daca ai un TD turbina nu lucreaza in parametri si apar probleme. Parerea mea e ca daca folosesti carburant de calitate si mergi atent incat sa previi unele manevre de incetinire atuni ai economie.
01 feb 2012, 10:52
+3
10 comentarii 5 puncte
zicea cineva mai sus ca benzina o sa ajunga la 10 lei ...asa o fi dar eu cred ca atunci cand benzina va fi 10 lei motorina va fi mult mai scumpa si acum stim cu totii cum sunt motoarele TD daca ai ghinionul si se strica cv la ele ....vazusem un top pe undeva nu mai stiu daca aici sau in alta parte ...top 10 tari unde combustibilul este cel mai ieftin nu mai stiu care erau printre primele dar erau sus Venezuela si cu Libia ...si acum sincer la noi e ca la nimeni cu smecherii care au benzinarii cum ajunge pretul sa creasca se spune ca din cauza cotatiei barilului dar cand scade acea cotatie nimeni nu scade si pretul automat + ca oamenii iau benzina cu tona si o dau cu litrul ....in fine eu unu' prefer un benzinar chiar daca consuma cv mai mult 1.8 - 2.o maxim dar ca la orice exista avantaje si dezavantaje .. respect ;)
01 feb 2012, 11:00
+1
68 comentarii 31 puncte
Bune sfaturi! Foarte bune, mai ales cele cu motorul sub turat. Dupa ce ai facut cela 4-5 plinuri pomenite in articol, cu economia aia de care se vorbeste(maxim 10% in mod realist) mai pui banii de 7-8 plinuri de combutibil si schimbi turbina, EGR-ul sau la benzinare scaunele la supape sau ce altceva se mai strica pe acolo. Daca motorul are cuplu la 2500 de ture acolo schimbi, nu chinui motorul la 1800 de ture, cand accelerezi. La benzinare este indicat sa schimbi mai sus 2800-3200, in functie de motor. Un exemplu cat se poate de comun : motor 1721, vechitura, de Reno 19. Schimbat vitezele la 2200 consum de 11. Schimbat la 2500-2700 consum de 10. Deci din gramada de sfaturi se aacepta numai sporirea atentiei si evitarea franarilor si accelerarilor bruste, lucru stiut de toti conducatorii auto. Inca odata nota 4 pentru un articol de 2 lei.
02 feb 2012, 10:24
+10
vicanezu72
9 comentarii 24 puncte
Daca mergi cu un turbodiesel subturat se alege praful de turbina si ce economisesti la carburat o sa cheltuiesti inzecit la reparat.
02 feb 2012, 19:34
-2
25 comentarii 19 puncte
Peugeot 406 HDI 340.000 km si nu am schimbat nici o turbina , in afata consum 5 si mixt 7 asa ca nu va mai luati dupa toti cunoscatorii care scimba turbinele la 20.000
05 feb 2012, 16:19
0
4 comentarii 6 puncte
La loganul lu taicamiu 1.5d 68cp, ia picat pompa de injectie la 32.000 km , dusa la reprezentanta, concluzia alora : "motorul a mers subturat" . Adevarul ca nu prea a mers masina peste 90....
29 feb 2012, 00:15
0
2 comentarii -13 puncte
www.iurcenisaving.my syntek.com mysyntek impreuna se scrie ca sa gasiti corect pagina
02 mar 2012, 18:22
-1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
2 comentarii 0 puncte
Sunt doar sfaturi practice si foarte bune .e bn sa ajungi cu 3-4 ore inainte la mare dar ar fi bine sa ajungi de fiecare data .Am si eu o masina cu motor 2,0 ,16v si merge f bine si la 2000 d rpm si la 4000 rpm
27 mar 2012, 20:13
0
19 comentarii -5 puncte
Foarte gresit ! odata cu asta schimbi si turbina cat de repede. Pana si Audi-ul meu e lesinat la 1800 ture, trage de rupe pamantul intre 2500 si 3500, de la 3800 ture pierde cuplul p ca e TDI. La drum intins merg ~ constant la 2500 ture si schimb la 3500-4000rpm viteza. Referitor ca la turatii mari consumul este mai mare: 100% fals am facut Log(vagcom&laptop) in mers cu viteza a 4 a intre 1600-1800rpm @ 80km/h consum 7,8l si apoi 2000-2500rpm @ 110km/h 4.9 l . Alt experiment: a 5a la 1800rpm vs a 4a la 2500 rpm viteza este aceeasi dar consumul mult mai mare cu a 5a ~ 8 l pe cand cu a 4 am 5,4l. Cel mai bun consum este cu a 4a la 100km/h @4,8l respectiv a 5a la 130-140 km/h 5,4l . Ideea este ca la bicicleta: cand te obosesti mai tare ? cand pedalezi incet de tot (uratii joase)dar trebuie sa apesi foarte greu pedalele de gafai ca marfarul sau pedalezi putin mai repejor dar usor fara forta ( turatie mai mare) ? asa ese si cu motorul. SA nu mai vorbim ca la viteze suburate apare calamina, depusa pe valva EGR, pe evacuare, pe vanele turbinei, injectoare naclaite. Ce am specificat mai sus e valabil doar la TDI-uri, chiar si loganul 1.5 dci merge groaznic la 1600-1700 rpm peste 2000 jar maninca si el :).
03 apr 2012, 22:21
+1
13 comentarii 13 puncte
Mai Draagos, pai am motor 1.8t 4x4, 20V 170 si ceva de cai ce manaca benzina. Cu ea in oras rar ii dau a 4-a daca e aglomerat! ( vede 1-2 maxim a 3-a) asa e construita ea , ca se simte bine pe turatii de la 3000 in sus. deci 3000-4000-5000 treapta 1-2-3 e ceva normal la astfel de masini. E ok Sunt prieten cu Petromul. Am consum de 12-13 vara in oras aglomerat si 6-7 "afara" Dar mi-a asumat asta pentru ca am vrut masina. Daca merg mult cu ea subturata, sub 2000, "tuseste" Eventual a doua zi se cam balbaie la pornire si trebuie sa ii desfund narile cu un drum in 4000 rpm pe o strada mai laturalnica. Nu prea e de orasele noastre , dar asta e treaba. Trebuie sa am grija de turbina, sa o las sa se raceasca corespunzator dupa o forja. Nu ma uit la consum. si e placere sa o conduci.
08 mai 2012, 11:27
+1
3 comentarii 0 puncte
Preturile care se avanta tot mai sus ale combustibilului nu fac pe nimeni sa zabeasca in afara de marile companii petroliere. Iata cele mai bune metode pt a economisi carburant http://cumfacsa.ro/masini-vehicule/auto/cum-sa-economisesti-carburant
24 mar 2013, 17:10
0
1 comentarii 1 puncte
salut...cautam ceva pe google si intamplator am gasit acest site si am fost interesat anume de acest subiect...nu cred ca toata lumea stie ca exista un produs,sub forma lichida care reduce consumu de combustibil si nu numai,este si ecologic,creste durata de viata a motorului...eu cunosc ft multa lume care il foloseste si sunt ft multumiti,insa parerile sunt diferite...sunt multi care nu cred in astfel de produse..dar sunt doar din aia care nu au incercat inca...
10 nov 2013, 00:37
+1
2 comentarii 0 puncte
Aviz celor care continua sa spuna ca masinile pe benzina sunt subturate la 1800-2000 rpm.La mine in bord (deci asta o face producatorul marcii)cind ating 1800 rpm,imi arata o sageata in sus,deci insist,in sus,vrea sa spuna ca e turatia optima de a schimba treapta de viteza,si inca ceva,cu ani buni in urma ,la scoala de soferi acelasi lucru l-am auzit de instructorul auto.Concluzie:daca tot sunteti asa de experti,de ce nu va apucati voi de fabricat masini ,care se tureaza tare si consuma putin?Fara suparare,lasati-va de comentarii,daca nu sti-ti ceva despre motoare(nu ca eu as fi un expert in motoare).Numai bine!
25 feb 2014, 20:39
0
2 comentarii 0 puncte
Aviz celor care continua sa spuna ca masinile pe benzina sunt subturate la 1800-2000 rpm.La mine in bord (deci asta o face producatorul marcii)cind ating 1800 rpm,imi arata o sageata in sus,deci insist,in sus,vrea sa spuna ca e turatia optima de a schimba treapta de viteza,si inca ceva,cu ani buni in urma ,la scoala de soferi acelasi lucru l-am auzit de instructorul auto.Concluzie:daca tot sunteti asa de experti,de ce nu va apucati voi de fabricat masini ,care se tureaza tare si consuma putin?Fara suparare,lasati-va de comentarii,daca nu sti-ti ceva despre motoare(nu ca eu as fi un expert in motoare).Numai bine!
25 feb 2014, 20:49
0
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »