Care este mai buna: masina DIESEL sau pe BENZINA? Ghidul soferului 12 Ianuarie Care este mai buna: masina DIESEL sau pe BENZINA?
Toate comentariile (430):
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
3 comentarii -2 puncte
pana vine unul cu un 2.5TDI care consuma 10% si iti da fum :))
10 ian 2012, 11:27
-2
micky21racing
5 comentarii -19 puncte
pana acum nam primit fum:))) la 250cp nustiu ce fum pot primi d la un 2.5 tdi:)))) asta a fost buna:)))
10 ian 2012, 11:34
-1
24 comentarii 9 puncte
250cp la ce greutate?
19 iul 2012, 20:17
0
11 comentarii 9 puncte
socoteala e simpla,luam un model opel corsa cu 2 motorizari A 1.4 XER Start/Stop, 74 kW / 100 CP, 5-viteze manuală consum mediu: 5.3 pret: 12.160,00 € si A 1.3 DTE Start/Stop + CO2 reduction package, 70 kW / 95 CP, 5-viteze manuală consum mediu: 3.5 pret: 13.280,00 € au aproape aceeai putere de accea am luat aceste 2 motorizari presupunem ca pretul benzinei = cu cel al motorinei (desi motorina este putin mai scumpa) difereta de consum este de 1.8l/100km astsa inseamna ca,cu cel diesel econmisesti 9.9lei/100km diferenta de pret este de 1120 euro = 4816lei acum aflam in cati km amortizam acei 4816lei 4816/9.9x100(km)=486 46km deci la o masina noua dupa 50 de mii de km incepi sa economisesti. parerea mea este ca pt. un sofer normal care face aproximativ 10.000km pe an este sa se gandeasca bine cand isi ia o masina noua,eu unu as alege benzina. Daca am gresit cu ceva la socoteala va rog sa ma corectati ;)
10 ian 2012, 11:25
+1
3 comentarii -2 puncte
foarte buna socoteala si cred ca esti cam pe acolo. Insa ca performante il mananca dieselul.
10 ian 2012, 11:29
0
95 comentarii 65 puncte
prietene, ai omis sa treci preturile intretinerii dizelului vs benzinar. cat e un filtru de motorina si cat e unul de benzina (apopo,nici nu se schimba alea de benzina,sunt lifetime). cat costa o eventuala defectiune la un diesel vs benzinar. cat de pretentios poate fi dizelul la combustinbil,mai ales cele actuale,se fac praf la injectoare si pompa HP cu motorina noastra.
10 ian 2012, 11:42
+1
49 comentarii 51 puncte
totusi dieselul eu zic ca e mult mai rezistent decat un benzinar adica are o viata mai lunga.. o duce mai multi km.
10 ian 2012, 11:28
0
95 comentarii 65 puncte
da. ii schimbi toate 4 injectoarele pana in 200kkm, 100 milioane si are viata.. ma faceti sa rad. nimeni nu recunoaste ca nu mai exista diesel care s atreaca de 200miikm fara sa nu ii schimne piese scumpe. dar jena e mare...
10 ian 2012, 11:51
+2
2 comentarii 6 puncte
Felicitari colegu,nimeni nu adauga costurile la un diesel.La diesel cand te-a lasat ceva stai pe langa ea.Te bucuri in privinta consumului ca e mai mic dar benzinara e cea mai fiabila...O spun din experienta,detin de 3 ani un Golf 4 motor 1.6 benzina(320.000km),d in care 200.000 i-am facut in 3 ani de Romania si pot sa sustin ca a fost in service doar pt schimb de ulei si bucse atat.Si vreau sa zic ca dimineata cu aceeasi baterie care o are ea porneste la sfert indiferent daca afara sunt -20grade.Niciodata nu renunt la benzina.Va salut!
23 ian 2012, 00:04
+1
24 comentarii 9 puncte
Bravo,te respect.
19 iul 2012, 20:19
0
95 comentarii 65 puncte
am Polo 6n2 ,60 cp benzena, consuma 4,6 la 95 km/h si 7 urban . intretinerea extrem de ieftina. fara injectoare dizel de 30milioane bucata, fara revizii usturatoare. nici sa nu aud de diesel! oamenii tac cand e vorba de cheltuielile pe care le fac cu dieselul. vorbesc doar de cifre,Nm..nu am inteles niciodata, care e problema cu cuplul in plan real? ce, aia pe benzina pleaca impinsa de la semafor sau cum? e snappy de cand ma stiu,am avut 3 benzinare pana acum. sare in fata oricarui diesel similar de la semafor sau la repriza 80-110.
10 ian 2012, 11:35
-1
10 comentarii 19 puncte
pt mersul in oras si pt o distractie mica asa din cand in cand, diesel pt ca intodeauna esti foarte aproape de turatia echivalenta cuplului maxim :)
10 ian 2012, 11:37
-1
5 comentarii 6 puncte
cel mai bine ar fii pt orasele aglomerate sa circulam cu un benzinar de capacitate mica , iar pentru drumuri lungi e indicat sa le facem cu diesel .consumul la benzina oscileaza foarte mult fiind influentat de stilul de mers (la drum lung nu se compara benzina cu dieselul la absolut nimic) . depinde mult si ce masina detine fiecare (foarte multe aduse de afara la noroc si de aici eventualele probleme cu turbo si injectoare)
10 ian 2012, 11:44
-1
4 comentarii 5 puncte
benzina clar......niciodata nu o sa se compare un benzinar cu un diesel....la diesel intretinere scumpa....motor pretentios.....doar ca are consum mai mic....dar in momentul de fata motorina e mai scumpa ca benzina...deci ar fi cam acelasi lucru....benzina mai ieftina consum mai mult.....motorina mai scumpa consum mai putin....Votul meu merge la BENZINA
10 ian 2012, 11:45
+1
11 comentarii 9 puncte
asta cu durata de viata e o MARE prostie pt un sofer normal (nu implicam firmele) unii zic ca un motor pe benzina s-ar tine bine pana la aprox 600.000 insa eu am mers cu un cielo care avea peste 850.000 (care nu a fost niciodata pe gpl) si motorul mergea foarte bine. unul diesel merge bine cam pana la 1mil km insa ma indoiesc ca oricare dintre voi si-ar lua un diesel daca ar avea peste 500.000km:) motoarele diesel sunt mai fabile,dar gandeste-te cat o sa circuli tu cu acea masina inainte sa-ti iei masina dupa acest criteriu. ca performante (la liniuta) nu stiu care e mai rapida pe 400m,eu cred ca benzina.iar ca viteza maxima tot benzina duce mai mult (vorbind de cele 2 motorizari de mai sus).
10 ian 2012, 11:45
0
95 comentarii 65 puncte
corect. turbina diesel pica intotdeauna pana 200mii,plus cateva injectoare. cu un benzinar de 10-15 ani nu au astfel de cheltuieli usturatoare. in uk dieselurile sunt rare, dar romanului i-a ramas o slabiciune pentru Aro si pt vremurile cand "facea rost" de motorina mai ieftina.
10 ian 2012, 11:55
0
vulf
38 comentarii 30 puncte
zenza ai un plus de la mine si lasa-i asa .....toti baietii vb de fiabilititate si milioane de km :)):)) ca socheaza cu ras cand noi si saraci in romania daca suntem in stare o facem si mereu se plictisesc toti si dupa maxim 5 ani isi schimba masina ca nah ori e veche si vreau ceva mai nou mai la moda ori s-a defectat cv si nu recunosc si o vand p urma ca samsarii ascunzand problemele sunb jenti lucioase, interior de piele si vopsea originala si foarte lucioasa
20 iul 2012, 11:36
0
49 comentarii 51 puncte
in fine.. :) eu am un passat b4 model 95' diesel 1.9 TDI 90 CP . motor clasic sunt foarte multumit de el tinand cont ca are 300 000 km la bord :) si cred ca o sa mai mearga mult :)
10 ian 2012, 12:09
0
VnT
7 comentarii 1 puncte
motorul diesel normal nu e asa de silentos dar daca masina e antifonata destul de bine nici nu ai zice ca are motor diesel ork o masina mai grea zic ca e si mai sigura si in viraje de aceea eu prefer diesel nu conteaza economia de consum deoarece fiecare are preferintele lui ork eu raman la varianta mea motoarele diesel sunt si mai puternice de astfel transporturile rutiere dc nu sar fi fkt k motoare pe benzina? toate autovehiculele agricole si transportoare TIR sunt diesel deoarece sunt motoare mai rezistente asta nu se ia in calcul dar cele diesel resista mai usor si la turatii
10 ian 2012, 12:13
0
13 comentarii 16 puncte
inainte sa deschizi gura, documenteaza`te, toate autovehiculele si TIR`urile sunt diesel pentru cuplu mare pe care dieselul il dezvolta, si cica tu preferi o masina diesel pentru ca e mai sigura in viraje :)
12 ian 2012, 12:58
0
24 comentarii 9 puncte
si de unde ai dedus tu ca masinile diesel sunt mai grele? Ma faci sa rad,si cum ***** sa reziste la turatii?Ala nu e facut sa treci cu el de linia rosiea turometrului,mai acumuleaza ceva experienta si dupa aia vino si impartasestene-o si noua celorlalti.
19 iul 2012, 20:24
0
7 comentarii 14 puncte
total de acord cu carldj ! cred ca cei care au facut acest articol detin masini pe motorina... parerea mea...oricum si la sondaj tot benzina va trona :) (domnii cu motorina faceti-va mai multe conturi si votati sa nu ramaneti mult in urma :))
10 ian 2012, 12:14
-1
petre21
2 comentarii 0 puncte
Eu am un peugeot 1.4hdi sunt fffoarte multumit de consum si performante (raportate la capacitate si putere 68 cp). am cumparat masina ptr economie nu ptr. a ma alerga cu el. Inima mea bate cu speranta la un motor benzina mai performant, dar pe criza asta nu fac pe erou ca alti si imi ascult inima sa nu am bani sa ies cu masina din garaj. Eu zic ,ca motor pe benzina iti iei cand nu prea te uiti la consum sau nu faci mai mult de 10.000 km pe an. Daca te invarti cu masina diselu este castigator,deocamdat a. Eu cu a mea am facut Igumenitza (grecia ) -Constanta (fara sa merg la consum )cu 2 rezervoare adica vreo 90 de litri , iar cu loganu care il aveam faceam Constanta-Brasov cu 90 de litri...deci intelegeti ce vreti.
10 ian 2012, 12:14
0
arobex
581 comentarii 1233 puncte
Postez din prisma detinatorului de 2 benzinare(C180 Kompressor 156 cp si 260 Nm & logan 1,6 +GPL) si diesel (ford mondeo 2,0 tdci-130 cp).Pot sa formez o opinie corecta. Avantaje diesel: -consum(5-6%) 6X6 ron =36 ron/100 km rulati -cuplu Dezavantaje diesel: -intretinere periodica la perioade mai scurte (max.15.000 km) si mai scumpa cu 30-40% -in cazul unei defectiuni(injectie, supraalimentare,ambre iaj) reparatia depaseste cu mult diferenta de consum(benzina-diese l). -in cazul masinilor de ulrima generatie common rail, trebuie o motorina extrem de buna,altfel risti sa distrugi piese foarte costisitoare,ce pot depasi jumatate din valoarea masinii !Un injector nou,in medie costa 2000 ron!Kit ambreiaj aprox.4000 ron ! Avantaje benzinar: -motor silentios -iarna caldura in habitaclu apare in timp redus. -perioade de revizii prelungite(20.000-25 .000 km)cu aprox.5-10.000 km mai mult. -consumabile(filtre ,uleiuri,curele) mai ieftine . -la 100.000 km rulati ai cel putin doua revizii in minus decat la diesel Dezavantaje benzinar -consum mediu 8 % 8X5,7 ron=45,6 ron(aprox 10 ron in plus la 100 km rulati) Diferenta de consum de 2 litrii la suta de km este amortizata de costurile de intretinere reduse pentru masina pe benzina si numarul de revizii, mai rare la 100.000 km. Cu exploatarea masinii diesel castigi pe o parte(la consum) si pierzi pe sapte parti la intretinere si reparatii. Avantaj financiar clar benzina+ gpl: -consum mixt 8% gpl. 8X3 ron =24 ron/100 km rulati(motorina 5X6 ron=30 ron/100km rulati) -revizii la 30.000 km rulati cu schimbarea uleiului si filtrelor fata de 15.000 km rulati la diesel. Concluziile le trage fiecare. Pentru mine avantaj clar benzinar !
10 ian 2012, 12:15
+2
Vendi85
534 comentarii 155 puncte
Oare de ce ai luat minus? Cine a dat minusul ala de ce nu scrie si de ce...
17 ian 2012, 16:29
0
7 comentarii 14 puncte
am auzit ca scot astia si avioanele pe motorina de-acum =))
10 ian 2012, 12:16
+4
3 comentarii 8 puncte
Sunt cateva greseli in articol maestre. 1) un benzinar niciodata nu va polua mai mult ca un diesel de aceeasi capacitate, fie el si cu dpf. Oricine zice altceva minte. 2) Ca idee eu am un corsa 1.3 cdti de 75 cai si un espero dohc de 90 , si espero il bate oricand si oricum, desi are cel putin 200 kile in plus. Imi vine greu sa cred ca nu o ia de la corsa ala de 1.4. Poate ai vrut sa zici 1.2. Si nu mai comparati mere cu pere, dizel tdi cu benzina aspirat. Ca tot ai pomenit de vag, 2.0 tdi-ul ala are fix 140 de cai (maxim 180 pe transporter) pe cand un c20xe turbo benzinar are 204 din start, asta ca sa fim corecti. Linia de jos. Cand dizelul va putea prinde 8000 rpm atunci puteti spune ca bate benzinarul, pana atunci, nu are rost sa dezinformati. Degeaba am cuplu mai mare daca e pe maxim 2000 de ture. Dizelul este si va ramane mult timp un motor economic si atat. Asa la prima apasare de acceleratie pare nervos, insa in viata reala adevarul e cel de mai sus. PS Nu am votat, insa daca esti o persoana normala (care foloseste masina doar ca mijloc de transport) iei diesel momentan, pentru economie, insa daca vrei sa si te distrezi putin, benzina face legea inca.
10 ian 2012, 12:26
+6
11 comentarii 8 puncte
Comparati turbo diesel cu benzina si spuneti ca motorul diesel are cuplu mare la turatii mici. Fail! Comparati aspirat cu aspirat si turbo cu turbo.
10 ian 2012, 12:28
+2
7 comentarii 14 puncte
corect on1x1 !
10 ian 2012, 12:31
0
7 comentarii 14 puncte
va dati seama ce neinformati sunt cei care au realizat materialul de mai sus...
10 ian 2012, 12:33
+2
21 comentarii 31 puncte
Mi-i se pare irelevant sa vorbim in viitor despre diesel vs. benzina.Aiurea.Astea in cativa ani or sa fie dominate de alte tipuri de combustibili. Si inca o chestie legata de diesel, nu prea exista specificatii legate de fiabilitate, un motor diesel intretinut poate ajunge linistit la 400k, si aici vorbind despre turisme nu vanuri sau alte tipuri care au si 800k
10 ian 2012, 12:35
-1
andrei_taticut
3 comentarii 2 puncte
conduc o masina diesel cu motor de 2.5 TDI an fabricatie 2010 si mis e pare super ok adica bag foarte multe masini pe benzina in buzunar si este foarte fiabila
10 ian 2012, 12:47
0
24 comentarii 9 puncte
Si ia spune ce marca e masina.
19 iul 2012, 20:28
0
7 comentarii -3 puncte
Am avut 3 masini doar benzinare.Avantajele si dezavantajele deja toata lumea le stie,un aspect care nu se ia in considerare ar fi acesta. Sunt de acord ca masinile cu motor Diesel merg pana la 500 000 de km fara probleme dar cine tine o masina pana la 20 de ani sa faca kilometrii astia? Pe cand la benzinar ai un pret de achizitie mai mic+costuri de intretinere mici iti permiti sa iti iei peste cativa ani un model mai nou. Concluzia mea ar fi ca nu as putea circula cu o masina zeci de ani doar pentru consum ca te scarbesti de ea. Momentan am un Ford Focus 2001 1.6 cu un consum extern de 5,5-6 si in oras de 6,5-7. Merge foarte bine il consider foarte economic,de ce mi-as lua diesel?
10 ian 2012, 12:57
0
9 comentarii 5 puncte
Deci pana acum am avut asa Dacia 1310 benzina Citroien c5 hdi 2.0 Peugeot 206 cc 2.0 benzina Peugeot 407 1.6 hdi Peugeot 307 cc 2.0 benzina Hyundai Cupe 2.0 benzina Parerea mea DIZEL este mult sub BENZINA DE CE ? Pentru ca hai sa vedem intradevar benzina consum mai mare 9-10-13 % in nici una din benzinare care le am avut nu am bagat bani decat baterie o bieleta sau alte mici chesti au rulat super cu costuri minime plus ca se infigeau nu gluma sa nu mai vb. ca de ex intre pretul bezina disel diferenta era de 1500-2000 de euro pei in 2-3 ani cat tin eu o masina cand naibi scot eu aceasta diferenta ???? Sa trecem la Motorina mi am blestemat zilele sincer va spun la Citroien c5 scotea fum arunca motorina pe la injectoare ma dus totu in jur de 4000 de ron si abia eram la jumatate din cat tr sa mai bag (tin sa precizes ca ,cand am cumaparato era in stare perfecta si stiu sa merg cu o masina nu o subturez sau alte chesti.) Bun Peugeot 407 la am luat ok mergea bine dupa cateva luni a picat turbina 500 euro la mana a doua EGR infundat 1500 ron nu mai vb ca incepuse sa arunce motorina la injectoare am pierdut la ea 800 euro si nu am rezolvat mai nimic toti mecanici ma trmiteau de la unu la altu nici ei nu stiau cum sa ii dea de cap in fine am scapat de ea cu putin noroc. Nu mai vorbesc ca de curand acum 2 luni inainte sa achizitionez 307 cc pt. sotie am zis sa mai incerc inca o data cu disel si am vazut vreo masini disel intre ani 2006-2009 din 7 masini 5 dadea cu fum cand le turam peste 3-4 mii de turatii masina veche de 2-3 ani ce urma sa pape in jur de 1000 de euro orcare din masinutele alea. Si nu vb nu mai din experianta mea am n prieteni care au patit la fel au bagat o gramada de bani in turbine,injectoare,E GR si filtre de paritcule apropo un filtru de particule costa 2000 de euro si daca va ganditii ca se anuleaza nu prea pt scut timp doar. Concluzia mea am dat pe benzina cu 2000 de euro mai putin si nu am bagat absolut nici un ban decat
10 ian 2012, 12:59
+4
4 comentarii -1 puncte
Eu am un diesel mic 1.4 hdi si pot sa zic: - consum semnificativ mai mic in oras decat o benzina, in afara diferenta e de 2 l, dar in oras sare de 3,5l la suta. - sa fim seriosi, nu se mai strica motoarele in ziua de azi, se strica altceva, electrica, bucsarae, amortizoare etc. Daca mergi cu dieselul cum trebuie, NU la 1000rpm in treapta 3 :)), nu are probleme. - daca cumperi SH un diesel, dai cu 500 E mai mult decat pe o benzina, pe care ii recuperezi in 10.000 km. Parerea mea diesel SH e cea mai buna optiune.
10 ian 2012, 13:04
-1
7 comentarii -3 puncte
Diferenta de 500 Euro intre benzina si diesel?poate 3000 minim plus diferenta de 100 000 de km din nou minim
10 ian 2012, 13:12
0
4 comentarii -1 puncte
Vorbesti prostii. Un c3 1.4 hdi costa 4500 iar unu cu celasi numar de benzina costa 4000
10 ian 2012, 16:09
+1
24 comentarii 9 puncte
Ai vrut sa zici ,dai cu cateva mii de euro mai mult pe un diesel........
19 iul 2012, 20:31
0
sebach22
209 comentarii 359 puncte
motor benzina turbo. Usor. Taxe mici. Puternic.
10 ian 2012, 13:11
+2
2 comentarii 2 puncte
salut. e pt. prima data cand scriu aici. detin un reno 1.5 dci (diesel). am avut probleme cu injectia ( 4 injectoare, pompa injectie) reparatia m`a costat 70 d mil in service la reno. alte probleme la acest diesel sunt tampoanele (motor 3 mil, cutie 1 mil, toba 3 mil) din 2 in 2 ani apar vibratii si trebuiesc inlocuite. revizia costa aprox. 5 mil (filtru d motorina 1 mil jumate, ulei 1 mil, filtru d aer 1 mil, filtru d polen 1 mil). in perioada asta nici nu prea baga caldura in comparatie cu benzina. nu as mai alege pt nimic diesel!
10 ian 2012, 13:17
+2
Alex97
13 comentarii -1 puncte
cite te-a pus sa-ti iei Renault!!! Sunt scumpe piesele si este si de calitate inferioara!!!Vindeo si iati alta masina ca e grav!!Parerea mea!!
10 ian 2012, 13:27
+1
129 comentarii 90 puncte
problema ta cred ca este masina, eu asa zic, fara sa te superi pe mine.
10 ian 2012, 15:02
+2
163 comentarii 129 puncte
Un singur cuvant: Renault :)))
10 ian 2012, 15:37
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »