Care este mai buna: masina DIESEL sau pe BENZINA? Ghidul soferului 12 Ianuarie Care este mai buna: masina DIESEL sau pe BENZINA?
Toate comentariile (430):
razwy1
6 comentarii 3 puncte
vad la multe persoane ,,instalatie GPL" cat costa o instalatie GPL?? merita sa faci investitia?? in cati ani scoti banii din diferenta de la benzina sau motorina ??
10 ian 2012, 13:37
-1
viperboy1003
23 comentarii -18 puncte
nu merita instalatie GPL deoarece piesele consumabile trebe sa le schimbi mai des. iarna tot timpul o sa ai probleme cu el din cauza inghetzului si plus depunerea de gaz pe pistoane si valve este foarte mare. consumul este mai mare dak vrei sa mai ceva sprint. in 3 cuvinte tot acolo eshti.
10 ian 2012, 14:09
0
284 comentarii 299 puncte
aoleu esti total pe dinafara...masina mea are 250. 000 km pe gpl, nu face probleme de nici un fel iarna, din contra uleiu poti sa il tii mai mult pt k arderea e mai curata decat benzina...daca tu ai avut dacie pe gpl te cred ca ai avut problemele alea..
10 ian 2012, 20:59
+2
10 comentarii 4 puncte
cred ca in d0i ani mi-am scos bani pe instalatia GPL, daca mergi cum am mers eu....si oricum nu costa foarte mult.
10 ian 2012, 15:41
+3
baronlex
395 comentarii 340 puncte
tehnologia avanseaza. in curand o sa uitam de benzina si motorina. o sa vina un val de motoare electrice. o sa se scumpeasca curentul electric. speranta noastra ramane motorul pe hidrogen. eu am un motoras de 1.2 benzina din 2007, si ma inteleg de minune cu el la consum.
10 ian 2012, 13:41
+2
35 comentarii 51 puncte
Motorul pe benzina polueaza mai mult - foarte gresit. Produce mai mult dioxid de carbon, insa poluarea reala consta in celelalte gaze. Ir dieselul chiar si cu filtru de particule sau uree produce semnificativ mai multe finingine. Dioxidul de carbon il maninca plantele, funinginile... nu stiu, cred ca biciclistii.
10 ian 2012, 13:43
+2
dieter_r1
17 comentarii 22 puncte
Cei care lauda benzinele oare merg cu masina sau doar se deplaseaza din punctul A in puncul B? Mie nu prea imi stau in fata benzine pana in viteza, sa-i spun normala, de 120 km/h, fie el drum drept sau de munte, cu serpentine. Si nu trec de 2400 rot/min in aceleratie la depasiri. Nu ati fost pusi in situatia sa mergeti la munte, pe serpentine (ex. Cheia de Prahova - Brasov) si sa aveti un "chinuit" in fata? Sa va intrebati daca oare ce conduceti are destula vlaga sa-l depaseasca pe acel "obstacol", chiar intr-un loc cu linie continua? Daca vreau sa depasesc acel "chinuit" nu trebuie sa ma duc in 5000 ture ca sa pot obtine un sprint cat de cat. La 1800 ture am cuplu maxim si zvacneste cu scartait de roti in a 2-a si a 3-a. Am condus 17 ani benzina, iar de 3 ani am diesel, luata de noua. Nu am avut nicio problema cu dieselul, iar placerea de a o conduce este incomparabila fata de benzina. Dieselul este un Focus 1.8TDci, 115 cp stock, am resoftat-o, iar acum are 140 cp, cuplul maxim avand-ul la 1600, fata de 1800 rot pe min standard Eu unul, in momentul de fata, nu dau dieselul pe benzina.
10 ian 2012, 13:52
+8
9 comentarii 5 puncte
dieter prietene nu stiu ce harb scuza ma ai avut tu normal ca am fost chiar am fost la cota 1800 sau cat e pe zapada cu cauciucuri de vara si nu am avut nici un fel de probleme ba din contra asta am patit la disel ca nu tragea cand urcam cred ca tu confunzi prietene.
10 ian 2012, 13:56
-1
81 comentarii 81 puncte
prietene, am 140 cp benzina si nu cred ca te tii cu taraba ta dupa mine la drum...
10 ian 2012, 16:34
0
Clawdyu17
9 comentarii 10 puncte
dar cu un motor pe benzina cu turbo ai mers? astea de generatie 2011 au plaja de cuplu de la 1700...1900 rot/min pana pe la 4000 rot pe min. Un exemplu este un 'motoras' din 2011 de la Renault: 1200 cmc cu 115 cp putere si 190 nm cuplu disponibil de la 1750 rot/min pana la 4000.Gandeste-te ce se poate face cu 600 cmc in plus, adica un motor Otto de 1800 cmc cu turbo si tehnologie recenta. ;) Si nu 'tremura' cand astepti la semafor:))
10 ian 2012, 16:48
+2
24 comentarii 9 puncte
Grozav sofer esti tu,depasesti pe linia contiuna.
19 iul 2012, 20:35
+1
andrei_taticut
3 comentarii 2 puncte
masinile diesel sunt cele mai bune si cele mai fiabile
10 ian 2012, 14:02
+4
5 comentarii 6 puncte
turbinere se distrug datorita condusului subturat = depunere calamina pe paletii turbinei = distrugere . daca ai grija cum conduci si ce motorina bagi (nu din parcare de la tiristi fara o sita foarte buna) nu are cum sa se strice foarte curand turbina si injectoarele . motorina murdara = benzina + zahar in rezervor .
10 ian 2012, 14:04
+4
36 comentarii -3 puncte
Sincer am un Opel Astra Caravan din 93` si are 330K cu motorul original si nu e segmentat niciodata .In afara faptului ca consuma 9-10 in oras si ca nu mai are vlaga aia in el cum o avea cand era noua nu am ce sa`i reprosez pt ca in afara de distributie ulei si filtre nu i-am pus nimic si nu am ce sa ma plang in afara faptului ca nu mai trage cum ar trebui sa traga ..dar totusi sunt multumit de el ...In schimb am un prieten are un Opel Vivaro 1.9 TDI din 2006 ( tehnologie din 2006 ) si totusi la 250K a schimbat primul motor asta in conditiile in care a facut revizii la reprezentanta si masina a fost condusa in parametri optimi unui disel. Si cu toate asta cred ca tot o sami iau 320D si nu 320i pt ca diferenta de consum ma cam inspaimanta .
10 ian 2012, 14:14
+1
andrei_taticut
3 comentarii 2 puncte
baaaaaaaaaaaa nu mai imi trimiteti 100000000 de imailuri
10 ian 2012, 14:16
-2
5 comentarii 6 puncte
in fiecare mail e o fraza in care scrie : pt a te dezabona de la acest articol apasa "aici" . apasa pe "aici" si nu vei mai primi
10 ian 2012, 14:20
+3
razwy1
6 comentarii 3 puncte
si eu primesc unu dupa altu ....:(
10 ian 2012, 14:48
+2
7 comentarii 14 puncte
dieter_r1 vezi ca tu de fapt compari o masina cu motor diesel pe motorina (masina ta) cu alte multe masini ce de regula sunt intr-adevar pe benzina dar nu sunt cu turbina. pune frumos si compara masina ta cu o masina pe benzina dar cu turbina ca sa vezi diferenta. nu mai comparati cai cu magari voi nu intelegeti?
10 ian 2012, 14:21
0
7 comentarii 14 puncte
deci ca sa fac asa un clasament general: 1 Motor pe benzina si cu turbina; 2 Motor pe motorina si cu turbina; 3 Motor pe benzina Daca in general voi astia cu motorina comparati 2 cu 3 aveti dreptate; dar daca de pozitia 1 ati uitat nu mai aveti dreptate. Oare m-am facut inteles?
10 ian 2012, 14:28
+4
11 comentarii 8 puncte
1 Motor pe benzina si cu turbina 2 Motor pe motorina si cu turbina 3 Motor pe benzina 4 Motor pe motorina Sa fie complet clasamentul. :D
10 ian 2012, 14:32
+2
george_daniel20
60 comentarii 40 puncte
ar trebui sa inlocuiesti 2 cu 3 pentru ca iarna la motorul diesel ai multe dezavantaje la motorul diesel: se incalzeste greu, mananca mult carburant cand e rece si e puturos
10 ian 2012, 18:34
+1
52 comentarii 67 puncte
O facut cineva un drive test cu cele doua opeluri sau o clasica liniuta si o iesit masina pe motorina castigatoare ca mie nu prea imi vine a crede....
10 ian 2012, 14:32
-2
52 comentarii 67 puncte
O facut cineva un drive test cu cele doua opeluri sau o clasica liniuta si o iesit masina pe motorina castigatoare ca mie nu prea imi vine a crede....
10 ian 2012, 14:34
-3
35 comentarii 27 puncte
Daca dieseul are suprematia si benzinarul aspirat e mort eu sunt popa.!!Intradevar motoarele sub 2.0 pe benzina e cam paguba si un TDI ii cam da fum dar de la 2.0 in sus deja e alta treaba.Nici nu as avea curajul sa ma iau cu un TDI de 1.3 avand un motor pe benzina de 1.4. si pe aceeasi masina.Cei 15 cp in plus sunt insesizabili pe langa cuplul celuilat .Plus de cele enumerate mai sus motoarele diesel sunt mai problematice mult fata de cele pe benzina,stie toata lumea.Vad diesel-uri pe masini noi de la 2003 in sus care nu merg tocmai frumos, pe cand un benzinar nu ai treaba cu nimic.Te dezavantajeaza consumul si cuplul lipsa,asta in cazul motoarelor aspirate mici (sub 2.0).Fiecare cu ce poate si ce isi permite.Articolul miroase a reclama....Un M aspirat lasa in urma 98% din motoarele TDI
10 ian 2012, 14:42
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
163 comentarii 129 puncte
Si consuma putin ;). La passat am consum mixt de 5,5 / 100 la 131 de caluti :* si crede-ma ca pot depasii camioane lejer :))) lasa nfs-ul >:D<
10 ian 2012, 15:32
+1
52 comentarii 67 puncte
O facut careva un drive tescu cu cele doua modele de opel corsa, sau o simpla liniuta si o iesit cea pe motorina castigatoare? ca mie nu prea imi vine sa cred :)))
10 ian 2012, 14:48
+1
11 comentarii 8 puncte
Uite aici un versus intre motor diesel si pe benzina pe Opel Astra Clasic III: 1.7 DTR - 125 CP / 4.000 RPM - 280 NM / 2.300 RPM 1.6i Twinport VVT - 115 CP / 6.000 RPM - 155 NM / 4.000 RPM 0-100 1.7 125 CP- 11.4 S 1.6 115 CP - 11.7 S Viteza maxima 1.7 125 - 185 KM/H 1.6 115 - 191 KM/H Sursa: http://constanta.rad acinimotors.ro/wp-con tent/themes/radacini/ download/opel/opel-as tra-classic-III.pdf
10 ian 2012, 15:10
+1
35 comentarii 27 puncte
Aly ti-ai lua diesel ca sa iti faca masaj la oase, sa stai si tu pe la service din cand in cand, sa dai bani mai multi pe consumabile si sa iti trasezi traseul sa sti sa te intorci acasa.Si toate astea pentru 1 litru mai putin la consum
10 ian 2012, 14:55
0
13 comentarii -3 puncte
Eu raman la benzina! Daca se duce turbina la un diesel sau injectoarele.. te costa cat nu face masina si asata am vazut-o eu personal fiindca am avut un coleg cu aceasta problema. La benzina daca e aceeasi problema te costa in jur de un sfert din pretul pe care lai plai pt un diesel
10 ian 2012, 15:09
-1
13 comentarii -3 puncte
In plus va garantez ca nici o masina cu motor diesel nu va sta in fata uneia pe benzina.. ma refer strict la aceeasi motorizare.. cum ar fi 2.0 diesel si 2.0 benzina..
10 ian 2012, 15:11
-1
micky21racing
5 comentarii -19 puncte
sau cum imi spunea mie ca un 2.5tdi face un 2.8 v6 250cp:))) mie unu numi place motorina fiindca mi se pare pra puturoasa:| da acuma fiecare cu parerile lor, insa eu raman p benzina, oricare ar fi masina, motorizarea si consumult :D
10 ian 2012, 16:17
0
5 comentarii 8 puncte
S-a tot vb si s-au facut 480 de dezbateri....de fapt, din punctul meu de vedere,ideea e foarte simpla: Motorul DIESEL consuma putin, e trainic si e de calarit cu el!Daca iti iei diesel atunci scoti masina la plimbare cat poti de des si RUN FORREST, RUN! Benzina e silentioasa, dar consuma!Benzina iti iei daca te duci sa cumperi cartofi de la supermarketul de peste drum, daca te duci pana la bunica-ta care sta in blocul vecin.Daca faci lucrurile astea , cu siguranta ca vei iesi mult pe plus fata de un diesel. Deci, pana la urma, depinde cum folosesti masina pe care o cumperi.Inainte de a o cumpara, omul civilizat din 2012(in Romania, mai rar) se gandeste bine:am bani sau nu am bani sa intretin, calatoresc sau nu calatoresc, in ce scop si unde folosesc masina daca o iau etc Daca esti nervos ca nevasta-ta "trancane" toata ziua, iti iei benzina ca sa fii linistit macar cat te duci pana la supermarket! Mai sunt si de astia, na!, fiecare cu treaba lui! In concluzie, iau masina sa merg cu ea sau nu prea?!Daca mergi iei diesel , daca nu mergi NU iei diesel ci benzina!
10 ian 2012, 15:32
+4
631 comentarii 899 puncte
Conduc diesel, deci am votat diesel.
10 ian 2012, 15:33
+6
5 comentarii 5 puncte
Dupa prima mea masina din 2000 (dacia 1300), nu am mai avut masini pe benzina. Nici nu m-ar interesa vreodata. I-mi amintesc un drum de Timisoara - Brasov cu Golful meu 4 1.9 TDI. Un baiat cu un logan pe benzina tunat cel putin la exterior, m-a depasit de cateva ori. Nu stiam ce vrea sa demonstreze. Cand am intrat in zona de munte strangea din dinti incercand sa ma intreaca. Nici o sansa, Poate un motor de 3000 benzina ar putea concura la CUPLU cu un Diesel de 1.9...dar totusi la turatii mari... Acum am un volvo s40 2.0 Diesel 320 Nm, si nu l-as da pe nici un benzinar. |Senzatia de cuplu mare la turatii mici e ceva deosebit.
10 ian 2012, 15:42
0
47 comentarii 119 puncte
tu compari 1.4MPI/1.6MPI cu 1.9TDI ? Cauta un VTI aspirat de la HONDA, cand ii dau 7-8000rpm te las rau de tot in urma. Dacia aia consuma 9litri la suta de km poate mai mult (am testat). Insa o masina moderna cu motorizare pe benzina de max 2.000cmc3 nu consuma mai mult de 7%
10 ian 2012, 19:33
-1
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Clawdyu17
9 comentarii 10 puncte
ai si argumente pt ce postezi?
10 ian 2012, 16:31
+1
115 comentarii 60 puncte
te referi la 1.9 TDI cele clasice poate :)
10 ian 2012, 20:11
+2
95 comentarii 65 puncte
tinea, vrei sa zici. tu vorbesti de Cobra alea sau chiar VW din anii 80,cu injectie indirecta si fara CR.da, alea erau fiabile. toti prietenii mei cu td plang de cati bani au bagat in ele si e vorba de masini de dupa 2004. unul cu C4 1.6 HDi a schimbat pana si pompa de inalta presiune,2000 de euro si masina avea 185miikm numai. altul are un Passat,i-a schimbat turbina si 3 injectoare,cheltuiel i de pste 100 de milioane. la benzina nimic, doar consumabile,dar la motor,350mii km fara avarii grave. si cand va vad cu rotocoalele alea de fumalau la coor,cand plecati de la stop sau in depasire,ma ia cu greata. cand merg in spatele unui dizel imi intra un miros neplacut in habitaclu de la esapament. si in orice masina dizel mai veche de 6-8 ani pute a..dizel, e un miros specific de la motorina amesatecata cu esapament. un motor pe benzina cu revizii la schimb si intretinut, iesi per total mai ieftin decat dizelul si esti scutit de mari batai de cap. nici benzina cu turbo nu e buna ca ai deja turbina ca elemnt nefiabil si suspect de avarii usturatoare. benzina aspirat e cel mai fiabil in prezent.
10 ian 2012, 16:26
+3
163 comentarii 129 puncte
Prietene si eu am masinuta de ceva timp, am ajuns la 250k fara nici o problema si e TDI, intradevar, am schimbat ce schimbam si la benzinar (bucsaraie, brate, etc ca doar traim in Romania si avem drumuri)....fum nu-mi scoate deloc, nu obisnuiesc sa o duc subturata...deci in principiu, masina merge si o ai asa cum o ingrijesti. Acum normal ca romanul are o mentalitate proasta si vede doar in fata tinand-o pe a lui ca-i una si buna. Sincer eu optez pentru amandoua, dar in situatii diferite... hai stima!
11 ian 2012, 00:31
+2
Clawdyu17
9 comentarii 10 puncte
Cu tot respectul pt munca depusa, pt articol...dar ai gresit undeva: un motor diesel polueaza MAI MULT decat unul pe benzina.Vb de motoarele mai noi.Constructorii iti spun doar despre emanatia de CO2, care este mai mica la Diesel decat la Otto, nu spun insa nimic despre concentratia de NOx. Probabil stii ca acestea se formeaza la presiuni foarte mari.Motorul diesel lucrand la presiuni mult mai ridicate decat cel pe benzina, produce si mai multe hidrocarburi nearse, NOx, deci...polueaza MAI MULT!
10 ian 2012, 16:28
+4
Insomnia
31 comentarii 20 puncte
Cand am citit articolul,chiar am ramas uimit,cum un diesel polueaza mai putin? Poate din punctul de vedere al consumului,daca consuma mai putin,nu inseamna ca el va polua mai putin.
10 ian 2012, 20:13
0
blacksnake
108 comentarii 218 puncte
Nox sunt, asa cum le spune si numele uzual, noxe. Nu sunt hidrocarburi nearse. Insa ai dreptate, din acest punct de vedere, motoarele diesel sunt mult mai nocive. Acuma nu stiu cine se gandeste la dezavantajul acesta, asa cum nimeni nu sta sa se gandeasca daca NOx sunt hidrocarburi sau nu. :)) Scuze pentru lectia de chimie, nu m-am putut abtine.
10 ian 2012, 20:42
0
95 comentarii 65 puncte
Gresesti, NOx (nu NOX) inseamna oxizi de azot,nu are nicio legatura cu HC, hidrocarburi nearse. NOx sunt gaze care apar in utma arderilor la temperaturi inalte si cand se dizolva in apa,cand ajung in atmosfera rezulta acizi, deunde ploi acide,etc. Oricum dieselul pute rau, au pus EGR pentru a mai reduce cantitatea de Nox,care e mai mare la Diesel pentru ca are 20:1 raport de compresie.
23 ian 2012, 13:08
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
58 comentarii 35 puncte
merg cam 10 - 12.000 km in fiecare an 50 % din drumuri le fac in oras drept urmare am ales VW Bora 1.6 16V si bine am facut in 3 ani de cand il am am avut cheltuieli mici cu el si doar consumabile singura cheltuiala mai mare a fost 700 lei pentru kit ambreiaj + 300 lei monopera singurul dezavantaj acestui motor este forta la turatii mici dar ... dupa ce am invatat cum se conduce acest motor am fost superr multumit cine are impresia ca atunci cand ajung la munte pe serpentine nu pot sa tin pasul cu TDI-uri se cam inseala!! principalul este sa anticipezi putin curba si inaltimea unui deal si sa schimbi vitezele cand trebuie ... lucru foarte placut de altfel .. ca de multe ori ma scoate din plictiseala unui drum mai lung nu am vrut sa iau un benzinar cu turbina, tocmai din cauza turbinei si a problemelor financiare in care te poate baga nu am vrut diesel pentru ca merg putini km in fiecare an nu am vrut diesel ca iarna se incalzeste masina in 25 minute, cand eu deja opresc motorul ca ajung la servici :)) nu am vrut diesel din cauza pieselor scumpe ex: kit ambreiaj de 3 ori mai scump fata de cel de la benzinar nu am vrut diesel din cauza zgomotului ... dublu fata de un benzinar iar daca mai pun la socoteala si pretul actual al motorinei .. chiar nu as mai trece pe motorina iar cei care spun ca benzinarul consuma mai mult ... au si varianta GPL ca un atu un maneca
10 ian 2012, 16:55
+11
156 comentarii 157 puncte
Si eu tot Bora 1.6 am , la inceput am crezut ca am facut ceva prostie , cand mi-am auzit prietenii ca de ce nu mi-am luat diesel , ca o sa-mi manance toti banii , dar masina pe care am luat-o este euro 4 , taxa am platit 320 de euro , si de consumat ,depinde cum o conduc , plus ca de cand am luat-o am facut 11 mii de km , acum 1 an si 4 luni.. eu zic ca mi se merita ... cat despre benzina/diesel depinde ce vrea omu', mie imi convine benzina , consuma mai mult decat un diesel , dar n-am platit taxa mult , cheltuielile celelalte ma fac sa ies pe plus fata de cum as iesi pe un diesel.
10 ian 2012, 23:08
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »