Avantajele si dezavantajele motorului cu sase cilindri in V

Avantajele si dezavantajele motorului cu sase cilindri in V
  • Un motor cu sase cilindri in V poate fi montat pe orice masina
  • Un motor cu sase cilindri in V cantareste mai putin
  • Un motor cu sase cilindri in V consuma mai mult
Distribuie pe Facebook

O costa productia lui mai mult, dar poate fi montat pe orice masina. Are, de asemenea, o greutate inferioara, iar racirea sa se face mai usor. Merita in aceste conditii un V6 sau solutia motorului cu sase cilindri in linie este cea corecta?

Cu toate ca cele mai multe dintre modele aflate in oferta actuala a producatorilor de automobile gazduiesc in compartimentul motor o unitate cu trei sau patru cilindri, adevarul este ca exista si cateva situatii in care clientii pot opta pentru propulsoare in sase, opt, zece, 12 sau chiar 16 pistoane in situatiile extreme - vezi studiul de caz numit Bugatti Chiron.

Revenind insa cu picioarele pe pamant si lasand in urma navetele spatiale, cea mai populara optiune dupa motoarele economice cu trei sau patru cilindri trebuie sa fie... unitatile in sase pistoane. De aici si urmatoarea intrebarea: 6 in linie sau in V?

Pentru inceput, avem avantajele propulsorului cu sase cilindri in V:

  • Poate fi montat pe orice masina: datorita design-ului sau extrem de compact, similar cu cel al unei unitati in trei cilindri, propulsorul V6 poate fi instalat atat transversal, cat si longitudinal, pe modelele FWD, RWD si chiar AWD;
  • Cantareste mai putin decat un motor in linie: cu toate ca este livrat la pachet alaturi de doua chiulase, acel design extrem de compact despre care vorbeam si anterior ii permite V6-lui sa fie mai usor decat un motor cu sase cilindri in linie;
  • Racirea se face mai usor: tot datorita design-ului extrem de compact, pompa de apa reuseste sa duca lichidul de racire mai usor si in egala masura la cei sase cilindri; racirea se face mai usor si datorita traseului mai scurt al antigelului;

Cat despre dezavantajele propulsorului cu sase cilindri in V, avem de trecut in revista urmatoarele:

  • Productia lui costa mai mult: de vina pentru aceasta situatie se face design-ul care, desi extrem de compact, este extrem de complex, cu doua chiulase si uneori doua rampe de injectoare sau numar dublu de axe cu came comparativ cu un I6;
  • Este mai zgomotos: spre deosebire de motorul cu sase cilindri in linie, pistoanele unui V6 exercita forte pe patru axe, sus-jos si stanga-dreapta; de aici vine si plusul de zgomot, respectiv vibratii, care in timp pot duce la probleme cu internele;
  • Consuma mai mult din cauza puterii scazute la turatii mici: pentru a beneficia de toata puterea motorului V6 din dotare, cel aflat in spatele volanului trebuie sa-l tureze mai mult; aceasta situatie se traduce, bineinteles, printr-un consum crescut de carburant.

Din aceeasi categorie, nu uita nici de subiectele:

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 20 Ianuarie 2017