REMINDER: Cutie manuala vs. cutie automata, avantaje si dezavantaje. Tu ce alegi? Ghidul soferului 16 Noiembrie REMINDER: Cutie manuala vs. cutie automata, avantaje si dezavantaje. Tu ce alegi?
Toate comentariile (362):
socratestanculescu
58 comentarii -20 puncte
E MINUNATA O "AUTOMATA" CATA VREME N-AI DE REPARAT CEVA LA EA..!! CUM "DA RATEURI" AI "PUS-O" ORIGINAL..!! DACA N-AI "CARAMIDA" DE BANI IN BUZUNAR...ITI IEI ALTA MASINA ,EVIDENT CU C.V. MANUALA...
25 ian 2012, 07:11
+5
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
22 comentarii -28 puncte
si automata are 4 viteze. o bagi intr-a 1 , 2 , 3. se vede ca n-ai avut automata in viata ta.
25 ian 2012, 21:26
+3
2 comentarii -1 puncte
chiar nu am avut...era o simpla curiozitate
25 ian 2012, 21:32
+4
22 comentarii -28 puncte
pai a mea e automata si are asa : viteza 1 , 2 , 3 , D , N , R , P . plus un buton pt : S - sport . M - manual . si E - economi . daca vreau sa schimb manual , pot schimba de la 1-ia pina la a 3-ia. dupa aia o bag in D care schimba in a 4-tra si a 5-cea. R - e cind dai cu spatele. N- e cind e in liber . D - e cind schimba automat. daca apesi butonul M - manual. schimbi tu cu mina fara sa apesi pe ambreaj. daca apesi butonu S - sport . atunci se schimba la o turatie de la 4 mii la 6 mii. deci poti sa faci mai multe combinatii. cu o automata poti conduce si manual si automat. fara batai de cap. daca-i faci schimbul de ulei de ex. la 50 de mii de km. atunci o cutie automata tine muuult mai mult ca o cutie manuala.
25 ian 2012, 22:13
+2
Pro0f
38 comentarii 31 puncte
are optiune speciala pentru asa ceva :)
19 mar 2012, 18:07
+1
7 comentarii 22 puncte
as scimba manuala numai pt o cutie automata secventiala sau cu padelshifter sau cum sa scrie
20 feb 2012, 01:29
+5
27 comentarii 27 puncte
Din punctul meu de vedere cutia automata este la fel ca si directia asistata electric,este foarte adevarat ca sunt mai bune din unele privinte,ca si confort sau pur si simplu lene(de ex.mers la munca in fiecare dimineata),dar totusi mie mi se pare ca nu simti masina absolut deloc,cand ma urc intr-o astfel de masina parca m-am pus in fata televizorului si ii dau drumul la playstation,o masina automata este buna pentru persoane carora li se opreste motorul cand pleaca dupa loc,sau celor care cred ca masina este doar un accesoriu must-have,pitipoance &cocalari care nu au treaba cu condusul
28 mar 2012, 00:50
-3
e-x-plorer
47 comentarii 103 puncte
pai daca esti posesor de lighean, pardon Logan (ca fani Logan NU EXISTA,oricat ati incerca unii sa dati din pliscuri) era de asteptat sa fii atat de frustrat incat sa te uiti cu invidie la cei ce conduc Mercedes,BMW and stuff cu cutii automate. Eu nu am avut nici bani de Logan, cu 2000euro mi-am permis un Ford Escort Ghia din 99cu transmisie automata si nu as da-o nici pe un parc de Dacii :))
06 iun 2012, 16:28
+3
radu_x
2 comentarii 4 puncte
Masina nu e un accesoriu must-have? Sau o fi vreo amanta ceva...
03 oct 2012, 16:45
+1
330 comentarii 94 puncte
Dar directia asistata hidraulic ce are? Nu zic ca aia electrica nu e buna...dar aia hidraulica e sfinta! Habar nu ai in ce consta "simtitul" masinii! Cit despre oprirea motorului asta depinde foarte mult ce masina conduci...conduc de 20 ani...am condus multe mercedesuri vechi, iar la alea indiferent ca e motor diesel sau benzina este aproape imposibil sa le omori motorul. Bine se poate in cele din urma..dar trebuie sa fii antitalent complet...motoarele au cuplu atit de mare iar volanta motorului este asa grea incit e foarte greu...asta pe linga ambreiajul "moale" cu o cuplare foarte progresiva...asa sint concepute masinile mercedes. Cu toate acestea m-a rugat o cunostinta sa conduc nu stiu ce SUV Mazda intr-o zi...motor V6 de 260 CP! Cred ca i-am omorit motorul cel putin de 15 ori in prima zi..chiar incepuse sa imi fie rusine...parca eram ultimul incepator. Si nu se poate spune ca motorul nu era puternic sau nu avea cuplu...doar ca pur si simplu ambreiajul era mult prea dur pentru gustul meu...avea o cuplare prea brusca! Mi-au trebuit 2-3 zile sa ma invat cu masina aia. De aceea recomand mai bine automata!
18 apr 2013, 00:07
0
claus_cio
75 comentarii 76 puncte
deja aci ti-ai dat cu firma in cap........"am omorat motorul de 15 ori".....afirmatile tale spun absolut totul despre ce fel de "sofer" esti,pardon conducator auto,imi pare rau dar nu te pot numii sofer,soferii sunt intr-o liga diferita fata de conducatorii auto iar tu nu faci parte din liga soferilor (((( nu-i de mirare ca esti un sustinator maniac al cutiilor automatice.de ce????.......pt ca esti anti talent,un sofer nu ar trebui sa intampine probleme de genul tau::omorat motor. hai ca poate o data sau de 2 ori e acceptabil dar poate nici atunci,oricum pt un conducator auto ca tine e ceva absolut normal,daca as fi in locul tau nu as mai face comentarii atat de transante si cu un aer de totala superioritate fata de toti membrii acestui site ))))
18 apr 2013, 10:45
0
330 comentarii 94 puncte
Eu nu-s sofer? As vrea sa stiu in cit timp strabati tu bucurestiul de la un capat la altul (radial trecind prin centru) la ora 18.00 cind toata lumea se intoarce de la servciu! Si daca vrei facem si concurs o data...Sincer nu cred ca ai prea multe sanse sa cistigi...dupa cum am spus nu in mestecau se vede soferia!
18 apr 2013, 20:57
0
330 comentarii 94 puncte
A...si inca ceva...nu stiu de ce dreaq te-ai luat tu de mine...ti-am gresit cu ceva? Eu nu m-am luat de tine...nu am facut nimic altceva decit sa fiu de acord cu tine, iar tu ai tabarit pe mine. Ca sint mai nou pe aici sau cum? In fine..tu nu ma numesti sofer. Din fericire insa parerea ta este irelevanta...sint destui altii care ma numesc sofer. Sa mai comparam si citi Km am facut unul si altul si cite accidente in acel numar de Km? Ne pierdem vremea de pomana...iar eu unul prefer sa nu raspund la provocari.
18 apr 2013, 21:05
0
claus_cio
75 comentarii 76 puncte
pt ...sorin_ncs::::doar atat vreau sa-ti spun:imi castig existenta din "sofat" asa ca mi-as tine gura fara sa ma laud """la cat de bun sofer sunt eu iar restul sunt varza""" si nu as provoca pe nimeni deoarece nu stii niciodata cu cine ai de-a face si cat de rau ai putea fi umilit,asa ca lasa aerul asta de zmeu care te chinuie tot timpul si fi cu picioarele pe pamant,iar la partea cu nr de km parcursi........:)))nu are masina ta sau masinile tale km in bord la cati km am parcurs eu.
18 apr 2013, 21:57
0
sergiu.r
84 comentarii 258 puncte
fiecare tip de cutie isi are rostul ei. eu de exemplu pentru aglomeratia din marile orase as alege automata pentru ca de la un moment dat ma doare picioru de la ambreiaj cum inaintezi tot un metru. pentru orice altceva manuala :X
24 apr 2012, 23:44
+5
6 comentarii 20 puncte
parerea mea: cutia automata pt conducatori auto, cutia manuala pt soferi.
30 apr 2012, 12:59
+11
radu_x
2 comentarii 4 puncte
Care e diferenta dintre soferi si conducatori auto? Daca esti dragut sa ma luminezi...
20 aug 2012, 17:12
+3
3 comentarii 3 puncte
PRAF!
17 nov 2012, 16:16
+2
Vendi85
534 comentarii 155 puncte
Cum sa nu, vorbiti prostii oameni buni! Si eu am cutie manuala, dar pe o masina cu destula putere automata e foarte reusita si rapida! Romanii is prea prosti ca se accepte unele chestii! Daca voi stiti ceva de 20 de ani incoa aia asa moare in creierul vostru, zici ca nu exista evolutie sau schimbari!
18 nov 2012, 16:56
+3
330 comentarii 94 puncte
Evolutie intr-adevar nu exista! Schimbarile sint doar in rau, nu in bine! Sint 100% adepatul cutiei automate. Dar eu nu vad automata ca o "evolutie" a cutiei manuale. Pur si simplu sint doua chestii diferite si ai posibiliatea de a alege. Tocmai de aceea, ca eu nu cred in evolutie eu prefer cutiile automate 100% clasice (hidramate) nu prostiile de Multitronic, tiptronic, DSG..etc. Cutia hidramata clasica e sfinta!
15 apr 2013, 17:07
0
4 comentarii 0 puncte
EU cred ca habar nu ai ce e un triptronic auzi "automatic clasic" adica robotizat ai vrut sa spui.Cumparati un triptronic si ai sa intelegi
02 iul 2015, 22:52
0
330 comentarii 94 puncte
Fratie tiptronic este o cutie AUTOMATA la care treptele se pot schimba si manual. Adica bagi schimbatorul in locul special si ii dai + sau - . Nu stiu de aunde naiba le scoateti ca voi le stiti pe toate si altii nu stiu nimic..sint timpiti. Eu conduceam automate cind tu te jucai cu puta in nisip..dar sa trecem peste asta. Tiptronic este o cutie automata la care se poate schimba si manual. DSG este o cutie MANUALA care intimplator schimba in mod automat. Automatizat, computerizat, robotizat, cum vrei sa ii spui. Cutiile automate CLASICE sint alea care exista pe masini de vreo 60 de ani incoace....se recunosc dupa schimbatorul care nu are +/- in schimb are pozitiile inferioare. Spre exemplu PRNDSL sau PRND432. Capisci?
03 iul 2015, 01:24
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
1 comentarii 0 puncte
hahaha, ce prostii, mai putin performanta e o manuala :))
03 oct 2012, 14:27
0
156 comentarii 157 puncte
eu am cutie manuala , dar cand am sansa sa o schimb pe automata o s-o fac
16 nov 2012, 15:03
+4
titus15
1181 comentarii 2336 puncte
pt cutie automata trebuie motor puternic. de obicei cumparatorii de masini in special cei de second-hand se feresc de cutia automata,deoarece daca se strica e foarte costisitoare.
16 nov 2012, 15:06
+9
74 comentarii 231 puncte
eu sunt la a 5 a masina automata, toate sh, dar nici una nu mi-a facut probleme si crede-ma ca nu au fost in service la timp! am avut o corolla 1,3 auto, care si-a facut treaba f b! cine strica o automata e pt ca nu stie sa faca schibul din D in R sau P in D, etc ...
16 nov 2012, 15:46
+5
74 comentarii 231 puncte
parerea mea e ca cine nu a condus o masina automata nu stie despre ce e vorba!
16 nov 2012, 15:43
+17
163 comentarii 129 puncte
Foarte corect, pana sa am cutie automata din pacate gandeam cam la fel, dar nu eram impotriva ei. Acum, n-as mai trece pe manuala ;)
17 nov 2012, 00:14
+3
281 comentarii 304 puncte
AUTOMATA evident ! chiar daca nu am avut as vrea sa am!
16 nov 2012, 16:27
+7
YCEE
557 comentarii 995 puncte
ba adevaru ca am scos niste drift`uri cu un mercedes cu cutie automata cum nu am scos niciodata... avea 1 2 3 si drive...cuplai 1 si ii zburau pistoanele
16 nov 2012, 16:48
+2
232 comentarii 131 puncte
vreau si eu un logan 2012 dar cu cutie musai automata sa merg la piata. :)
16 nov 2012, 17:05
+1
156 comentarii 157 puncte
da ce are ca mergi la piata ? ca iei lucruri sanatoase de la taranii nostri in loc de rosii injectate de la kaufland ?(ce urat ii cuvantul "taran" in romana ) si noul logan arata incredibil , deci nu te inteleg , doar sa atragi atentia
16 nov 2012, 17:35
+1
227 comentarii 144 puncte
Un bun exemplu de ce as merge pe automata: TT RS cutie DSG si soft stage 1 (~410 Hp): 400m = 11.3s TT RS cutie manuala + soft stage 2 + turbina hybrid + evacuare + admisie + IC (~480 Hp): 400m = 11.6s TT RS-ul manual era condus de un pilot si nu de vreun nimeni. Cum e cu sportivitatea ???
16 nov 2012, 19:58
+4
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
aste e articol vechi repus pe 4t...jenant...chiar voiam sa spun ca un articol ca asta a mai fost odata pe site,dar culmea mi-am vazut comentarii mai vechi....
16 nov 2012, 20:06
0
AR92KTA
72 comentarii 121 puncte
hahaha . ai dreptate .. si sti ce mai ii culmea ? Ca am vrut sa particip si eu la sondaj, cand colo imi zice:" ai votat deja ..
17 nov 2012, 00:24
0
8 comentarii 63 puncte
scrie REMINDER inainte de titlu, asta inseamna ceva. Jenant intr-adevar..
17 nov 2012, 12:59
0
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
badea_laurentiu88
1790 comentarii 836 puncte
am avut ocazia sa merg cu un q7 si cu un mitsubishi pajero, ambele automate desigur, si pot sa spun ca nu se compara cu nici-o cutie manuala la nici un capitol: acceleratie, depasiri, confort..... deci daca as avea bani mi-as lua o masina cu transmisie automata
16 nov 2012, 23:28
+6
1 comentarii 2 puncte
plecati ma cu vaca la pascut,si lasati cutiile automate .de un an de zile repar la o cutie automata de ww pasat 1,9 din 2003, am bagat 3000 de euro in ea si tot nu merge.
17 nov 2012, 08:22
+2
MR.STILO
41 comentarii 109 puncte
Clar, cutiile automata sunt pentru comfort! O cutie cu comenzi pe padale nu e automata fratilor !! Ferrari sau masinile de curse nu au cutii automate , ci doar comenzi automatizate, pentru a nu incurca grila( sa dai din 6 in a2 a!!). Cutii de viteze complet automate au putine masini. Oricum , Porsche a facut pentru "cunoscatori" cutie de viteze manuala in 7 trepte !!
17 nov 2012, 08:52
0
Vely
283 comentarii 548 puncte
Nu stiu daca grila se poate incurca chiar asa de la a 6-a la a 2-a, acum mai depinde si de oameni... Cert e ca MR.STILO are dreptate pentru ca nu toate cutiile de viteza de pe piata sunt defapt automate, multe sunt automatizate sau mai corect robotizate, cele de pe modele uzuale din clasele mai ieftine de preturi. Aceste cutii sunt identice ca si constructie cu cele manuale,doar ca actionarea treptelor se face de niste actuatori pe baza unor setari implemetate intr-un calculator, astfel nu mai ai de ce sa-ti folosesti mana decat sa introduci maneta in D, de ex. Ambreiajul se actioneaza si el automat pentru a facilita efectuarea schimbarii. Se folosesc pentru ca ofera comoditate soferului cu costuri mici de fabricare si intretinere. O versiune mai evoluata a acestui tip de cutie e cea cu doua ambreiaje (DSG, PDK, DCT, MCT, etc) Cutia automata are o alta conceptie: - in primul rand poseda in loc de ambreiaj un hidrotransformator sau convertizor de cuplu (torque converter, dati search pe Google), in esenta un ambreiaj hidraulic, care foloseste un lichid hidraulic special (nu ulei, cum se zice la colt de strada), si care transmite puterea de la motor la cutie prin niste pale ca la o turbina de avion si prin itermediul acelui lichid. Acest dispozitiv tine si loc de volant. Cat timp motorul functioneaza, convertizorul de cuplu transmite putere catre cutie cat timp este in D, de asta se sta cu piciorul pe frana la semafor, ca masina sa nu plece de pe loc. - in al doilea rand, cutia propriu-zisa nu are arbori paraleli pe care exista montate pinoanele, ci are angrenaje planetare (dati Google pls) - in al treilea rand, pt a efectua schimbarea treptelor exista ambreiaje de blocare si frane de blocare. - in randul 4, exista circuite hidraulice foarte complexe prin care sa treaca acel lichid hidraulic si sa poata fi schimbate treptele. Chiar daca in prezent comanda e suplimentata de circuite electrice si un creier electronic, toata schimbarea se face pur hidraulic.
17 nov 2012, 18:14
+1
Vely
283 comentarii 548 puncte
Cutia automata a fost apreciata pentru comfort, doarece elimina socurile din schimbarea treptelor, de asta a prins bine pe modele luxoase, limuzine si la americani cat pe orice model fabricat pt ei sunt cei mai comozi oameni ai planetei. Cutiile automatizate deoarece sunt usoare, simple contructiv si pot fi facute sa schimbe f repede, chiar si sub 100 ms, au avut succes pe modele sportive, clasa supercars, mai ales cele cu dublu ambreiaj. Asa se face ca o masina sport foarte scumpa, ca Ferrari 458, BMW M3, Nissan GT-R, Audi R8 si altele au cutii de viteze ieftine ca principiu si pana la urma ca si pret de productie. Sper ca nu am plictisit prea mult cu postarile mele, am incercat sa fac cat de cat lumina in problema aceasta!
17 nov 2012, 18:25
+1
e-x-plorer
47 comentarii 103 puncte
Cat se poaate de adevarat!
21 nov 2012, 11:32
+1
161 comentarii -175 puncte
Pentru masina de zi cu zi probabil as prefera o automata, pt stat in trafic cred ca e ce trebuie. Dar pentru distractii, drumuri lungi , weekend neaparat o cutie manuala, oricum nu concep sa am doar o masina.
17 nov 2012, 09:21
+2
330 comentarii 94 puncte
Nici eu nu concep sa am doar o masina...dar neaparat toate cu cutie automata. Masina de zi cu zi (Cielo, Mercedes W201), masina de colectie (Cadillac sedan deVille 1962) dar toate cu cutie automata! Cutia manuala e pentru Dacii, trabanturi...Oltcituri...pentru aia e cutia manuala!
17 apr 2013, 01:49
0
sisu_alinn
39 comentarii 54 puncte
Ba BOU esti , asta de ai scris articolul ....
17 nov 2012, 11:18
+1
67 comentarii 65 puncte
cu automata mergi ca jupanu cine stie cunoaste nu cred ca e unul sa nu-si doreasca masina cu o cutie automata
17 nov 2012, 13:17
+5
dany2good4u
774 comentarii 887 puncte
eu sunt ala :))
18 nov 2012, 19:26
-2
kara67
46 comentarii 51 puncte
Cu cat un lucru e mai complex, cu atat sansa sa se defecteze este mai mare....iar reparatia mai scumpa. Exemplu: VOLVO XC90 2.4 D model 2007 cumparat de nou cutie automata. Service doar la reprezentanta in Austria conf. carnet service. La 60.000 Km si un an jumatate de folosire, a picat cutia si s-a schimbat pe garantie. La 95.000 km si 3 ani jumate de la fabricatie pica iar cutia....Cost schimbare: 10.000 Euro Concluzia o trage fiecare...
17 nov 2012, 14:14
-1
tm30amp
252 comentarii 364 puncte
asta se intampla pt ca volvo spune sa schimbi uleiul la 80.000 la cutia automata. de fapt au o problema de lubrifiere a grupului hidraulic...bla bla. de fapt uleiul ar trebui sa fie schimbat la 40-50.000 de km, cu tot cu filtru. Pacat, si zic asta pt ca volvo e una din masinile mele preferate, ca se intampla asta la modelele xc 60 si 90... insa, asta e mai tre' sa mai treaca un pic de apa pe dunare pana invata toata europa sa construiasca cutii automate ca in america. p.s nu vreti sa stiti ce probleme are ml 320cdi cu cutia automata....
21 nov 2012, 18:08
+1
Maryu-s
1 comentarii 2 puncte
E Clar Automata e cu mulf mai buna si confortul e cu mult mai ridicat.
17 nov 2012, 19:37
+2
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »