Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega

Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega
Nu sunt multi din Romania cei care au auzit de aceasta masina si de epoca sa in care a facut legenda. De Opel Omega am auzit cu totii. Insa ce se intampla cand scoti la vanzare ca masina de serie un Omega cu elemente de Lotus care prinde 300 km/h? Va spunem noi: politia incepe sa se teama si face scandal pentru stoparea productiei...
Distribuie pe Facebook

Chiar asa s-a si intamplat in Europa. Dupa lansarea lui Lotus Omega, sau Lotus Carlton, cum era denumita in Anglia, masina s-a dovedit a fi una asa de rapida, incat masinile de politie nu aveau nicio sansa sa o prinda. Motiv pentru care era una din preferata hotilor care spargeau banci, dar si a asigurarilor, care aveau grija ca polita de asigurare sa fie una astronomica!

Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega

Dar despre ce masina vorbim aici? Despre un Opel Omega banal, modificat de Lotus pentru a deveni o masina ce prinde 300 km/h. Modificarile exterioare sunt destul de minime fata de clasica limuzina Opel. Insa putem observa un subtil bodykit, niste prize de aer pe capota si aripile umflate. In plus, masina a fost produsa intr-o singura culoare, o nuanta foarte inchisa de verde, numita British Racing Green.

Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega

Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega

Daca la exterior modificarile nu au fost asa de vizibile fata de un Omega clasic, Lotus a avut grija sa-si bage nasul acolo unde conteaza. Pe partea tehnica. Inginerii au luat un motor clasic de 3 litri de Opel, l-au alezat si l-au ranforsat pentru a avea un bloc de 3,6 litri. Au modificat internele si electronica, au adaugat doua turbine Garrett T25 cu intercoolere si au scos astfel o uriasa putere de 377 cp si un cuplu cel putin colosal de 568 Nm. Tinand cont ca vorbim de anii '90 - '91, singurele masini care aveau o astfel de performanta la acea vreme erau cele din gama Supercar, cu nume precum Ferrari si Lamborghini, la un cost cel putin dublu. In plus, Lotus Omega a detinut mai multi ani recordul de cea mai rapida limuzina de serie. Dar nu numai datorita motorului sau urias de dezvolta o putere jurasica. Motorului i-a fost adaugata o cutie in 6 trepte direct luata de la Corvette ZR-1 (GM cumparase Lotus cu cativa ani inainte), ce transmitea puterea rotilor din spate. Franele au fost si ele modificate masiv - discuri de 330 mm AP Racing cu etriere de curse la toate cele 4 roti. Asadar, de la 0 la 100 ajungea in 5.2 secunde, iar de la 0 la 100 si inapoi la 0 km/h in doar 15 secunde.

Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega

Ca si optiuni, Lotus Omega venea cu interior de piele, clima, toate accesoriile electrice. O adevarata limuzina de familie ce costa 48.000 de lire sterline. Un adevarat lup in blana de oaie care putea duce o familie de 5 membri la iarba verde, dar la fel de bine, isi putea duce soferul pe o pista de curse.

Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega

Productia lui Lotus Omega a inceput in 1990 si a durat numai 2 ani, din cauza cererii mult prea mici, dar si a taxelor uriase pe care trebuia sa le plateasca un proprietar de bolid. Asadar, numai 320 de bucati au fost vandute in UK si 630 in restul Europei.

Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega

La acea vreme, singurele masini din clasa cu care putea fi comparata erau BMW Alpina B10 biTurbo de 360 cp, BMW M5 E34 de 340 cp si Mercedes-Benz 500 E de 326 de cp, care insa erau mai scumpe si mai lente decat Lotus Omega.

Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega

Ne bucuram sa stim ca si in Romania exista un exemplar din cele 950 de masini fabricate in lume, intr-o stare de conservare excelenta. O masina legendara care da si acum frisoane politiei din Anglia si care ne pune pe ganduri, pe noi, amatorii de viteza si senzatii tari, dovedindu-ne ca masini adevarate se faceau si mai demult.

Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega

Rugam proprietarul sa ne contacteze pentru o prezentare si un articol pe 4Tuning referitore la masina, pe office@4tuning.ro

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze Masini legendare Ep. 6 - Lotus Omega
mai multe
Publicat în categoria: Istorie auto DATA PUBLICĂRII: 2 Iunie 2010