Retrospectiva 2013: articole utile pentru soferi si nu numai

Retrospectiva 2013: articole utile pentru soferi si nu numai
  • Cel mai popular articol s-a bucurat de 715 Like-uri
  • Temele abordate sunt de mecanica, tehnica si intretinere
  • Articolele se regasesc in rubrica "Ghidul Soferului"
Distribuie pe Facebook

Anul acesta am imbogatit rubrica destinata articolelor mai tehnice cu cateva zeci de texte noi. Ti-am recomandat ce anvelope sa folosesti, ce masini second-hand sunt recomandate, ce presupune vopsirea jantelor, cum sa conduci iarna, cum sa-ti protejezi masina si multe alte sfaturi utile care iti pot fi de folos candva. Iata aici un mic rezumat despre subiectele abordate in 2013.

Am inceput anul cu un articol interesant si care ne-a invatat multe lucruri: Istorie pe 4 roti: Prima masina din lume dotata cu... este. Un articol in care va spuneam ce masina a avut prima oara aer conditionat, geamuri electrice, anvelope tubeless, navigatie sau pur si simplu... airbaguri. Tot in ianuarie, in mijlocul iernii, va povesteam despre piesele auto. Mai precis, ce Piesele auto pe care le ai la dispozitie pentru masina ta. Si aici va spuneam de cele originale, de cele aftermarket si de cele de tuning, dar si avantajele sau diferentele fiecarei categorii.

Ghidul Soferului - retrospectivaGhidul Soferului - retrospectiva

A urmat un Ghid complet: inmatricularea masinii tale in Bulgaria vs. Timbrul de Mediu, cu toate secretele si detaliile pe care trebuie sa la cunosti daca vrei sa-ti inscrii masina ca sa poti circula cu ea. Aici insa, parerile au fost impartite, pentru ca sunt multi cei care conduc masini Bulgaresti si sunt multi cei care sustin ca e recomandat sa ai masina pe numele tau, inscrisa in tara ta de origine.

La fel de controversat a fost si articolul despre Top 10 masini second-hand pe care trebuie sa le ocolesti. Desi a adunat 300 de Like-uri, acest articol i-a facut pe iubitorii sau posesorii de marci mentionate in text sa intre in conflict cu autorul si cu cei care sunt de acord cu afirmatiile din text. Tu ce parere ai?

Ghidul Soferului - retrospectivaGhidul Soferului - retrospectiva

Au mai urmat articole despre Cum sa pastrezi costurile de intretinere mici cu masina ta, un articol realizat in colaborare cu Politia Romana despre Cele mai uzuale metode de talharie si jaf in trafic, despre tot ce trebuie sa stii despre Cumpararea unui autoturism 4x4 si cum a evoluat marketingul in cazul marcii autohtone, Dacia, din 1968 si pana azi.

Un articol de succes s-a dovedit a fi si cel referitor la 12 dotari interesante care au disparut de pe masinile noi. Aici povesteam despre stergatoarele de faruri, casetofonul, scrumiera, antena telescopica si multe alte elemente auto. Am incercat sa educam putin multimea de soferi tineri din Romania aratandu-le ca siguranta este pe primul loc. Si ca in ziua de azi, nivelul de siguranta la volan este mare datorita unor inventii incredibile. Totul, in Istoria sistemelor de siguranta din masinile noastre.

Ghidul Soferului - retrospectivaGhidul Soferului - retrospectiva

Am facut si o discutie cu cititorii nostri despre ce trebuie si ce ii putem spune agentului de la Politia Rutiera care ne opreste in trafic. Aici, parerile au fost din nou impartite, insa cu siguranta vei gasi raspunsurile corecte si care ti se potrivesc si tie, in functie de situatia in care esti pus cu Politia.

Un nou articol util pentru cei care tin la masina lor a fost cel referitor la lubrifianti: Totul despre uleiul de motor, clasificari, probleme, FAQ. Am mai scris despre Top 5 cele mai nebune accesorii auto moto, despre Cum stii cand te lasa ambreiajul si amortizoarele, utilitatea Foliilor auto solare, diferentele dintre uleiul sintetic si cel mineral, defecte comune in functie de "Boala lor", cum zic soferii si Locurile secrete din masina ta si cum sa-ti organizezi spatiul interior.

Un alt articol de succes a fost cel referitor la 10 masini ieftine care au facut istorie si pe care trebuie sa le ai intr-o viata. Aici lista putea fi mult mai lunga, insa ne-am limitat la modelele accesibile in ziua de azi oricui si care pe vremuri au insemnat ceva serios.

Ghidul Soferului - retrospectiva

Seria "De ce?" a continuat cu doua articole: De ce sa evitam masinile second-hand aduse din Germania si De ce sa evitam parcarea masinii in plin soare. Am incercat ulterior sa demonstram ca nu doar pneurile de iarna ar trebui sa fie obligatorii, ci si cele de vara, pe timp cald. Deoarece daca le folosim pe cele de iarna cand afara sunt 30 de grade, riscam foarte mult. Totul, in articolul despre Obligativitatea soferilor de a-si dota masina cu pneuri de vara cand e cald.

Inca un articol de succes, asa cum era de asteptat, a fost cel despre 10 motive ca sa-ti cumperi o masina puternica. A urmat o prezentare din propriiile experiente in Targul Vitan si despre Jepcarii si teparii de acolo. Un alt succes s-a dovedit a fi si articolul despre ce inseamna fiecare martor de bord aprins. Evident, nu am putut cuprinde toti martorii pentru ca difera in functie de marca si model, insa acestia sunt cei mai importanti.

O alta discutie la care i-am invitat pe cititori a fost cea despre metodele politie rutiere de a da amenzi. Adica "pandirea" soferilor in locuri strategice si urmarirea lor din masini fara insemne. A urmat un editorial simpatic despre experienta noastra la scoala Guidare Pilotare care pentru noi a fost foarte educativ si distractiv. In continuare, v-am povestit Cum se circula cu masina pe timp de ploaie, Ce inseamna o punte pe portale, cum sta treaba cu despagubirile in caz de accident, cum sa conducem pe timp de ceata, cum pot fi aduse la viata niste jante zgariate sau sparte, motivele pentru care mor oamenii in accidente rutiere in Romania si 5 operatiuni pe care le poti face in prag de iarna la masina ta.

Un alt articol care a dat nastere la dezbateri a fost cel numit 10 accesorii care nu au ce sa caute pe masina ta. Aici ne-am dat seama ca exista destui cititori care inca sustin un styling sau tuning invechit sau chiar spre extrema kitschului, pentru ca am fost certati de unele alegeri facute in text. Tu ce parere ai?

Ghidul Soferului - retrospectiva

Am continuat seria de discutii cu cititorii cu doua subiecte: Dispare tractiunea spate pe modelele sport si Care este cel mai reusit model Dacia produs vreodata. Au urmat cateva articole interesante despre cele 10 activitati ale soferului in masina care duc la accidente, teribilistii din trafic si cand este nevoie sa ne grabim, masinile cu numere straine care au acte false, Cum sa-ti vinzi masina repede in 5 pasi, hotii de catalizatoare auto si metalele rare din aceste piese, ce facem cand avem un incendiu la bord.

Printre cele mai de succes articole din ultima perioada s-au numarat Evolutia rotilor de masina, de la spite de lemn la carbon, Top 10 masini comuniste conduse de parintii si bunicii nostri, 4 locuri din Bucuresti in care iti poti satisface nevoia de viteza, ce trebuie sa faci ca sa nu ai probleme cu masina iarna, discriminarea in trafic in functie de sex, masina si judet.

Ghidul Soferului - retrospectivaGhidul Soferului - retrospectivaGhidul Soferului - retrospectiva

Cel mai de succes articol insa a fost cel despre 10 mituri despre anvelope, intelese gresit de soferii din Romania. Succesul acestui articol ne-a demonstrat ca interesul soferilor din Romania pentru domeniul sigurantei este in crestere si ca pneurile reprezinta un element important al masinii.

Cam acestea au fost articolele utile din rubrica Ghidul Soferului in anul 2013. Daca ai idei de noi texte, daca vrei sa citesti despre ceva anume, lasa-ne mai jos un comentariu. Si promitem ca in 2014 vei avea si mai multe lucruri interesante de citit in rubrica Ghidul Soferului de pe 4Tuning.ro

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (18) Poze Ghidul Soferului - retrospectiva
mai multe