De ce DN1 este cea mai mare mizerie din univers

Gata, a inceput sezonul de munte. Lumea nu se mai duce in week-end la mare, pe A2, acum se duce spre munte, pe Valea Prahovei, via DN1, la aceleasi ore clasice in care se formeaza ambuteiaje si cozi interminabile. Si ghici ce: in acest week-end pe DN1 a mai fost un prost. Eu.

Autoritatile spun ca DN1 este cel mai periculos drum din Romania, pe care se produc cele mai multe accidente mortale. Cred asta, chiar daca vine de la niste mizerii de autoritati sau institutii care habar nu au pe ce lume traiesc si vor doar sa ne fure banii. Apropo: cica CNADNR e pe cale sa mai demoleze o autostrada, a doua, tot facuta de aceeasi firma italiana. Si asta pentru ca italienii au ciordit materiale si in loc sa bage calitate in autostrada romaneasca, au bagat gunoaie si si-au tras banii... Pai normal, pana si italienii au aflat de la americanii Bechtel ca in Romania sunt prosti de pe urma carora poti face averi serioase...

Dar sa revenim la drumul nostru celebru numit DN1. Care, de la Comarnic pana la Brasov este drum cu o singura banda pe sens. O portiune destul de mica, am impresia ca sunt vreo 60 de kilometri, dar destul de prost gandita si prost managerizata incat sa o strabati, la ora de varf, precum prostul de mine, in circa... 4 ore. Da, duminica seara am facut 60 de kilometri sau mai putin chiar in peste 4 ore. Ca vorbim de DN1, cea mai mare mizerie din lume.

Aglomeratia de pe DN1 are doua cauze: prostia soferilor si imbecilitatea politistilor de la rutiera. Sa le luam pe rand. In primul rand, se fac cozi si se merge in ghionturi, 50 de metri, dupa care stop si tot asa pentru ca romanul habar nu are cum sa mearga in coloana. In loc sa circule incet dar constant, cu 20 km/h, romanasul nostru cand are 100 de metri liberi in fata accelereaza blana, dupa care franeaza tot blana. Si alti papagali in spatele lui fac la fel. Si daca tu, in loc sa accelerezi brusc ca prostii din fata ta stai pe loc si mergi constant, ca oricum se opreste circulatia mai in fata, vei fi claxonat si depasit de vreun cocalar cu ML alb...

Da, stiu ca este aglomeratie foarte mare, numarul urias de masini care vin spre Bucuresti nefiind compatibil cu ceea ce poate sustine un drum amarat cu o banda pe sens. De acord, nu se merge cu 100 sau 70 cat e limita, dar se merge constant cu 40-50, adica faci o ora jumate, nu 4!!! Ei bine, nu. Pe DN1, intre Brasov si Comarnic, de fapt intre Comarnic si Predeal mai bine zis, se merge ca un cur. Asta sambata dimineata spre munte si duminica dupa-amiaza si seara spre capitala... Pentru ca soferii nu au invatat sa mearga disciplinat si calm.

In plus, in Busteni si Comarnic sunt fara indoiala cei mai retardati agenti de la politie pe care eu i-am vazut vreodata. Primul blocaj se face la Comarnic, pentru ca un politist mai opreste din cand in cand circulatia ca sa treaca pietonii, care oricum au pasarela de trecut pe sus, dar si masinile de pe o straduta laterala mica. Nu mai bine renunta la trecerea de pietoni si lasa masinile sa se strecoare cand pot, printre masinile de pe DN1?

Povestea e si mai dramatica la Busteni. Acolo unde, la orele de varf, la fiecare trecere de pietoni si intersectii cu strazi secundare sunt politisti. Astia la fel: atat ii duce mintea ca sa opreasca o coloana de cateva mii de automobile care merg pe DN1, ca sa lase pietonii puturosi, care si in Busteni au pasarele de traversare suspendate, sau sa lase masinile care intra de pe strazi secundare... Aici, aceeasi poveste: nu mai bine ma lasi pe mine sa merg normal pe DN1 si ailalti de pe strazi secundare sa se strecoare cand pot, atunci cand unul incetineste si ii face semn cu flashuri sa treaca?

Mai mult, politia face doua greseli. Una este ca nu comunica agentii intre ei si habar nu au ca opresc o coloana care se intinde pe zeci de kilometri. Nu le spune nimeni: Cumetre, da drumul la circulatie ca e coada pana la Predeal! In plus, nu au capacitatea sa gandeasca care sunt prioritatile: sa fluidizeze traficul de pe soseaua principala pe care asteapta mii de masini si zeci de mii de oameni, sau sa-i lase pe cei cativa de pe strazile secundare sa astepte nitel? Sincer, daca ma intrebati pe mine, de fiecare data cand nu este politie pe drum se circula mai bine.

Si asta pentru ca soferul roman este retardat mintal. Nu toti, din pacate majoritatea. Romanul prost, speriat de bombe, rupt in cur de taxe si impozite, in momentul in care vede o masina de politie sau o uniforma, se caca pe el. La propriu. Chiar daca limita de viteza este de 70 km/h, el franeaza si merge cu 50. Chiar daca nu a facut nimic si este in deplina legalitate si siguranta, cand vede agentul de politie, unicul neuron functional ii spune sa franeze, sa nu cumva sa-si ia amenda, sa nu cumva sa fie luat la ochi de agent...

Si uite asa, politistii de pe DN1 fac doua tampenii: dirijeaza circulatia ca un cur, adica total ineficient, dar ii mai si sperie pe soferii de duminica, ce din pacate sunt numerosi in week-end pe DN1, si astia franeaza ca prostii chiar daca nu e cazul. Cum imi franase mie unul in fata pe banda a doua, langa Campina, desi mergea cu 90 km/h in zona de 100, cand a vazut o masina de politie oprita la un butic pe contrasens, de era sa ma sui peste el si altii din spate peste mine... Pai sa nu-l iei la capace si sa-l intrebi ce dobitoc i-a dat permisul?

Concluzia? E simpla rau de tot. Nu ma mai duc pe DN1 spre munte sambata nici sa ma bati cu nuiaua peste talpi. Si nu ma mai intorc de la munte duminica dupa-amiaza sau seara nici daca ma asteapta la Bucuresti Jennifer Lopez cu picioarele desfacute in spagat. Pentru ca DN1 este o mizerie uriasa de drum. Este un gunoi ordinar de sosea cu infrastructura inexistenta, semnalizare pentru noapte zero, gropi in continua expansiune, benzi mult prea inguste si plin de doua specimene pe care eu le urasc: soferi de duminica prosti facuti gramada si politisti burtosi pe care ii doare la carici de tine ca faci 60 de kilometri in 5 ore, ei doar vor sa iasa din tura... Prost sunt eu daca mai calc pe acolo.

Accept insa si varianta ca exagerez eu, asa ca te rog sa-mi spui si parerea ta despre DN1.

19 Raspunsuri la De ce DN1 este cea mai mare mizerie din univers

  1. Nu ai dreptate,............ ai perfecta dreptate, dar ce sa-i faci, asta este Romania.

  2. Am facut si 6 ore! Ai dreptate, e o mizerie sinistra DN1!!
    Si mai ai dreptate cu o chestie: daca dirijeaza Garcea, e clar! HAOS! Fie ca e pe DN1 fie ca e in Bucuresti.

  3. de ce te plangi? eu am facut doar varianta de la sinaia vineri noapte in 3 ore!!!!! joac`o p`asta

  4. La faza cu cel care ti-a franat in fata:
    Spui de toti soferii ca sunt prosti si nu stiu sa conduca dar de tine nu spui ca esti prost si nu ai habar ce inseamna a pastra distanta intre masina din fata ta si de conduita preventiva.
    Din pacate sunt tot mai multi prosti ca tine care nu au habar sa pastreze distanta fata de cel din fata lor,iar daca cel din fata franeaza brusc s-au au chef de sicanat tot ei sar de cur in sus ca nu au habar romanii sa mearga cu masina.
    Despre politistii care dirijeaza traficul din busteni eu zic ca fac o treaba buna...pentru ca daca s-ar circula cu 70-79 cat este limita in busteni stai linistit ca nimeni nu ar frana sa ai lase si pe cei de pe strazile secundare sa se bage pentru ca si asa este foarte aglomerat in majoritatea statiunilor montane.
    Nu cred ca ti-ar conveni sa stai sa astepti 20 30 minute sa iesi de o de pe o strada secundara si sa vezi ca nu te lasa nimeni sa intri in coloana nici macar atunci cand se circula bara la bara,iar daca se circula fluent clar ca vei prinde acolo radacini pana te va lasa cineva sa intri care va opri tot traficul pentru tine si va fi claxonat si injurat de ceilalti participanti la trafic,poate chiar lovit de un prost cu spume la gura care abia a scapat din aglomeratie si normal ca ai da blana si care nu stie sa pastreze distanta.
    Stai linistit vezi 1 sofer din 50 care sa te lase sa intri in coloana pentru ca majoritatea se grabesc si nu sunt in stare sa ai lase sa se bage si ei in coloana pentru ca ba se produce aglomeratie mai mare decat era,ba cel care intra in coloana vrea sa faca la stanga,s-au este un sofer/soferita speriati de bombe care nici dupa 100 de flash-uri nu sunt in stare sa se bage.
    Despre pietonii pentru care opreste politia toata circulatia sa traverseze ce sa spun....incearca odata sa traversezi pe acele pasarele daca nu ai traversat niciodata si vei vedea cat de greu este pentru cineva de exemplu gras,batran,grabit mai ales ca treptele acelea au ceva distanta intre ele si se vede pe sub ele iar oamenii de frica numai traverseaza pe acolo... iarna de exemplu am fost si era sa alunec sa imi rup picioarele printre treptele alea din cauza la gheata care nu are cine sa o curete s-au cei care se ocupa de acea pasarela nu sunt in stare...
    Este vina celor care se ocupa cu drumurile ca nu fost in stare sa faca drumul cu 2 benzi nu a politistilor...ei doar isi fac datoria nu stau acolo de prosti s-au ca vor sa streseze participantii la trafic.

    Iti recomanda sa mai citesti odata codul rutier in special conduita preventiva.

  5. Hai si pe Sebes-Turda sa vezi distractie! Nu e chiar ca acolo dar....incepe sa devina criminal si aici!

  6. Toate se rezolva foarte simplu: Iti iei liberi vineri de la munca si pleci spre munte fie joi seara fie vineri dimineata....iar de intors te intorci duminica pana in 10 am....e simplu.

  7. de acord partial:
    # multi soferi franeaza ca prostii cand vad politisti
    # majoritatea politistilor sunt inutili in Comarnic si Busteni
    # romanii habar nu au sa mearga in coloana. eu personal incep sa rulez incet in viteza intai; tentatia e mare sa mergi mai repede, dar secretul e sa incerci sa rulezi astfel incat sa nu trebuiasca sa mai opresti. si ma uit atent in oglinzi; daca vrea vreun destept sa se bage, nu-l las. dar mi s-a intamplat extrem de rar - nu se pune. deci romanii sunt needucati, dar se pot educa.
    # pasarelele sunt degeaba. cineva comenta ca sunt greu de folosit. perfect de acord. sunt un barbat matur si in deplinatatea fortelor si cu respect pentru lege, dar mi-e sila de pasarelele alea, foarte inalte si abrupte.

    solutii:

    # largirea drumului in Busteni si Comarnic la latimea celui din Predeal. din punctul meu de vedere acestea sunt cele doua puncte nevralgice, rezolvarea lor ducand la rezolvarea problemei
    # desfiintarea pasarelelor si infiintarea de pasaje subterane mai putin abrupte si rampe pentru handicapati si lenesi
    # largirea drumului in dreptul intersectiilor
    # interzicerea virajului la stanga din secundare in DN; oferirea posibilitatii de virare la stanga din DN in doua puncte, cate unul in fiecare capat de localitate. cunosc extrem de bine toate statiunile si stiu exact ce zic
    # renuntat la gargaunii cu autostrada. se pot face centuri localitatilor de la Comarnic la Predeal, in special Comarnic si Busteni, cu costuri mult mai mici decat ale unei autostrazi. cam de 20 de ori mai mici. plus ca se face de doua ori mai repede.

    mentiune: am lucrat la Milano prin 2003. vinerea seara se fac si 4 ore pana la statiunile montane situate la 50 km in nord. poveste asemanatoare si cu accesul in celebrul Aspen in SUA.

    din pacate, sunt convins ca factorii de decizie nu vor vedea solutiile propuse sau, daca da, ii va durea fix in cur. poate "patronul" blogului are mai mult acces?...

    • Mihai, intamplator locuiesc in Busteni, lucrez in Bucuresti si merg aproape saptamanal acasa. Lasa-ma, te rog, sa iti spun de ce nu se poate face ceea ce ai spus tu, si le voi lua pe rand:
      # nu se poate pune in aplicare largirea drumului, adica 2 benzi pe fiecare sens. In multe locuri din Predeal, Azuga, Busteni, Sinaia, cladirile si magazinele sunt prea aproape de sosea, si cade din start daramarea lor ... cred ca intelegi ce inseamna asta, si de cate aprobari ai nevoie sa faci asa ceva, plus ca proprietarii nu vor fi veci de acord.
      # se pot face pasaje subterane fara doar si poate, de altfel asta a fost si propunerile localnicilor cand a fost vorba de pasarele ... ei tot pasarele au pus, pe care oricum nu le foloseste nici pulea spataru'
      # nu sunt multe intersectii pe acest tronson, iar alea care sunt nu prea se pot largii, din motivele enumerate mai sus
      # nu ai cum sa interzici virajul la stanga de pe secundare ... din moment ce nu exista niciun giratoriu, spune-mi mie ce faci cand trebuie sa pleci din Busteni catre Brasov ... sunt o groaza de turisti care vin din jumatatea nordica a tarii, nu numai bucuresteni... cum mai pleaca acasa ? strazile secundare sunt inguste si scurte, daca s-ar bloca si alea s-ar duce naibii de tot ...
      # referitor la autostrada, ala e un proiect SF care nu il fac prostii astia nici in 50 de ani ... fara niciun fel de furaciune ar costa oricum foarte mult, daca mai fura si ai nostri costurile s-ar tripla probabil ... gandeste-te numai la cate tuneluri trebuie sapate in munte/pamant, cate treceri peste cale ferata, cata padure trebuie defrisata, s.a.m.d... cunosc foarte bine zona Comarnic-Predeal, stiu toate drumurile forestiere, poteci, s.a.m.d, nu vad chestia asta realizata in urmatorii minim 10 ani.
      Cat despre centura in Comarnic, Busteni, Azuga, Predeal, iarasi iti spun ca nu sunt realizabile, pentru ca stradutele laterale sunt mult prea inguste si in multe locuri nu sustin doua masini pe acelasi sens. De latit iarasi pica, din motivele enumerate mai sus ...

      Eu, cat si locuitorii acestor statiuni de pe Valea Prahovei, ne-am resemnat demult si nu putem decat sa ne amuzam la aberatiilor dobitocilor care ne conduc, cand debiteaza chestii cu autostrazi, centuri si alte fantasmagorii din astea...

  8. acelasi raspuns pe care il dau la intrebarea "de ce Splaiul Independentei din dreptul noului sediu al primariei generale a devenit cea mai mizerabila artera din Bucuresti"?
    din cauza NENOROCITILOR din administratia strazilor si a MAFIOTILOR din CNADNR.
    este inadmisibil ca de ani de zile toata mass-media cat si oamenii simpli sa urle din cauza situatiei acestui nenorocit de segment de drum numit DN 1 care este un calvar pt toti conducatorii auto, la fel cum a devenit artera bucuresteana sus-numit, culmea, chiar sub nasul primariei capitalei care nu se sinchiseste sa amenajeze zona pt fluidizarea traficului...

  9. E asa de peste 15 ani si incompetentii nu au reusit sa faca o sosea sau macar o ocolitoare pentru Comarnic, Predeal, Azuga si Busteni. Busteniul si in timpul saptamaniii e blocat! Este inaccetabila situatia, dar nu avem ce sa facem daca nu ne unim si ii luam la bani marunti. Pana atunci ne putem plange. Ajunge cu plansul, ne-am plans destul. E timpul sa linsam ca sa le intre o data in cap celor care vor mai indrazni.

  10. salut, AndreyPH, multumesc pentru raspuns,

    asa cum am spus, drumul ar trebui largit nu la 4 benzi - ai perfecta dreptate ca e imposibil, sunt constient si ce inseamna asta (sunt inginer constructor) si in orice caz n-ar fi de mare ajutor -, ci, cum am spus, largit la nivelul latimii pe care o are DN1 in Predeal. intra pe Google Maps - terrain - sau pe Google Street View si o sa vezi in Predeal cele doua sensuri separate nu prin banda simpla sau dubla, ci printr-o intreaga zona neutra liniata oblic. drumul e cu cel putin doi metri mai lat ca in Busteni.

    in opinia mea, punctele nevralgice pe DN1 sunt Comarnic si Busteni, iar cauza este, dupa mine, in mod evident, faptul ca drumul e foarte ingust si exista o presiune in primul rand psihologica a pietonilor si a masinilor de pe strazile secundare asupra traficului principal. soferii sunt in mod natural tentati sa mearga incet, cum se intampla si cand in campul vizual apare vreun politist. drumurile inguste sunt in general o pacoste, vezi vechiul drum spre mare prin Fetesti pe care aveau loc adevarate carnagii sau benzile de intrare dinspre nord in pasajul Unirii din Bucuresti unde aceeasi presiune a pietonilor si masinilor nenumarate care opresc "dampulea" pe prima banda determina blocaje care se intind pana la Piata Victoriei. e foarte greu de crezut, dar cauzele marilor blocaje sunt extrem de marunte si aparent neinsemnate. contemplu asta de 15 ani de cand a inceput sa se strice traficul in Bucuresti... o masina parcata aiurea, o intersectie cu avantaje pentru "bagaciosi" si - ca sa fiu in nota inceputului articolului - un militian cretin care dirijeaza aiurea circulatia pot genera blocaje infernale. asa ca sugerez autoritatilor o prima masura: largirea DN1 in Busteni si Comarnic cu un metru si, daca nimic nu se intampla, o sa fac munca in folosul comunitatii pana platesc singur lucrarea...

    cat despre cealalta masura pe care o sugerez, obligatoriu dreapta din secundare pe DN1, poate pare draconica, dar e in aceeasi nota ca cealalata masura. chiar daca nu obligi masinile sa faca dreapta, in putinele locuri in care ar putea face stanga ar trebui ca DN1 sa fie atat de larg, incat sa gazduiasca o banda suplimentara pe care masinile sa poata face stanga fara sa se intalneasca cu cele de pe DN1, pe sensul respectiv, ulterior, dupa 50 de metri, de exemplu, cele doua benzi unindu-se. ceva in genul intrarii de pe centura Sinaiei in DN1 - nodul sudic, unde cei care vin dinspre nord dau prioritate doar masinilor de pe DN1 care vin dinspre sud, nesinchisindu-se de sensul celalalt care are banda lui.

    discutia ramane deschisa...

  11. Ivan Liviu (anonim)

    Prima problema pentru DN1 ?!?!

    Doar nu vrei sa se faca autostrada ca bucurestenii sa stea sambata seara intr-un hotel la Predeal !!! Mersul la munte pentru O SEARA e sport BUCURESTEAN totusi

  12. Da ce kkt numa la predeal sint partii si cluburi? Asa va trebuie.faci 4 ore pana in moldova si e liniste si pace.ingesuiti va pe dn1 ca va place aglomeratia si marlania.intre timp altii se dau pe partii libere pe la covasna buzau neamt suceava
    Da pe cheia daca mergeti tusiti?
    Nu neg ca infrastructura e praf in .ro dar 80% din vina o poarta locuitorii

  13. Perietene, la cum ai scris, te incadrezi perfect in categoria mancatorilor de seminte si a celor care isi dau cu parerea despre orice, fara sa stie nimic. Sunt din Comarnic, dar lucrez in Bucuresti si vin in fiecare weekend acasa, deci cunosc foarte bine problema. Tu ai trecut vreodata pe o pasarela din Comarnic sau Busteni ? Tu ai incercat vreodata sa iesi de pe o straduta adiacenta DN1, atunci cand nu e politie si e aglomerat? Crede-ma ca se sta si cate 30 de minute.
    De ce esti tu mai smecher, cel care mergi pe DN1, decat un pieton ? Nu sunteti amandoi participanti la trafic?
    Nu exista nicio solutie pentru fluidizarea traficului, decat autostradata sau centuri ocolitoare.
    La Comarnic se blocheaza pentru ca soseaua traverseaza centrul localitatii si e logic sa se blocheze din cauza numarului FOARTE MARE de masini ce tranziteaza zona si din cauza celor care au treaba in oras. La Busteni e acelasi lucru, doar ca acolo mai exista foarte multi "turisti" care prefera sa mearga de la pensiune la restaurant cu masina sau viziteaza statiunea cu masina.
    Si inca ceva, daca nu ar exista politisti la dirijat, s-ar duce dracului tot si nu s-ar mai misca nimeni. Anii trecuti au mai fost zile cand nu era nimeni la dirijat si se faceau distante de 3 km, intr-o ora.
    Puteti sa va puneti voi in cap si in .. , pana nu exista infrastructura, la fel se va merge.

  14. DN1 E MEREU AGLOMERAT. Pana si pietonii se plang ca e trafic greu pe trotuar.

Lasă un răspuns

Login pentru a posta cu utilizatorul 4Tuning.

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>